abonnement Unibet Coolblue
pi_200017437
Wie heeft er tips voor een leuke plek in Duitsland om één of twee nachtjes door te brengen, als stel (geen kids).

Liefst bosrijk en natuurgebied, lekker hotelletje, rustig, lekker Duits, biergarten, schnitzel, geen drukke stad en op zo'n max 3 uur rijden vanuit Utrecht.

Gewoon even eruit, lekker genieten, wandelen, fietsen, kanoën, eten, wandelen en relaxen.

Tips welkom :)

Liefst plaatsen of uitvalsbasis. Eifel ken ik, en zeker een optie. Welke plaats is dan leuk?
Love is in the air!
pi_200017791
Teutoburgerwald? Harz..misschien net te ver
Ik zwaai naar dieren.
pi_200019248
Olsberg, Sauerland

Op net iets meer dan 3 uur rijden.
Harz is 5+ uur.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 08:37:30 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200019937
Op 4 uur rijden zit je aan de Duits - Luxemburgse grens met veel mooie wandelgebieden (schitterende Mullerthal in Luxemburg, driehoek Prüm - Bitburg - Gerolstein in Duitsland en de Teufelschlucht tussen beide gebieden). Is dat een optie?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_200020103
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 08:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Op 4 uur rijden zit je aan de Duits - Luxemburgse grens met veel mooie wandelgebieden (schitterende Mullerthal in Luxemburg, driehoek Prüm - Bitburg - Gerolstein in Duitsland en de Teufelschlucht tussen beide gebieden). Is dat een optie?
Hier sluit ik me bij aan; ik zit altijd net wat meer naar het oosten; tussen Daun en Wittlich, maar dat is vrijwel hetzelfde gebied (Vulkaneifel). Hele mooie natuur en best veel te zien en doen. Daun is wellicht een goede uitvalsbasis.

Zelf groot fan van restaurant Heidsmühle waar je heerlijk gerookte forel kan eten in een idyllisch dal (je zit er heerlijk in de zomer). Bovendien hebben ze goed getapt bier en lekkere moezelwijn, Het stadje zelf (Manderscheid) stelt dan weer weinig voor.

Verder ben ik altijd wel gecharmeerd van Schalkemehren daar vlakbij, maar geen ervaring met hotels; ik huur eigenlijk altijd een huisje in die omgeving. Maar mocht je iets mooi tegenkomen, laat het vooral weten hier!
pi_200020199
+1 voor het Mullerthal

Ook Teutoburgerwald in de omgeving van de Externsteine is mooi :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_200025838
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 08:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Op 4 uur rijden zit je aan de Duits - Luxemburgse grens met veel mooie wandelgebieden (schitterende Mullerthal in Luxemburg, driehoek Prüm - Bitburg - Gerolstein in Duitsland en de Teufelschlucht tussen beide gebieden). Is dat een optie?
Welke plaatsen zijn dan interessant om voor accomodaties te kijken?
Love is in the air!
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 15:59:10 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200026061
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:43 schreef Landgeld het volgende:
Welke plaatsen zijn dan interessant om voor accomodaties te kijken?
Echternach voor het Mullerthal, Bitburg voor de Duitse zijde, maar dat zijn redelijk toeristische plaatsen. Als je liever wat rust wil, moet je gewoon in de dorpen daaromheen een vakantiehuisje of zo zoeken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_200026119
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 03:18 schreef r_one het volgende:
Olsberg, Sauerland

Op net iets meer dan 3 uur rijden.
Harz is 5+ uur.
Prachtige omgeving daar in het Sauerland, ook voor het najaar aan te raden met de mooie herfstkleuren van de bomen
pi_200045757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:11 schreef polariteit het volgende:
+1 voor het Mullerthal

Ook Teutoburgerwald in de omgeving van de Externsteine is mooi :)
Die wilde ik ook net aanraden. In 2019 een wandelvakantie gedaan in het Teutoburgerwald. Had een goed hotel, het Ringhotel Waldhotel Bärenstein. Heerlijk zwembad, rustige omgeving en op loopafstand van de Externsteine.
pi_200045849
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:02 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Prachtige omgeving daar in het Sauerland, ook voor het najaar aan te raden met de mooie herfstkleuren van de bomen
In de herfst ben ik bij voorkeur in de Harz te vinden; indian summer O+
pi_200052611
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:59 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Echternach voor het Mullerthal, Bitburg voor de Duitse zijde, maar dat zijn redelijk toeristische plaatsen. Als je liever wat rust wil, moet je gewoon in de dorpen daaromheen een vakantiehuisje of zo zoeken.
Supertof.

Nog tips voor activiteiten rondom Echternach? Zonder dat het te druk en toeristisch wordt.

Wandelen, eten, plaatsjes, kanoën, fietsen?
Love is in the air!
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 09:25:13 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200052958
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:54 schreef Landgeld het volgende:
Supertof.

Nog tips voor activiteiten rondom Echternach? Zonder dat het te druk en toeristisch wordt.

Wandelen, eten, plaatsjes, kanoën, fietsen?
Het Müllerthal is één groot wandelgebied. Op de site www.mullerthal.lu vind je verschillende routes van allerlei lengtes en vanuit verschillende startplaatsen. Wij liepen bijvoorbeeld de B2 vanuit Berdorf dat een kilometer of vijf van Echternach ligt. Die 5km kun je trouwens ook met een mooie wandeling overbruggen en dan na de B2 de bus terug nemen naar Echternach. OV is tegenwoordig gratis in Luxemburg.

Paar kilometer over de grens in Duitsland heb je de Teufelsschlucht. Mooie wandeling daar, maar het ligt wel naast een dinosauruspark. Veel gezinnetjes met jonge kinderen dus. En in de Teufelsschlucht is het ijskoud. Buiten kan het 30+ zijn, maar in de schlucht wordt het niet warmer dan 7 graden.

Plaatsjes in dit gebied langs de Duitse grens zijn allemaal wel charmant, maar toerisme is overal. Luxemburg-stad heeft ook wel iets leuks, vind ik. Is een half uurtje rijden. Zelfde geldt voor Trier, maar dat is een stuk toeristischer.

Qua eten weet ik alleen wat in Luxemburg-stad, want daar hadden wij een appartement.

De grens tussen Duitsland en Luxemburg wordt gevormd door twee rivieren (Our en Moezel) die in de buurt samenkomen. Kanoën zal daar vast wel ergens kunnen. Fietsen langs de rivieren is ook eenvoudig. Reken op best wel steile heuveltjes weg van de rivieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 25-06-2021 10:33:40 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 09:53:27 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200053357
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:16 schreef Fargo het volgende:
Die wilde ik ook net aanraden. In 2019 een wandelvakantie gedaan in het Teutoburgerwald. Had een goed hotel, het Ringhotel Waldhotel Bärenstein. Heerlijk zwembad, rustige omgeving en op loopafstand van de Externsteine.
Interessant. Ken het Teutoburgerwald niet, maar het klinkt wel als een prima afwisseling.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 10:32:38 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200053847
Eetlocaties in Luxemburg moest ik even opzoeken. Wist niet meer alle namen.

Bij Les Copains d'Abord in de hoofdstad hebben we geweldig gegeten, bij Dipso zaten we aan lekkere lokale wijnen en kleine hapjes en qua lunch werd Brasserie Aubergine ons aangeraden door de zus van mijn vrouw die vaak voor haar werk in Luxemburg moest zijn. En als geld geen probleem is: bij Schloss Burglinster moet je wezen. Ik kwam er gelukkig via werk en heb de prijslijst niet bekeken, maar het eten was uitmuntend.

Luxemburgse wijnen zijn trouwens sowieso wel lekker. Bij Remich aan de Moezel heb je de Caves St Martin die je kunt bezoeken. Hun mousserende wijn is heerlijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_200058243
Ik ben nu een aantal keer in de mullerthal regio geweest, en heb het nooit als extreem druk ervaren. Zeker zodra je uit de stadjes bent in het bos wordt het vrij snel rustig.

Alleen in de buurt van de waterval bij het plaatsje Mullerthal (Schliessentumpel?) was het wat druk maar aan de andere kant: het is een prachtige waterval :)

Kano's huren kan sowieso in Echternach denk ik, heb er daar best veel op de rivier gezien :)

Er loopt in de regio ook een lange afstands wandelroute: de Mullerthal trail. Deze route bestaat uit 3 routes van elk +- 35 a 40km. Erg tof als je daarvan houdt, en prima voor een kort weekendjetripje. Meer info op de site die uioams al noemt :)

Externsteine in Teutoburgerwald ben ik slechts 1x geweest, tijdens fietsvakantie en ben er toen langs/door gefietst. Ook mooie omgeving. Voelde echter wel wat drukker aan dan Mullerthal.
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 16:10:53 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200058414
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 15:57 schreef polariteit het volgende:
Ik ben nu een aantal keer in de mullerthal regio geweest, en heb het nooit als extreem druk ervaren. Zeker zodra je uit de stadjes bent in het bos wordt het vrij snel rustig.

Alleen in de buurt van de waterval bij het plaatsje Mullerthal (Schliessentumpel?) was het wat druk maar aan de andere kant: het is een prachtige waterval :)

Kano's huren kan sowieso in Echternach denk ik, heb er daar best veel op de rivier gezien :)

Er loopt in de regio ook een lange afstands wandelroute: de Mullerthal trail. Deze route bestaat uit 3 routes van elk +- 35 a 40km. Erg tof als je daarvan houdt, en prima voor een kort weekendjetripje. Meer info op de site die uioams al noemt :)
Dat watervalletje was inderdaad wat druk. We reden erlangs toen we vanuit Luxemburg-Stad naar Berdorf reden: https://goo.gl/maps/vDqSxHxELU4pCBAg7

quote:
Externsteine in Teutoburgerwald ben ik slechts 1x geweest, tijdens fietsvakantie en ben er toen langs/door gefietst. Ook mooie omgeving. Voelde echter wel wat drukker aan dan Mullerthal.
Ben er toch wel benieuwd naar nu.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 26 juni 2021 @ 11:38:50 #18
357044 Budapestenaar
pi_200069921
In de Eifel is Bad Münstereifel een leuke uitvalsbasis om te wandelen. Het stikt er van de leuke routes en de omgeving is prachtig. Het stadje zelf is heel sfeervol, met z’n vakwerkhuisjes, poorten en stadsmuren O+
  zaterdag 26 juni 2021 @ 14:12:39 #19
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_200071820
Cochum erg leuke plaats. En als het kan neem fietsen mee. Mooie omgeving, gezellige terrassen, leuk kasteel om te bezoeken, goed eten. Wel vreemd het is een wijnstreek dat niet overal bier te krijgen is op elk terras ( of het lag aan de wijnfeesten toen wij er waren )
  Moderator donderdag 19 augustus 2021 @ 11:45:59 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200979406
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 15:57 schreef polariteit het volgende:
Externsteine in Teutoburgerwald ben ik slechts 1x geweest, tijdens fietsvakantie en ben er toen langs/door gefietst. Ook mooie omgeving. Voelde echter wel wat drukker aan dan Mullerthal.
Afgelopen week zijn we op de terugweg vanuit Tsjechië een paar dagen in Paderborn geweest en vandaaruit naar de Externsteine gegaan. Inderdaad erg toeristisch en de wandelingen daar bij de Externsteine zijn wat drukker dan in het Müllerthal. Mooi gebied en Paderborn is een verrassend leuk en mooi stadje. Voor natuurschoon zou ik echter het Müllerthal eerder aanraden. Al hebben we nu niet veel gezien van het Teutoburgerwald natuurlijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201340493
Cochem ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')