abonnement Unibet Coolblue
pi_200156450
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:45 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Drukte is relatief en heeft alles te maken met prioriteit. Als blijkt dat ze geen tijd voor hem heeft, betekent dat dat hij compleet onderaan haar prioriteitenlijst staat. Alles in haar leven is belangrijker dan hij is. Vraag is of hij dat wil accepteren. Ik zou verder kijken.
Goed om aan te stippen, maar ik geloof niet dat drukte voor iedereen even relatief is of überhaupt zou kunnen zijn. Het is denk dan ook niet handig om te doen dat dit alleen maar een kwestie van prioriteiten kan zijn en daarom dus per se persoonlijk opgevat dient te worden. Zou wel mooi zijn natuurlijk als iedereen met zicht op een leuke partner ineens van alles zou kunnen doen, maar realistisch is het denk ik niet.

Als jij graag een prioriteit wil voelen, dan is dat jouw goed recht. Zeg dat dan gewoon en verbreek het contact, omdat jij iets anders wil. Kun je dat gemekker over dat je helemaal onderaan haar prioriteitenlijst zou bungelen ook skippen en de eer aan jezelf houden. Daar heb je al die aannames niet voor nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:49 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Nog een laatste post.

Je vraagt je vanalles af, maar het antwoord ligt allang op tafel. Kijk eens naar haar acties en minder naar haar woorden. Acties vertellen de waarheid.

Ga het gerust nog een keer peilen, maar daar gaat weinig uitkomen los van wat excuusjes over 'drukte'.
Nee, het antwoord zit gewoon in jezelf. Er is niet één waarheid en andermans acties lopen duiden zegt vooral iets over jouw interpretatie. Dan zouden je eigen acties ook geen waarheid kunnen zijn, want die zijn vooral een reactie op de ander en niet primair vanuit jezelf. Ligt dat passieve afwachtende toch aan jezelf denk ik dan en niet aan de ander..
pi_200157321
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:06 schreef Scary_Mary het volgende:
Als jij graag een prioriteit wil voelen, dan is dat jouw goed recht. Zeg dat dan gewoon en verbreek het contact, omdat jij iets anders wil. Kun je dat gemekker over dat je helemaal onderaan haar prioriteitenlijst zou bungelen ook skippen en de eer aan jezelf houden. Daar heb je al die aannames niet voor nodig.
Ik zeg nergens dat je nummer 1 prio moet zijn, maar je wil ook zeker niet laag staan zoals nu. Hoe je het ook wendt of keert, zegt dat iets over het interesseniveau van iemand. Of zou jij het een goed teken vinden als jouw date pas over een maand tijd zou hebben? Jij bent dus oke met het feit dat jij de allerlaagste prio bent? Het is uiteindelijk een keuze waar iemand zijn/haar tijd aan besteed, en die keuze is dan niet op jou gevallen.

Als het echt zo goed 'klikt', had ze ook kunnen zeggen dat ze het druk heeft, maar bijvoorbeeld wel even een half uurtje langs kan komen. Die moeite zie ik hier nergens voorbij komen. Niemand is zo druk dat je niet even die moeite kan doen als je elkaar echt leuk vindt. Zoals ik al zei, acties boven woorden.

Overigens zeg ik ook zeker dat je het contact dan kan verbreken. Nergens heb ik het erover dat je tegen haar over prioriteiten moet gaan beginnen, of dingen moet gaan vragen en eisen. Vraag is uiteindelijk voor jezelf: wat accepteer ik van iemand, en bij dit soort dingen zou ik persoonlijk al weg zijn, omdat ik iemand zoek die wel beschikbaar is.

[ Bericht 1% gewijzigd door TucoRamirez op 01-07-2021 16:23:00 ]
  donderdag 1 juli 2021 @ 16:42:28 #153
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200157618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:17 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Als het echt zo goed 'klikt', had ze ook kunnen zeggen dat ze het druk heeft, maar bijvoorbeeld wel even een half uurtje langs kan komen. Die moeite zie ik hier nergens voorbij komen. Niemand is zo druk dat je niet even die moeite kan doen als je elkaar echt leuk vindt. Zoals ik al zei, acties boven woorden.
Mee eens hoor, als iemand niet eens de moeite wil/kan nemen om wellicht maar een uur bij je te kunnen zijn dan kan je er beter meteen mee kappen want dan speelt er gewoon meer wat niet uitgesproken wordt.

Zoals ik het las klonk het vooral of die meid zelf geen beslissing wil nemen en de bal maar bij hem ligt.
pi_200157674
quote:
6s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:42 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Mee eens hoor, als iemand niet eens de moeite wil/kan nemen om wellicht maar een uur bij je te kunnen zijn dan kan je er beter meteen mee kappen want dan speelt er gewoon meer wat niet uitgesproken wordt.

Zoals ik het las klonk het vooral of die meid zelf geen beslissing wil nemen en de bal maar bij hem ligt.
Als zij de vraagt stelt 'of hij zo wel door wil gaan' is dat tegelijkertijd ook een antwoord van haar.

Welke meid met interesse stelt nou zo'n vraag?
pi_200157699
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik kan niet in haar hoofd kijken natuurlijk, maar ik ken wel mensen die juist in den beginne hun beste beentje voor willen zetten bij zo een date. En dat niet menen te kunnen doen als het zo een drukke periode is. Of dat echt zo is, who knows? Maar het idee alleen al kan sommigen danig in de weg zitten. Ook als het klikt, of misschien zelfs juist als het klikt.
Persoonlijk zou ik dan denken wat doe je op een datingsite/app? Maar ik heb zelf ook een onregelmatig leven gehad wat dat betreft, dus ik snap ook wel dat dingen op kunnen komen.

Begrijp niet helemaal waar jij dat passieve af laten hangen door ervaart? Zij geeft duidelijk aan dat het er voor nu inzit, maar dat ze er later wel weer voor open staat. Aan jou de keuze om te laten weten of je daar ook voor openstaat. Dat zou je positief op kunnen vatten, dat ze niet verwacht dat je het allemaal maar ok moet vinden en het begrijpt als je afhaakt.
Wat is dan het probleem? Ga je zitten wachten of ze überhaupt nog contact opneemt? Dan is dat jouw keuze, want het wordt je niet gevraagd toch?
Ja dat is zo. Ik interpreteer het an sich wel als de juiste intenties. Maar goed, iemand kan het een denken en het andere zeggen natuurlijk. Ik geloof ook wel dat ze het druk heeft, daar niet van. Maar wat TucoRamirez wel een beetje zegt; prioriteit.

Ja, dat kan ik inderdaad positief opvatten. Het is dat het 'druk zijn' al vaker als excuus is gebruikt is door andere, maar goed, ik zie dat niet direct als een harde smoes bij haar, wel gaat er dan dat alarm knopje bij me af. Dat ik het passief vind dat ze de bal bij mij neerlegt, als je het ook leuk vind klikken zou ik toch een net iets actiever tegenvoorstel verwachten.

Maar goed, je hebt wel gelijk ja. Ook wel wat Discombobulate zei. Kijken of er een derde keer in de zomervakantie inzit. Het is dat ik aankomende weken zelf ook niet echt tijd heb. Ik denk dat dit zoiets is wat ik IRL beter peil dan nu.
pi_200157724
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:49 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Nog een laatste post.

Je vraagt je vanalles af, maar het antwoord ligt allang op tafel. Kijk eens naar haar acties en minder naar haar woorden. Acties vertellen de waarheid.

Ga het gerust nog een keer peilen, maar daar gaat weinig uitkomen los van wat excuusjes over 'drukte'.
Haar woorden zijn dat ze het druk hebt nu. Als ik met haar afspreek is het wel gezellig. Verder toont ze wel interesse in mijn situatie, begrip, en steekt ze moeite in het bericht.

Een uur even met haar afspreken zit er niet echt in door reistijd.
pi_200157737
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:51 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Haar woorden zijn dat ze het druk hebt nu. Als ik met haar afspreek is het wel gezellig. Verder toont ze wel interesse in mijn situatie, begrip, en steekt ze moeite in het bericht.

Een uur even met haar afspreken zit er niet echt in door reistijd.
Waar is ze zo druk mee dat ze geen tijd voor jou heeft? Hoever wonen jullie van elkaar?
pi_200157753
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:47 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Als zij de vraagt stelt 'of hij zo wel door wil gaan' is dat tegelijkertijd ook een antwoord van haar.

Welke meid met interesse stelt nou zo'n vraag?
Tja, als ik dat vanuit haar interperteer is het dat ze het vervelend vind dat ik moet wachten, niet eerlijk en leuk naar mij toe, zelf stelt ze het over een tijdje voor (gezien ik komende weken ook niet kan scheelt dan wel). Of ze echt wel of geen tijd heeft/maakt of dus interesse heeft is een tweede.
pi_200157771
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:52 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Waar is ze zo druk mee dat ze geen tijd voor jou heeft? Hoever wonen jullie van elkaar?
Niet direct gevraagd waar ze het zo druk mee heeft. Tijd voor hobby's heeft ze ook niet iig zei ze.
Anderhalf uur reizen ong.
pi_200157775
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:51 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Haar woorden zijn dat ze het druk hebt nu. Als ik met haar afspreek is het wel gezellig. Verder toont ze wel interesse in mijn situatie, begrip, en steekt ze moeite in het bericht.

Een uur even met haar afspreken zit er niet echt in door reistijd.
Als je dit nu al toe laat bij haar dan kan ze dit nog maanden zo volhouden, ze weet toch wel dat je dit zal blijven accepteren.....en hoelang precies zal ze het te druk voor jou hebben? Geeft ze aan over hoeveel weken echt meer tijd voor je heeft??
pi_200157853
quote:
17s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Als je dit nu al toe laat bij haar dan kan ze dit nog maanden zo volhouden, ze weet toch wel dat je dit zal blijven accepteren.....en hoelang precies zal ze het te druk voor jou hebben? Geeft ze aan over hoeveel weken echt meer tijd voor je heeft??
Tja wat is de reden dat iemand dit maanden wil volhouden? Tuurlijk zal ik het anders zelf wel na meerdere keren als dit gebeurt zelf gaan afkappen of direct vragen waar ze mee bezig is. Ja in de zomervakantie heeft ze weer tijd, dus gok over 3 weken. Ik heb nu al even gewacht, en de vraag is dus of ik nu nog langer wil wachten omdat ze het niet leuk/eerlijk voor me vindt. Maar goed, waar ze het druk mee heeft weet ik niet, maar ik heb wel oprecht het idee dat ze druk is. Maar goed, dat ik zo lang moet wachten is wel een alarmbelletje dus.
pi_200157924
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:01 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Tja wat is de reden dat iemand dit maanden wil volhouden? Tuurlijk zal ik het anders zelf wel na meerdere keren als dit gebeurt zelf gaan afkappen of direct vragen waar ze mee bezig is. Ja in de zomervakantie heeft ze weer tijd, dus gok over 3 weken. Ik heb nu al even gewacht, en de vraag is dus of ik nu nog langer wil wachten omdat ze het niet leuk/eerlijk voor me vindt. Maar goed, waar ze het druk mee heeft weet ik niet, maar ik heb wel oprecht het idee dat ze druk is. Maar goed, dat ik zo lang moet wachten is wel een alarmbelletje dus.
Tja, misschien klinkt dit vreemd maar misschien heeft ze nog meerdere dateopties? Ze had ook het daten/swipen even op pauze kunnen zetten als ze al wist dat er een drukke periode aan zat te komen....
pi_200158030
quote:
17s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:07 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Tja, misschien klinkt dit vreemd maar misschien heeft ze nog meerdere dateopties? Ze had ook het daten/swipen even op pauze kunnen zetten als ze al wist dat er een drukke periode aan zat te komen....
Ze is sinds ze het druk heeft niet online geweest op die datingsite. Daarvoor was ze ook al niet super actief, maar zeker weten doe je nooit. En ja, met die meerdere dateopties wil ik ook graag weten, daar dacht ik ook al aan... Iets wat ik - op de volgende date mocht die komen - wou peilen.. Ook niet iets wat ik claimerig over whatsapp wil vragen eigenlijk.
pi_200158118
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:16 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Ze is sinds ze het druk heeft niet online geweest op die datingsite. Daarvoor was ze ook al niet super actief, maar zeker weten doe je nooit. En ja, met die meerdere dateopties wil ik ook graag weten, daar dacht ik ook al aan... Iets wat ik - op de volgende date mocht die komen - wou peilen.. Ook niet iets wat ik claimerig over whatsapp wil vragen eigenlijk.
Dat kun je inderdaad beter persoonlijk vragen.....tis nu even afwachten tot ze meer tijd heeft en dat het dan toch nog leuker wordt dan jullie nu denken :)
pi_200158119
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:17 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat je nummer 1 prio moet zijn, maar je wil ook zeker niet laag staan zoals nu. Hoe je het ook wendt of keert, zegt dat iets over het interesseniveau van iemand. Of zou jij het een goed teken vinden als jouw date pas over een maand tijd zou hebben? Jij bent dus oke met het feit dat jij de allerlaagste prio bent? Het is uiteindelijk een keuze waar iemand zijn/haar tijd aan besteed, en die keuze is dan niet op jou gevallen.
Zou echt fantastisch zijn als het allemaal een keuze zou zijn en onwil zou zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Het is daarintegen wel jouw keuze om dramatisch te doen dat zij jou als allerlaagste prio zou beschouwen. Je weet niet hoe lang haar to do list is, voor hetzelfde geldt ben je gewoon een bovengemiddelde middenmoter dus haal jezelf nou niet onnodig naar beneden voor dat zij dat doet :P

Maar om het constructief te houden, ik zou het wel een goed teken vinden als zij gewoon in de smiezen heeft dat ze veel hooi op haar vork heeft en zo een en ander doseert. Zodat ze later wel weer op d'r paasbest tijd voor mij heeft. Dat heb ik ook liever dan een te vermoeid iemand die er met haar hoofd niet bij is ofzo.
Tevens schreef ik een prioriteit, ik hoef niet zo nodig te ranglijsten. Er zijn meer manieren waarop ik me ook een prioriteit kan voelen, zonder dat per se in persoon voor af te hoeven spreken.

quote:
Als het echt zo goed 'klikt', had ze ook kunnen zeggen dat ze het druk heeft, maar bijvoorbeeld wel even een half uurtje langs kan komen. Die moeite zie ik hier nergens voorbij komen. Niemand is zo druk dat je niet even die moeite kan doen als je elkaar echt leuk vindt. Zoals ik al zei, acties boven woorden.
Moeite doen kan op verschillende manieren, dus ik zou niet van iemand die al enorm druk zegt te zijn willen verwachten dat ze ook nog naar mij toe komt. Wonen ze bij elkaar om de hoek, dat het ook echt maar een half uurtje is? Of is dat half uurtje stiekem wel wat langer inclusief de reistijd?
Dan moet je energie hebben om leuk te doen. Beetje lekker zoenen misschien, maar verdorie als je net op dreef bent richting meer moet je weer weg. Ben je ok met blauwe ballen?
Goed gesprek in een half uur? Meh, en misschien heb je met videobellen zelfs meer tijd en energie over dan per se live af willen spreken. Kwaliteit ditdat.

quote:
Overigens zeg ik ook zeker dat je het contact dan kan verbreken. Nergens heb ik het erover dat je tegen haar over prioriteiten moet gaan beginnen, of dingen moet gaan vragen en eisen. Vraag is uiteindelijk voor jezelf: wat accepteer ik van iemand, en bij dit soort dingen zou ik persoonlijk al weg zijn, omdat ik iemand zoek die wel beschikbaar is.
Ik denk dat het op zich niet verkeerd is om dingen te vragen of te eisen. Zolang je maar duidelijk maakt dat jij iets wil of nodig hebt om er een serieuze toekomst in te zien. Dat is een wezenlijk verschil van de ander beschuldigen hoe jij denkt dat de vork in de steel zit.

In dit geval zou ik denk ik dus even nieuwsgierig gaan doen in hoeverre die drukke periodes en haar dingen on hold zetten iets is wat bij haar hoort. Het lijkt me handig om te weten of dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden is of dat ze wel vaker zo druk is en daar misschien niet handig mee om springt ofzo. Dat geeft meer inzicht denk ik.
pi_200158253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:16 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Ik denk dat je toch maar gewoon moet zeggen van ik wil je graag zien en iets proberen af te spreken, daarna vibe peilen en dan kun je erover praten. Zo niet, dan zou ik er gewoon een punt achter zetten man. En wat @TucoRamirez ook allemaal zegt. Ik denk echt dat we gelijk hebben. Beetje red flags dit allemaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200158403
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:49 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Ja dat is zo. Ik interpreteer het an sich wel als de juiste intenties. Maar goed, iemand kan het een denken en het andere zeggen natuurlijk. Ik geloof ook wel dat ze het druk heeft, daar niet van. Maar wat TucoRamirez wel een beetje zegt; prioriteit.

Ja, dat kan ik inderdaad positief opvatten. Het is dat het 'druk zijn' al vaker als excuus is gebruikt is door andere, maar goed, ik zie dat niet direct als een harde smoes bij haar, wel gaat er dan dat alarm knopje bij me af. Dat ik het passief vind dat ze de bal bij mij neerlegt, als je het ook leuk vind klikken zou ik toch een net iets actiever tegenvoorstel verwachten.

Maar goed, je hebt wel gelijk ja. Ook wel wat Discombobulate zei. Kijken of er een derde keer in de zomervakantie inzit. Het is dat ik aankomende weken zelf ook niet echt tijd heb. Ik denk dat dit zoiets is wat ik IRL beter peil dan nu.
Je kan het ook lezen dat ze vraagt of ze je nog mag benaderen over die paar weken of dat je daar dan geen trek meer in hebt toch? Dat zou kunnen impliceren dat zij dan contact opneemt om een date in te plannen.

Maar goed, je kan ook zelf het heft in handen nemen en zeggen wat je wil hebben. Als jij wil merken dat ze het serieus meent en je geen tussendoortje bent tussen haar andere activiteiten, dan kun je dat toch ook zeggen? Je bent niet needy als je gewoon jouw voorwaarden neerlegt en haar de keuze geeft of ze daaraan mee wil doen.

Luister, ik vind daten met jou hartstikke leuk, maar ik verwacht wel dat tegen de tijd dat je weer contact opneemt ik niet na een date weer zolang moet wachten. Daar vind ik je te leuk voor en ik hou niet van halfslachtig gedoe, dus als je straks ook niet meer tijd hebt voor me dan hoor ik dat nu graag om teleurstellingen te voorkomen. Ofzo..
  donderdag 1 juli 2021 @ 17:36:02 #168
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200158420
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:47 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Als zij de vraagt stelt 'of hij zo wel door wil gaan' is dat tegelijkertijd ook een antwoord van haar.

Welke meid met interesse stelt nou zo'n vraag?
Gedeeltelijk, zelf vind ik het nogal passief en het kan vanalles betekenen.
Mee eens hoor, iemand met interesse stelt zo'n vraag niet, dan ben je gewoon niet leuk genoeg.

Voor mij komt het een beetje over alsof ze je tijdelijk goed genoeg vindt totdat ze iemand tegen komt die leuker is.
Maar ik heb dan ook een schurft hekel aan mensen die aan alles maar het labeltje 'te druk' plakken.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je kan het ook lezen dat ze vraagt of ze je nog mag benaderen over die paar weken of dat je daar dan geen trek meer in hebt toch? Dat zou kunnen impliceren dat zij dan contact opneemt om een date in te plannen.

Maar goed, je kan ook zelf het heft in handen nemen en zeggen wat je wil hebben. Als jij wil merken dat ze het serieus meent en je geen tussendoortje bent tussen haar andere activiteiten, dan kun je dat toch ook zeggen? Je bent niet needy als je gewoon jouw voorwaarden neerlegt en haar de keuze geeft of ze daaraan mee wil doen.

Luister, ik vind daten met jou hartstikke leuk, maar ik verwacht wel dat tegen de tijd dat je weer contact opneemt ik niet na een date weer zolang moet wachten. Daar vind ik je te leuk voor en ik hou niet van halfslachtig gedoe, dus als je straks ook niet meer tijd hebt voor me dan hoor ik dat nu graag om teleurstellingen te voorkomen. Ofzo..
Maar wie zegt dat ze dit gedrag niet blijft houden? Als die meid dusdanig slecht is in prioriteiten stellen dan valt er uiteindelijk ook geen relatie mee op te bouwen.

Vind ook wel dat je dat na meerdere dates gewoon kan/mag zeggen waar het op neerkomt.

[ Bericht 15% gewijzigd door S95Sedan op 01-07-2021 17:50:12 ]
pi_200158754
quote:
6s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]

Maar wie zegt dat ze dit gedrag niet blijft houden? Als die meid dusdanig slecht is in prioriteiten stellen dan valt er uiteindelijk ook geen relatie mee op te bouwen.

Vind ook wel dat je dat na meerdere dates gewoon kan/mag zeggen waar het op neerkomt.
Nou ja, daarom zou ik dus ook geïnteresseerd zijn om te kijken of dit een incident is of vaker voorkomt. Ongeacht of de reden goed zou zijn, hoef je nog geen match te zijn.
Als jij x tijd aandacht wil, dan werkt het hoe dan ook niet voor jou. Terwijl ik het misschien juist wel aantrekkelijk vindt dat iemand niet hele hebben en houden bij de eerste dates op tafel gooit en een drukke baan met fluctuerende mantelzorg combineert. Maar ik knap weer af op iemand die geen zelfinzicht heeft, dus wie weet knap ik een aantal dates verder alsnog af omdat ze maar wat aan moddert. Ofzo.
pi_200158957
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:21 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zou echt fantastisch zijn als het allemaal een keuze zou zijn en onwil zou zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Het is daarintegen wel jouw keuze om dramatisch te doen dat zij jou als allerlaagste prio zou beschouwen. Je weet niet hoe lang haar to do list is, voor hetzelfde geldt ben je gewoon een bovengemiddelde middenmoter dus haal jezelf nou niet onnodig naar beneden voor dat zij dat doet :P

Maar om het constructief te houden, ik zou het wel een goed teken vinden als zij gewoon in de smiezen heeft dat ze veel hooi op haar vork heeft en zo een en ander doseert. Zodat ze later wel weer op d'r paasbest tijd voor mij heeft. Dat heb ik ook liever dan een te vermoeid iemand die er met haar hoofd niet bij is ofzo.
Tevens schreef ik een prioriteit, ik hoef niet zo nodig te ranglijsten. Er zijn meer manieren waarop ik me ook een prioriteit kan voelen, zonder dat per se in persoon voor af te hoeven spreken.
[..]

Moeite doen kan op verschillende manieren, dus ik zou niet van iemand die al enorm druk zegt te zijn willen verwachten dat ze ook nog naar mij toe komt. Wonen ze bij elkaar om de hoek, dat het ook echt maar een half uurtje is? Of is dat half uurtje stiekem wel wat langer inclusief de reistijd?
Dan moet je energie hebben om leuk te doen. Beetje lekker zoenen misschien, maar verdorie als je net op dreef bent richting meer moet je weer weg. Ben je ok met blauwe ballen?
Goed gesprek in een half uur? Meh, en misschien heb je met videobellen zelfs meer tijd en energie over dan per se live af willen spreken. Kwaliteit ditdat.
[..]

Ik denk dat het op zich niet verkeerd is om dingen te vragen of te eisen. Zolang je maar duidelijk maakt dat jij iets wil of nodig hebt om er een serieuze toekomst in te zien. Dat is een wezenlijk verschil van de ander beschuldigen hoe jij denkt dat de vork in de steel zit.

In dit geval zou ik denk ik dus even nieuwsgierig gaan doen in hoeverre die drukke periodes en haar dingen on hold zetten iets is wat bij haar hoort. Het lijkt me handig om te weten of dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden is of dat ze wel vaker zo druk is en daar misschien niet handig mee om springt ofzo. Dat geeft meer inzicht denk ik.
Mocht dat het geval zijn, dat ze op d'r paasbest wil verschijnen, zou dat mooi zijn. Maar dan vraag ik me alsnog af waarom ze de bal een beetje bij mij neerlegt. In zo'n geval zou je toch wel met een iets actiever voorstel willen komen dan.

Reistijd van anderhalf speelt ook wel mee. Kan videobellen anders een keer voorstellen, kijken hoe ze daarop reageert, maar ben daar zelf geen groot voorstander van.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je kan het ook lezen dat ze vraagt of ze je nog mag benaderen over die paar weken of dat je daar dan geen trek meer in hebt toch? Dat zou kunnen impliceren dat zij dan contact opneemt om een date in te plannen.

Maar goed, je kan ook zelf het heft in handen nemen en zeggen wat je wil hebben. Als jij wil merken dat ze het serieus meent en je geen tussendoortje bent tussen haar andere activiteiten, dan kun je dat toch ook zeggen? Je bent niet needy als je gewoon jouw voorwaarden neerlegt en haar de keuze geeft of ze daaraan mee wil doen.

Luister, ik vind daten met jou hartstikke leuk, maar ik verwacht wel dat tegen de tijd dat je weer contact opneemt ik niet na een date weer zolang moet wachten. Daar vind ik je te leuk voor en ik hou niet van halfslachtig gedoe, dus als je straks ook niet meer tijd hebt voor me dan hoor ik dat nu graag om teleurstellingen te voorkomen. Ofzo..
Ja dat kan, ik kan zeggen dat ik in de zomervakantie wel weer wil afspreken, maar dat ik haar dan met een voorstel laat komen wanneer ze tijd heeft. Wel goeie betreft je laatste, zoiets kan ik er wel in verwerken. Iig dat ze dan weet dat ik wel uit ben op serieuze intenties..

Ook heel erg bedankt voor je bijdrage (net als die van iedereen in dit topic), ik waardeer het.
pi_200158977
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik denk dat je toch maar gewoon moet zeggen van ik wil je graag zien en iets proberen af te spreken, daarna vibe peilen en dan kun je erover praten. Zo niet, dan zou ik er gewoon een punt achter zetten man. En wat @:TucoRamirez ook allemaal zegt. Ik denk echt dat we gelijk hebben. Beetje red flags dit allemaal.
Jep, als we in de zomervakantie afspreken - wat volgens haar kan en ik dan ook pas weer kan eigenlijk - vind ik het prima. Ik wil dit dan wel een beetje real life aankaarten dan ook, aan het einde van de date. Jullie hebben wel gelijk ja, het zijn wel red flags..
pi_200159268
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:17 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Mocht dat het geval zijn, dat ze op d'r paasbest wil verschijnen, zou dat mooi zijn. Maar dan vraag ik me alsnog af waarom ze de bal een beetje bij mij neerlegt. In zo'n geval zou je toch wel met een iets actiever voorstel willen komen dan.

Reistijd van anderhalf speelt ook wel mee. Kan videobellen anders een keer voorstellen, kijken hoe ze daarop reageert, maar ben daar zelf geen groot voorstander van.
Ik begrijp nog steeds niet wat ze dan bij je neer zou leggen, maar goed..

Waarom hou je niet van videobellen? En waarom zou je het dan toch wel overwegen of is het puur om haar reactie te peilen dat je het in de groep wil gooien?

quote:
[..]

Ja dat kan, ik kan zeggen dat ik in de zomervakantie wel weer wil afspreken, maar dat ik haar dan met een voorstel laat komen wanneer ze tijd heeft. Wel goeie betreft je laatste, zoiets kan ik er wel in verwerken. Iig dat ze dan weet dat ik wel uit ben op serieuze intenties..

Ook heel erg bedankt voor je bijdrage (net als die van iedereen in dit topic), ik waardeer het.
Graag gedaan.

Hebben jullie trouwens op een van de vorige dates gesproken over dingen die jullie leuk vinden om te doen? Daar zou je ook nog op in kunnen haken en een duwtje kunnen helpen geven in de juiste richting. Zeg maar het idee dat jij hoe dan ook toffe dingen gaat doen. Dingen die zij ook wil doen en waar ze op aan kan haken onder de juiste omstandigheden, zoals zelf contact opnemen enzo. Ook dat kan meehelpen om het passieve afwachtende gevoel te voorkomen.
pi_200159888
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:53 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Tja, als ik dat vanuit haar interperteer is het dat ze het vervelend vind dat ik moet wachten, niet eerlijk en leuk naar mij toe, zelf stelt ze het over een tijdje voor (gezien ik komende weken ook niet kan scheelt dan wel). Of ze echt wel of geen tijd heeft/maakt of dus interesse heeft is een tweede.
Ik zou tegen haar zeggen 'hoor het wel als je tijd hebt om af te spreken!' en voor de rest verder gaan met mn leven.

Hoor je van haar, is dat leuk en weet je dat ze nog interesse heeft, hoor je niet meer van haar bespaar je een hoop tijd en moeite. Als ze je echt interessant vindt houdt ze wel contact en stelt ze wat voor. Zij is 'druk', dus de bal ligt bij haar als ze weer tijd heeft.

Het slechtste wat je kan doen is haar nu achterna gaan rennen en geforceerd het contact proberen te behouden.

[ Bericht 1% gewijzigd door TucoRamirez op 01-07-2021 19:48:02 ]
pi_200159967
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:21 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zou echt fantastisch zijn als het allemaal een keuze zou zijn en onwil zou zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Het is daarintegen wel jouw keuze om dramatisch te doen dat zij jou als allerlaagste prio zou beschouwen. Je weet niet hoe lang haar to do list is, voor hetzelfde geldt ben je gewoon een bovengemiddelde middenmoter dus haal jezelf nou niet onnodig naar beneden voor dat zij dat doet :P

Maar om het constructief te houden, ik zou het wel een goed teken vinden als zij gewoon in de smiezen heeft dat ze veel hooi op haar vork heeft en zo een en ander doseert. Zodat ze later wel weer op d'r paasbest tijd voor mij heeft. Dat heb ik ook liever dan een te vermoeid iemand die er met haar hoofd niet bij is ofzo.
Tevens schreef ik een prioriteit, ik hoef niet zo nodig te ranglijsten. Er zijn meer manieren waarop ik me ook een prioriteit kan voelen, zonder dat per se in persoon voor af te hoeven spreken.
[..]

Moeite doen kan op verschillende manieren, dus ik zou niet van iemand die al enorm druk zegt te zijn willen verwachten dat ze ook nog naar mij toe komt. Wonen ze bij elkaar om de hoek, dat het ook echt maar een half uurtje is? Of is dat half uurtje stiekem wel wat langer inclusief de reistijd?
Dan moet je energie hebben om leuk te doen. Beetje lekker zoenen misschien, maar verdorie als je net op dreef bent richting meer moet je weer weg. Ben je ok met blauwe ballen?
Goed gesprek in een half uur? Meh, en misschien heb je met videobellen zelfs meer tijd en energie over dan per se live af willen spreken. Kwaliteit ditdat.
[..]

Ik denk dat het op zich niet verkeerd is om dingen te vragen of te eisen. Zolang je maar duidelijk maakt dat jij iets wil of nodig hebt om er een serieuze toekomst in te zien. Dat is een wezenlijk verschil van de ander beschuldigen hoe jij denkt dat de vork in de steel zit.

In dit geval zou ik denk ik dus even nieuwsgierig gaan doen in hoeverre die drukke periodes en haar dingen on hold zetten iets is wat bij haar hoort. Het lijkt me handig om te weten of dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden is of dat ze wel vaker zo druk is en daar misschien niet handig mee om springt ofzo. Dat geeft meer inzicht denk ik.
Ik denk dat je niet helemaal begreep wat ik bedoelde. Er wordt nergens dramatisch gedaan over lage prioriteiten of dat hij hoger zou moeten staan. Echter is dat wel een teken aan de wand, hoe je het ook wendt of keert. Een signaal, zou je kunnen zeggen, over hoe zij er echt over denkt. En ja, een heleboel mitsen en maren, maar onder de streep blijft over dat zij niet of nauwelijks investeert in de relatie.

Dat maakt niet dat zij iets verplicht is. Alleen it takes two to tango. Mensen die enthousiast zijn zullen investeren in die relatie, in welke vorm dan ook.
pi_200160002
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:20 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Jep, als we in de zomervakantie afspreken - wat volgens haar kan en ik dan ook pas weer kan eigenlijk - vind ik het prima. Ik wil dit dan wel een beetje real life aankaarten dan ook, aan het einde van de date. Jullie hebben wel gelijk ja, het zijn wel red flags..
Ach ja, it happens. It happens to the best of us. Als je gewoon met de instelling gaat daten dat het vaker gewoon faalt dan niet, dan is het al veel makkelijker.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')