abonnement Unibet Coolblue
pi_200037135
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 01:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze een kosten/baten analyse gemaakt hebben, ik zeg dat Hoekstra de data had om zijn collega's te informeren wat het zou kosten. Van het begin af aan heeft de regering zichzelf eigenlijk geen financieele beperking opgelegd

En laten we eerlijk zijn, als er een econoom geadviseerd had dat het goedkoper uitpakt om x duizend mensen dood te laten gaan (even als voorbeeld, he?) dan denk ik dat zo'n advies ook gewoon genegeerd wordt.
Op dit moment laat het zich ernaar uitzien dat er nauwelijks van een serieuze impact op de staats financieen gesproken kan worden, niet iedere econoom voorspelde dat bij het begin.
Ik heb het niet alleen over economen bijvoorbeeld het ik had het over een brede groep. Maar om terug te komen op economie zoals ik zeg waren wij gewoon in een goede positie. Daarnaast hebben we het voordeel dat je gewoon door betaalt wordt als je ziek bent (mits je geen vaag contract hebt). Dat is in veel landen bijvoorbeeld ook verkeerd gegaan (VS,VK en Canada bijvoorbeeld). Maar onderwijsverlies kan in de toekomst best een rol spelen laten we hopen dat het meevalt maar gek is het niet.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 01:41:08 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200037136
Om even terug te komen wat galantis eerder stelde, er moeten wel zaken geregeld worden voor de toekomst.

Het feit dat het een jaar duurde voordat er een quarantaine PLICHT in wettelijke vorm was is natuurlijk ridicuul, daar moet gewoon een permanente oplossing voor komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 01:44:56 #253
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200037140
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 01:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over economen bijvoorbeeld het ik had het over een brede groep. Maar om terug te komen op economie zoals ik zeg waren wij gewoon in een goede positie. Daarnaast hebben we het voordeel dat je gewoon door betaalt wordt als je ziek bent (mits je geen vaag contract hebt). Dat is in veel landen bijvoorbeeld ook verkeerd gegaan (VS,VK en Canada bijvoorbeeld). Maar onderwijsverlies kan in de toekomst best een rol spelen laten we hopen dat het meevalt maar gek is het niet.
Hm, ja, maar als je een onderwijzer vraagt of dat onderwijs verlies acceptabel is zal die altijd nee zeggen, vermoed ik. Tenzij je een onderwijzer hebt die zelf in een risico groep valt, dan zal het antwoord vermoedelijk zijn "Dicht die scholen!" ;)

Sowieso blijf je altijd met de situatie zitten dat ministers ook politici zijn en, als ik even mijn cynische pet op zet, dat politici soms keuzes maken die meer te maken hebben met bepaalde voorkeuren en opinie polls dan dat op expert advies gebaseerd zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200037148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 01:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, ja, maar als je een onderwijzer vraagt of dat onderwijs verlies acceptabel is zal die altijd nee zeggen, vermoed ik. Tenzij je een onderwijzer hebt die zelf in een risico groep valt, dan zal het antwoord vermoedelijk zijn "Dicht die scholen!" ;)

Sowieso blijf je altijd met de situatie zitten dat ministers ook politici zijn en, als ik even mijn cynische pet op zet, dat politici soms keuzes maken die meer te maken hebben met bepaalde voorkeuren en opinie polls dan dat op expert advies gebaseerd zijn.
Daarom zei ik ook dat ik graag naast het OMT een andere groep komt die zeg maar hun adviezen leest en daar gevolgen of ook een advies aangeeft. Wat is bijvoorbeeld de impact enzovoort op meerdere fronten. Dan kunnen ze dat in de politiek arena uitvechten. Die groep moet gewoon uit verschillende disciplines bestaan en ook een bepaalde tijdsdruk geven niet dat hun ook week gaan vergaderen bijvoorbeeld.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 24 juni 2021 @ 02:02:33 #255
408813 crew  trein2000
pi_200037157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 01:41 schreef Tijger_m het volgende:
Om even terug te komen wat galantis eerder stelde, er moeten wel zaken geregeld worden voor de toekomst.

Het feit dat het een jaar duurde voordat er een quarantaine PLICHT in wettelijke vorm was is natuurlijk ridicuul, daar moet gewoon een permanente oplossing voor komen.
Die is er. Die werd alleen niet gebruikt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200037163
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 02:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die is er. Die werd alleen niet gebruikt.
Was die wet zo slecht of werkte die gewoon niet?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 24 juni 2021 @ 02:22:01 #257
408813 crew  trein2000
pi_200037183
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 02:08 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Was die wet zo slecht of werkte die gewoon niet?
Ongeschikt voor grote groepen. Die wet gaat uit van een scenario waarin 1 persoon of een kleine groep naar NL komt.
De burgemeester/vz Veiligheidsregio legt het op, dan moet de Officier van Justitie er wat van vinden en als die akkoord is ook nog de rechter. Binnen enkele dagen. En je hebt ook nog recht op een advocaat…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200037190
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 02:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ongeschikt voor grote groepen. Die wet gaat uit van een scenario waarin 1 persoon of een kleine groep naar NL komt.
De burgemeester/vz Veiligheidsregio legt het op, dan moet de Officier van Justitie er wat van vinden en als die akkoord is ook nog de rechter. Binnen enkele dagen. En je hebt ook nog recht op een advocaat…
Dankje. Tja dat gaat niet werken voor hele besmettelijke ziektes. Maar sowieso denk ik dat je dit virus nooit had kunnen tegenhouden maar dat terzijde.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 24 juni 2021 @ 02:45:36 #259
408813 crew  trein2000
pi_200037220
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 02:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dankje. Tja dat gaat niet werken voor hele besmettelijke ziektes. Maar sowieso denk ik dat je dit virus nooit had kunnen tegenhouden maar dat terzijde.
Dat werkt prima hoor, als er zich eens een ebolageval meldt op Schiphol ofzo. Op een dergelijk scenario is die wet geschreven…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200037355
Misschien al gepost?

quote:
Quarantaine tast de ogen aan

Sinds vorig jaar worden meer kinderbrillen verkocht, net als ­leesbrillen voor ­studenten. ­Door lockdowns en ­quarantaines zat de jeugd vaker en ­langer naar computer- en televisieschermen te turen.

Experten verwachten dat ­jonge kinderen de komende jaren meer problemen zullen hebben om zaken op een afstand scherp te zien. Want door de verschillende lockdowns tijdens de coronapandemie bleven heel wat kinderen thuis en spendeerden ze meer tijd achter een scherm. Dat bevestigt Viviane De Vries, directeur van de Algemene Professionele Opticiens- en Optometristenbond. Volgens De Vries is bijziendheid bij jonge kinderen een ­wereldwijd probleem dat groter aan het worden is.

Ook in China merken ze het ­effect van de strenge lockdown. Uit een studie, gepubliceerd in het medische tijdschrift Journal of the American Medical ­Association, blijkt dat op één jaar tijd drie keer zo veel zesjarigen in China bijziend zijn geworden. Bij de zeven­jarigen is er sprake van een ­verdubbeling.

Hoewel in ons land in tegenstelling tot in China geen nieuw onderzoek is gedaan naar de bijziendheid bij jonge kinderen, bevestigt Stefaan Reynders, oogarts en voorzitter van de Belgische beroeps­vereniging van Oogheelkundigen, dat er sinds de pandemie meer jonge kinderen in zijn praktijk komen. ‘Omdat we de zorg even hebben moeten uitstellen, maar de ­pandemie zal er ook iets mee te maken hebben. Heel wat ­kinderen waren aan hun scherm gekluisterd, waardoor afwijkingen sneller of duidelijker aan het licht komen.’

Opticien Lieven De Clerq van Optiek Lammerant in ­Deinze merkt een verschil: ‘Sinds vorig jaar verkopen we meer kinderbrillen. Opvallend is ook dat meer studenten nu al om een leesbril moeten komen, wat toch wel vroeg is.’

Experts raden daarom aan om de schermtijd te beperken en geregeld afstand te nemen van het scherm, zeker voor ­jonge kinderen van wie de ogen nog in ontwikkeling zijn. ‘Om de ogen voldoende rust te geven kun je het 20-20-2­-principe volgen. Als je 20 minuten op een computer of tablet gespeeld hebt, zou je 20 seconden in de verte moeten kijken. Die ‘2’ verwijst naar de twee uur per dag die je als kind zou moeten buiten­spelen. Het is een simpel trucje, maar het helpt wel om je ogen gezond te houden’, zegt De Vries.
Bron: De Standaard
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 24 juni 2021 @ 07:17:18 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200037427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 01:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar de regering bestaat uit bestuurders. Die varen grotendeels op adviezen, zo werkt het systeem nou eenmaal. Als je dan eenzijdige advisering hebt krijg je ook eenzijdige besluitvorming. Ik weet niet of het perse goed is om het OMT advies eerst langs de censuurcommissie te sturen. Maar ik denk dat een separaat Impact Management Team bestaand uit psychologen, economen, mensen uit de polder, het onderwijs en huisartsen dat in dezelfde frequentie rapporteert en aangeeft waar het knelt en hoe acuut dat is wel helpt bij een bredere en dus betere afweging…
Dit

OMT geeft behoorlijke wetenschappelijke theoretische adviezen die niet direct om te zetten zijn in concreet beleid.
Regering heeft geen voldoende kennis en kunde op inhoud en moet besturen.
Daar zit een enorme gap, die afwegingen kunnen echt beter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 24 juni 2021 @ 07:21:47 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200037437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 06:29 schreef crystal_meth het volgende:
Misschien al gepost?
[..]

Bron: De Standaard
'Een simpel trucje, maar het helpt wel'

Ja... Natuurlijk, alleen moest het werk óók doorgaan, én onderwijs via schermpjes...

:') :')

Godsamme wat een kansloos advies weer zo :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 07:22:44 #263
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200037439
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 07:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit

OMT geeft behoorlijke wetenschappelijke theoretische adviezen die niet direct om te zetten zijn in concreet beleid.
Regering heeft geen voldoende kennis en kunde op inhoud en moet besturen.
Daar zit een enorme gap, die afwegingen kunnen echt beter
Die moeten echt beter.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 24 juni 2021 @ 07:26:35 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200037449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 07:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die moeten echt beter.
Worden rondom publieke gezondheid wel stappen in gezet, advies vanuit de GGD'en hiertoe ligt er inmiddels

Maar de regering is aan zet hierin... Echter zitten we in een formatie, dus zal nog wel even duren vrees ik. En dan is de uitkomst nog onzeker.

Onder Rutte met CDA erbij zie ik het niet gebeuren iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 07:32:01 #265
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200037467
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 07:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Worden rondom publieke gezondheid wel stappen in gezet, advies vanuit de GGD'en hiertoe ligt er inmiddels

Maar de regering is aan zet hierin... Echter zitten we in een formatie, dus zal nog wel even duren vrees ik. En dan is de uitkomst nog onzeker.

Onder Rutte met CDA erbij zie ik het niet gebeuren iig
Ook al hadden we niet in een formatie gezeten had deze uitdaging denk ik even groot geweest. Ik geloof echt dat het complex is, maar ‘het kan beter’ is iets voor maart/april 2020. In de afgelopen 15 maanden hadden ze zich wel kunnen omringen met de nodige experts die adviezen kunnen geven op basis van de OMT adviezen. Dat dat nog steeds niet (voldoende) gedaan wordt is wat mij betreft wel een brevet van onvermogen voor het hele kabinet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 24 juni 2021 @ 07:35:54 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200037484
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 07:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ook al hadden we niet in een formatie gezeten had deze uitdaging denk ik even groot geweest. Ik geloof echt dat het complex is, maar ‘het kan beter’ is iets voor maart/april 2020. In de afgelopen 15 maanden hadden ze zich wel kunnen omringen met de nodige experts die adviezen kunnen geven op basis van de OMT adviezen. Dat dat nog steeds niet (voldoende) gedaan wordt is wat mij betreft wel een brevet van onvermogen voor het hele kabinet.
Ik ben vast weer team cynisch. Maar als je die laag aan experts/vertalers van theorie naar praktijk niet hebt, heb je er ook geen last van...

Wellicht overheerst dat gevoel/idee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 24 juni 2021 @ 07:42:56 #267
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200037529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 07:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ook al hadden we niet in een formatie gezeten had deze uitdaging denk ik even groot geweest. Ik geloof echt dat het complex is, maar ‘het kan beter’ is iets voor maart/april 2020. In de afgelopen 15 maanden hadden ze zich wel kunnen omringen met de nodige experts die adviezen kunnen geven op basis van de OMT adviezen. Dat dat nog steeds niet (voldoende) gedaan wordt is wat mij betreft wel een brevet van onvermogen voor het hele kabinet.
Ja, dat had gekund. Maar ze hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. Waarom zou dat zijn, denk je?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 07:45:05 #268
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200037542
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 07:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat had gekund. Maar ze hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. Waarom zou dat zijn, denk je?
Vingers in de oren: Ja, ik weet het toch ook allemaal niet? weet je hoe complex dit is?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 24 juni 2021 @ 08:15:13 #269
208890 June.
Seriously?
pi_200037744
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit kan ik met mijn beste wil de Jonge niet aanrekenen, hoe graag ik 't ook zou willen :+

Niemand is bestand tegen de idioterie van mensen. 200 keer bellen!? Mijn god.
Daar kom je snel aan hoor. Er werd vaak direct weer opgehangen als ik het nummer belde. In 1 minuut kun je dus makkelijk al 20 telefoontjes hebben.
Shine bright like a diamond.
pi_200038072
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 07:21 schreef Molo het volgende:

[..]

'Een simpel trucje, maar het helpt wel'

Ja... Natuurlijk, alleen moest het werk óók doorgaan, én onderwijs via schermpjes...

:') :')

Godsamme wat een kansloos advies weer zo :D
Ik neem aan dat hij de twintig seconden in de verte kijken bedoelt, niet de twee uur per dag buiten spelen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200038182
Dat van meer klachten aan de ogen geloof ik best.
Ik heb altijd gewoon hele goede ogen en kan nog heel goed zien, nog wel aardig.
Maar ik merk het wel. Veel thuis werken, veel achter het scherm sinds Corona.
En nee dat heeft niets met lockdown te maken voor de wappie schaapjes daar weer boos op worden.

Dat even weer omhoog kijken 20 seconden helpt praktisch niet. Ik merk gewoon dat mijn ogen wat branden en scherp stellen soms even lastig is. Of het blijvende schade is, geen idee. Het is niet dat ik het altijd heb, maar helaas wel vaak. Zou wel echt balen zijn als dat komt door het vele thuiswerken, terwijl het altijd nog gewoon top was.
pi_200038194
Ik hoop overigens dat het kabinet met het overleg vandaag wat versoepelingen gaat terug draaien.
Het super zwakke Nederland moet alles weer veel te snel doen. Hou gewoon even vol zeg nu het net zo lekker gaat.
Waarom niet nog even maandje aanhouden of 2 maand en er vanaf zijn?

Waarom helemaal losgooien en er straks gewoon weer in zitten? Alleen maar voor die wappie schaapjes?
  Redactie Games donderdag 24 juni 2021 @ 09:05:05 #273
181272 crew  Noppie2000
pi_200038202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:03 schreef bianconeri het volgende:
Ik hoop overigens dat het kabinet met het overleg vandaag wat versoepelingen gaat terug draaien.
Het super zwakke Nederland moet alles weer veel te snel doen. Hou gewoon even vol zeg nu het net zo lekker gaat.
Waarom niet nog even maandje aanhouden of 2 maand en er vanaf zijn?

Waarom helemaal losgooien en er straks gewoon weer in zitten? Alleen maar voor die wappie schaapjes?
Erno?
pi_200038218
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 01:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Maar hoeveel rekening hebben ze gehouden met de andere kant? Dat is voor mij nog steeds onduidelijk behalve dat ze niet verder komen dan wat woorden in de 2de kamer zoals we snappen dat het moeilijk is enzovoort. Of dat half uurtje van Jette moet als overwinning gezien worden. Je zit met een groot probleem die raakt op alle vlakken dan moet je ook met alle vlakken rekening houden, is mijn mening.
Ik zou zeggen, vraag eens aan onze buurlanden hoe ze kijken naar ons beleid. Als er één land is dat vrijwel de gehele tijd vrij mild is geweest qua virusaanpak is het Nederland wel. Alleen Zweden was nog milder.

Ook nu versoepelen we sneller dan in buurlanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door DireStraits7 op 24-06-2021 09:13:03 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200038257
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 07:21 schreef Molo het volgende:

[..]

'Een simpel trucje, maar het helpt wel'

Ja... Natuurlijk, alleen moest het werk óók doorgaan, én onderwijs via schermpjes...

:') :')

Godsamme wat een kansloos advies weer zo :D
Ja hoor, want je werk is zo intens dat je niet even 20 seconden ergens anders naar kunt kijken. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200038266
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij de twintig seconden in de verte kijken bedoelt, niet de twee uur per dag buiten spelen.
En dan nog, alsof een kind niet de tijd zou hebben om twee uur buiten te spelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200038288
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:02 schreef bianconeri het volgende:
Dat even weer omhoog kijken 20 seconden helpt praktisch niet.
Je moet ook niet even omhoog kijken. Je moet naar iets in de verte kijken.

Om de 20 minuten, 20 seconden, naar iets op > zes meter (= 20 voet) kijken.

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het echt een hoop scheelt. Ik heb zo'n tracker geïnstalleerd en dan pas valt op hoe kort 20 minuten eigenlijk is en hoe lang je normaliter naar zo'n scherm staat te turen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200038523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:03 schreef bianconeri het volgende:
Ik hoop overigens dat het kabinet met het overleg vandaag wat versoepelingen gaat terug draaien.
Voorlopig is er geen aanleiding om te denken dat het recente afschalen een negatief effect heeft gehad op de afremming van het virus. Voor bijv restauranthouders een zege dat ze nu niet meer gebonden zijn een eindtijd van 22u.
pi_200038531
Voor iedereen die altijd heel snel BNW roept

  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 09:43:12 #280
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200038612
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:03 schreef bianconeri het volgende:
Ik hoop overigens dat het kabinet met het overleg vandaag wat versoepelingen gaat terug draaien.
Het super zwakke Nederland moet alles weer veel te snel doen. Hou gewoon even vol zeg nu het net zo lekker gaat.
Waarom niet nog even maandje aanhouden of 2 maand en er vanaf zijn?

Waarom helemaal losgooien en er straks gewoon weer in zitten? Alleen maar voor die wappie schaapjes?
Is 'wappie schaapjes' nu echt telkens nodig? Beetje slechte act dit.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 24 juni 2021 @ 09:43:55 #281
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200038619
Guus (21) regelde met één telefoontje Janssen-prik voor hele studentenhuis

https://www.telegraaf.nl/(...)r-hele-studentenhuis

Wat een held!!
pi_200038624
Goed nieuws, mijn vaccinaties staan nu wel in mijn.rivm.nl (en die van een paar vrienden ook)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 24 juni 2021 @ 09:52:07 #283
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200038706
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is 'wappie schaapjes' nu echt telkens nodig? Beetje slechte act dit.
Er was een tijd dat dit soort uitspraken hier niet geaccepteerd werden. Maar de manier van modereren heeft ertoe geleid dat dit genormaliseerd is, net als met de BNW-roepers. Dit heeft al heel wat users weggejaagd en het topic grotendeels verpest.
pi_200038712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:03 schreef bianconeri het volgende:
Ik hoop overigens dat het kabinet met het overleg vandaag wat versoepelingen gaat terug draaien.
Het super zwakke Nederland moet alles weer veel te snel doen. Hou gewoon even vol zeg nu het net zo lekker gaat.
Waarom niet nog even maandje aanhouden of 2 maand en er vanaf zijn?
Omdat we er de komende jaren niet van af zijn.

quote:
Waarom helemaal losgooien en er straks gewoon weer in zitten? Alleen maar voor die wappie schaapjes?
Daar laat het kabinet zich niet door leiden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200038733
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:34 schreef zoost het volgende:
Voor iedereen die altijd heel snel BNW roept

[ afbeelding ]
Daar is niet in het geheim aan gewerkt, bovendien mag je ook reizen met test en met bewijs dat je de ziekte hebt doorlopen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200038735
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Omdat we er de komende jaren niet van af zijn.
[..]

Geen mens weet met zekerheid hoe lang, maar in elk geval moet je maatregelen niet tot het oneindige vast houden als er ruimte is voor versoepelingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200038758
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Geen mens weet met zekerheid hoe lang, maar in elk geval moet je maatregelen niet tot het oneindige vast houden als er ruimte is voor versoepelingen.
Precies, daarom niet doorgaan met maatregelen omdat we dan eerder van corona af zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:02:54 #288
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200038828
Mijn eerste prik gehad *O*
Moet zeggen, best een geoliede machine hier. Niet te druk, gewoon mooi doorlopen en genoeg mensen zien.
pi_200038839
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Precies, daarom niet doorgaan met maatregelen omdat we dan eerder van corona af zijn.
'Van corona af zijn' is ook een nogal rekbaar begrip. Hebben we dan zero-covid voor ogen? Of geen noemenswaardige impact meer op de zorg?
I'll give you something to do
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 10:05:22 #290
5428 crew  miss_sly
pi_200038851
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je moet ook niet even omhoog kijken. Je moet naar iets in de verte kijken.

Om de 20 minuten, 20 seconden, naar iets op > zes meter (= 20 voet) kijken.

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het echt een hoop scheelt. Ik heb zo'n tracker geïnstalleerd en dan pas valt op hoe kort 20 minuten eigenlijk is en hoe lang je normaliter naar zo'n scherm staat te turen.
Het is sowieso een probleem dat al een aantal jaren steeds groter wordt. Ik snap dat thuisonderwijs en lockdowns er vast geen positieve bijdrage aan leveren, integendeel, maar het is bepaald geen nieuw probleem. Het probleem zit hem overigens ook niet alleen in schermen, maar ook in (te veel) lezen of knutselen, waarbij men ook de ogen vooral gebruikt om op korte afstand te kijken en niet voldoende afwisselt met in de verte kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 10:14:18 #291
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200038922
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is sowieso een probleem dat al een aantal jaren steeds groter wordt. Ik snap dat thuisonderwijs en lockdowns er vast geen positieve bijdrage aan leveren, integendeel, maar het is bepaald geen nieuw probleem. Het probleem zit hem overigens ook niet alleen in schermen, maar ook in (te veel) lezen of knutselen, waarbij men ook de ogen vooral gebruikt om op korte afstand te kijken en niet voldoende afwisselt met in de verte kijken.
Het probleem zal denk ik alleen maar groter worden. Pas geleden op rondleiding geweest bij basisschool voor mn dochter, die werken vanaf groep 3 al met tablets waar het lesmateriaal op staat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 10:15:14 #292
5428 crew  miss_sly
pi_200038935
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het probleem zal denk ik alleen maar groter worden. Pas geleden op rondleiding geweest bij basisschool voor mn dochter, die werken vanaf groep 3 al met tablets waar het lesmateriaal op staat.
Zeker. Maar het heeft dus niet écht iets te maken met corona en thuisonderwijs en lock downs. Het is een probleem van de huidige tijd, dat wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:18:25 #293
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200038966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het probleem zal denk ik alleen maar groter worden. Pas geleden op rondleiding geweest bij basisschool voor mn dochter, die werken vanaf groep 3 al met tablets waar het lesmateriaal op staat.
We willen dat leraren in een klas met 30 leerlingen, waarvan een stuk of zes 'passend onderwijskinderen', ook nog even gaan differentiëren op niveau. Dan dwing je digitale adaptieve lesmethodes wel zo'n beetje af.

En in groep 8 heb je ook wat minder last van Wesley en Youssef als ze achterin de klas rustig kunnen netflixen, in plaats van met potloden gaan gooien. Win-win.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200038977
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:44 schreef _serial_ het volgende:
Goed nieuws, mijn vaccinaties staan nu wel in mijn.rivm.nl (en die van een paar vrienden ook)
Bij mij nu ook
pi_200038978
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:03 schreef bianconeri het volgende:
Ik hoop overigens dat het kabinet met het overleg vandaag wat versoepelingen gaat terug draaien.
Het super zwakke Nederland moet alles weer veel te snel doen. Hou gewoon even vol zeg nu het net zo lekker gaat.
Waarom niet nog even maandje aanhouden of 2 maand en er vanaf zijn?

Waarom helemaal losgooien en er straks gewoon weer in zitten? Alleen maar voor die wappie schaapjes?
:') :') :') Versoepelingen willen terugdraaien terwijl de besmettingen kelderen......en dan andere mensen voor wappie schaap uitmaken.........
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 10:20:55 #296
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200038992
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zeker. Maar het heeft dus niet écht iets te maken met corona en thuisonderwijs en lock downs. Het is een probleem van de huidige tijd, dat wel.
Ik denk wel dat het meespeelt. Op school moesten leerlingen elke zoveel tijd naar een ander lokaal, hadden ze pauze etc, dan ben je automatisch een stuk minder bezig met je scherm. Daarnaast was het voor veel kinderen (ook buiten school) lastig om de nodige aandacht te krijgen (ouders die thuiswerken en kind even makkelijk achter tablet neerzetten e.d.) en kinderen die een stuk minder buiten spelen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 10:22:22 #297
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200039007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

We willen dat leraren in een klas met 30 leerlingen, waarvan een stuk of zes 'passend onderwijskinderen', ook nog even gaan differentiëren op niveau. Dan dwing je digitale adaptieve lesmethodes wel zo'n beetje af.

En in groep 8 heb je ook wat minder last van Wesley en Youssef als ze achterin de klas rustig kunnen netflixen, in plaats van met potloden gaan gooien. Win-win.
Ik ben wel oprecht benieuwd wie 'we' is in die situatie. Ik weet dat het zo gaat, maar ik snap echt niet waarom we zulke grote klassen moeten willen. Financieel gezien zal het voordeliger zijn, maar dat is toch op te lossen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:22:56 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200039013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij de twintig seconden in de verte kijken bedoelt, niet de twee uur per dag buiten spelen.
Zo staat het er toch niet?

quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:02 schreef bianconeri het volgende:
Dat van meer klachten aan de ogen geloof ik best.
Ik heb altijd gewoon hele goede ogen en kan nog heel goed zien, nog wel aardig.
Maar ik merk het wel. Veel thuis werken, veel achter het scherm sinds Corona.
En nee dat heeft niets met lockdown te maken voor de wappie schaapjes daar weer boos op worden.

Dat even weer omhoog kijken 20 seconden helpt praktisch niet. Ik merk gewoon dat mijn ogen wat branden en scherp stellen soms even lastig is. Of het blijvende schade is, geen idee. Het is niet dat ik het altijd heb, maar helaas wel vaak. Zou wel echt balen zijn als dat komt door het vele thuiswerken, terwijl het altijd nog gewoon top was.
Jij bent een kind met ogen in ontwikkeling?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:23:07 #299
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200039015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het meespeelt. Op school moesten leerlingen elke zoveel tijd naar een ander lokaal, hadden ze pauze etc, dan ben je automatisch een stuk minder bezig met je scherm. Daarnaast was het voor veel kinderen (ook buiten school) lastig om de nodige aandacht te krijgen (ouders die thuiswerken en kind even makkelijk achter tablet neerzetten e.d.) en kinderen die een stuk minder buiten spelen.
Dat is dan geen lock-down issue, dat is dan een ouders-besteden-minder-tijd-aan-hun-kinderen issue. Iets wat overigens ook al langer aan de gang is dan de afgelopen 15 maanden. Om het nog maar niet te hebben over de hoeveelheid ouders die zelf ook de hele dag aan hun scherm besteden, iets met goed voorbeeld doet goed volgen.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:23:13 #300
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200039016
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben wel oprecht benieuwd wie 'we' is in die situatie. Ik weet dat het zo gaat, maar ik snap echt niet waarom we zulke grote klassen moeten willen. Financieel gezien zal het voordeliger zijn, maar dat is toch op te lossen?
Ik hoor in elk geval niet bij we. En ik wil het er graag een keer met je over hebben, maar hier is het wel erg offtopic :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')