abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 10:08:39 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200038878
et Kabinet wil dat Whatsapp, Skype en andere online communicatiediensten onder de Telecommunicatiewet vallen. Daarmee moeten deze diensten aan extra verplichtingen richting gebruikers voldoen, zoals voldoende beveiliging en een meldplicht bij incidenten. Ook kan Nederland toezicht op deze diensten houden wanneer die uitvallen of worden onderbroken, net als bij telecomnetwerken al het geval is.

Demissionair staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken heeft een voorstel om de wet te wijzigen naar de Tweede Kamer gestuurd. Zo wordt het begrip elektronische communicatiedienst in de Telecommunicatiewet verbreed. Diensten die alleen via het internet worden aangeboden, zoals Whatsapp en Skype, gaan ook onder de wet vallen.

"De vorige uitgebreide herziening van EU-brede telecomregelgeving dateert van meer dan vijftien jaar geleden. Toen hadden we nog nauwelijks draadloze internetcommunicatie. Inmiddels kan snel vast én mobiel internet, overal beschikbaar en voor iedereen, worden gezien als basisbehoefte", stelt Keijzer. "Daarom is deze modernisering een belangrijke stap."

Tevens wordt het recht op nummerbehoud uitgebreid. Dat gaat ook gelden wanneer mensen een nummer willen meenemen naar een andere aanbieder nog vóórdat het huidige contract is afgelopen. Verder zullen ondernemers schriftelijk toestemming moeten geven voor de overstap naar een andere provider, ook als ze daar telefonisch een aanbod voor hebben ontvangen. Op deze manier moet misleiding van zakelijke gebruikers worden voorkomen.
Update

Het wetsvoorstel zelf is nog niet openbaar gemaakt, waardoor de exacte inhoud en aanpassingen nog niet bekend zijn.

Bron: https://www.security.nl/p(...)mmunicatiewet+vallen

Artikel 13.1 lid 1 van de Telecommunicatiewet:

Aanbieders van openbare telecommunicatienetwerken en openbare telecommunicatiediensten stellen hun telecommunicatienetwerken en telecommunicatiediensten uitsluitend beschikbaar aan gebruikers indien deze aftapbaar zijn.

Zo'n doorzichtige poging om alsnog het afluisteren van o.a. Whatsapp voor elkaar te krijgen. :')
Daarbij is het huidige kabinet demissionair, dus ze hebben niks te willen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 10:10:55 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200038893
Lijkt mij een prima idee! :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 10:11:45 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200038901
quote:
16s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:10 schreef Starhopper het volgende:
Lijkt mij een prima idee! :Y
Want?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200038907
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:08 schreef Netsplitter het volgende:
Tevens wordt het recht op nummerbehoud uitgebreid. Dat gaat ook gelden wanneer mensen een nummer willen meenemen naar een andere aanbieder nog vóórdat het huidige contract is afgelopen. Verder zullen ondernemers schriftelijk toestemming moeten geven voor de overstap naar een andere provider, ook als ze daar telefonisch een aanbod voor hebben ontvangen. Op deze manier moet misleiding van zakelijke gebruikers worden voorkomen.

Dit had al veel eerder geregeld moeten worden. Prima zaak.
pi_200038934
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Want?
Inb4 terrorisme, criminaliteit, rechts extremisten, wappies en nog wat buzzwords om inperking van privacy goed te praten.
pi_200038938
Jaja...
Dus privacy maar inruilen voor nummerbehoud. :')

DEmissionair

"Diensten die alleen via het internet worden aangeboden, zoals Whatsapp en Skype, gaan ook onder de wet vallen"

Kortom: alles dus :')
Ach ja, wel handig. Vooral als je een teringhond genoemd word en je zit niet in het Appgroepje :)

[ Bericht 29% gewijzigd door Het_Bokje op 24-06-2021 10:26:00 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 10:23:34 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200039021
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Want?
De huidige wetgeving is ouderwets. Kijk eens 15 jaar terug. Toen hadden we alleen sms
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200039046
quote:
16s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De huidige wetgeving is ouderwets. Kijk eens 15 jaar terug. Toen hadden we alleen sms
Waarom is het een goed idee? Nu stel je alleen iets wat geen antwoord geeft op de vraag.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 10:31:31 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200039111
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom is het een goed idee? Nu stel je alleen iets wat geen antwoord geeft op de vraag.
Het is een goed idee omdat de huidige wetgeving ouderwets en achterhaald is.

quote:
"De vorige uitgebreide herziening van EU-brede telecomregelgeving dateert van meer dan vijftien jaar geleden. Toen hadden we nog nauwelijks draadloze internetcommunicatie. Inmiddels kan snel vast én mobiel internet, overal beschikbaar en voor iedereen, worden gezien als basisbehoefte", stelt Keijzer. "Daarom is deze modernisering een belangrijke stap."
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:33:04 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200039133
Het lijkt me juist met het oog op de privacy geen slecht idee als er wat meer eisen aan diensten van notoire gluurders als Google of Facebook gesteld worden
Laffe huichelaar
pi_200039182
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:33 schreef timmmmm het volgende:
Het lijkt me juist met het oog op de privacy geen slecht idee als er wat meer eisen aan diensten van notoire gluurders als Google of Facebook gesteld worden
Die privacy maatregel geld dan ook andersom, de overheid krijgt daarmee ook het recht om je data te deencrypten en mee te lezen/luisteren met je gesprekken.

quote:
De aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk en de aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst onthouden zich van het aftappen, afluisteren of anderszins onderscheppen of controleren van de communicatie via een openbaar elektronisch communicatienetwerk of openbare elektronische communicatiedienst en de daarmee verband houdende gegevens tenzij en voor zover:

[...]

d.deze handelingen noodzakelijk zijn ter uitvoering van een wettelijk voorschrift of rechterlijk bevel.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0009950/2020-12-21

en dat dames en heren, zoals ook al geschreven in de OP, is de werkelijke reden van deze nieuwe wet, het zal de overheid een rotzorg zijn of je je nummer kan behouden of dat een dienst het even niet doe

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 10:40:10 ]
pi_200039218
quote:
16s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het is een goed idee omdat de huidige wetgeving ouderwets en achterhaald is.
[..]

Dat heb ik ook gelezen. Maar wat voegt het toe om het aan te passen? ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 10:53:20 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200039440
quote:
16s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het is een goed idee omdat de huidige wetgeving ouderwets en achterhaald is.
[..]

Jij denkt serieus dat het ze te doen is om nummer behoud of dat whatsapp altijd beschikbaar moet zijn?? :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 10:55:07 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200039461
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat het ze te doen is om nummer behoud of dat whatsapp altijd beschikbaar moet zijn?? :D
Voor de inlichtingendiensten moet de wetgeving ook aangepast worden inderdaad. Anders kunnen zij hun werk niet doen. Dat hebben ze ook (veel te laat :') )gedaan toen de computers en internet beschikbaar kwam voor de gewone man.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:56:06 #15
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_200039475
quote:
16s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het is een goed idee omdat de huidige wetgeving ouderwets en achterhaald is.
[..]

Dat is gewoon de overheid na papegaaien maar waarom ben je zelf van mening dat het veranderd moet worden met welk doel?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 11:06:04 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200039615
quote:
16s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Voor de inlichtingendiensten moet de wetgeving ook aangepast worden inderdaad. Anders kunnen zij hun werk niet doen. Dat hebben ze ook (veel te laat :') )gedaan toen de computers en internet beschikbaar kwam voor de gewone man.
Je snapt toch wel dat wanneer de AIVD Whatsapp kan afluisteren dat crimineel Nederland Whatsapp massaal links laat liggen? Dus deze maatregel daardoor compleet nutteloos is?
En dat klokkenluiders ook geen gebruik van Whatsapp kunnen maken? Of mensen die in het nauw zitten om welke reden dan ook?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 11:31:52 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200040054
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:08 schreef Netsplitter het volgende:

Zo'n doorzichtige poging om alsnog het afluisteren van o.a. Whatsapp voor elkaar te krijgen. :')
Daarbij is het huidige kabinet demissionair, dus ze hebben niks te willen...
Het kabinet legt dit voor aan de Kamer en de Kamer stemt erover, heeft verder niets met missionair of demissionair te maken, demissionair bestaat wettelijk niets eens. Het is een politieke conventie om geen grote en omstreden zaken in zo'n periode aan te pakken. Dit is een kleine uitbreiding van de Telecomwet, als de Kamer dit niet wil kan de Kamer tegen stemmen en daarmee uit.

Zolang aan alle wettelijke voorwaarden voldaan wordt zie ik ook niet zo'n probleem met het afluisteren van Whatsapp, eigenlijk, het gaat bij tap aanvragen om gerichte acties waarvoor een rechter toestemming moet geven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 11:33:37 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200040084
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het kabinet legt dit voor aan de Kamer en de Kamer stemt erover, heeft verder niets met missionair of demissionair te maken, demissionair bestaat wettelijk niets eens. Het is een politieke conventie om geen grote en omstreden zaken in zo'n periode aan te pakken. Dit is een kleine uitbreiding van de Telecomwet, als de Kamer dit niet wil kan de Kamer tegen stemmen en daarmee uit.
Ze doen alsof het een kleine aanpassing is. Maar deze aanpassing heeft grote gevolgen welke uiteraard niet benoemd worden door mevr. Keijzer.
O.A. Grapperhaus zal hier heel blij van worden als deze aanpassing er doorheen is....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 11:35:40 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200040128
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ze doen alsof het een kleine aanpassing is. Maar deze aanpassing heeft grote gevolgen welke uiteraard niet benoemd worden door mevr. Keijzer.
O.A. Grapperhaus zal hier heel blij van worden als deze aanpassing er doorheen is....
En wat is dat grote gevolg volgens jou? Dat iemand die verdacht wordt van een misdrijf met een rechterlijk bevel getapt kan worden? Ja, dat is nu al het geval met telefoons en internetverbindingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 11:42:29 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200040216
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En wat is dat grote gevolg volgens jou? Dat iemand die verdacht wordt van een misdrijf met een rechterlijk bevel getapt kan worden? Ja, dat is nu al het geval met telefoons en internetverbindingen.
Dat de encryptie van Whatsapp gecompromitteerd gaat worden. Dus dat alle end-to-end encryptie nutteloos is.
Dat het nutteloos is, want zware criminelen gaan ze er toch niet mee pakken. Die switchen dan over op een ander systeem. De enige die dan gepakt worden zijn de burgers.
En we weten allemaal hoe goed de AIVD zich aan de huidige regels houd.....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200040261
Mooi hé, heel veel protesten dat eindelijk het briefgeheim gaat gelden voor dergelijke diensten. Ja, inlichtingendiensten mogen in bijzondere gevallen dat briefgeheim schenden. Maar nu mogen ze die diensten ongelimiteerd aftappen. De wettelijke bescherming wordt dus alleen beter. Alleen technisch wordt het eenvoudiger om mee te lezen.

En inderdaad mag de provider niet meer meelezen. Dat vind ik een veel groter ding dan de overheid.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:48:39 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200040338
Demissionair kabinet is alleen maar legitiem om op lopende zaken nog beslissingen te nemen. Dit is nieuw, dus oprotten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:48:46 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200040341
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:33 schreef timmmmm het volgende:
Het lijkt me juist met het oog op de privacy geen slecht idee als er wat meer eisen aan diensten van notoire gluurders als Google of Facebook gesteld worden
Ze noemen het privacy, maar wat ze willen is afluisteren.

Zo verdraaien ze altijd precies wat ze willen.
"Open grenzen voor de EU, kun je zonder paspoort naar Duitsland reizen": de praktijk is dat je een ID bij je moet hebben als je een pak melk gaat kopen. etc etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 11:48:53 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200040344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:42 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat de encryptie van Whatsapp gecompromitteerd gaat worden. Dus dat alle end-to-end encryptie nutteloos is.
Dat het nutteloos is, want zware criminelen gaan ze er toch niet mee pakken. Die switchen dan over op een ander systeem. De enige die dan gepakt worden zijn de burgers.
En we weten allemaal hoe goed de AIVD zich aan de huidige regels houd.....
Als de AIVD taps installeert zonder rechterlijk bevel dan is dat niet geldig als bewijsmateriaal. En hoe wordt een burger gepakt dan? Die snap ik nog steeds niet, zelfs als de overheid de encryptie zou kunnen ontsleutelen, wat alleen kan met een rechterlijk bevel, hoe is dat voor mij, als burger, relevant?

En waarom zouden we bedrijven als Whatsapp niet onder dezelfde noemer brengen als andere bedrijven die onder de Telecomwet vallen? Of heb jij grenzeloos vertrouwen in Facebook, eigenaar van Whatsapp, dat die jouw berichten niet lezen? Want ik heb dat minder, eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200040357
Het vrije internet moeten we niet meer willen met ze allen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 juni 2021 @ 11:50:09 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200040361
Wat dachten we ervan om gewoon op te donderen met nieuw beleid tot er een nieuw kabinet is?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:50:30 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200040370
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:56 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat is gewoon de overheid na papegaaien maar waarom ben je zelf van mening dat het veranderd moet worden met welk doel?
SH is typisch D66: totale voorstander van de totalitaire staat. Of het nu om afluisteren, mondkapjes, orgaanroof of wat dan ook gaat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 11:50:32 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200040371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:48 schreef Red_85 het volgende:
Demissionair kabinet is alleen maar legitiem om op lopende zaken nog beslissingen te nemen. Dit is nieuw, dus oprotten.
De hele term demissionair bestaat niet in wettelijke zin, de ministers zijn gewoon in functie en mogen de Kamer wetvoorstellen sturen, de Kamer is missionair en kan er gewoon over stemmen. Voor of tegen is aan de Kamer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 11:52:45 #29
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200040408
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als de AIVD taps installeert zonder rechterlijk bevel dan is dat niet geldig als bewijsmateriaal. En hoe wordt een burger gepakt dan? Die snap ik nog steeds niet, zelfs als de overheid de encryptie zou kunnen ontsleutelen, wat alleen kan met een rechterlijk bevel, hoe is dat voor mij, als burger, relevant?

En waarom zouden we bedrijven als Whatsapp niet onder dezelfde noemer brengen als andere bedrijven die onder de Telecomwet vallen? Of heb jij grenzeloos vertrouwen in Facebook, eigenaar van Whatsapp, dat die jouw berichten niet lezen? Want ik heb dat minder, eigenlijk.
https://www.nu.nl/binnenl(...)oor-afluisteren.html
Maar ondertussen hebben ze wel alle data die ze wilden hebben. En dan nemen ze een tikje op de vingers voor lief.
Als daar Whatsapp conversaties bij gaan komen hebben ze alles compleet in beeld van Nederlanders.
Dan is privacy echt compleet weg.
De volgende stap gaat zijn dat de belastingdienst ook toegang wil tot die data om zo fraude beter te kunnen opsporen. Dus ook bij de belastingdienst is het profiel van Nederlanders compleet.
En je kan er donder op zeggen dat Signal en Telegram heel snel ook tot de wet gaan behoren....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:53:11 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200040416
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze noemen het privacy, maar wat ze willen is afluisteren.

Zo verdraaien ze altijd precies wat ze willen.
"Open grenzen voor de EU, kun je zonder paspoort naar Duitsland reizen": de praktijk is dat je een ID bij je moet hebben als je een pak melk gaat kopen. etc etc.
Ik heb toch liever een mogelijkheid tot aftappen met gerechtelijk bevel dan de grote bedrijven zomaar hun gang laten gaan.
Laffe huichelaar
pi_200040422
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:50 schreef Nattekat het volgende:
Wat dachten we ervan om gewoon op te donderen met nieuw beleid tot er een nieuw kabinet is?
Kabinet is alleen uitvoerende macht hè, de TK is de wetmaker officieel.
Het is koud, het is guur....
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:55:38 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200040458
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:50 schreef Nattekat het volgende:
Wat dachten we ervan om gewoon op te donderen met nieuw beleid tot er een nieuw kabinet is?
waarom precies?

Laat ze lekker met voorstellen komen of niet, het is aan de zittende tweede kamer om het uiteindelijk aan te nemen of niet.
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 11:58:23 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200040498
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/binnenl(...)oor-afluisteren.html
Maar ondertussen hebben ze wel alle data die ze wilden hebben. En dan nemen ze een tikje op de vingers voor lief.
Als daar Whatsapp conversaties bij gaan komen hebben ze alles compleet in beeld van Nederlanders.
Dan is privacy echt compleet weg.
De volgende stap gaat zijn dat de belastingdienst ook toegang wil tot die data om zo fraude beter te kunnen opsporen. Dus ook bij de belastingdienst is het profiel van Nederlanders compleet.
En je kan er donder op zeggen dat Signal en Telegram heel snel ook tot de wet gaan behoren....
Wat voor data moet de Belastingdienst uit Whatsapp willen en van wie? En waarom luistert de Belastingdienst je email, internetverbinding en telefoon niet gewoon standaard af nu? Leg dat nu eens uit, waarom is het uitbreiden van de Telecom wet met deze diensten ineens een ramp maar het feit dat je hele internetverbinding gewoon getapt kan worden geen probleem, en dat is al meer dan 18 jaar mogelijk. Die logica volg ik niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200040618
Laat de overheid zich liever inzetten voor goede publieke infra voor communicatie en berichtuitwisseling. Open protocollen met goede, auditable security en encryptie. Oprotten met die prorietary oncontroleerbare gesloten troep van facebook, MS en andere techreuzen. Liever iets als Jitsi, Signal of Matrix.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 12:11:09 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200040680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat voor data moet de Belastingdienst uit Whatsapp willen en van wie? En waarom luistert de Belastingdienst je email, internetverbinding en telefoon niet gewoon standaard af nu? Leg dat nu eens uit, waarom is het uitbreiden van de Telecom wet met deze diensten ineens een ramp maar het feit dat je hele internetverbinding gewoon getapt kan worden geen probleem, en dat is al meer dan 18 jaar mogelijk. Die logica volg ik niet.
Om dezelfde reden waarom ze vijf jaar alle kentekens mogen behouden die gefotografeerd worden?
Om dezelfde reden waarom ze bizarre databases maken en koppelen om zo fraudeurs te kunnen pakken?
Hoe meer informatie de belastingdienst heeft over het gepeupel, hoe beter ze het vinden.
Ze houden niet voor niks o.a. Marktplaats al jaren in de gaten voor fraudeurs.
De belastingdienst heeft meer gegevens over de bevolking dan de AIVD en MIVD samen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200040706
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:49 schreef Nober het volgende:
Het vrije internet moeten we niet meer willen met ze allen.
Welk vrije internet? Dat internet dat volledig gedomineerd wordt door een paar techreuzen die kunnen doen en laten wat ze willen?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 juni 2021 @ 12:25:23 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200040901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:53 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Kabinet is alleen uitvoerende macht hè, de TK is de wetmaker officieel.
Werkte het maar zo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200041178
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Welk vrije internet? Dat internet dat volledig gedomineerd wordt door een paar techreuzen die kunnen doen en laten wat ze willen?
facebook en google mogen ze van mij wel aanpakken.
pi_200041319
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Welk vrije internet? Dat internet dat volledig gedomineerd wordt door een paar techreuzen die kunnen doen en laten wat ze willen?
Je kan met wat moeite er nog steeds voor kiezen om geen data richting google te sturen. Daar zitten geen gevolgen aan verder.

Probeer maar eens niks te maken willen hebben met de uitvoerder van ongekend onrecht en zijn kornuiten. Dan komen ze je heel snel opsluiten. Er is veel mis met de techreuzen, maar hun spionage vervangen met spionage uit Den Haag is enkel het probleem 10x zo groot maken.
pi_200041612
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En waarom zouden we bedrijven als Whatsapp niet onder dezelfde noemer brengen als andere bedrijven die onder de Telecomwet vallen? Of heb jij grenzeloos vertrouwen in Facebook, eigenaar van Whatsapp, dat die jouw berichten niet lezen? Want ik heb dat minder, eigenlijk.
Het ergste wat de faceboeken van de wereld ermee kunnen doen is die berichten openbaar maken voor de overheid. Leuk man deze wet.
pi_200041864
Security.nl, geweldige site, maar wanneer gaan ze nou eens een mobiele versie van hun site uitrollen?
  donderdag 24 juni 2021 @ 13:42:49 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200042118
Gezien het telecommunicatie is, hoort zoiets inderdaad in de telecommunicatiewet
  donderdag 24 juni 2021 @ 13:44:04 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200042145
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Welk vrije internet? Dat internet dat volledig gedomineerd wordt door een paar techreuzen die kunnen doen en laten wat ze willen?
Nee het internet waarin bepaalde internethelden ongestoord vanuit hun muffe zolderkamer staatsondermijnende haatmeuk kunnen posten zonder consequenties.
pi_200042159
Kortom: wie vertrouw je meer met je gegevens, de overheid of private bedrijven?

Ik vertrouw ze geen van beide. Lekker dan....
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 14:03:35 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200042421
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het ergste wat de faceboeken van de wereld ermee kunnen doen is die berichten openbaar maken voor de overheid. Leuk man deze wet.
Volgens mij is dat helemaal niet wat er gevraagd wordt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:10:43 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200042508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Werkte het maar zo.
Als je er zo over denkt, snap ik niet dat je er problemen mee hebt dat ze nu met wetsvoorstellen komen.

Kan je uitleggen waarom.
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 juni 2021 @ 14:21:30 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200042631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je er zo over denkt, snap ik niet dat je er problemen mee hebt dat ze nu met wetsvoorstellen komen.

Kan je uitleggen waarom.
Ik krijg een vieze smaak in mijn mond van een kabinet dat is afgetreden maar ondertussen nog vrolijk door gaat met van alles alsof er niets gebeurd is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 14:28:17 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200042713
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik krijg een vieze smaak in mijn mond van een kabinet dat is afgetreden maar ondertussen nog vrolijk door gaat met van alles alsof er niets gebeurd is.
Er zijn verkiezingen geweest en de Kamer is gewoon in functie en kan zo een nieuwe regering formeren als ze dat willen.

Ondertussen draait de wereld wel door en moeten er zaken geregeld worden en de Kamer kan gewoon stemmen om die zaken te regelen. Daar zitten ze voor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200042719
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee het internet waarin bepaalde internethelden ongestoord vanuit hun muffe zolderkamer staatsondermijnende haatmeuk kunnen posten zonder consequenties.
Dat zie je niet zo zitten?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 14:30:06 #50
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200042736
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn verkiezingen geweest en de Kamer is gewoon in functie en kan zo een nieuwe regering formeren als ze dat willen.

Ondertussen draait de wereld wel door en moeten er zaken geregeld worden en de Kamer kan gewoon stemmen om die zaken te regelen. Daar zitten ze voor.
Dat zo formeren is niet zo, gezien de perikelen die er spelen. :')
Tot een bepaalde hoogte wel ja, maar als iets controversieel verklaard wordt niet. Dan wordt dat doorgeschoven naar een volgend kabinet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')