abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 juni 2021 @ 09:42:18 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200038602
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:31 schreef Afstandhouden het volgende:
Ik heb trouwens Advies gevraagd aan de juridische loket .
En hij zei dit;

Uw werkgever mag uw vakantieaanvraag weigeren als hij daar een belangrijke reden voor heeft zoals . U niet genoeg vakantiedagen heeft opgebouwd.
Het bedrijf door uw vakantie in de problemen komt bijv als uw collega tegelijk op vakantie gaan terwijl er geen vervanger is.

Ik vindt dit zo bekrompen, terwijl ik een nul uren contract heb
Goed antwoord op een vraag die je helemaal niet gesteld hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200038650
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 07:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Aanvullend verlof kost altijd geld.

Het is gewoon hoog tijd dat de TS een normaal contract krijgt. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op dat de TS de nadelen van een 0-urencontract mag dragen zonder van de voordelen gebruik te mogen maken.
Ik kan helaas niet al te veel informatie geven. Maar hij heeft niemand een vaste contract gegeven. Het was eerst een uren contract en nu dus een nul uren contract. Ik wil een gesprek met hem aangaan, welke punten kan ik benoemen tijdens zo'n gesprek. Ik denk persoonlijk als ik het niet eens bent met hem dat hij mij gaat ontslaan..
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

“Hoi, van dan tot dan ben ik niet beschikbaar om ingeroosterd te worden, aangezien ik een 0 uren contract heb is dit geen probleem. Groetjes”
Zo makkelijk gaat het dus niet Scorpie, het liefst wil ik ook mijn tanden laten zien, maar dat gaat toch niets oplossen. Ik ben altijd netjes gebleven maar ik kan gewoon niet tegen onrecht. Het feit dat je als een slaaf behandeld word maakt mij boos. Ik ben zelden nooit ziek, laatst toen ik mezelf ziek wou melden deden ze heel moeilijk en ik was verplicht om te komen werken.hij doet niet alleen zo tegen mij trouwens tegen al mijn andere collega's. Laatst was mijn collega hierdoor nog ontslagen omdat ze niet kon kon werken puur om het feit dat ze ziek was.Er wordt helemaal geen empathie getoond zo egoïstisch is hij.

Ik ben ook van plan om daar weg te gaan, ben momenteel ook opzoek naar een andere baan. Dus ik hoop dat ik ook zo snel mogelijk weg kan want ik vind het zo 3 keer niks.

BTW heb ik nog een jurist gesproken van de juridische loket en die heeft mij verteld dat hij mijn vakantie aanvraag kan weigeren als hij een goeie reden daarvoor heeft bijvoorbeeld als het bedrijf in de problemen komt door mijn vakantie , terwijl er geen vervanger is.of als ik niet genoeg uren hebt gebouwd. Heel vaag, terwijl een andere jurist dus zei dat wat hij doet niet kan en mag. Ik weet echt geen raad meer. Ik heb dus wel een gesprek volgende week met hem.. dus ben benieuwd
pi_200038669
quote:
15s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed antwoord op een vraag die je helemaal niet gesteld hebt.
Pff word er zo moe van..
  donderdag 24 juni 2021 @ 09:49:00 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200038676
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:47 schreef Afstandhouden het volgende:
Ik denk persoonlijk als ik het niet eens bent met hem dat hij mij gaat ontslaan..
Daar wens ik hem dan veel succes bij. Ik zou erop hopen, kan je geld opleveren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 09:49:43 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200038680
https://www.unie.nl/nieuw(...)je-werkgever-mag-dat

Een te laag vakantiedagen saldo is wel legitiem. Te weinig personeel ook. Maar in het geval van te weinig personeel moet hij dat wel duidelijk maken zodat je dat eventueel samen kan oplossen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200038698
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daar wens ik hem dan veel succes bij. Ik zou erop hopen, kan je geld opleveren.
Ben niet eens van het geld, meer om het feit dat ik behandeld word als een slaaf dat ik maar op alles ja moet instemmen terwijl ik gewoon eerlijk behandeld wilt worden niet alleen ik maar dus ook mijn andere collega's.

Maar de juridische loket zei dus dat hij wel t recht heeft om mijn vakantie aanvraag te weigeren en als ik er niet mee akkoord gaat dat hij t recht heeft om mij te ontslaan..
pi_200038738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:49 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.unie.nl/nieuw(...)je-werkgever-mag-dat

Een te laag vakantiedagen saldo is wel legitiem. Te weinig personeel ook. Maar in het geval van te weinig personeel moet hij dat wel duidelijk maken zodat je dat eventueel samen kan oplossen.
Maar dat is toch niet mijn dingetje. Er werken genoeg mensen alleen zijn ze niet zuinig op hen personelen omdat ze gewoon niet eerlijk behandelen. Dat is niet mijn taak, maar de taak van hen. Ik heb tenslotte een nul uren contract
  donderdag 24 juni 2021 @ 09:57:22 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200038765
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:51 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Ben niet eens van het geld, meer om het feit dat ik behandeld word als een slaaf dat ik maar op alles ja moet instemmen terwijl ik gewoon eerlijk behandeld wilt worden niet alleen ik maar dus ook mijn andere collega's.

Maar de juridische loket zei dus dat hij wel t recht heeft om mijn vakantie aanvraag te weigeren en als ik er niet mee akkoord gaat dat hij t recht heeft om mij te ontslaan..
Het juridisch loket heeft hier slecht werk afgeleverd.

En als je er klaar mee bent dat je als een slaaf wordt behandeld dan heb je 2 opties: zelf ontslag nemen en een fatsoenlijke werkgever zoeken, of het conflict aangaan. Dat ga je in principe wel winnen (mits goed gespeeld), maar het lever een hoop gedoe op en daar moet je wel zin in hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 24 juni 2021 @ 09:57:56 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200038772
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:49 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.unie.nl/nieuw(...)je-werkgever-mag-dat

Een te laag vakantiedagen saldo is wel legitiem. Te weinig personeel ook. Maar in het geval van te weinig personeel moet hij dat wel duidelijk maken zodat je dat eventueel samen kan oplossen.
Ja, alleen kun je niet een te laag vakantiedagensaldo hebben als je een 0-uren contract hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200038781
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het juridisch loket heeft hier slecht werk afgeleverd.

En als je er klaar mee bent dat je als een slaaf wordt behandeld dan heb je 2 opties: zelf ontslag nemen en een fatsoenlijke werkgever zoeken, of het conflict aangaan. Dat ga je in principe wel winnen (mits goed gespeeld), maar het lever een hoop gedoe op en daar moet je wel zin in hebben.
Ik wil het niet zo over me heen laten lopen natuurlijk. Ik wil wel mijn rechten! Hoe zou ik dat kunnen doen volgens jou?
pi_200038787
Hoe kan je gedwongen worden om te werken als je ziek bent. Komt je leidinggevende je dan persoonlijk uit je bed slepen of hoe moet ik dat zien ?
pi_200038811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waardeloos antwoord en hebben de casus niet goed genoeg gelezen.
Precies dit dus.
pi_200038852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:59 schreef Sjemmert het volgende:
Hoe kan je gedwongen worden om te werken als je ziek bent. Komt je leidinggevende je dan persoonlijk uit je bed slepen of hoe moet ik dat zien ?
Haha nee dat weer niet.
Maar je wordt gedwongen om te komen werken en als je er niet mee akkoord gaat begin hij te dreigen met ontslaan. En 8van de 10 komt dan wel omdat ze niet ontslagen willen worden laatst was een collega ontslag ook met een nul uren contract omdat ze ziek was en niet kon werken hij dwong haar om te komen werken en zei ging in discussie omdat ze niet kon komen puur omdat ze dus ziek is.
  donderdag 24 juni 2021 @ 10:06:08 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200038856
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:58 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Ik wil het niet zo over me heen laten lopen natuurlijk. Ik wil wel mijn rechten! Hoe zou ik dat kunnen doen volgens jou?
Je vakantie claimen, en dan kijken wat er gebeurt (of iets soortgelijks als je echt ziek bent: je ziek melden, gedwongen worden om te komen en toch thuisblijven). Dan zijn er een paar opties:

1 Je werkgever bindt in. Je kunt lekker op vakantie. In dat geval: je contract uitdienen en dan wegwezen. Tegen de tijd dat je uit dienst gaat maak je melding bij de arbeidsinspectie.

2 Je werkgever weigert en 'ontslaat je'. Dat is onrechtmatig om deze reden, daar gaat de rechter niet in mee. Goed letten op het volgende: bij een legitiem 0-urencontract kan een werkgever altijd besluiten om je gewoon niet meer in te plannen. Dat is geen ontslag, maar het komt er wel op neer dat je niet meer werkt en geen inkomen meer hebt. Dat kan hier echter niet, omdat je van rechtswege al lang recht hebt op een contract met vaste uren.
Nu volgt dus het juridische stuk (en daar heb je hulp bij nodig, maar ik zou wel iemand anders zoeken bij het juridisch loket): je vecht je ontslag aan bij de rechter, die zal oordelen dat je van rechtswege een jaarcontract hoort te hebben van 32 uur per week en het ontslag onrechtmatig verklaren, óf het door laten gaan maar dan tegen betaling van een transitiebudget van pak 'm beet anderhalf maandsalaris.

Het enige dat ik niet kan inschatten is wat er dan gebeurt met je vakantie, aangezien je, op basis van het contract dat je eigenlijk zou moeten hebben, wel degelijk een vakantieweek tekort komt. Waarschijnlijk is de uitspraak pas als die geweest is, dus moet je ook niet raar staan te kijken als het salaris van die week in mindering wordt gebracht op je transitievergoeding. Maar dat moet het juridisch loket, of iemand hier die slimmer is dan ik, je maar vertellen.

Hoe dan ook, met het vullen van een topic op FOK! kom je niet verder :P Succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 24-06-2021 10:24:48 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200038863
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:26 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Als je weet dat je contract toch niet wordt verlengd?

Waarom is verlof in Oktober afgewezen? Ben je technicus in een kerncentrale oid?
Nee, ben een dame. Btw
pi_200038951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je vakantie claimen, en dan kijken wat er gebeurt (of iets soortgelijks als je echt ziek bent: je ziek melden, gedwongen worden om te komen en toch thuisblijven). Dan zijn er een paar opties:

1 Je werkgever bindt in. Je kunt lekker op vakantie. In dat geval: je contract uitdienen en dan wegwezen. Tegen de tijd dat je uit dienst gaat maak je melding bij de arbeidsinspectie.

2 Je werkgever weigert en 'ontslaat je'. Dat is onrechtmatig om deze reden, daar gaat de rechter niet in mee. Goed letten op het volgende: bij een legitiem 0-urencontract kan een werkgever altijd besluiten om je gewoon niet meer in te plannen. Dat is geen ontslag, maar het komt er wel op neer dat je niet meer werkt en geen inkomen meer hebt. Dat kan hier echter niet, omdat je van rechtswege al lang recht hebt op een contract met vaste uren.
Nu volgt dus het juridische stuk (en daar heb je hulp bij nodig, maar ik zou wel iemand anders zoeken bij het juridisch loket): je vecht je ontslag aan bij de rechter, die zal oordelen dat je van rechtswege een jaarcontract hoort te hebben van 32 uur per week en het ontslag onrechtmatig verklaren, óf het door laten gaan maar dan tegen betaling van een transitiebudget van pak 'm beet anderhalf maandsalaris.

Het enige dat ik niet kan inschatten is wat er dan gebeurt met je vakantie, aangezien je, op basis van het contract dat je eigenlijk zou moeten hebben, wel degelijk een vakantieweek tekort komt. Waarschijnlijk is de uitspraak pas als die geweest is, dus moet je ook niet raar staan te kijken als het salaris van die week in mindering wordt gebracht op je transitiebudget. Maar dat moet het juridisch loket, of iemand hier die slimmer is dan ik, je maar vertellen.

Hoe dan ook, met het vullen van een topic op FOK! kom je niet verder :P Succes.
Janneke, super bedankt voor je hulp dat waardeer ik enorm! Ik heb volgende week face tot face gesprek met mijn werkgever dus ik ben benieuwd hoe het gesprek gaat verlopen. Alhoewel ik weet dat hij achter zijn woord blijft en dat hij mij die 16 dagen toch niet gaat gunnen. Ik snap overigens ook niet waarom 4 weken benoemd word door hem terwijl je alleen de dagen moet tellen die je werkt maar goed. Hij maakt gewoon misbruik van alles, en believe me het is dat ik niet alles kan vertellen, maar er spelen meer dingen in het spel..
pi_200039040
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:05 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Haha nee dat weer niet.
Maar je wordt gedwongen om te komen werken en als je er niet mee akkoord gaat begin hij te dreigen met ontslaan. En 8van de 10 komt dan wel omdat ze niet ontslagen willen worden laatst was een collega ontslag ook met een nul uren contract omdat ze ziek was en niet kon werken hij dwong haar om te komen werken en zei ging in discussie omdat ze niet kon komen puur omdat ze dus ziek is.
lol

Loop je meer dan 13 weken een vast rooster nu ?

Indien ja zou ik me mooi ziek melden, je werkgever is dan verplicht je loon door te betalen voor het rooster dat je de laatste 13 weken gelopen hebt. Laat hem maar lekker dreigen met ontslag ook.

Dit soort figuren moet je laten voelen.
pi_200039228
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

lol

Loop je meer dan 13 weken een vast rooster nu ?

Indien ja zou ik me mooi ziek melden, je werkgever is dan verplicht je loon door te betalen voor het rooster dat je de laatste 13 weken gelopen hebt. Laat hem maar lekker dreigen met ontslag ook.

Dit soort figuren moet je laten voelen.
Het zit zo. Ik had hiervoor een uren contract. Maar wegens corona heeft hij mijn contract gewijzigd naar een nul uren contract toen werd er dus besproken dat hij me wel aan de vaste uren/ dagen houd.
- ik kan me nog herinneren toen ik mezelf wou ziek melden dat ik verplicht was om te komen werken. Hij zag uiteindelijk dat ik niet in staat was om te werken dus hij stuurde mij pas naar huis wanneer het rustig was. Maar ik kreeg alleen de uren die ik gewerkt had uitbetaald de rest niet
pi_200039311
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:40 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Het zit zo. Ik had hiervoor een uren contract. Maar wegens corona heeft hij mijn contract gewijzigd naar een nul uren contract toen werd er dus besproken dat hij me wel aan de vaste uren/ dagen houd.
- ik kan me nog herinneren toen ik mezelf wou ziek melden dat ik verplicht was om te komen werken. Hij zag uiteindelijk dat ik niet in staat was om te werken dus hij stuurde mij pas naar huis wanneer het rustig was. Maar ik kreeg alleen de uren die ik gewerkt had uitbetaald de rest niet
Die is niet goed hoor, natuurlijk ben je niet verplicht te komen werken als je ziek bent, zal even lekker wezen zeg. Sterker nog, hij is gewoon verplicht je door te betalen voor de afgesproken dagen die je normaal ook zou werken als ik het zo hoor.

Ik zou het wel weten met zo'n baas maar goed mensen laten zich gauw bang maken meestal.
pi_200039449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Die is niet goed hoor, natuurlijk ben je niet verplicht te komen werken als je ziek bent, zal even lekker wezen zeg. Sterker nog, hij is gewoon verplicht je door te betalen voor de afgesproken dagen die je normaal ook zou werken als ik het zo hoor.

Ik zou het wel weten met zo'n baas maar goed mensen laten zich gauw bang maken meestal.
Het is allemaal zo ingewikkeld. Hij behandelt zijn personelen niet eerlijk dat is het ergste..

Ik heb dus volgende week een gesprek met hem over mijn vakantie, hij gaat er 100% niet mee akkoord (hem kennende. Wat zou jij doen in dit geval?
pi_200039598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:54 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Het is allemaal zo ingewikkeld. Hij behandelt zijn personelen niet eerlijk dat is het ergste..

Ik heb dus volgende week een gesprek met hem over mijn vakantie, hij gaat er 100% niet mee akkoord (hem kennende. Wat zou jij doen in dit geval?
Om te beginnen mag hij schriftelijk een goede reden opgeven om te weigeren.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:21:47 #72
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200039896
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:54 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Het is allemaal zo ingewikkeld. Hij behandelt zijn personelen niet eerlijk dat is het ergste..

Ik heb dus volgende week een gesprek met hem over mijn vakantie, hij gaat er 100% niet mee akkoord (hem kennende. Wat zou jij doen in dit geval?
Iemand meenemen die wel van de hoed en de rand weet qua wetgeving.

Als je lid bent van de bond, dan kan je die ook vragen te bellen met werkgever.

Vragen voor jou volgende week:
Heb ik een contract met vaste werktijden en uren,of heb ik een 0 uren contract.
Indien vaste tijden:
- hoeveel vrije dagen heb ik dit jaar totaal, wat is het saldo daar nu op dit moment van
Indien 0 uren:
- In oktober kan ik van dag x tot dag y niet werken. kusjes. TS.

Als hij verlof weigert voor oktober, dan moet hij daar een goede reden voor geven. "kan niet" is geen goede reden. Dan is er niet genoeg personeel is ook geen goede reden tenzij je achterlijk specifiek werk doet. Bijv. technicus in een kerncentrale of trauma arts en de bezetting op die afdeling dus niet zomaar kan worden ingevuld met ingehuurde FTEs via een 3e of eigen personeel.

Communiceer op papier.
Vraag je verlof aan op papier.
Vraag afwijzing op papier.

Mondeling bewijs je geen reet, en volgens mij voor verlof aanvragen dit zelfs een vormvereiste.

Val je onder een CAO? Zo ja, welke?
Dum de dum
pi_200039923
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Om te beginnen mag hij schriftelijk een goede reden opgeven om te weigeren.
Hoezo schriftelijk? En als hij het mondeling toelicht
pi_200039965
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:21 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Iemand meenemen die wel van de hoed en de rand weet qua wetgeving.

Als je lid bent van de bond, dan kan je die ook vragen te bellen met werkgever.

Vragen voor jou volgende week:
Heb ik een contract met vaste werktijden en uren,of heb ik een 0 uren contract.
Indien vaste tijden:
- hoeveel vrije dagen heb ik dit jaar totaal, wat is het saldo daar nu op dit moment van
Indien 0 uren:
- In oktober kan ik van dag x tot dag y niet werken. kusjes. TS.

Als hij verlof weigert voor oktober, dan moet hij daar een goede reden voor geven. "kan niet" is geen goede reden. Dan is er niet genoeg personeel is ook geen goede reden tenzij je achterlijk specifiek werk doet. Bijv. technicus in een kerncentrale of trauma arts en de bezetting op die afdeling dus niet zomaar kan worden ingevuld met ingehuurde FTEs via een 3e of eigen personeel.

Communiceer op papier.
Vraag je verlof aan op papier.
Vraag afwijzing op papier.

Mondeling bewijs je geen reet, en volgens mij voor verlof aanvragen dit zelfs een vormvereiste.

Val je onder een CAO? Zo ja, welke?
Je zegt communiceer op papier hoe wil ik dat gaan doen schat? Als hij het mondeling wilt toelichten..
pi_200040178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:26 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Je zegt communiceer op papier hoe wil ik dat gaan doen schat? Als hij het mondeling wilt toelichten..
Gesprek (stiekem) opnemen. Dat mag in NL wanneer je zelf deelnemer van het gesprek bent.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:43:48 #76
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200040242
Klinkt niet alsof je werkgever je respecteert. Veel plezier daar als loonslaaf
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:54:12 #77
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200040433
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:26 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Je zegt communiceer op papier hoe wil ik dat gaan doen schat? Als hij het mondeling wilt toelichten..
Alles schriftelijk indienen, en na mondelinge bespreking, bevestigen. Is redelijk normaal bij normale werkgevers.
Nu heb jij die niet, dat is duidelijk, maar dan kan je het nog steeds vragen :)
Dum de dum
pi_200040693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Gesprek (stiekem) opnemen. Dat mag in NL wanneer je zelf deelnemer van het gesprek bent.
Dat is lastig
pi_200040701
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:43 schreef airconditioning het volgende:
Klinkt niet alsof je werkgever je respecteert. Veel plezier daar als loonslaaf
Precies
pi_200040726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:54 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Alles schriftelijk indienen, en na mondelinge bespreking, bevestigen. Is redelijk normaal bij normale werkgevers.
Nu heb jij die niet, dat is duidelijk, maar dan kan je het nog steeds vragen :)
Hij is niet dom, hij gaat er zeker iets achter zoeken...

Dan zegt hij vast ; ik heb je het mondeling toegelicht waarom zou je het alsnog op papier willen hebben?
pi_200040963
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:14 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Hij is niet dom, hij gaat er zeker iets achter zoeken...

Dan zegt hij vast ; ik heb je het mondeling toegelicht waarom zou je het alsnog op papier willen hebben?
Laat hem zoeken. Misschien dat hij zich gaat beseffen dat wat hij doet niet kan. Schriftelijk kan hij geen domme redenen gaan opgeven want dan hangt hij. Zet hem maar op scherp hoor.

Het is juist dom om alles mondeling te gaan zitten regelen met zo'n figuur. Dan trek je altijd aan het kortste eind.

Hij is verplicht een schriftelijk bezwaar in te dienen als jij daar om vraagt. Laat je niet onder tafel lullen aub.

Hoe lang geleden heb je deze vakantie eigenlijk opgegeven ?

quote:
Het is belangrijk dat je tijdig reageert op de vakantieaanvraag van een werknemer. Je moet dit namelijk binnen twee weken doen nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk kenbaar heeft gemaakt. Als je als werkgever eventuele gewichtige redenen niet binnen die periode schriftelijk laat weten, gaat de vakantie van je werknemer door zoals hij aangevraagd heeft. Voor bovenwettelijke vakantiedagen kunnen andere regels gelden, die in de cao of arbeidsovereenkomst vermeld zijn.
https://www.deondernemer.(...)akantiedagen~1104081

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjemmert op 24-06-2021 12:38:07 ]
pi_200043345
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Laat hem zoeken. Misschien dat hij zich gaat beseffen dat wat hij doet niet kan. Schriftelijk kan hij geen domme redenen gaan opgeven want dan hangt hij. Zet hem maar op scherp hoor.

Het is juist dom om alles mondeling te gaan zitten regelen met zo'n figuur. Dan trek je altijd aan het kortste eind.

Hij is verplicht een schriftelijk bezwaar in te dienen als jij daar om vraagt. Laat je niet onder tafel lullen aub.

Hoe lang geleden heb je deze vakantie eigenlijk opgegeven ?
[..]

https://www.deondernemer.(...)akantiedagen~1104081
Wat lief van je dat je meedenkt.
Nou ik had het officieel voor augustus aangevraagd in mei via verlof aff/ toen werd het afgewezen had ook een mail gekregen dat het is afgewezen. En pas over een aantal weken heb ik het opnieuw aangevraagd mondeling voor oktober.

Hij zegt dat ik niet 4 weken op vakantie kan gaan omdat ik al 2 weken vrij genomen hebt.
Ik werk 4 dagen p/w. Echter is het het niet 4 weken maar 16 dagen aangezien je alleen de dagen moet tellen die men werkt. Klopt mijn berekening of heb ik het helemaal mis?
pi_200045299
Wat een draak van een werkgever. Op het moment zijn er vacatures genoeg in de horeca, ik zou lekker opstappen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  donderdag 24 juni 2021 @ 17:46:53 #84
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200045431
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:22 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Wat lief van je dat je meedenkt.
Nou ik had het officieel voor augustus aangevraagd in mei via verlof aff/ toen werd het afgewezen had ook een mail gekregen dat het is afgewezen. En pas over een aantal weken heb ik het opnieuw aangevraagd mondeling voor oktober.

Hij zegt dat ik niet 4 weken op vakantie kan gaan omdat ik al 2 weken vrij genomen hebt.
Ik werk 4 dagen p/w. Echter is het het niet 4 weken maar 16 dagen aangezien je alleen de dagen moet tellen die men werkt. Klopt mijn berekening of heb ik het helemaal mis?
CAO ... ?
Hoeveel vakantiedagen staan er in je contract?
Dum de dum
pi_200046624
Laat hem met het probleem zitten en ga daar weg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200046901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:46 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

CAO ... ?
Hoeveel vakantiedagen staan er in je contract?
Wij hebben geen cao
Ik heb recht op 5 weken werd er gezegd.
pi_200047064
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:22 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Wat lief van je dat je meedenkt.
Nou ik had het officieel voor augustus aangevraagd in mei via verlof aff/ toen werd het afgewezen had ook een mail gekregen dat het is afgewezen. En pas over een aantal weken heb ik het opnieuw aangevraagd mondeling voor oktober.

Hij zegt dat ik niet 4 weken op vakantie kan gaan omdat ik al 2 weken vrij genomen hebt.
Ik werk 4 dagen p/w. Echter is het het niet 4 weken maar 16 dagen aangezien je alleen de dagen moet tellen die men werkt. Klopt mijn berekening of heb ik het helemaal mis?
Als je recht hebt op 5 weken heb je recht op 5x het aantal dagen dat je per week werkt. Dus 5x4 is 20 dagen.

Als je nu 4 weken (=16 dagen) vrij wilt maar je hebt al 2 weken (=8 dagen) opgenomen dan heb je 4 dagen te weinig :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 24 juni 2021 @ 20:28:42 #88
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_200047537
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:22 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Wat lief van je dat je meedenkt.
Nou ik had het officieel voor augustus aangevraagd in mei via verlof aff/ toen werd het afgewezen had ook een mail gekregen dat het is afgewezen. En pas over een aantal weken heb ik het opnieuw aangevraagd mondeling voor oktober.

Hij zegt dat ik niet 4 weken op vakantie kan gaan omdat ik al 2 weken vrij genomen hebt.
Ik werk 4 dagen p/w. Echter is het het niet 4 weken maar 16 dagen aangezien je alleen de dagen moet tellen die men werkt. Klopt mijn berekening of heb ik het helemaal mis?
Leer eens rekenen in werkweken ipv kalenderweken. 4 weken is 16 werkdagen en 28 kalenderdagen. 8 werkdagen is twee weken, niet 14 kalenderdagen. 16 kalenderdagen zijn twee werkweken plus maximaal 2 werkdagen dus maximaal 10 werkdagen.
5 weken vakantie is 20 maal niet naar het werk komen, aangezien je er al 8 verbruikt hebt kan je de resterende 12 wel opmaken, maar geen 16.

Je werkgever heeft deels gelijk. Je kan voorstellen 4 weken lang een dag extra te gaan werken, of maar 3 weken vrij te nemen. Maar aangezien je een 0-uren contract hebt, kan je ook onbetaald de extra week vrij nemen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_200048006
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:23 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Hoezo schriftelijk? En als hij het mondeling toelicht
Stop voor de zekerheid iets in je zak waar je het gesprek mee kan opnemen (je kan het melden, hoeft niet persé). Na afloop van het gesprek vraag je een schriftelijk verslag van het gesprek voor je administratie, en voor je rechtshulp
pi_200048096
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:14 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Hij is niet dom, hij gaat er zeker iets achter zoeken...

Dan zegt hij vast ; ik heb je het mondeling toegelicht waarom zou je het alsnog op papier willen hebben?
Ik wil het graag op papier hebben zodat mijn rechtshulp van de vakbond er eens naar kan kijken want ik ben al die uitbuiterij van uw bedrijf een beetje zat en denk erover om u aanteklagen wegens slecht werkgeverschap en uitbuiterij
pi_200051243
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:07 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Nee, ben een dame. Btw
Uhm, ook vrouwen kunnen - in tegenstelling tot wat jij
(door je in mijn ogen behoorlijk seksistische en denigrerende opmerking dat je by the way een dame bent) lijkt te denken/vinden/geloven - gewoon technicus bij een kerncentrale zijn hoor.
pi_200051313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:16 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Janneke, super bedankt voor je hulp dat waardeer ik enorm! Ik heb volgende week face tot face gesprek met mijn werkgever dus ik ben benieuwd hoe het gesprek gaat verlopen. Alhoewel ik weet dat hij achter zijn woord blijft en dat hij mij die 16 dagen toch niet gaat gunnen. Ik snap overigens ook niet waarom 4 weken benoemd word door hem terwijl je alleen de dagen moet tellen die je werkt maar goed. Hij maakt gewoon misbruik van alles, en believe me het is dat ik niet alles kan vertellen, maar er spelen meer dingen in het spel..
Volgens mij snap je het niet helemaal. Of eigenlijk, helemaal niet.

Als je 4 dagen per week werkt is 16 dagen 4 weken.

Laten we samen even wat rekenwerk doen.

Verlof wordt gerekend in WERKweken. 1 werkweek is voor jou 4 dagen.
Dus 4 dagen = 1 week
8 dagen = 2 x 4 dagen = 2 (werk)weken
16 dagen = 2 x 8 dagen = 2 x 2 (werk)weken = 4 (werk)weken.

Daarnaast, waarom denk je dat je niet alles kunt vertellen? Wie houdt je tegen? Het is eerder dat je niet alles lijkt te willen vertellen.
pi_200051358
Zo, nu helemaal bijgelezen.

Ik wilde in eerste instantie iets van een verontschuldiging plaatsen voor de toon van mijn vorige post, maar doe dat toch niet. Zou niet oprecht zijn ook. Ik vind het overigens om fijn te zien dat ik niet de enige ben die gefrustreerd raakt door de manier van communiceren en 'rekenen' van TS.
pi_200052264
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:28 schreef lipje het volgende:


Je werkgever heeft deels gelijk. Je kan voorstellen 4 weken lang een dag extra te gaan werken, of maar 3 weken vrij te nemen. Maar aangezien je een 0-uren contract hebt, kan je ook onbetaald de extra week vrij nemen.
Als het gaat om de mededeling dat TS geen vakantie kan nemen, heeft de werkgever simpelweg geen gelijk. Met een nulurencontract kun je gewoon vakantie nemen door te melden 'weeknummer x en y ben ik niet beschikbaar voor werk'. Zo werkt dat met een nulurencontract.

Wanneer je geen positief saldo verlofuren meer hebt omdat je in een jaar al veel vakantie hebt opgenomen, zal (een deel) van je vakantie dan natuurlijk wel bestaan uit onbetaald verlof.

Wanneer de werkgever zekerheid wil over de hoeveelheid vakantie die de werknemer jaarlijks opneemt, moet de werkgever een contract met een vast aantal uren bieden.
pi_200052313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:23 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Hoezo schriftelijk? En als hij het mondeling toelicht
Mondeling is niet voldoende.

Bij wet is vastgelegd dat wanneer de werkgever een verlofaanvraag weigert, dit binnen twee weken na de aanvraag gedaan moet worden met vermelding van de dringende redenen waarom het niet zou kunnen.

En 'we hebben al personeelstekort' of 'het is druk' is géén geldige reden bij een vakantie aanvraag die je in juni doet voor een verlof in de herfst. De werkgever heeft namelijk tijd genoeg om nog extra personeel in te huren of voor jouw vakantieperiode een uitzendkracht te zoeken.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:38:59 #96
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200052441
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 19:47 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Wij hebben geen cao
Ik heb recht op 5 weken werd er gezegd.
Gezegd ...

Wat staat er in je contract! Niks, want, 0 uren!

Met een 0 uren contract heb je geen X weken vrij, je hebt vrij wanneer je zegt 'ik ben er niet'

Wettelijk heb je 20 dagen vrij per jaar, bij 40 uur werken/week. Nu kan je wel uitleggen dat 20 dagen vrij bij 40 uur = 16 dagen bij 32 uur. (Alles naar rato) maar dan nog kom je niet op 'vijf weken'

Dus of je gaat erin met, contract aanpassen naar vaste dagen + vaste uren + vaste voorwaarden ; of je gaat erin met 'ik heb een 0 uren contract' en dan van daar uit verder.

Dit hele gezeik komt doordat je werkgever, en jij, maar een beetje arbeidsvoorwaardenbingo oid aan het spelen zijn en niks wat er hier wordt aangedragen helpt want beiden lijken niet te willen horen hoe het wel zou moeten.
Dum de dum
pi_200055735
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:38 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Gezegd ...

Wat staat er in je contract! Niks, want, 0 uren!

Met een 0 uren contract heb je geen X weken vrij, je hebt vrij wanneer je zegt 'ik ben er niet'

Wettelijk heb je 20 dagen vrij per jaar, bij 40 uur werken/week. Nu kan je wel uitleggen dat 20 dagen vrij bij 40 uur = 16 dagen bij 32 uur. (Alles naar rato) maar dan nog kom je niet op 'vijf weken'

Dus of je gaat erin met, contract aanpassen naar vaste dagen + vaste uren + vaste voorwaarden ; of je gaat erin met 'ik heb een 0 uren contract' en dan van daar uit verder.

Dit hele gezeik komt doordat je werkgever, en jij, maar een beetje arbeidsvoorwaardenbingo oid aan het spelen zijn en niks wat er hier wordt aangedragen helpt want beiden lijken niet te willen horen hoe het wel zou moeten.
Klopt,
Maar dat bepaal ik toch niet dat bepaald hij, want hij zegt dat ik een 0 uren contract hebt alleen dat hij wel mijn uren en vaste dagen behoudt. Zo vermoeiend dit
pi_200055841
Staat er niet ergens in een cao dat als je langer als zoveel maanden bij een bedrijf werkt (ik d8 6 maanden) dat je de werkgever dan kan vragen om die uren die je altijd werkt contractueel vast te laten leggen ?
Volgens mij werkt het in de zorg namelijk wel zo, weet niet in welke branche jij werkt en anders vakbond of rechtsbijstand bellen ?
pi_200056007
Je hebt een 0-uren contract.
Ze kunnen je niks maken.
Zeg dat je op die dag t/m die dag niet beschikbaar bent.

Ik heb ook 0-uren contract en zo werkt dat gewoon.
Ze hebben geen poot om op te staan, maar ze weten dat jullie bang zijn om te worden ontslaan.

Wat voor werk doe je eigenlijk ?
  vrijdag 25 juni 2021 @ 13:02:48 #100
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200056013
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:43 schreef Afstandhouden het volgende:

[..]

Klopt,
Maar dat bepaal ik toch niet dat bepaald hij, want hij zegt dat ik een 0 uren contract hebt alleen dat hij wel mijn uren en vaste dagen behoudt. Zo vermoeiend dit
Jij wil anders ook niet op je strepen gaan staan en gelooft je werkgever nogal snel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')