abonnement Unibet Coolblue
pi_200016525
Vanaf maart 2020 heb ik keihard gewerkt. Lange dagen en weinig vakantie.
Daarnaast ook een stress tijd op het werk (nu komt de rust weer terug).
Ik werk in de zorg op de afdeling, maar ik voer ook management taken aan uit en ik ben "aanvoerder" van het coronateam op locatie. Dit ter info omdat ik het druk heb en in mijn ogen keihard heb gewerkt.

Nu heb ik sinds gisteren drie weken vakantie. Heerlijk, even afschakelen en samen zijn met vrouw en kids.
Maar ik moet bekennen dat me dat afschakelen nogal lastig af gaat gisteren en vandaag.
Ik ben gewend om dagelijks mijn werkmail te checken (moest ook vanwege mijn functie als coronateam lid).
Het gevaar van de laptop is "even inloggen". De werktelefoon heb ik uitstaan en dat gaat eigenlijk prima af.
Het is niet dat ik perse op de hoogte wil blijven maar meer een gewoonte heb ik het idee.
Ik heb ook alles netjes overgedragen aan collega's.

Volgende week ga ik een weekje met het gezin op vakantie, en dan neem ik geen laptop mee.
Ik hoop die week dan ook echt tot rust te komen.

Iemand tips?
En herkent iemand dat de eerste dagen na een drukke periode afschakelen nog niet zo heel makkelijk gaat?
pi_200016627
Als het een gewoonte is, stop daar dan gewoon mee. Berg die laptop op, zodat als je naar je werkplek loopt, je eenmaal daar aangekomen middels de lege werkplek een reminder krijgt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200016898
Waarom neem je je werklaptop mee naar huis als je vakantie hebt? Laat het ding op t werk. Breng hem er desnoods heen.
pi_200016926
Daarom ga ik altijd op vakantie als ik vakantie heb en laat ik m’n laptop thuis. Vooral nu ik ruim een jaar vrijwel uitsluitend thuis heb gewerkt is verandering van omgeving wel lekker.
pi_200016973
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:27 schreef investeerdertje het volgende:
Waarom neem je je werklaptop mee naar huis als je vakantie hebt?
Mijn werklaptop ligt ook op het werk in een kluis.
Maar ik heb thuis ook een gewone laptop, waar ik makkelijk de webmail kan benaderen ,,, en dat afgelopen jaren ook vaker deed.
pi_200017769
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:29 schreef hartloper het volgende:

[..]

Mijn werklaptop ligt ook op het werk in een kluis.
Maar ik heb thuis ook een gewone laptop, waar ik makkelijk de webmail kan benaderen ,,, en dat afgelopen jaren ook vaker deed.
Vraag aan systeembeheerder of ze je wachtwoord willen resetten en pas over drie weken willen mailen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 23:31:22 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_200018119
Lijkt me niks geks, dat je na een extra drukke periode een paar dagen nodig hebt. Dat zullen de meeste wel hebben. Je lichaam en geest moeten eraan wennen. Carrieretijgers vallen niet voor niks vaak dood neer op de 1e dag van pensioen. Of tijdens hun vakantie. De tip is wel om minder stress en drukte hebben in werk, dan is de overgang ook minder groot.

En onthoud: niemand is onvervangbaar. Dus bedenk ook dat het echt niet nodig is dat jij 24/7 on air bent.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200019608
Voor mij geldt dat vooral wat je doet op je telefoon/laptop belangrijk is. Als ik op vakantie ben heb ik eigenlijk alleen mijn telefoon bij me, waar ik 1x per dag op kijk. Ik luister dan een voicemail af (waar het begin bericht op ingesproken staat dat ik op vakantie ben) en een kleine blik op de mail met als enig doel het doorsturen naar een ander.

Het resultaat is dat het mijzelf meer rustig maakt dan "nadenken" dat je terug komt in een ontplofte situatie.
[edit]helaas hier niet de luxe van een secretaresse die dit soort dingen kan oppakken[/edit]
pi_200019733
Herkenbaar. Ik heb altijd de eerste 3 of 4 dagen van de vakantie nodig om in vakantiestemming te komen. En als er dan iets gedurende de vakantie werkgerelateerds tussendoor komt, ben ik gelijk weer een paar dagen uit vakantiestemming. Dat kan een Teams-vergadering zijn die je toch maar door laat gaat of een e-mail waar iets mee moet.

Wat voor mij werkt: Mail niet checken en met je vervanger de afspraak maken dat die je een sms stuurt op je privé-telefoon als er iets is dat echt niet kan wachten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200019874
Bij mij gaat de werklaptop uit en werktelefoon op stil. Als ik met verlof ben ben ik ook verlof en dan wil ik niet aan werk denken maar aan rust en vrije tijd.

Na de vakantie ben je de eerste.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_200019907
Tis je tweede vakantiedag :') Toch logisch dat je even af moet kicken.
Flikker die telefoon in de la en ga in de tuin zitten.
Alius aliud dicit
pi_200020112
Ik kijk ook gewoon mijn mail hoor, werk gaat gewoon door :)
echter, ik heb 0,0 stress.

Ik werk dan ook in de bouw en zeg tegen directe collega's dat ze moeten opflikkeren als ze een grote bek hebben, dat lucht ook op, dus mijn situatie is net wat anders :T

Meestal heb ik meer stress al ik in de ochtend na de vakantie alles weer moet oppakken :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200020163
Geen last van, vakantie is vakantie. Ik zie over een x aantal weken wel of ik iets heb gemist.
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:10:02 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_200020179
Ik heb daar geen last van, maar ik moet wel zeggen dat ik een baan heb met relatief weinig verantwoordelijkheden. Werktelefoon en werklaptop staan gewoon uit als ik vakantie heb, en mail checken begin ik ook niet aan. Tenzij iemand van werk zou appen over iets heel dringens, maar ik kan me geen voorstelling van zo'n situatie maken eerlijk gezegd.
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:28:10 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200020410
Stuur je een kaartje als je je burn out hebt TS?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 10:22:04 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200021203
Ik had daar wel altijd last van. Maar ik had dan ook werk waarbij 160 klanten met geldstress iets van mij moesten. Ik was jong en vond mijzelf onmisbaar. Door de jaren heen leerde ik dat onmisbaar zijn niet bestaat. Ja, ik doe het zeker weten beter dan een ander maar de toko staat niet in de brand wanneer ik er niet ben.
In mijn huidige werk legde ik mn werktelefoon in de kluis op het werk en mag ik van mijzelf in de laatste dagen wel een keer inloggen op de webmail om alvast mailtjes weg te gooien. Wat ik wel heb is namelijk de laatste twee dagen 'stress' omtrent de uitpuilende mailbox. Dan kan onzin wegruimen en even een indruk krijgen voor mij voldoende rust geven ;)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_200021536
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:29 schreef hartloper het volgende:

[..]

Mijn werklaptop ligt ook op het werk in een kluis.
Maar ik heb thuis ook een gewone laptop, waar ik makkelijk de webmail kan benaderen ,,, en dat afgelopen jaren ook vaker deed.
Wijzig je wachtwoord. Maak er een stuk random tekst van. Laat na je vakantie aanpassen.

En afleren je mail überhaupt op privé spullen te lezen is een goede
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:12:43 #18
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_200022819
Alle indicaties zijn dus dat je gewoon teveel hebt gewerkt. Dat je tijdens je vakantie je werk niet kan of durft los te laten zijn indicaties van overwerkt en niet goed. Dus 1) het gaat ws wel beter naar mate je langer verlof hebt en 2) je moet echt wat veranderen. Zo ga je niet oud worden.

Misschien als je terug bent ook eens op je werk bespreken. Want er moet een structurele oplossing komen waar ook je werkgever het 1 an ander voor moet vernaderen. Dat kan je niet alleen denk ik.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 23 juni 2021 @ 13:28:14 #19
414785 sirdanilot
pi_200023925
Wat gek. Ik heb hier zelf echt totaal geen moeite mee. Ik vergeet vaak waar ik werk als ik op vakantie ben.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200023996
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 07:53 schreef stavromulabeta het volgende:
vervanger de afspraak maken dat die je een sms stuurt op je privé-telefoon als er iets is dat echt niet kan wachten.
Hele goeie tip!

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 08:32 schreef Mrmime het volgende:
Toch logisch dat je even af moet kicken.
dat blijkt nu inderdaad toch niet abnormaal te zijn haha

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:22 schreef Rene het volgende:
Wat ik wel heb is namelijk de laatste twee dagen 'stress' omtrent de uitpuilende mailbox.
dat is ook nog geen stom idee.
bv de zaterdagochtend even kijken voor ik de maandag weer begin.
want de mailbox zal bommetje vol zitten. Tevens ben je dan ook weer wat op de hoogte als je maandag start

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:28 schreef kanovinnie het volgende:
Stuur je een kaartje als je je burn out hebt TS?
Dat zal wel mee vallen.
Maar ik snap wel je punt, en daarom wil ik nu ook optimaal genieten van vakantie.
Want na vakantie komen er weer drukke maanden aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:12 schreef HMS het volgende:
Misschien als je terug bent ook eens op je werk bespreken. Want er moet een structurele oplossing komen waar ook je werkgever het 1 an ander voor moet vernaderen. Dat kan je niet alleen denk ik.
Klopt, na vakantie wil ik de focus gaan leggen op 1 belangrijk project waar ik ook echt plezier aan heb.
Nu heb ik er veel bij moeten nemen omdat mensen uit zijn gevallen ivm corona. Maar dat ga ik delegeren.
De lijntjes heb ik daar al voor uitgezet voor mijn vakantie.
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:34:41 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200024011
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:33 schreef hartloper het volgende:
quote:

Op woensdag 23 juni 2021 09:28 schreef kanovinnie het volgende:

Stuur je een kaartje als je je burn out hebt TS?
Dat zal wel mee vallen.
Maar ik snap wel je punt, en daarom wil ik nu ook optimaal genieten van vakantie.
Want na vakantie komen er weer drukke maanden aan.
Daarom, flikker de boel weg. Alsof je nu nog iets kunt doen. Die hele berg mails zie je maandag na je vakantie wel weer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:36:41 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_200024031
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:33 schreef hartloper het volgende:

[..]

Hele goeie tip!
[..]

dat blijkt nu inderdaad toch niet abnormaal te zijn haha
[..]

dat is ook nog geen stom idee.
bv de zaterdagochtend even kijken voor ik de maandag weer begin.
want de mailbox zal bommetje vol zitten. Tevens ben je dan ook weer wat op de hoogte als je maandag start
[..]

Dat zal wel mee vallen.
Maar ik snap wel je punt, en daarom wil ik nu ook optimaal genieten van vakantie.
Want na vakantie komen er weer drukke maanden aan.
[..]

Klopt, na vakantie wil ik de focus gaan leggen op 1 belangrijk project waar ik ook echt plezier aan heb.
Nu heb ik er veel bij moeten nemen omdat mensen uit zijn gevallen ivm corona. Maar dat ga ik delegeren.
De lijntjes heb ik daar al voor uitgezet voor mijn vakantie.
Nee geen goeie tip. Je bent niet onmisbaar. Je vervanger moet het maar doen met wie er wel beschikbaar is. Als jij de hele vakantie met je hoofd alsnog "aan" staat dan kun je net zo goed geen verlof nemen. Ik denk dus ook dat je een overmatig verantwoordelijkheidsgevoel hebt dus het lijkt me een zinnige tip om daar wat mee te gaan doen. Anders steven je op een burn-out af.

En ook niet op zaterdag je mail alvast checken voor maandag. Maandag begin je pas weer. Niet zaterdag.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200024085
Ik had dat ook wel een beetje, ongerustheid of alles wel goed zou gaan, maar op een gegeven moment heb ik dat van me afgezet, niemand is onmisbaar, vakantie is vakantie!!
pi_200024713
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:40 schreef Cupfighter het volgende:
ongerustheid of alles wel goed zou gaan,
Dat heb ik eigenlijk helemaal niet, een ongerustheidsgevoel.
Is meer dat ik moet afkicken van een gewoonte.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:36 schreef ZarB het volgende:
Nee geen goeie tip.
Klopt. Je hebt mijn ogen geopend.
Ga de collega ook niet laten weten dat hij mij kan smsen als er problemen zijn :)
pi_200024775
En de laatste dag van je verlof gebruiken om je mail weg te werken. Nice, gratis werken.
  woensdag 23 juni 2021 @ 14:42:48 #26
338319 ZarB
Piña colada
pi_200025085
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 14:16 schreef hartloper het volgende:

[..]

Dat heb ik eigenlijk helemaal niet, een ongerustheidsgevoel.
Is meer dat ik moet afkicken van een gewoonte.
[..]

Klopt. Je hebt mijn ogen geopend.
Ga de collega ook niet laten weten dat hij mij kan smsen als er problemen zijn :)
Goedzo ^O^ geniet van je vakantie
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200031885
Ik herken het een beetje wel. Niet dat ik iets bekijk.
Maar wel in de eerste week van je vakantie zit het werk nog in je hoofd en denk je soms over werk dingen.
Meestal verdwijnt dat wel halverwege de eerste week.

Daarom vind ik dat je ieder jaar ook minstens een keer 3 weken vakantie moet hebben. Eerste week beetje afschakelen en daarna 2 weken relaxen.

En als ik na 3 weken terug ga ben ik mijn wachtwoorden alweer vergeten.
No bitch to me
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:05:25 #28
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_200032066
Erg bekend en gevaarlijk verschijnsel, afbouwen voordat je op vakantie gaat anders val je abrupt in een gat.
Ik weet dat afbouwen vaak moeilijk is maar is toch noodzakelijk om je rust te vinden. En let op een burn-out ligt al op de loer. Spreek uit ervaring bij mij zelf en heb dit ook zien gebeuren bij anderen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:13:57 #29
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200032319
Daarom een hele goede policy vanuit bedrijf waar ik werk: Out of office aanzetten met mededeling dat alle e-mails worden verwijderd gedurende je vakantie. Rule erop dat je ze ook echt permanent delete.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200032419
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:13 schreef airconditioning het volgende:
Daarom een hele goede policy vanuit bedrijf waar ik werk: Out of office aanzetten met mededeling dat alle e-mails worden verwijderd gedurende je vakantie. Rule erop dat je ze ook echt permanent delete.
Dat heb ik nog nooit gehoord. Gewoon een out of office mail als automatische reactie dat je een ander erover moet mailen als het spoed heeft. Zo'n melding als dat jij beschrijft lijkt me nou niet bepaald goed
pi_200032539
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:05 schreef Pensioengenieter het volgende:
afbouwen voordat je op vakantie gaat anders val je abrupt in een gat.
Goeie tip.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:05 schreef Pensioengenieter het volgende:
En let op een burn-out ligt al op de loer.
Ik zeg nooit nooit, maar ik denk dat dat niet zo is.
Waarom: ivm de zware zorg ivm corona hebben we als medewerkers een traject door lopen met meerdere psychologen. Daar is bij mij niks vreemds naar voor gekomen.
Veel collega's hebben ze burnout klachten of beginnende klachten geconstateerd en die zitten thuis. Het was me dano ok wel een jaar, niet om zielig te doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:13 schreef airconditioning het volgende:
Daarom een hele goede policy vanuit bedrijf waar ik werk: Out of office aanzetten met mededeling dat alle e-mails worden verwijderd gedurende je vakantie. Rule erop dat je ze ook echt permanent delete.
Dus dan moet de mailer je over bv twee weken weer mailen? best bijzonder.
  donderdag 24 juni 2021 @ 08:11:18 #32
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200037711
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:17 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gehoord. Gewoon een out of office mail als automatische reactie dat je een ander erover moet mailen als het spoed heeft. Zo'n melding als dat jij beschrijft lijkt me nou niet bepaald goed
Wat is er niet goed aan?
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:24:36 #33
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_200039030
Niet herkenbaar. Ik werk in een team van 6 mensen en iedereen kan iedereen back-uppen. Er hoeft dus nauwelijks overgedragen te worden en ik kan iedereen vertrouwen dat mijn werk goed gebeurt als ik er niet ben. Ik zet m'n Out of Office aan met de mededeling dat ik geen toegang tot mijn mail heb en dat ze voor dringende vragen de teammailbox moeten mailen. Dan weet ik zeker dat het goed opgepakt wordt.

Ik zorg wel dat ik op m'n laatste dag wat lopende dingen die in m'n hoofd zitten afmaak, dus vaak ga ik dan om 18:30 ofzo weg ipv 17:00. Maar om 18:31 zit ik dan al in de vakantiemodus met bijpassende muziek in de auto en om 19:00 thuis gaat het eerste biertje open. Werklaptop blijft uit, werktelefoon heb ik niet, dus dat is makkelijk.
Ik log ook absoluut niet in voor de maandag om mail te checken oid. Gaat mij allemaal prima af hoor.
pi_200039620
Ik denk dat je jezelf ook een paar dagen mag gunnen iom te wennen. Als je nog maar 1 dag vakantie hebt is het nog niet zo gek dat je nog met je werk bezig bent, na een wek wel denk ik. Dus even acclimatiseren en als het daarna nog aanwezig is jezelf maar eens hartig toespreken. }:|

Ik heb dit zelf ook gehad en herken het wel. We hadden een bedrijf, aan huis nog wel, dus helemaal lastig 'de deur dicht te doen'. Maar als je het leuk wilt houden moet je wel afstand houden. Desnoods met je partner afspraken maken dat je elkaar op aanspreekt als je weer met of over werk begint. Heel bewust dan over wat anders gaan hebben. :)

Fijne vakantie! *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200043356
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:06 schreef Sangha het volgende:
Ik denk dat je jezelf ook een paar dagen mag gunnen iom te wennen.
Ik denk dat ik drie dagen heb moeten afschakelen.
Nu dag vier vakantie en ik denk al eigenlijk niet meer aan werk. Dus vakantiemodus is aan aan het gaan :)
pi_200044004
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:22 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik denk dat ik drie dagen heb moeten afschakelen.
Nu dag vier vakantie en ik denk al eigenlijk niet meer aan werk. Dus vakantiemodus is aan aan het gaan :)
Oh goed zo, zo zie je maar! Geniet ervan! :) *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200044428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:21 schreef hartloper het volgende:

Dus dan moet de mailer je over bv twee weken weer mailen? best bijzonder.
Ik vind het een briljante tip. Mensen behandelen e-mail als een to do-lijst van anderen waar ze vrijelijk taken aan toe kunnen voegen. Laat ze maar lekker hun dingen opsparen. Ik garandeer je dat je hierdoor minder werk hebt als je terugkomt van vakantie. Je begint immers zonder achterstand en veel dingetjes zullen al opgelost zijn in de tussentijd of toch niet zo belangrijk blijken te zijn.

Ik zet zelf e-mail en agenda van het werk uit op m'n telefoon en dan heb ik nergens last van. Komende vakantie ga ik samen met m'n zoon de telefoon de hele vakantie uitdoen. Daar verheug ik me al op. Het dwingt om ingesleten gedrag los te laten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 juni 2021 @ 12:01:30 #38
387249 exelletor
exelleren?
pi_200088214
Ik lees tijdens vakantie ook mijn werkmail, maar puur uit nieuwsgierigheid. 😅
pi_200154950
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 12:01 schreef exelletor het volgende:
Ik lees tijdens vakantie ook mijn werkmail, maar puur uit nieuwsgierigheid. 😅
Kom je dan geen mails tegen die je vakantieplezier bederven @exelletor ?
pi_200154988
Ik heb een geweldige week gehad met mijn gezin op de veluwe. Fijn tot rust gekomen en leuke dingen met de kids gedaan.

Wel stressvolle start met een klapband.
Straks inpakken.
Morgen terug naar huis.

Nu geen zin om te werken, maar ik heb bij terugkomst nog een kleine week vrij

[ Bericht 13% gewijzigd door hartloper op 01-07-2021 13:24:14 ]
pi_200279090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:22 schreef Rene het volgende:
Ik had daar wel altijd last van. Maar ik had dan ook werk waarbij 160 klanten met geldstress iets van mij moesten. Ik was jong en vond mijzelf onmisbaar. Door de jaren heen leerde ik dat onmisbaar zijn niet bestaat. Ja, ik doe het zeker weten beter dan een ander maar de toko staat niet in de brand wanneer ik er niet ben.
In mijn huidige werk legde ik mn werktelefoon in de kluis op het werk en mag ik van mijzelf in de laatste dagen wel een keer inloggen op de webmail om alvast mailtjes weg te gooien. Wat ik wel heb is namelijk de laatste twee dagen 'stress' omtrent de uitpuilende mailbox. Dan kan onzin wegruimen en even een indruk krijgen voor mij voldoende rust geven ;)
Die onzin kun je toch ook op de eerste werkdag na je vakantie opruimen? Da's de eerste betaalde werkdag en een uitpuilende mailbox opruimen valt ook onder werk. Sowieso kun je bij veel bedrijven 95% van de mails zo weg mikken.,

Dat eerste ben ik het wel mee eens. Dat mailen vanaf vakantieadressen e.d. dat is voor mensen die niet kunnen organiseren en/of mensen die zichzelf onmisbaar willen laten lijken.

Vond het altijd een beetje zielig staan. Als er echt iets om kan vallen tijdens je vakantie, draag het dan tijdelijk even over aan 'n collega tijdens je vakantie.

Tijdens mijn loopbaan als loondienstslaaf nam ik m'n laptop en werktelefoon in elk geval nooit mee naar vakantie. En als ik tijdens 'n deel van de vakantie thuis was, ook nooit de neiging gehad om toch even in te loggen o.i.d.
pi_200279152
Met vakantie en ook in het week-end heb ik geen enkele moeite om mijn laptop en werktelefoon uit te laten tot het moment dat ik weer moet werken. Als het belangrijk is, benaderen mijn collega's me wel weer als ik weer aanwezig ben.
  Moderator vrijdag 9 juli 2021 @ 09:59:03 #43
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200279280
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die onzin kun je toch ook op de eerste werkdag na je vakantie opruimen? Da's de eerste betaalde werkdag en een uitpuilende mailbox opruimen valt ook onder werk. Sowieso kun je bij veel bedrijven 95% van de mails zo weg mikken.,

Dat eerste ben ik het wel mee eens. Dat mailen vanaf vakantieadressen e.d. dat is voor mensen die niet kunnen organiseren en/of mensen die zichzelf onmisbaar willen laten lijken.

Vond het altijd een beetje zielig staan. Als er echt iets om kan vallen tijdens je vakantie, draag het dan tijdelijk even over aan 'n collega tijdens je vakantie.

Tijdens mijn loopbaan als loondienstslaaf nam ik m'n laptop en werktelefoon in elk geval nooit mee naar vakantie. En als ik tijdens 'n deel van de vakantie thuis was, ook nooit de neiging gehad om toch even in te loggen o.i.d.
Dat klopt. Ik zie het als een wisseluurtje. Even een uurtje inloggen en die trek ik later weer recht :) Ik voel me alleen dan net even iets relaxter de laatste dagen :s) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_200279842
Je hebt denk ik ook een enorm verantwoordelijkheids gevoel. Je wilt dat alles goed door blijft lopen op je vakantie en je wilt “zorgen” voor je collega’s / team dat hun niet in de problemen komen als je er niet bent. Goede eigenschap, maar pas wel op.

Uit ervaring kan ik spreken dat dat ook door kan slaan. Zelf hierdoor 4 jaar geleden in een burn out gekomen. Niets los kunnen laten kan funest voor je worden. Nu (bij een nieuwe werkgever) hier geen last meer van. Veel van geleerd (kost wel even tijd, jezelf veranderen gebeurt niet in een dag) en dat geeft zoveel rust.

Plus het feit dat je beter functioneert, want als je dingen los kan laten, bv tijdens vakantie maar ook in het weekend. Ben je fitter en scherper en minder vermoeid op de momenten dat je wel op je werk bent.
pi_200279850
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:59 schreef Rene het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik zie het als een wisseluurtje. Even een uurtje inloggen en die trek ik later weer recht :) Ik voel me alleen dan net even iets relaxter de laatste dagen :s) !
Als je er zo mee om kunt gaan, dan is dat prima. Zag toen bij collega's van destijds wel dat even de mailbox checken vaak het startsein was van toch weer allerlei dingen oppakken.

Vaak onnodig, omdat dat met goede organisatie ook wel onder werktijd kan. Veel activiteiten zijn sowieso "slack" en bij veel bedrijven heerst hardnekkige maileritis. En het werd ook amper gewaardeerd eigenlijk. Het begon vaak pas op te vallen als iemand het niet meer deed. Dan had zo iemand voor zichzelf 'n norm gezet dat het normaal is dat 'ie tijdens de vakantie of tijdens vrije uren nog even wat leest of doet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')