abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:31:51 #51
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_200042760
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:20 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Uitstekend.
[..]

Ik waarschuw je alvast. Maxime was vorig jaar mijn adoptierenner. Vrijwel niet gezien die tour.
Die ervaring heeft ie vast meegenomen om dit jaar extra veel op te vallen :Y
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:47:47 #52
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_200044678
Bruno Armirail werd op 11 april 1994 geboren in het Franse Bagnères-de-Bigorre, helemaal in het zuiden van Frankrijk tegen de Pyreneeën aan. In deze Occitanische plaats wordt meer dan genoeg aan wielrennen gedaan, en diverse groten der aarde wonnen al eens een rit die hier startte of finishte, zoals Coppi, Anquetil, Riis, Armstrong en Ricco. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Armirail besloot om profwielrenner te worden. Zijn naam betekent overigens geen admiraal, dat leek me wel geinig om even te checken maar op Translate krijg ik geen resultaat als ik dat probeer. Geen idee wat het wel betekent dus.



In 2013 werd hij, als lid van een amateurclub, tweede achter Yoann Paillot bij het beloftenkampioenschap tijdrijden in Frankrijk. Hier kwam voor het eerst zijn talent echt naar boven. In de jaren daarna combineerde Bruno zijn koersliefhebberij met vechten voor het vaderland. In 2014 werd hij namelijk deel van de ploeg Armée de Terre, die uitsluitend bestond uit militairen. Deze ploeg werd na het verkrijgen van een continentale licentie in 2015 veelal voor de kleine en middelgrote Franse koersen uitgenodigd, maar hield in 2017 op te bestaan. Armirail was toen inmiddels 23, en zijn talent werd opgemerkt door FDJ, waarmee hij een reuzensprong kon maken naar de World Tour. Een prachtige ervaring voor deze nog jonge coureur.

Bij FDJ kreeg men geen spijt van het contracteren van Armirail, te oordelen naar het feit dat de beste man nog steeds voor deze ploeg rijdt. Hij behaalde verschillende top 10-noteringen met name in tijdritten, zoals in de Tour de la Provence, het Frans kampioenschap (meermaals) en zelfs de Vuelta. Ook bewees hij te kunnen klimmen met ereplaatsen in de welbekende etappe naar Willunga Hill in Australië en, recenter, een derde plek in de Mercan'Tour Classic Alpes-Maritimes, achter Guillaume Martin en Aurelien Paret-Peintre. Helemaal niet gek. Profzeges blijven tot nu toe uit, maar dat lijkt slechts een kwestie van tijd. Na een 28e plek in de afgelopen Vuelta vond FDJ het hoog tijd om Armirail te laten debuteren op het allerhoogste niveau, en dus mag hij voor het eerst starten in de Tour dit jaar. Yes!



Ruim een jaar geleden kwam Armirail overigens nog in de nesten omdat hij verkouden bleek te zijn geworden op een moment dat de wereld daarvan nogal in paniek begon te raken. Ondanks diverse negatieve coronatests bleef hij dagenlang opgesloten zitten in een verlaten ziekenhuis in de Emiraten. Maar gelukkig lieten ze hem uiteindelijk vrij. Niet echt een van de leukste ervaringen om mee te maken. Nee, dan kun je beter op hoogtestage gaan en genieten van het uitzicht (zie foto hierboven).



In deze Tour zal Armirail ondersteuning bieden aan David Gaudu, met wie hij goed bevriend is. De twee trainen vaak samen, zowel formeel als informeel. Hij zal dus hier en daar wellicht wat moeten knechten, maar Gaudu is ook weer geen vedette van zo'n grote orde dat hij nooit voor eigen kans zal mogen rijden. Het is dus zeker niet ondenkbaar dat we Armirail terug gaan zien in ontsnappingen, vooral als het wegdek een stukje omhoog loopt. De doelstelling: minimaal eenmaal top-10 in een bergrit en top-20 in een tijdrit. :)
  donderdag 24 juni 2021 @ 20:44:22 #53
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_200047837
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:21 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Vind ik redelijk bekend, maar ik hoor graag van anderen hoe zij over Cattaneo denken.
Doe dan maar Fabien Doubey!
pi_200048534
Is die Paret niet beetje te bekend?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 10:52:35 #55
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200054121
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:44 schreef LekkerWeertje het volgende:
Doe dan maar Fabien Doubey!
Pas ik aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is die Paret niet beetje te bekend?
Denk dat hij voor het grote publiek een onbekende is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_200054605


Lorenzo Rota werd geboren op 23 Mei 1995 in het mooie Italiaanse Bergamo. Zijn specialiteit is eendagkoersen en hij droomt er dan ook van om uiteindelijk de Ronde van Lombardije te mogen winnen. Die droom is nu nog ver weg, al bewees hij met een 18e plaats vorig jaar in Lombardije (net voor onze Wielco Kelderman) er wel talent voor te hebben, weliswaar op een respectabele afstand van meer dan 10 minuten op winnaar Fuglsang. Lorenzo heeft nog nooit iets gewonnen, maar wel al een paar mooie ereplaatsen in kleine (vooral) Italiaanse koersjes behaald. Zo werd hij bijvoorbeeld 5e in de Trofeo Laigueglia vorig jaar en 4e in de Coppa Agostoni - Giro delle Brianze in 2019.

Lorenzo gaat voor zijn debuut in de Tour de France voor Intermache-Wanty-Gobert. De Italiaan heeft al wel drie keer de Giro gereden, waar zijn beste resultaat een 9e plaats was in de 19e etappe van de Giro van 2017 toen hij nog voor Bardiani-CSF reed. Ik neem aan dat hij de vrijheid krijgt om enkele keren in een ontsnapping te zitten, hopelijk met een mooi resultaat als vervolg.

Wat valt er nog meer over hem te zeggen? Hij denkt in ieder geval al goed na over het motiveren van de volgende generatie:
twitter

Ook lijkt hij een dierenvriend te zijn, getuige de meerdere hondenplaatjes op Instagram
instagram

instagram
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_200066268
Mijn 1e keus is Cristián Rodríguez.
Met zijn eindzege in de Tour du Rwanda van dit jaar hoop ik niet dat hij te bekend is.
KLB en DRT is een topcombinatie
  zaterdag 26 juni 2021 @ 09:53:07 #58
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_200068583
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 04:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarbij ik wel moet zeggen dat Anthony Perez nog niet eens heel slecht is.
_O_
pi_200068877
Is Mikkel Bjerg al te bekend? Zo niet neem ik hem graag.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 11:35:29 #60
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200069867
Zou ik Loïc Vliegen mogen adopteren?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_200070540


Ik laat jullie graag kennismaken met Tour-debutant Jérémy Cabot. Die kent u niet, zou Mart zeggen. We hebben hier te maken met een echte laatbloeier van alweer bijna 30 jaar uit Troyes die pas sinds afgelopen seizoen op het hoogste niveau rijdt.

Tot voor kort een onbeschreven blad, maar dit seizoen begint Cabot steeds meer zijn naam te vestigen met een 7e plek in de MercanTour Alpen Classic en een 5e plek in het Frans kampioenschap van vorige week zondag na de hele dag in de aanval te hebben gereden. In de Tour wordt een zelfde instelling van hem verwacht. Ik ga ervan uit dat we Cabot veelvuldig in de aanval zullen zien en dan is alles mogelijk.

Allez Jérémy ! *O*
pi_200070955
Schelling meteen even kort in de aanval. Helaas weer teruggepakt :(

Edit: Kijk aan, Schelling zit toch weer mee. Lekkah! Het doel lijkt punten sprokkelen voor het bergklassement. Mooi, mooi, mooi. Goede keus geweest

[ Bericht 17% gewijzigd door Sabata op 26-06-2021 13:04:03 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200073510
Yes!! Goed gedaan "Schelli" Bolletjestrui morgen *O*
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200076135
twitter


https://www.ad.nl/tour-de(...)letjestrui~ac2f3b5d/

quote:
Ide Schelling heeft bij zijn debuut in de Tour de France direct een mooi succes geboekt. De Nederlander van Bora-hansgrohe ging in de eerste etappe mee in de vroege vlucht, maar koos op zo'n 85 kilometer solo voor het offensief. Die aanvalslust leverde hem de bolletjestrui op nadat hij op meerdere heuvels als eerste boven kwam.
10 jaar na Hoogerland :)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 18:59:29 #65
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200076873
Arme Paret is vandaag tenminste 2 keer gevallen ;(
  zaterdag 26 juni 2021 @ 19:52:11 #66
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_200077932
quote:
Hopen dat ie straks geen OTO tegenkomt. ;(
pi_200078210
Jorge heeft vandaag samen met Erviti lekker op kop geboord voor Piti, die in de chaos helaas achter de valpartij zat. De kop is eraf voor Jorge en hij is op ruim 6 minuten binnen gekomen. Heb nog niet kunnen achterhalen of hij uit de ellende is kunnen blijven.
pi_200079194
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 19:52 schreef LekkerWeertje het volgende:

[..]

Hopen dat ie straks geen OTO tegenkomt. ;(
Ik zat nog te denken, achteraf maar goed dat Ide zo snel lostte bij het pak, want daardoor zat hij er niet middenin toen die B&B renners alles in elkaar lieten vallen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 26 juni 2021 @ 21:27:14 #69
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_200080037
Fabien Doubey



Dames en heren, mag ik aan u voorstellen, het nieuwe veldrijdkanon Fabien Doubey. Wie? Douby, zoals hij door zn ploegmaats liefkozend wordt genoemd, was in een ver verleden ooit Frans juniorenkampioen. In de cyclocross welteverstaan. In die tak van sport reeg hij in z’n jonge jaren de podiumplaatsen aaneen. Doorbreken als senior is echter een heel ander verhaal, wat vele, vele grote juniorentalenten hem maar al te goed kunnen vertellen. Als je geen Bernal of Pogacar heet, heb je gewoon wat jaren nodig om te rijpen. En bij de een duurt het nou eenmaal wat langer dan bij de ander. Geen schande. Ook als je 28 of 29 jaar bent kun je nog doorbreken als prof.

Enfin, de uit het pittoreske plaatsje Viriat afkomstige Fransman van Total Energies Direct Team (of zoiets, die ploeg wisselt werkelijk elke 4 maanden van naam) weegt slechts 62kg en is daarom uitermate geschikt voor het steilere werk. Geen verrassing dus dat hij net als Karsten Kroon groot liefhebber is van de bergen. En dat ie kan klimmen, dat liet ie dit jaar al zien in Parijs-Nice, waar hij 2 dagen in de bollen reed en uiteindelijk als 4e in het bergklassement eindigde. Een prima prestatie. Op het Frans kampioenschap liet hij tevens zien over een goede vorm te beschikken. In een 245km lange sloopkoers kwam hij slechts 1 ronde tekort om voor de ereplaatsen te strijden. Moegestreden kwam hij als 15e over de meet.

In Le Tour staat hij nu uiteraard in absolute topvorm aan de start. Het moment waar hij al zn hele carrière naartoe heeft geleefd. Ik verwacht dat we deze 27-jarige Tourdebutant vooral zullen zien schitteren in de vlucht van een overgangsetappe. Wellicht wil hij nog een dagje voor de bollen strijden. We gaan het meemaken!

instagram


De eerste etappe heeft hij in ieder geval al relatief goed doorstaan. Hij kwam in de grote groep achterblijvers met Valverde over de streep op 5:33 van Alaphilippe.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 22:01:26 #70
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_200080910
Prima start van Anthony Perez: mee in de vlucht van de dag en nu stevig 2de in het bergklassement _O_
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 07:42:04 #71
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200086119
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 00:29 schreef spleeh het volgende:
Mijn 1e keus is Cristián Rodríguez.
Met zijn eindzege in de Tour du Rwanda van dit jaar hoop ik niet dat hij te bekend is.
Geen probleem.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 07:44:42 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200086129
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:22 schreef Hunter23 het volgende:
Is Mikkel Bjerg al te bekend? Zo niet neem ik hem graag.
Prima wat mij betreft. Twijfelde nog, maar zijn palmares is doorslaggevend.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 07:47:50 #73
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200086144
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:35 schreef AgnesGru het volgende:
Zou ik Loïc Vliegen mogen adopteren?
Nog een groter twijfelgeval, maar ik zie geen wapenfeiten die echte belemmeringen zijn. Tenzij een ander zwaarwegende bezwaren heeft.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_200105286
De adoptie renners doen het goed dit jaar. Helaas nét verkeerd gegokt voor Schelling, maar hij rijdt nog wel in de bollentrui omdat matje niet alle truien tegelijk kan dragen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200105650
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:53 schreef Sabata het volgende:
De adoptie renners doen het goed dit jaar. Helaas nét verkeerd gegokt voor Schelling, maar hij rijdt nog wel in de bollentrui omdat matje niet alle truien tegelijk kan dragen
Vandaag weer in de kansloze vlucht om tegen Perez voor een puntje te sprinten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')