abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 04:43:02 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200037287
MAASTRICHT - Er is een doorbraak in het verdwijningsmysterie rond de 18-jarige Tanja Groen uit Schagen die in 1993 in Maastricht verdween. De politie gaat vandaag na een zeer serieuze tip graven in een graf op een kerkhof aan De Beente in de Maastrichtse wijk Heugem, waar haar lichaam begraven zou zijn.

Dat meldt de politie Limburg. De serieuze tip kwam in het najaar van 2019 binnen bij het cold case team van de Limburgse politie.

Het onderzoek staat los van de overleden man die in het graf ligt. Deze heeft net als zijn nabestaanden niets met de verdwijningszaak te maken, aldus de politie. De nabestaanden geven medewerking aan het onderzoek aan het graf, dat de hele dag duurt. De begraafplaats is woensdag afgesloten.

De verdwijning van de tiener is een van de grootste coldcase-mysteries. Tanja zou gezondheidswetenschappen gaan studeren in Maastricht. Ze verdween in de nacht van dinsdag 31 augustus op woensdag 1 september 1993 nadat ze van een ontgroeningsfeestje op de sociëteit Circumflex in het centrum van Maastricht terug fietste naar haar kamer Gronsveld. Dat ligt ten zuidoosten van Maastricht. Ze kwam daar nooit aan.

De politie ging van meet af aan uit van een misdrijf. Er is sinds haar verdwijning op talloze plekken gezocht. In 2012 werd nog een fiets opgedoken uit de Maas. Die bleek niet van haar te zijn. In 2014 nog onderzocht het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) botten die waren gevonden op een akker bij Gronsveld. Het bleken geen resten te zijn van Tanja.

Spoorloos verdwenen
„Het is meer dan 26 jaar geleden dat onze dochter spoorloos verdween. De onzekerheid over haar lot is voor mijn man, onze kinderen en mij al die tijd ondraaglijk geweest. Het heeft ons elke dag bezig gehouden. Wij zouden erg opgelucht zijn als aan deze onzekerheid nu een einde komt en we onze dochter thuis kunnen brengen”, laat moeder Corrie via misdaadjournalist Peter R de Vries weten. De Vries is woordvoerder van de familie Groen. Vader Adrie vindt het erg spannend, maar wijst erop dat hem door de politie is verteld ’dat het niet om zomaar een tip gaat’.

een interview met De Telegraaf in april 2019 vertelden moeder Corrie en vader Adrie over de pijnlijke onzekerheid die de nabestaanden al meer dan een kwart eeuw tart.„Die onzekerheid is heel zwaar. Het zorgt ervoor dat je gewoon niet weet wat er is gebeurd. Je blijft ergens toch hopen en je wil gewoon duidelijkheid. Maar ze hebben helemaal niets gevonden. Helemaal niets”, zei Corrie toe.

’We blijven hopen’
Moeder Groen prees het coldcaseteam van de eenheid Limburg. „Als die iets horen, zoeken ze het uit. Alleen: meestal leidt het tot niets. Maar toch blijven we hopen. Zeg nooit nooit. Je weet het niet. Wie weet dat iemand ziet wat voor opluchting het kan zijn als er iets bekend wordt, en besluit alsnog zijn of haar mond open te doen. Daar hopen we nu een beetje op.”

https://www.telegraaf.nl/(...)ing-tanja-groen-1993

Ze gaan pas graven naar gedegen onderzoek, de tip is maanden geleden gegeven.
Na zoveel jaar mogelijk antwoorden!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200037302
Televaag artikel van 20 jan? :')
Gaan ze nu graven?

Peeeturrr, heb je aandachtnodig?

Laffing out loud!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 05:33:03 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200037327
Is gewoon de originele OP, iemand vroeg of er een nieuw deel kon komen vandaar

Als je een ander artikel erin wil dan kun je dat gewoon beleefd vragen :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200038289
https://nos.nl/l/2386323

Ik vraag me af hoe ze tegen een persoon aankijken die zich dan wel ineens meldt met de gouden tip.
pi_200347714
twitter
pi_200355643
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:12 schreef ootjekatootje het volgende:
https://nos.nl/l/2386323

Ik vraag me af hoe ze tegen een persoon aankijken die zich dan wel ineens meldt met de gouden tip.
Als 'n soort van Sywert, denk ik.
pi_200357651
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 09:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als 'n soort van Sywert, denk ik.
Tja.

Prachtig trouwens dat ze het geld al binnen hebben, dat lijkt me een opsteker voor de naasten van Tanja Groen.
pi_200357670
Mooi dat het geld bij elkaar is maar betwijfel wel of dit gaat helpen.
pi_200357675
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tja.

Prachtig trouwens dat ze het geld al binnen hebben, dat lijkt me een opsteker voor de naasten van Tanja Groen.
Voor de naasten is het vooral te hopen dat ze nu duidelijkheid krijgen. Of iets van duidelijkheid. Maar ik vraag het me af.
pi_200357839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Mooi dat het geld bij elkaar is maar betwijfel wel of dit gaat helpen.
De teller staat ondertussen op de 1,2 miljoen en nog niet alles is erbij opgeteld. De twee ton gaat gebruikt worden als tipgeld voor andere zaken, wat natuurlijk helemaal top is.

Ik weet ook niet of het gaat helpen bij deze zaak, maar als het hier niet mee lukt zijn er nog weinig andere opties.
pi_200360327
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De teller staat ondertussen op de 1,2 miljoen en nog niet alles is erbij opgeteld. De twee ton gaat gebruikt worden als tipgeld voor andere zaken, wat natuurlijk helemaal top is.

Ik weet ook niet of het gaat helpen bij deze zaak, maar als het hier niet mee lukt zijn er nog weinig andere opties.
Laten we hopen dat via dit fonds nog meer cold case zaken opgelost kunnen worden of iig lichamen gevonden gaan worden (wat ervan over is). Best veel mensen die spoorloos verdwenen zijn...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_200364004
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Laten we hopen dat via dit fonds nog meer cold case zaken opgelost kunnen worden of iig lichamen gevonden gaan worden (wat ervan over is). Best veel mensen die spoorloos verdwenen zijn...
Herman Ploegstra bijvoorbeeld. Ben wel benieuwd wat er precies met hem is gebeurd.
pi_200364036
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De teller staat ondertussen op de 1,2 miljoen en nog niet alles is erbij opgeteld. De twee ton gaat gebruikt worden als tipgeld voor andere zaken, wat natuurlijk helemaal top is.

Ik weet ook niet of het gaat helpen bij deze zaak, maar als het hier niet mee lukt zijn er nog weinig andere opties.
Er gaan nog wel wat kosten af van die 1,2 miljoen.

Ik denk dat het goed bedoeld is, maar dat het verder kansloos is. De vermoedelijke dader is dood. Anders was het misschien een "loner" of iemand die toch al vast zit voor vergelijkbare zaken.

Kans dat ze op café op hebben zitten scheppen over dit misdrijf lijkt me vrij klein. Als iemand echt iets zou hebben gezien, dan zou die zich ondertussen wel gemeld hebben, lijkt me.
pi_200365079
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er gaan nog wel wat kosten af van die 1,2 miljoen.

Ik denk dat het goed bedoeld is, maar dat het verder kansloos is. De vermoedelijke dader is dood. Anders was het misschien een "loner" of iemand die toch al vast zit voor vergelijkbare zaken.

Kans dat ze op café op hebben zitten scheppen over dit misdrijf lijkt me vrij klein. Als iemand echt iets zou hebben gezien, dan zou die zich ondertussen wel gemeld hebben, lijkt me.
40% van de daders van opgeloste cold case zaken, hadden hun verhaal gedeeld met twee personen.
De kans bestaat, dus aanpakken die kansen.

Edit:
En hier zitten de meesten in het café en niet erop, :7 :D
pi_200366573
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

40% van de daders van opgeloste cold case zaken, hadden hun verhaal gedeeld met twee personen.
De kans bestaat, dus aanpakken die kansen.

Edit:
En hier zitten de meesten in het café en niet erop, :7 :D
Ik ken de cijfers niet, maar vind het verder prima dat men het probeert. Als die gouden tip niet komt, dan is die miljoen euro ook niet weg natuurlijk.

Haha, in Vlaanderen zitten ze op café i.p.v. erin. Lang gewoond en dat laat z'n sporen na. 8-)
pi_200366718
Denk wel dat dit relatief lastige zaken zijn.

Uit de hand gelopen woningoverval o.i.d. zal iemand eerder wat over loslaten tegen anderen dan zoiets.
pi_200368133
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:10 schreef Halcon het volgende:
Herman Ploegstra
Ik zelf ben benieuwd naar Germa van den Boom uit een dorpje hier aan de overkant van de rivier..

Maar de lijst met vermiste personen is lang...:
https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist/vermiste-volwassenen
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_200369754
Wat een nachtmerrie voor de ouders :'( Gewoon niks teruggevonden.... zo bizar
-
pi_200369778
Die zal één dezer dagen wel boven komen drijven.
pi_200601785
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 05:33 schreef sp3c het volgende:
Is gewoon de originele OP, iemand vroeg of er een nieuw deel kon komen vandaar

Als je een ander artikel erin wil dan kun je dat gewoon beleefd vragen :Y
De huidige OP is niet meer dan een copy paste (met een aantal fouten en typo's) van een artikel uit de Telegraaf d.d. 20 januari 2020 en inmiddels dus anderhalf jaar oud en bovendien volkomen achterhaald, omdat de tip die toen leidde tot de exhumatie vals bleek te zijn.

Inmiddels is op initiatief van wijlen Peter R. de Vries de Stichting De Gouden Tip opgericht die tot doel heeft via crowdfunding gelden te verwerven die gebruikt zullen worden als beloning in zogenoemde cold cases en om slachtoffers van misdrijven bij te staan. In eerste instantie gaat het daarbij om de opsporing/vondst van Tanja Groen, die sinds 31 augustus 1993 wordt vermist. De crowdfunding is gestart op 23 juni 2021, de dag waarop zij 46 zou zijn geworden, en de doelstelling om tenmiste één miljoen euro bij elkaar te krijgen als beloning voor de gouden tip is intussen ruimschoots gehaald.

De stichting heeft ook een afzondelijke website gemaakt waar belangrijke feiten en achtergronden omtrent de verdwijning van Tanja Groen kunnen worden nagelezen. Het doet me deugd dat hier in ieder geval twee missers waarop ik eerder in deze thread heb gewezen worden rechtgezet. Zo wordt nu correct aangegeven dat Tanja blauwe ogen had, en geen bruine zoals in 1993 op de opsporingsposters stond vermeld, en ook ook wordt nu erkend dat op de opsporingsposters voor haar fiets die in 1996 werden verspreid een verkeerde postcode was afgedrukt.

Ik zou graag zien dat in een nieuwe of herziene OP voor dit topic in ieder geval linkjes worden opgenomen naar zowel www.stichtingdegoudentip.nl als naar www.tanjagroen.nl.
pi_200612796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik zelf ben benieuwd naar Germa van den Boom uit een dorpje hier aan de overkant van de rivier..

Maar de lijst met vermiste personen is lang...:
https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist/vermiste-volwassenen
Daar zitten ook een hoop mensen tussen die vrijwillig zijn vertrokken.
  donderdag 29 juli 2021 @ 12:17:11 #22
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200613082
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar zitten ook een hoop mensen tussen die vrijwillig zijn vertrokken.
Ja. Er staat iemand op de lijst die ik ken. Die had een kort afscheidsbriefje achtergelaten, is weggelopen en spoorloos verdwenen. Inmiddels 10 jaar geleden. Het blijft bizar.
pi_200625904
Stille tocht voor Tanja Groen op dag van verdwijning, ode aan inzet Peter R. De Vries | NOS
https://nos.nl/l/2391555
pi_200630369
Het Tanja verhaal heb ik eigenlijk nooit intensief gevolgd maar wat me wel opvalt is dat er steeds alleen in haar studie omgeving wordt gezocht. Is er ooit onderzoek gedaan naar de mensen van voor die tijd? Het verbergen van iemand en dat 28 jaar niet laten uitkomen is nogal wat, lastig om dat geheel spontaan na een onverwachte moord te bewerkstelligen. Dat gaat beter als je al iets langer met plannen rond loopt.
pi_200636846
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:31 schreef qajariaq het volgende:
Het Tanja verhaal heb ik eigenlijk nooit intensief gevolgd maar wat me wel opvalt is dat er steeds alleen in haar studie omgeving wordt gezocht. Is er ooit onderzoek gedaan naar de mensen van voor die tijd? Het verbergen van iemand en dat 28 jaar niet laten uitkomen is nogal wat, lastig om dat geheel spontaan na een onverwachte moord te bewerkstelligen. Dat gaat beter als je al iets langer met plannen rond loopt.
Dat plannen hoeft natuurlijk niet gericht geweest te zijn op Tanja Groen, maar kan even goed gericht zijn geweest op de eerste de beste dame die hij 's nachts alleen tegen komt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')