abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 juni 2021 @ 20:25:47 #1
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_199997318
Ik ben op zoek naar een elektrische step. Het is voor de lol, om zo nu en dan een stukje te rijden.
Mijn wensen zijn o.a.
Meerdere snelheden
Niet te korte actieradius
Comfortabel rijgedrag
Anti lek banden
Budget circa 300. Mag iets meer of minder zijn.

Iemand tips?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_199998115
Ik heb niet echt tips, maar bij dit soort dingen zou ik me meteen op de accu focussen.
Ik heb geen idee hoelang die accu's in dit geval leuk meegaan, maar dat zou mijn eerste focus zijn.
pi_199998642
Zijn die legaal op de weg?
  Forum Admin maandag 21 juni 2021 @ 21:12:33 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_199998655
Die dingen zijn verboden op de openbare weg dus heb je er weinig aan lijkt me.
pi_199998704
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:55 schreef christmastsunami het volgende:
Ik heb niet echt tips, maar bij dit soort dingen zou ik me meteen op de accu focussen.
Ik heb geen idee hoelang die accu's in dit geval leuk meegaan, maar dat zou mijn eerste focus zijn.
Ja vooral of ze niet spontaan ontbranden tijdens het opladen. China shit.
pi_199998741
Er zijn er maar een paar legaal op de weg, dus dan blijft er niet veel keuze over.

En aangezien die als speciale snorfiets geregistreerd staan moet je daar over een tijdje ook een helm voor op.
dag
  maandag 21 juni 2021 @ 21:16:11 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199998761
Wie weet heeft TS wel 100 hectare eigen grond om op rond te racen met dat ding, weten wij veel.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199998820
quote:
84s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:16 schreef Tyr80 het volgende:
Wie weet heeft TS wel 100 hectare eigen grond om op rond te racen met dat ding, weten wij veel.
Ja haaha. Wie weet. Hahahalsema.
  maandag 21 juni 2021 @ 21:38:37 #9
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_199999558
Ze worden best veel gedoogd. Ik weet niet waar jullie wonen maar in de stad zie je ze overal rijden.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_199999727
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:38 schreef yvette1982 het volgende:
Ze worden best veel gedoogd. Ik weet niet waar jullie wonen maar in de stad zie je ze overal rijden.
Ik zag laatsts ook 2 van die zusjes op zo'n electrische step voorbij scheuren.

Toen moest ik meteen denken aan die accu, ik vond het leuk om te zien maar mijn eerste gedachte ging naar het opladen van dat ding, ik maakte me zorgen.
  Forum Admin maandag 21 juni 2021 @ 21:49:09 #11
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_200000098
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:38 schreef yvette1982 het volgende:
Ze worden best veel gedoogd. Ik weet niet waar jullie wonen maar in de stad zie je ze overal rijden.
Dat jij ze soms ziet rijden maakt het niet ineens legaal of "gedoogd". Op een paar modellen na, ver buiten jouw budget, mogen ze gewoon niet op de weg, klaar. Dat maakt ook meteen dat je het ding niet kan verzekeren. Als je er dus een ongeluk mee maakt dan loop je een grote kans op een flinke financiële douw.
Dat een puber daar niet bij stilstaat kan ik inkomen maar iemand uit '82.....
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 juni 2021 @ 22:00:49 #12
408813 crew  trein2000
pi_200000467
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:49 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dat jij ze soms ziet rijden maakt het niet ineens legaal of "gedoogd". Op een paar modellen na, ver buiten jouw budget, mogen ze gewoon niet op de weg, klaar. Dat maakt ook meteen dat je het ding niet kan verzekeren. Als je er dus een ongeluk mee maakt dan loop je een grote kans op een flinke financiële douw.
Dat een puber daar niet bij stilstaat kan ik inkomen maar iemand uit '82.....
De bekeuring is inderdaad nog je minste zorg. Je zult maar een kind invalide rijden met zo’n ding. Dan ga je de rest van je leven voor niks heen werken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200026525
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De bekeuring is inderdaad nog je minste zorg. Je zult maar een kind invalide rijden met zo’n ding. Dan ga je de rest van je leven voor niks heen werken.
Vind ik een ietwat overdreven reactie, gezien dit soort steps in een aantal landen gewoon gemeengoed zijn inmiddels.

Het rijden op zo'n step staat niet gelijk aan een kind invalide rijden. Anders kunnen we fietsen, brommers en auto's ook meteen verbieden.

Kanttekening is natuurlijk wel dat ze niet te hard (max 20 km/h) gaan en degelijke remmen hebben.

Ik ben sowieso niet zo weg van electrische steps, worden te pas en te onpas overal geparkeerd hier. Maar laten we nou niet overdrijven met het doodrijden van kinderen. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 juni 2021 @ 16:29:44 #14
408813 crew  trein2000
pi_200026538
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:28 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Vind ik een ietwat overdreven reactie, gezien dit soort steps in een aantal landen gewoon gemeengoed zijn inmiddels.

Het rijden op zo'n step staat niet gelijk aan een kind invalide rijden. Zullen we dan ook maar meteen auto's verbieden?

Kanttekening is natuurlijk wel dat ze niet te hard (max 20 km/h) gaan en degelijke remmen hebben.

Ik ben sowieso niet zo weg van electrische steps, worden te pas en te onpas overal geparkeerd hier. Maar laten we nou niet overdrijven met het doodrijden van kinderen. :)
Ik weet niet hoe jij het allemaal geregeld hebt, maar mijn auto is niet onverzekerd…
Daar gaat het om, je mist het punt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200026552
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij het allemaal geregeld hebt, maar mijn auto is niet onverzekerd…
Daar gaat het om, je mist het punt.
Oké, dan neem ik mijn uitspraak terug.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 juni 2021 @ 16:39:31 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200026694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:28 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Vind ik een ietwat overdreven reactie, gezien dit soort steps in een aantal landen gewoon gemeengoed zijn inmiddels.

Het rijden op zo'n step staat niet gelijk aan een kind invalide rijden. Anders kunnen we fietsen, brommers en auto's ook meteen verbieden.

Kanttekening is natuurlijk wel dat ze niet te hard (max 20 km/h) gaan en degelijke remmen hebben.

Ik ben sowieso niet zo weg van electrische steps, worden te pas en te onpas overal geparkeerd hier. Maar laten we nou niet overdrijven met het doodrijden van kinderen. :)
Wij hebben in Nederland niet zo heel veel te maken hoe hard andere apparaten op de weg mogen in die landen.
En of apparaten daar wel legaal de weg op mogen.
Wij hebben te maken met het Nederlands rechtssysteem en daar in staat dat die dingen niet de weg op mogen. Alles wat niet de weg op mag, is niet verzekerd. Dus als er wat gebeurd, ben jij niet verzekerd.

Dat Nederland verschrikkelijk traag is om die steps goedgekeurd te krijgen voor de openbare weg ben ik compleet met je eens.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200026766
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wij hebben in Nederland niet zo heel veel te maken hoe hard andere apparaten op de weg mogen in die landen.
En of apparaten daar wel legaal de weg op mogen.
Wij hebben te maken met het Nederlands rechtssysteem en daar in staat dat die dingen niet de weg op mogen. Alles wat niet de weg op mag, is niet verzekerd. Dus als er wat gebeurd, ben jij niet verzekerd.

Dat Nederland verschrikkelijk traag is om die steps goedgekeurd te krijgen voor de openbare weg ben ik compleet met je eens.
Had Trein's reactie verkeerd gelezen. Dacht dat het ging om de step zelf, niet om het verzekerd zijn.

Overigens weet ik niet of je zo blij zou moeten zijn met die steps (maar dat is mijn mening). Als de goedkeuring er in Nederland komt en mensen hun eigen step kopen en gebruiken, prima. Maar goedkeuring betekent ook de komst van deelsteps. En geloof me, dat is echt een regelrechte ramp. Ik ben 31 en sta open voor deeleconomie en nieuwe dingen, maar 1) er rijdt voornamelijk tokkievolk op die dingen en 2) ze staan dus overal, midden op de stoep, op straat, etc. geparkeerd. /rantmodeoff

Dit gaat ook weer te veel richting off topic, sorry.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_200129795
Wat een gejank. Klote irritante lawaaierige scooters en 2 takt bende. Komen ze met alternatieven als e-bikes, pedelecs en steps en dan wordt dat ook weer verkloot door domme regels. Echt zo'n belachelijk landje leven we :')

Ik ben al jaren blij met m'n Xiaomi en die zou ik iedereen ook aanbevelen. Op veel Chinese sites kun je zo uit een EU depot bestellen (Polen of Tsjechië vaak) en heb je hem in een weekje binnen, zonder kans op BTW/invoerheffing en voor een bedrag onder de ¤300. Voor de Mi 1S dan... die de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft van alle steps.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 29 juni 2021 @ 18:58:18 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200130172
Als je een kind invalide rijdt had je dat met je fiets, longboard of skeelers ook gedaan
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_200131379
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 18:58 schreef fathank het volgende:
Als je een kind invalide rijdt had je dat met je fiets, longboard of skeelers ook gedaan
Dan dekt je aansprakelijkheidsverzekering het wel, op een illegale step niet.
dag
pi_200132532
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 19:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan dekt je aansprakelijkheidsverzekering het wel, op een illegale step niet.
Ja, want geld is inderdaad belangrijker dan je hele leven met schuld zitten dat een kind door jou gehandicapt is geworden. En geen idee wat de kans is om een kind gehandicapt te rijden hoor met zo'n ding, maar als je het daarom niet doet kun je je beter maar opsluiten in je huis want er zijn nog heel veel meer risico's in deze enge wereld.

Het grootste risico is toch echt voor jezelf. Je valt namelijk behoorlijk hard bij een step... erger dan een fiets.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 30 juni 2021 @ 13:03:30 #22
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_200140489
ONTOPIC:

xiaomi m365 (pro) Hier kan je anti lekbanden opzetten en word het meeste nagemaakt. meeste aftermarket spulletjes voor.

staat op martkplaats rond de 200/400euro
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_200183200
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Die dingen zijn verboden op de openbare weg dus heb je er weinig aan lijkt me.
Dat ze er maar in België rijdt er mee.
pi_200489509
Wat is het geworden, TS? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')