abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199999589
Hallo,

Ik heb een aantal jaren in het VK gewoond en had daar logischerwijs ook een telefoonabonnement. Nu ben ik eind vorig jaar definitie terug naar Nederland gekomen. Ik ben keurig langs de winkel gegaan om op te zeggen. Echter werd mij daar vertelt dat ik dat online moest doen. Vervolgens via de app gecanceld. Nu was de app niet bepaald gebruiksvriendelijk maar na lang zoeken wel opgezegd. Nu kreeg ik dus een bericht dat er een rekening van 50 pond openstaat die wordt doorverwezen naar debt collection.
Ik heb dus contact gezocht via de website waar je via een chat vragen kunt stellen. Daar werd mij verteld dat het contract niet is opgezegd omdat ik wel een code had opgevraagd maar die niet heb geactiveerd. Ik ben nogmaals van mening dat het allesbehalve overzichtelijk was een dat men mij bovendien in de winkel gewoon had kunnen helpen waarmee het een stuk sneller en simpeler was geweest. Ik ben dus niet geneigd om te betalen.

De vraag is dus simpel: loop ik risico als ik niet betaal? Ik woon niet meer in het VK en heb ook geen rekening of adres daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schadenfreude op 21-06-2021 22:22:16 ]
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_200000177
Wil je voor 50 een risico op problemen in de toekomst accepteren? Het is geen onoverkomelijk bedrag.

Straks ga je een leuk weekendje naar Londen en krijg je problemen bij binnnekomst in de UK.
Ik zou dat risico nooit willen lopen. (En 50 loopt snel op, met kosten en rente en zo)
Als rozijnen staan te wellen, terwijl het recept krenten vermeld,
hebben die rozijnen dan zinloos geweld?
pi_200000527
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:39 schreef Schadenfreude het volgende:
Hallo,

Ik heb een aantal dagen in het VK gewoond en had daar logischerwijs ook een telefoonabonnement.
De meeste mensen wonen ergens langer dan een paar dagen en nemen voor zo een korte periode doorgaans geen abonnement

quote:
Nu ben ik eind vorig jaar definitie terug naar Nederland gekomen. Ik ben keurig Hans de winter gegaan om op te zeggen.
Wie is Hans de winter en wat heeft hij ermee te maken?

quote:
Echter werd mij dat vertelt dat ik dat online moest doen. Vervolgens via de app gecanceld. Nu was de app niet bepaald gebruiksvriendelijk maar na lang zoeken wel opgezegd.
Hier heb je vast een bevestiging van ontvangen n bewaard. Toch?

quote:
Nu kreeg ik dus een bericht dat er een rekening van 50 pond openstaat die wordt doorverwezen naar debt collection.
Ik heb dus contact gezocht via de website waar je via een chat vragen kunt stellen. Daar werd mij verteld dat het contract niet is opgezegd omdat ik werk en code had opgevraagd maar die niet heb geactiveerd.
Je hebt werk en code opgevraagd? En werk en code niet geactiveerd? :?

quote:
Ik ben nogmaals van mening dat het allesbehalve overzichtelijk was een dat men mij bovendien in de winkel gewoon had kunnen helpen waarmee het een stuk sneller en simpeler was geweest. Ik ben dus niet geneigd om te betalen.
Onoverzichtelijk of niet, als je niet hebt opgezegd, heb je een overeenkomst. Conform die overeenkomst moet je vast betalen.

quote:
De vraag is dus simpel: loop ik risico als ik niet betaal? Ik woon niet meer in het VK en heb ook geen rekening of adres daar.
Het is niet dat als je ergens niet meer woont, je geen verplichtingen meer hebt, h :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200001433
Excuses, autocorrect had er een bende van gemaakt. Nu hopelijk wel te begrijpen.

Wat ik per mail heb ontvangen is dat er een openstaande rekening was van 50 euro waardoor mijn account is geblokkeerd en dat ik moet betalen om weer te activeren. Echter, ik wil niet activeren maar het account opzeggen. Aangezien ik dit account aan maanden niet met gebruik en in de app had aangegeven te cancellen vind ik het vreemd dat ik maanden later een rekening ontvang.

Ik heb ook twee keer contract gezocht met customer service (via de chat). Beide keren 10 minuten gewacht, tussendoor af en toe berichtjes dat ik geduld moet hebben en vervolgens is het gesprek gestopt omdat ik te lang niet actief ben (terwijl ik dus 10 minuten in de wacht sta).

Het irriteert mij enorm dat de service zo beroerd is, meer dan het geld. Zeker omdat ik dus vlak voor vertrek uit het VK nog langs de winkel ben geweest om dit snel te regelen en toestanden te voorkomen.
Ik heb vooral geen zin om hier tijd in te steken, vandaar de vraag of ik dit gewoon kan laten doodbloeden.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_200001629
Overigens was het (jaar)contract verlopen en was dit automatisch omgezet in een contract per maand
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  Moderator / Redactie FP maandag 21 juni 2021 @ 22:40:47 #6
221644 crew  timmmmm
RIP laffing oud lout
pi_200001787
Waarom betaal je die 50 ponden niet gewoon als je geen zin hebt om er tijd in te steken? Lijkt me de makkelijkste oplossing en wat is nou 50 pond
  maandag 21 juni 2021 @ 22:40:56 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200001797
Ik zou een duidelijke, zakelijke mail opstellen waarin je uitlegt hoe je destijds te werk bent gegaan (winkel, daarna opzeggen per app, zou mooi zijn als je iets van een bevestiging hebt) en dat je geen enkele behoefte hebt om het account ooit weer actief te krijgen, ook en vooral omdat je niet meer in het VK woonachtig bent. Daarom zie je geen reden tot betaling van de kosten die zij nu in rekening menen te moeten brengen.

Met dit bericht ga je ervan uit dat alles verder is afgehandeld en je ontvangt graag een bevestiging van ontvangst.

De kans dat je ergens aan de grens problemen gaat krijgen acht ik minimaal.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200002750
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:40 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou een duidelijke, zakelijke mail opstellen waarin je uitlegt hoe je destijds te werk bent gegaan (winkel, daarna opzeggen per app, zou mooi zijn als je iets van een bevestiging hebt) en dat je geen enkele behoefte hebt om het account ooit weer actief te krijgen, ook en vooral omdat je niet meer in het VK woonachtig bent. Daarom zie je geen reden tot betaling van de kosten die zij nu in rekening menen te moeten brengen.

Met dit bericht ga je ervan uit dat alles verder is afgehandeld en je ontvangt graag een bevestiging van ontvangst.

De kans dat je ergens aan de grens problemen gaat krijgen acht ik minimaal.
Dat was ook mijn plan. Tot nu toe nog nergens een e-mail adres kunnen vinden. Alle communicatie gaat via chats met mensen die (op de naam afgaande) ergens in India of de Filipijnen zitten en standaardantwoorden geven. Hier zit ook de irritatie. Ik kan best 50 pond betalen maar het feit dat zij een waardeloze en ondoordringbare klantenservice hebben is de reden dat ik nu met een 'schuld' zit. Daarom vroeg ik mij af in hoeverre zij mij iets kunnen maken. Ze hebben geen rekening of adresgegevens. Bovendien heeft het VK geen burgerlijke stand dus die gegevens bestaan ook niet.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  maandag 21 juni 2021 @ 23:43:48 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200002815
Hoe kreeg je dan het bericht over de openstaande rekening?
The love you take is equal to the love you make.
pi_200003093
Per email
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_200003770
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:37 schreef Schadenfreude het volgende:
Overigens was het (jaar)contract verlopen en was dit automatisch omgezet in een contract per maand
Maandelijks opzegbaar, dus? Dat het nu geblokkeerd is, betekent dat ook dat het contract beindigd is? Vermoedelijk niet. Het zou zomaar kunnen dat de kosten verder oplopen. Dat je meermaals gepoogd hebt via chat in contact te komen, doet hier niets aan af.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 22 juni 2021 @ 07:44:54 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200003949
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 00:22 schreef Schadenfreude het volgende:
Per email
Dan heb je dus een e-mailadres.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200004094
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 07:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan heb je dus een e-mailadres.
Of een no-reply mailadres
  dinsdag 22 juni 2021 @ 08:08:32 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200004167
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 07:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Of een no-reply mailadres
Ook dan is het een aanknopingspunt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200004236
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 08:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ook dan is het een aanknopingspunt.
Zeker. TS moet dan een beetje handig zijn met zoeken. Meestal lukt het dan werkend mailadres te vinden. Anders kunnen we hier wel even meezoeken als TS het (no-reply) mailadres hier deelt.
pi_200004467
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:32 schreef Schadenfreude het volgende:
Excuses, autocorrect had er een bende van gemaakt. Nu hopelijk wel te begrijpen.

Wat ik per mail heb ontvangen is dat er een openstaande rekening was van 50 euro waardoor mijn account is geblokkeerd en dat ik moet betalen om weer te activeren. Echter, ik wil niet activeren maar het account opzeggen. Aangezien ik dit account aan maanden niet met gebruik en in de app had aangegeven te cancellen vind ik het vreemd dat ik maanden later een rekening ontvang.

Ik heb ook twee keer contract gezocht met customer service (via de chat). Beide keren 10 minuten gewacht, tussendoor af en toe berichtjes dat ik geduld moet hebben en vervolgens is het gesprek gestopt omdat ik te lang niet actief ben (terwijl ik dus 10 minuten in de wacht sta).

Het irriteert mij enorm dat de service zo beroerd is, meer dan het geld. Zeker omdat ik dus vlak voor vertrek uit het VK nog langs de winkel ben geweest om dit snel te regelen en toestanden te voorkomen.
Ik heb vooral geen zin om hier tijd in te steken, vandaar de vraag of ik dit gewoon kan laten doodbloeden.
Ik zou niet de 50 Euro betalen, maar juist de app of het chatgesprek proberen te loggen en als bewijs opslaan, zodat je in ieder geval het bewijs hebt dat je getracht hebt om het account te op te zeggen. Als je 50 Euro betaalt dan betekent dat dus dat je akkoord gaat met het activeren van het account, wat je dus niet wil, dus dan zou ik niet betalen en zo heb je dus duidelijk overtuigend bewijs dat je het account niet wil activeren. Namelijk je betaalt niet, en daarvan hebt je ook het expliciete bewijs dat je het account niet wilt activeren. Dus dat zou in principe genoeg moeten zijn.
pi_200004479
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:40 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou een duidelijke, zakelijke mail opstellen waarin je uitlegt hoe je destijds te werk bent gegaan (winkel, daarna opzeggen per app, zou mooi zijn als je iets van een bevestiging hebt) en dat je geen enkele behoefte hebt om het account ooit weer actief te krijgen, ook en vooral omdat je niet meer in het VK woonachtig bent. Daarom zie je geen reden tot betaling van de kosten die zij nu in rekening menen te moeten brengen.

Leuk en aardig, maar tenzij TS een bevestiging van de opzegging heeft, zou dat coulance zijn. Mijn impliciete vraag is niet expliciet beantwoord, maar afgaande op 'code opgevraagd en niet geactiveerd' is de opzegging niet daadwerkelijk doorgevoerd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200004501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 08:46 schreef Twintig het volgende:

[..]

Ik zou niet de 50 Euro betalen, maar juist de app of het chatgesprek proberen te loggen en als bewijs opslaan, zodat je in ieder geval het bewijs hebt dat je getracht hebt om het account te op te zeggen. Als je 50 Euro betaalt dan betekent dat dus dat je akkoord gaat met het activeren van het account, wat je dus niet wil, dus dan zou ik niet betalen en zo heb je dus duidelijk overtuigend bewijs dat je het account niet wil activeren. Namelijk je betaalt niet, en daarvan hebt je ook het expliciete bewijs dat je het account niet wilt activeren. Dus dat zou in principe genoeg moeten zijn.
Dat zijn account geblokkeerd is, betekent m.i. niet per definitie dat de vaste kosten niet verder oplopen. Als ik mijn telefoonabonnement niet betaal, gaan ze op een gegeven moment afsluiten (aanname, want ik betaal gewoon), maar mijn abonnement en bijbehorende betaalverplichting loopt (in elk geval in eerste instantie, wederom aanname) gewoon door.

Dan zou z'n account niet opnieuw geactiveerd en bruikbaar worden, maar de rekening verder oplopen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200007010
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 07:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan heb je dus een e-mailadres.
Ik neem aan dat TS wel weet wie de provider is

TS: ik zou ze bellen of mailen en anders de 50 pond lappen voor het oploopt. Je abonnement loopt nog steeds namelijk
pi_200007146
Kweenie maar ik kreeg laatst een whatsappje van iemand die op mijn oude adres in Nederland woont, brief van 30 euro rekening voor de tandarts op een datum dat ik helemaal niet bij de tandarts ben geweest. Ja dikke doei ik ga me daar niet druk om maken. Ik zie het wel als ik in dat land ben waar die problemen zijn ontstaan en dat los ik dan wel op.

Misschien is het verstandiger om het gewoon te betalen maar kom op zeg, je blijft bezig.

Mijn studieschuld los ik ook wel op zodra ik in Nederland ben, vind het echt een drama om dat nu al te gaan doen. Bovendien verdien ik naar Nederlandse maatstaven vl te veel nu, heel erg dik bovenmodaal. Dat is hier in Dublin Ierland nog niet eens zo'n vetpot maar daar kijkt DUO natuurlijk niet naar en mag ik de hoofdprijs gaan lopen aftikken aan maandbedrag zeker. Dikke doei.

Tldr: als je verstandig bent betaal je het nu meteen, als je koppig bent zoals ik betaal je het niet en zie je waar het schip strandt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200008113
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:40 schreef sirdanilot het volgende:
Misschien is het verstandiger om het gewoon te betalen maar kom op zeg, je blijft bezig.

Hoezo "je blijft bezig"...? Het is heel gebruikelijk om te betalen voor wat je afneemt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200008548
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Hoezo "je blijft bezig"...? Het is heel gebruikelijk om te betalen voor wat je afneemt.
Dat ik een brief krijg over een tandartsafspraak die ik helemaal niet heb bijgewoond betekent niet dat ik een dienst heb afgenomen. Vind het allemaal wel best.

Leven is te kort, als ik opeens onverwachts 1000 euro moet aftikken ga ik ook niet meteen failliet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200008977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat ik een brief krijg over een tandartsafspraak die ik helemaal niet heb bijgewoond betekent niet dat ik een dienst heb afgenomen. Vind het allemaal wel best.

Leven is te kort, als ik opeens onverwachts 1000 euro moet aftikken ga ik ook niet meteen failliet.
Fair enough in het geval het evident onterecht is, maar het geval van TS betreft het een contractueel afgenomen dienst.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200008999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Fair enough in het geval het evident onterecht is, maar het geval van TS betreft het een contractueel afgenomen dienst.
Ja maar dan nog, als je er niet meer woont.

De britse marechaussee gaat je echt niet staan opwachten voor ee nschuld van 50 euro hoor als je verder niks op je kerfstok hebt. Als je weer in de UK wil gaan wonen kan het problemen opleveren maar anders zou ik me er niet druk om maken.

Uiteraard is nu betalen verstandiger. Maar ik zou het zelf niet doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200011100
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:57 schreef sirdanilot het volgende:
Ja maar dan nog, als je er niet meer woont.

Dat is totaal irrelevant. Je hebt gewoon een contractuele verplichting; die vervalt niet als je verhuist.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200011154
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is totaal irrelevant. Je hebt gewoon een contractuele verplichting; die vervalt niet als je verhuist.
De vraag is meer of je je hier druk om moet maken of niet, en ik denk niet dat het echt gevolgen gaat hebben.

Zeker nu met de brexit is ook enige koppeling tussen britse en Nederlandse systemen, mocht die er al ooit geweest zijn wat ik betwijfel, weg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200015366
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

De vraag is meer of je je hier druk om moet maken of niet, en ik denk niet dat het echt gevolgen gaat hebben.

Zeker nu met de brexit is ook enige koppeling tussen britse en Nederlandse systemen, mocht die er al ooit geweest zijn wat ik betwijfel, weg.
We worden het niet eens want we hebben kennelijk andere waarden en normen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200020670
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:21 schreef baskick het volgende:

[..]

We worden het niet eens want we hebben kennelijk andere waarden en normen.
Dit is nog altijd werk, geldzaken en recht, en niet wormen en naarden. Daarvoor ga je maar lekker naar het CDA toe. Oh wacht.

De informatie die wij allebei hebben gegeven is juist. Ja je moet betalen. Nee, het heeft waarschijnlijk niet echt serieuze gevolgen als je dat niet doet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:57:34 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200020885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit is nog altijd werk, geldzaken en recht, en niet wormen en naarden. Daarvoor ga je maar lekker naar het CDA toe. Oh wacht.

De informatie die wij allebei hebben gegeven is juist. Ja je moet betalen. Nee, het heeft waarschijnlijk niet echt serieuze gevolgen als je dat niet doet.
Werk, geldzaken en recht, ja. Niet ontduiking, fraude en tegen de wet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200021391
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit is nog altijd werk, geldzaken en recht, en niet wormen en naarden. Daarvoor ga je maar lekker naar het CDA toe. Oh wacht.
Klopt, daarom heb ik ook meermaals aangegeven dat je je aan je contractuele verplichtingen moet houden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200023011
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]


Zeker nu met de brexit is ook enige koppeling tussen britse en Nederlandse systemen, mocht die er al ooit geweest zijn wat ik betwijfel, weg.
Denk je dat of weet je het zeker? Zo krijg ik bijvoorbeeld keurig bekeuringen naar mijn huisadres uit niet EU landen. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen koppeling is
pi_200023425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:24 schreef bami_haar het volgende:

[..]

Denk je dat of weet je het zeker? Zo krijg ik bijvoorbeeld keurig bekeuringen naar mijn huisadres uit niet EU landen. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen koppeling is
Ik heb vanuit Nederland nooit iets toegestuurd gekregen hier en vanuit Brazili (ik heb ook dat paspoort) al helemaal niet.

Maar ja het zal er vanaf hangen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')