abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 10:25:34 #1
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200039043


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200039078
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:44 schreef _serial_ het volgende:
Goed nieuws, mijn vaccinaties staan nu wel in mijn.rivm.nl (en die van een paar vrienden ook)
Thx voor de melding. Mijne ook _O_ GGD goden.

Twee weken na dato. Maar soit. Keurig opgelost. Over 3 wkn en 1 dag prik nr 2.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:29:25 #3
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_200039085
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:28 schreef alpeko het volgende:

[..]

Thx voor de melding. Mijne ook _O_ GGD goden
Same here.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:30:07 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200039092
bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:43 schreef chratnox het volgende: [..] Is 'wappie schaapjes' nu echt telkens nodig? Beetje slechte act dit.
Ze is ook zelf heerlijk tegen advies in op vakantie geweest maar pleitte wel voor dicht gooien en houden van scholen
Dus die neem ik sowieso niet meer serieus in iets
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:32:17 #5
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200039121
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar het is heel erg naar de oppervlakte gekomen door corona. Het sluiten van kinderopvang en scholen en tegen ouders zeggen: Je werkt maar gewoon thuis helpt natuurlijk ook niet.
Oh zeker en als je het dan door wil trekken: werkgevers die maar blijven hameren op dat je van 9-half 6 bereikbaar moet zijn zorgt er ook niet voor dat ouders goed de kans krijgen om het flexibel in te richten. Juist het thuiswerken had de mogelijkheid moeten bieden voor, met name ouders met kinderen, om wat flexibeler te werken en daardoor meer tijd te besteden aan kinderen maar velen kregen die mogelijkheid ook niet echt.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:32:35 #6
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200039126
Vast vaak gesteld deze vraag, maar hoeveel weken/dagen mogen er eigenlijk minimaal tussen de eerste en tweede prik zitten, of maakt dat helemaal niet uit?

En heeft het zin om de GGD lastig te vallen om evt. een afspraak naar voren te halen? Ik vraag dat laatste uiteraard voor een vriend.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:32:48 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200039129
quote:
17s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:28 schreef alpeko het volgende:

[..]

Thx voor de melding. Mijne ook _O_ GGD goden.

Twee weken na dato. Maar soit. Keurig opgelost. Over 3 wkn en 1 dag prik nr 2.
Oke, dan kan het hier ook nog wel een dag of tien duren voor hij erin staat dus.
pi_200039143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:44 schreef _serial_ het volgende:
Goed nieuws, mijn vaccinaties staan nu wel in mijn.rivm.nl (en die van een paar vrienden ook)
Mijn eerste vaccinatie staat er intussen ook in :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200039165
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:32 schreef Caland het volgende:
Vast vaak gesteld deze vraag, maar hoeveel weken/dagen mogen er eigenlijk minimaal tussen de eerste en tweede prik zitten, of maakt dat helemaal niet uit?

En heeft het zin om de GGD lastig te vallen om evt. een afspraak naar voren te halen? Ik vraag dat laatste uiteraard voor een vriend.
Hmm, ik heb dat wel ergens gelezen. Volgens mij bij Pfizer zo tussen de 35 en 42 dagen na de eerste prik.
Zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:37:26 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200039191
quote:
88s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:35 schreef Celestien het volgende:

[..]

Hmm, ik heb dat wel ergens gelezen. Volgens mij bij Pfizer zo tussen de 35 en 42 dagen na de eerste prik.
Zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
Ja het is nu inderdaad 4/5 weken, maar dacht altijd dat dat meer was om de voorraden een beetje te beheersen. Maar zouden er bijvoorbeeld ook, ik noem maar iets extreems, 4 dagen tussen kunnen zitten?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200039199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Oke, dan kan het hier ook nog wel een dag of tien duren voor hij erin staat dus.
Betwijfel ik. Dit was echt wel het gevolg van een storing. Bij anderen die recenter of eerder zijn geprikt stond hij er vrijwel meteen in. De mijne stond in de file (met nog 1,8 miljoen anderen):

https://www.parool.nl/ned(...)m-database~b53b7268/
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 10:40:20 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200039231
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:37 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja het is nu inderdaad 4/5 weken, maar dacht altijd dat dat meer was om de voorraden een beetje te beheersen. Maar zouden er bijvoorbeeld ook, ik noem maar iets extreems, 4 dagen tussen kunnen zitten?
IK denk niet dat het de effectiviteit ten goede komt, het moet de tijd hebben om zich in je lichaam te verspreiden en de immuun respons op te wekken. Dat zal in 4 dagen niet geheel lukken bij iedereen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:42:24 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200039270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:37 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja het is nu inderdaad 4/5 weken, maar dacht altijd dat dat meer was om de voorraden een beetje te beheersen. Maar zouden er bijvoorbeeld ook, ik noem maar iets extreems, 4 dagen tussen kunnen zitten?
Nee, het idee is dat je lichaam kans moet krijgen om te reageren op dat spike eiwit. Na een paar weken is je immuunsysteem er klaar voor en zijn er geen vijanden meer.
Daarna wordt het eiwit opnieuw geïntroduceerd en dan is je lichaam er klaar voor en zal nog heftiger reageren. Daarmee wordt er nog meer immuniteit opgebouwd voor langere tijd.

Althans, zo heb ik het altijd begrepen :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200039291
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:37 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja het is nu inderdaad 4/5 weken, maar dacht altijd dat dat meer was om de voorraden een beetje te beheersen. Maar zouden er bijvoorbeeld ook, ik noem maar iets extreems, 4 dagen tussen kunnen zitten?
Volgens mij is er wel echt een reden voor de tussentermijn.

Even gezocht, en het staat er - in ieder geval in dit stukje - niet specifiek bij:
quote:
U heeft 2 prikken met dit vaccin nodig om goed beschermd te zijn tegen het coronavirus. Tussen die 2 prikken zit 6 weken – dit waren eerst 3 weken. Op die manier kunnen nog meer mensen (vanaf 60 jaar) het vaccin krijgen. De langere periode tussen de 2 prikken heeft geen gevolgen: het vaccin blijft even goed werken en biedt dezelfde bescherming tegen corona. Heeft u al een afspraak gemaakt voor een tweede prik? Dan gaat deze afspraak gewoon door. Vanaf 7 dagen na de tweede prik bent u beschermd tegen het coronavirus.
Bron: Rijksoverheid

Ook alhier praten ze steeds over minimaal drie weken. Ik gok een beetje dat die termijn nodig is voor optimaal werken van de prik ansich, zoals mijn waarde collega Tijger_m ook al zei.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:44:44 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200039313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:37 schreef alpeko het volgende:

[..]

Betwijfel ik. Dit was echt wel het gevolg van een storing. Bij anderen die recenter of eerder zijn geprikt stond hij er vrijwel meteen in. De mijne stond in de file (met nog 1,8 miljoen anderen):

https://www.parool.nl/ned(...)m-database~b53b7268/
Vijf dagen geleden nu hier, staat er nog niet in.
pi_200039322
https://www.nu.nl/gezondh(...)-we-dat-nog-wel.html

Interessant artikel. En idd, de viroloog heeft gelijk. Het is totaal onnatuurlijk om krampachtig 1.5m afstand te houden, en iedereen kon bedenken dat natuurlijk het handen schudden weer terug zou komen. En zoals die viroloog zegt, dat kan ook gewoon, als je maar af en toe je handen wast.

Dat gezegd hebbende vermoed ik dat de drie zoenen weg blijven.

Ik mis hugs in het artikel, maar ook die komen overal wereldwijd waar het mag weer terug, zelfde als handen schudden (kijk de late show hoe hij gasten weer begroet in het theater, zelfs pandemie experts: hand en knuffel...), met nog een verschil en dat is dat veel mensen het meer gemist hebben omdat het een *bewustere* functie heeft; het staat voor gezelligheid en vriendschap.

Wel wil ik zeggen dat ik plannen maken voor als iemand een hand wil geven ofzo echt onzin vind. Als ik iemand een hug wil geven en die wil dat niet, respecteer ik dat en doe het niet. Genoeg mensen die het wel willen. Zelfde voor handen schudden en drie zoenen. Dat is een afzender probleem, niet een ontvanger probleem. Punt. Altijd.
#WeesGeenWhales
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:48:32 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200039372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:45 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/gezondh(...)-we-dat-nog-wel.html

Interessant artikel. En idd, de viroloog heeft gelijk. Het is totaal onnatuurlijk om krampachtig 1.5m afstand te houden, en iedereen kon bedenken dat natuurlijk het handen schudden weer terug zou komen. En zoals die viroloog zegt, dat kan ook gewoon, als je maar af en toe je handen wast.

Dat gezegd hebbende vermoed ik dat de drie zoenen weg blijven.

Ik mis hugs in het artikel, maar ook die komen overal wereldwijd waar het mag weer terug, zelfde als handen schudden (kijk de late show hoe hij gasten weer begroet in het theater, zelfs pandemie experts: hand en knuffel...), met nog een verschil en dat is dat veel mensen het meer gemist hebben omdat het een *bewustere* functie heeft; het staat voor gezelligheid en vriendschap.

Wel wil ik zeggen dat ik plannen maken voor als iemand een hand wil geven ofzo echt onzin vind. Als ik iemand een hug wil geven en die wil dat niet, respecteer ik dat en doe het niet. Genoeg mensen die het wel willen. Zelfde voor handen schudden en drie zoenen. Dat is een afzender probleem, niet een ontvanger probleem. Punt. Altijd.
Ik zag deze gisteren en moest aan je denken

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:51:09 #18
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200039408
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vijf dagen geleden nu hier, staat er nog niet in.
Ik ben afgelopen vrijdag gevaccineerd en die van mij staat er ook nog niet in.
Ik bel na het weekend wel als het er dan nog niet in staat.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200039410
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:45 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/gezondh(...)-we-dat-nog-wel.html

Interessant artikel. En idd, de viroloog heeft gelijk. Het is totaal onnatuurlijk om krampachtig 1.5m afstand te houden, en iedereen kon bedenken dat natuurlijk het handen schudden weer terug zou komen. En zoals die viroloog zegt, dat kan ook gewoon, als je maar af en toe je handen wast.

Dat gezegd hebbende vermoed ik dat de drie zoenen weg blijven.

Ik mis hugs in het artikel, maar ook die komen overal wereldwijd waar het mag weer terug, zelfde als handen schudden (kijk de late show hoe hij gasten weer begroet in het theater, zelfs pandemie experts: hand en knuffel...), met nog een verschil en dat is dat veel mensen het meer gemist hebben omdat het een *bewustere* functie heeft; het staat voor gezelligheid en vriendschap.

Wel wil ik zeggen dat ik plannen maken voor als iemand een hand wil geven ofzo echt onzin vind. Als ik iemand een hug wil geven en die wil dat niet, respecteer ik dat en doe het niet. Genoeg mensen die het wel willen. Zelfde voor handen schudden en drie zoenen. Dat is een afzender probleem, niet een ontvanger probleem. Punt. Altijd.
'Willen we dat nog wel?' asked no one ever.
Wat mij betreft staat de wel of niet drie zoenen geven discussie compleet los van corona.
I'll give you something to do
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:52:35 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200039427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:51 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen vrijdag gevaccineerd en die van mij staat er ook nog niet in.
Ik bel na het weekend wel als het er dan nog niet in staat.
Ja, ik geef ze ook nog wel even tot begin volgende week.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:53:39 #21
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200039442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:45 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/gezondh(...)-we-dat-nog-wel.html.

Dat gezegd hebbende vermoed ik dat de drie zoenen weg blijven.
Dan was de pandemie totally worth it.
quote:
Wel wil ik zeggen dat ik plannen maken voor als iemand een hand wil geven ofzo echt onzin vind. Als ik iemand een hug wil geven en die wil dat niet, respecteer ik dat en doe het niet. Genoeg mensen die het wel willen. Zelfde voor handen schudden en drie zoenen. Dat is een afzender probleem, niet een ontvanger probleem. Punt. Altijd.
Hier zou je geen plannen voor moeten maken, dat zou al normaal moeten zijn. Ik heb altijd al een bloedhekel gehad aan mensen die drie zoenen afdwingen en dat zal ook niet anders worden, die sociale voelspriet mogen sommigen zeker wel wat meer ontwikkelen. Zou fijn zijn als dat nu wat beter wordt maar mijn vermoeden is dat het een half jaartje enigszins voorzichtig gaat en het daarna weer gewoon bij het oude is.
pi_200039492
quote:
IC
24u toename aantal opnamen: 7
Weektoename aantal opnamen: 29
Week tot week stijging: -25,6%
Bezetting op ICs: 169 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, donderdag 24 juni om 10:45

Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 5 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 142 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -39,8%
Bezetting op verpleegafdelingen: 374 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, donderdag 24 juni om 10:45
pi_200039536
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:51 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen vrijdag gevaccineerd en die van mij staat er ook nog niet in.
Ik bel na het weekend wel als het er dan nog niet in staat.
Ik ben een maand geleden gevaccineerd, en staat er ook nog niet in
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:02:09 #24
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_200039563
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:59 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Ik ben een maand geleden gevaccineerd, en staat er ook nog niet in
Dan lijkt het wel heel erg random of het er wel of niet in staat. Want ik heb maandag mijn 1e gehad en het staat er al wel in.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:04:05 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200039588
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:02 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dan lijkt het wel heel erg random of het er wel of niet in staat. Want ik heb maandag mijn 1e gehad en het staat er al wel in.
Het is ook niet dat ik het acuut nodig heb, maar het is gewoon fijn als je weet dat het geregeld is en niet weer iets is waar je nog weer achteraan moet gaan vangen.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:06:29 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200039624
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:02 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dan lijkt het wel heel erg random of het er wel of niet in staat. Want ik heb maandag mijn 1e gehad en het staat er al wel in.
bij mij ook de dag erop, het zal wel uitmaken van wie je de prik hebt gehad
pi_200039640
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is ook niet dat ik het acuut nodig heb, maar het is gewoon fijn als je weet dat het geregeld is en niet weer iets is waar je nog weer achteraan moet gaan vangen.
Van iets waar zo zwaar aan wordt getild mag je ook wel verwachten of bijna eisen dat het gewoon vlekkeloos wordt geregeld.
I'll give you something to do
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:10:47 #28
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200039680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

bij mij ook de dag erop, het zal wel uitmaken van wie je de prik hebt gehad
GGD Twente hier.

Mijn vriend is vorige week dinsdag geprikt, van hem staat het er wel in, van mij dus nog niet.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:13:01 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200039717
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:10 schreef Arizona het volgende:

[..]

GGD Twente hier.

Mijn vriend is vorige week dinsdag geprikt, van hem staat het er wel in, van mij dus nog niet.
Als ik inlog op coronatest.nl en naar GGD ga staat de 1e prik wel onder afgeronde afspraken bij mij.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:13:59 #30
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200039734
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als ik inlog op coronatest.nl en naar GGD ga staat de 1e prik wel onder afgeronde afspraken bij mij.
Bij mij ook inderdaad :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200039753
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:53 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dan was de pandemie totally worth it.
[..]

Hier zou je geen plannen voor moeten maken, dat zou al normaal moeten zijn. Ik heb altijd al een bloedhekel gehad aan mensen die drie zoenen afdwingen en dat zal ook niet anders worden, die sociale voelspriet mogen sommigen zeker wel wat meer ontwikkelen. Zou fijn zijn als dat nu wat beter wordt maar mijn vermoeden is dat het een half jaartje enigszins voorzichtig gaat en het daarna weer gewoon bij het oude is.
Ja dat zeg ik. Dat van plannen maken is een tip van die expert uit dat artikel, maar dan gaat het een stap eerder fout. Doet me denken aan vrouwen vertellen niet savonds alleen over straat te gaan...

Kijk, ik mag iedereen free huggen, ik vraag het wel altijd. Dat is normaal. Ik heb zelf niets met drie zoenen dan weer, prima als anderen het doen, maar respecteer het gvd over en weer. Dan is iedereen blij.
#WeesGeenWhales
pi_200039765
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zag deze gisteren en moest aan je denken

[ afbeelding ]
Omg die zijn cute en dan vooral die met die cape maar allemaal awww

Waar? :3
#WeesGeenWhales
pi_200039783
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:51 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen vrijdag gevaccineerd en die van mij staat er ook nog niet in.
Ik bel na het weekend wel als het er dan nog niet in staat.
Mijn vaccinatie van 1 juni staat ook nog niet op mijn.rivm.nl, maar waarom zou je bellen? Je krijgt dan te horen dat het soms wat langer kan duren en je geduld moet hebben. En als je door de GGD bent geprikt maakt het ook niet uit voor de CoronaCheck-app, want die haalt de gegevens voor de QR-code ook uit het GGD-systeem.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:17:24 #34
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200039803
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Mijn vaccinatie van 1 juni staat ook nog niet op mijn.rivm.nl, maar waarom zou je bellen? Je krijgt dan te horen dat het soms wat langer kan duren en je geduld moet hebben. En als je door de GGD bent geprikt maakt het ook niet uit voor de CoronaChack-app, want die haalt de gegevens voor de QR-code ook uit het GGD-systeem.
Omdat ik een controlfreak ben :')
Maar als de code wel in de app komt te staan is de urgentie inderdaad wel weg.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:18:37 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200039828
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:17 schreef Arizona het volgende:

[..]

Omdat ik een controlfreak ben :')
Maar als de code wel in de app komt te staan is de urgentie inderdaad wel weg.
Eigenlijk wel erg dat we ons drukker maken over of een prik administratief is geregistreerd dan om het nut/effect van de prik zelf.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:18:56 #36
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200039833
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

bij mij ook de dag erop, het zal wel uitmaken van wie je de prik hebt gehad
Bij mij was het een best lekker wijf

Ter info
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:19:11 #37
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200039838
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eigenlijk wel erg dat we ons drukker maken over of een prik administratief is geregistreerd dan om het nut/effect van de prik zelf.
Ja _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:19:39 #38
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200039846
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Bij mij was het een best lekker wijf

Ter info
Bij mij ook. Alleen val ik op jongens. :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:20:24 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200039862
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Bij mij was het een best lekker wijf

Ter info
Heb je nog een grapje gemaakt over prikken?
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:21:25 #40
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200039885
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heb je nog een grapje gemaakt over prikken?
Nee, al voerde ze het trucje begin over iets compleet willekeurigs vlak voor het zetten van de prik wel heel opzichtig uit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:26:36 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200039961
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:19 schreef Arizona het volgende:

[..]

Bij mij ook. Alleen val ik op jongens. :')
bij mij was het een jongetje, type stagiaire met bril en mondkapje, je moet erop vallen
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 11:38:03 #42
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200040160
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eigenlijk wel erg dat we ons drukker maken over of een prik administratief is geregistreerd dan om het nut/effect van de prik zelf.
Ergens wel slim gedaan. Beloof mensen gewoon dat ze iets krijgen na hun vaccinatie en hop, bijna iedereen doet mee. Soort flippo's in de chips vroeger.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200040251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eigenlijk wel erg dat we ons drukker maken over of een prik administratief is geregistreerd dan om het nut/effect van de prik zelf.
Mwah, ik heb me überhaupt zelden zorgen gemaakt om corona te krijgen, dus die prik boeit me weinig.
En als ik dan toch quasi verplicht een prik haal, wil ik ook dat het genoteerd staat. :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:44:18 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200040252
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Omg die zijn cute en dan vooral die met die cape maar allemaal awww

Waar? :3
Zeeman :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200040482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:10 schreef Arizona het volgende:

[..]

GGD Twente hier.

Hallo GGD Twente, is het vandaag druk bij jullie?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200040516
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als ik inlog op coronatest.nl en naar GGD ga staat de 1e prik wel onder afgeronde afspraken bij mij.
Dan zal het wel goed komen. Vroeg of laat. Waarschijnlijk laat. Al kun je even bellen met de GGD waar je bent geprikt. Had ik maandag gedaan en je ziet... do is het opgelost door mijn telefoontje :P
  donderdag 24 juni 2021 @ 12:02:11 #47
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200040561
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:57 schreef Nielsch het volgende:

Hallo GGD Twente, is het vandaag druk bij jullie?
Nop, het liep lekker af en aan :P

(al geen idee of de registratie achteraf weer ergens anders gebeurd dan in die hokjes :+ )
pi_200040599
De coronamelder app geeft bij mij keurig netjes aan dat er geen vaccinatiegegevens zijn gevonden. Lekker dan...
Mijn werkgever zit met smart te wachten zodat ik weer naar buitenland kan.
  donderdag 24 juni 2021 @ 12:10:25 #49
3542 Gia
User under construction
pi_200040672
Welke app moet je nu hebben. Heb de corona check app, maar die kan alleen een QR-code maken met een negatief testbewijs. Kan geen update vinden. Heb em al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar niks met vaccinatiebewijs.
pi_200040676
Die Corona-app begint met:

"Jouw gezondheid en die van anderen is belangrijk. Laat je daarom testen als je bepaalde sociale, culturele of sportieve activiteiten bezoekt. Ook als je al gevaccineerd bent. Blijkt uit de test dat je geen corona hebt? Alleen dan krijg je toegang."

Heb ik iets gemist?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')