https://nos.nl/artikel/23(...)talpa-willen-fuserenquote:RTL Nederland en Talpa Network gaan fuseren. Dat hebben de mediabedrijven aan het begin van de avond nabeurs bekendgemaakt. De mededingingsautoriteit moet de fusie nog wel goedkeuren.
Het nieuwe concern wordt geleid door RTL-topman Sven Sauvé. Talpa-oprichter John de Mol blijft aandeelhouder en producent van nieuwe formats.
Alle zenders van RTL en Talpa (onder meer SBS6) blijven voorlopig naast elkaar bestaan.
Later meer
Yeah, right. John de Mol wordt natuurlijk de ongekroonde eindbaas.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:48 schreef superniger het volgende:
Het nieuwe concern wordt geleid door RTL-topman Sven Sauvé.
Klopt, lijkt mij toch wel moeilijk verhaal bij de mededingingsautoriteit.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:33 schreef Nattekat het volgende:
Dus alle commerciële zenders hebben dan dezelfde eigenaar?
Ja, die zocht ik ook, maar dacht dat er ookquote:
Je kunt hem natuurlijk ook helemaal metquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:44 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja, die zocht ik ook, maar dacht dat er ookin zaten..?
Nee nee, het logo had vroeger 2 kleuren. Of heb ik weer last van het Mandingo effect....quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt hem natuurlijk ook helemaal metmaken, dan is hij mooi rood.
Volgens mij heb je ook nog Fox maar die zend enkel series uit geloof ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:33 schreef Nattekat het volgende:
Dus alle commerciële zenders hebben dan dezelfde eigenaar?
Wat is nu het verschil tussen RTL en SBS dan? Ik zou het het niet weten.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Krijg je net als in Amerika dat alle zenders dezelfde poep eruit gooien.
En ook MTV Networks Nederland op de mainstream netten met (alle zenders van) Comedy Central, Spike en natuurlijk MTV zelf.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Volgens mij heb je ook nog Fox maar die zend enkel series uit geloof ik.
Jij kijkt enkel exponentieel?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zijn er dan nog mensen die lineaire televisie kijken?
Ik niet, in ieder geval. Ik kijk louter parabolische televisie.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
Soms. Meestal YouTube streamen. Maar ook dat word steeds meer een bron van ergenis. Reclames die zeer regelmatig een docu etc onderbreken. En druk je het weg lijkt het erop alsof je nog vaker onderbroken word.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:46 schreef Tyr80 het volgende:
Nee nee, het logo had vroeger 2 kleuren. Of heb ik weer last van het Mandingo effect....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
....![]()
Zoiets?
Dat irriteert mij inderdaad ook steeds meer.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Soms. Meestal YouTube streamen. Maar ook dat word steeds meer een bron van ergenis. Reclames die zeer regelmatig een docu etc onderbreken. En druk je het weg lijkt het erop alsof je nog vaker onderbroken word.
Espn voor de NHl(ijshockey) heb ik wel een abbo voor.
Nee nee, Mandingo, dat je je zo hard hebt laten palen door een bbc dat je geheugen erdoor aangetast raakt. Was ook een ander recent topic over dacht ik…quote:
quote:ACM houdt fusie RTL en Talpa tegen
De geplande overname van Talpa door
RTL gaat niet door.Toezichthouder ACM
zegt dat er een te machtige partij zou
ontstaan in het medialandschap als de
bedrijven zouden samengaan.Uiteindelijk
zou de consument daarvan volgens de ACM
de rekening betalen.
RTL en Talpa hadden de overnameplannen
gewijzigd om te voorkomen dat er een
machtspositie zou ontstaan,maar dat is
volgens de ACM onvoldoende.
De mededingingsautoriteit zegt dat het
definitieve besluit over enkele weken
klaar is,maar RTL zegt het fusieproces
per direct te stoppen.De overname werd
in 2021 aangekondigd.
Gelukkig werkt het op NLziet wel goed. Die app van Kijk was altijd al houterig. Toen op een gegeven moment de gratis RtlXL-app amper nog functioneerde (en ik mezelf de haren nog net niet uit het hoofd trok) werd het te erg en nam ik een abonnement op NLziet; scheelt veel gezeik. Inmiddels bestaat RtlXL niet eens meer.quote:Op maandag 30 januari 2023 11:21 schreef freaky40 het volgende:
Dat is een hard gelag voor met name Talpa. Ik denk dat de boel wel verkocht gaat worden want zoals het nu gaat zie ik ze dit niet overleven... Ze sorteerde al voor door programma's van Talpa ook op Videoland te zetten. Zo zijn de streams en uitzendingen van Een Jaar van je Leven en Lang Leven de Liefde zijn daar te zien. Dat zal nu ook wel stoppen en er komen ook geen SBS/Talpa programma's meer bij op dat platform. Betekend dat Talpa terug moet naar dat gammele KIJK.nl
Dat kunnen ze sowieso niet met die matige programmering van ze. 10x dezelfde spelshow met een andere naam, een paar uitgekauwde actualiteitenprogramma's en wat matige Nederlandse soaps/realitytv.quote:Op maandag 30 januari 2023 09:39 schreef superniger het volgende:
Nu kunnen ze niet concureren met Netflix enzo.
En mensen waarvoor streamingsdiensten, zeker als je er meerdere neemt, nogal duur zijn. Daar zijn er steeds meer van.quote:Op maandag 30 januari 2023 11:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat kunnen ze sowieso niet met die matige programmering van ze. 10x dezelfde spelshow met een andere naam, een paar uitgekauwde actualiteitenprogramma's en wat matige Nederlandse soaps/realitytv.
Leuk voor het handjevol bejaarden wat Netflix of een andere streamingdienst niet werkend krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |