abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:24:55 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200004876
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Gejank om racisme dan wel gejank om positief racisme wat niet plaatsvind binnen onze landsgrenzen is een storm in een glas water voor ons Nederlanders. Daar waren we het toch net over eens?
Dat racisme bestaat en een probleem is ook in Nederland is een feit. Wel denk ik dat de BBC een stap te ver gaat. Maar aangezien ik niet in de UK woon zal dit me verder me reet roesten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200005260
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 08:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat voor show is dat dan?
Troy: fall of a city, of zoiets.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 juni 2021 @ 10:20:20 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200005446
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 03:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Je begrijpt dat die andere 50% mannen zijn. Wat is daar dan precies discriminerend aan?
Er wordt geselecteerd op geslacht ipv kunde. Dat is discriminatie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:35:33 #54
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_200005588
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Alles, als het maar niet "blank" is.

Alsof blanken een homogene groep zijn. Dat is dus wat het racistisch maakt, soit. Dat gaat er bij sommigen niet in. Dit is niet de manier om dat te bereiken iig.
Laat ik vooropstellen dat ik volledig met je eens ben hoor.

Ik zou alleen graag willen dat "men" dit ook besefte wanneer gesproken wordt over allochtonen, zwarten, Aziaten, etc. En gelukkig beseffen velen dit. Maar te vaak zie je nog zowel negatieve en "positieve" discriminatie figuren die dit niet lijken te beseffen helaas. Of ze negeren het feitje voor het gemak.
Krekker is de bom!
pi_200005714
Er wordt wel te vaak gedacht dat alleen blanken discrimineren, maar mijn ervaring is dat andere groepen eigenlijk veel erger discrimineren, maar dat is niet boeiend blijkbaar.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:59:36 #56
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200006607
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Laat ik vooropstellen dat ik volledig met je eens ben hoor.

Ik zou alleen graag willen dat "men" dit ook besefte wanneer gesproken wordt over allochtonen, zwarten, Aziaten, etc. En gelukkig beseffen velen dit. Maar te vaak zie je nog zowel negatieve en "positieve" discriminatie figuren die dit niet lijken te beseffen helaas. Of ze negeren het feitje voor het gemak.
De hardste schreeuwers aan beide kanten discrimineren en vinden zichzelf onderdrukt door de ander.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:01:47 #57
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200006631
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er wordt geselecteerd op geslacht ipv kunde. Dat is discriminatie.
Hoe weet je dat? Het kan toch ook zijn dat al deze mensen gewoon prima geschikt zijn voor de functie? En juist 50% vrouwen en 50% mannen is dus verre van discriminatie. Integendeel. Veel mensen denken dat als er 100 mensen op je vacature reageren, er maar 1 geschikt is. Dat is dus niet zo, dus je keuze is ALTIJD discriminerend voor de andere sollicitanten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 juni 2021 @ 12:03:18 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200006654
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Het kan toch ook zijn dat al deze mensen gewoon prima geschikt zijn voor de functie? En juist 50% vrouwen en 50% mannen is dus verre van discriminatie. Integendeel. Veel mensen denken dat als er 100 mensen op je vacature reageren, er maar 1 geschikt is. Dat is dus niet zo, dus je keuze is ALTIJD discriminerend voor de andere sollicitanten.
Er wordt op geslacht geselecteerd. Dat is discriminatie, klaar. Uit 10 kandidaten de persoon kiezen die je het beste acht is geen discriminatie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200006657
Go woke, go broke. Hopelijk is dat ook hier van toepassing. Racistische idioten.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:11:36 #60
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200006775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er wordt op geslacht geselecteerd. Dat is discriminatie, klaar. Uit 10 kandidaten de persoon kiezen die je het beste acht is geen discriminatie.
Wat een domheid, lekker ervan uitgaan dat ze alleen op geslacht worden gekozen. De eerste eis is je papieren en kwaliteiten, als dat gelijk is moet je altijd kiezen tussen verschillende mensen met dezelfde diploma en kwaliteiten. Kan jij zien of al die mensen eigenlijk niet gekwalificeerd genoeg waren voor de baan.

En dikgedrukte is dus wél discriminatie als de 10 kandidaten even gekwalificeerd zijn, want dan maak je toch een keuze op voorkeuren. Het sluit het ander natuurlijk niet uit. 10 gelijkwaardige kandidaten, 9 worden gediscrimineerd in jouw verhaal. Want je doet net alsof er altijd 1 de beste is. Als je ervaring met werving hebt, dan weet je dat er meerdere kandidaten geschikt zijn en dan kies je iets dat in je team past. En 'in je team, passen' is een keuze die alleen met voorkeur te maken heeft.

Bij dit bedrijf kiest men dan op geslacht, NA de kwalificering. De ander kiest omdat hij graag grote tieten op zijn kantoor wil of omdat die gast een tof t-shirt aan heeft. Of omdat hij van voetbal houdt.

'Je kiest gewoon de beste' , jij hebt blijkbaar weinig verstand van werven of werkt ergens waar er 1 iemand solliciteert. Er zijn namelijk meerdere geschikte kandidaten. Tussen die geschikte mensen maak je een keuze. En die is persoonlijk, dit bedrijf kiest dan voor een mix. 50/50 is juist het eerlijkste.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200006828
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wat een domheid, lekker ervan uitgaan dat ze alleen op geslacht worden gekozen. De eerste eis is je papieren en kwaliteiten, als dat gelijk is moet je altijd kiezen tussen verschillende mensen met dezelfde diploma en kwaliteiten. Kan jij zien of al die mensen eigenlijk niet gekwalificeerd genoeg waren voor de baan.

En dikgedrukte is dus wél discriminatie als de 10 kandidaten even gekwalificeerd zijn, want dan maak je toch een keuze op voorkeuren. Het sluit het ander natuurlijk niet uit. 10 gelijkwaardige kandidaten, 9 worden gediscrimineerd in jouw verhaal. Want je doet net alsof er altijd 1 de beste is. Als je ervaring met werving hebt, dan weet je dat er meerdere kandidaten geschikt zijn en dan kies je iets dat in je team past. En 'in je team, passen' is een keuze die alleen met voorkeur te maken heeft.

Bij dit bedrijf kiest men dan op geslacht, NA de kwalificering. De ander kiest omdat hij graag grote tieten op zijn kantoor wil of omdat die gast een tof t-shirt aan heeft. Of omdat hij van voetbal houdt.

'Je kiest gewoon de beste' , jij hebt blijkbaar weinig verstand van werven of werkt ergens waar er 1 iemand solliciteert. Er zijn namelijk meerdere geschikte kandidaten. Tussen die geschikte mensen maak je een keuze. En die is persoonlijk, dit bedrijf kiest dan voor een mix. 50/50 is juist het eerlijkste.
Ik kan me werkelijk geen enkele situatie voorstellen waarin 10 kandidaten alle 10 gelijk geschikt zijn. Dat is puur theoretisch.

In de praktijk werkt het zo natuurlijk niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200006838
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wat een domheid, lekker ervan uitgaan dat ze alleen op geslacht worden gekozen. De eerste eis is je papieren en kwaliteiten, als dat gelijk is moet je altijd kiezen tussen verschillende mensen met dezelfde diploma en kwaliteiten. Kan jij zien of al die mensen eigenlijk niet gekwalificeerd genoeg waren voor de baan.

En dikgedrukte is dus wél discriminatie als de 10 kandidaten even gekwalificeerd zijn, want dan maak je toch een keuze op voorkeuren. Het sluit het ander natuurlijk niet uit. 10 gelijkwaardige kandidaten, 9 worden gediscrimineerd in jouw verhaal. Want je doet net alsof er altijd 1 de beste is. Als je ervaring met werving hebt, dan weet je dat er meerdere kandidaten geschikt zijn en dan kies je iets dat in je team past. En 'in je team, passen' is een keuze die alleen met voorkeur te maken heeft.

Bij dit bedrijf kiest men dan op geslacht, NA de kwalificering. De ander kiest omdat hij graag grote tieten op zijn kantoor wil of omdat die gast een tof t-shirt aan heeft. Of omdat hij van voetbal houdt.

'Je kiest gewoon de beste' , jij hebt blijkbaar weinig verstand van werven of werkt ergens waar er 1 iemand solliciteert. Er zijn namelijk meerdere geschikte kandidaten. Tussen die geschikte mensen maak je een keuze. En die is persoonlijk, dit bedrijf kiest dan voor een mix. 50/50 is juist het eerlijkste.
Wat een lang verhaal heb je nodig om discriminatie goed te praten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 juni 2021 @ 12:16:27 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200006847
Ik ben dom, ik heb er geen verstand van, ik ga ergens blind van uit terwijl dit artikel toch precies dat vermeldt. Gaat ie lekker verder?

50/50 is niet eerlijk als 80% van de geselecteerden man is. Dat klopt niet en laat bias zien. Ik vraag me af wat je reactie was geweest als de rollen omgedraaid waren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:22:17 #64
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200006909
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik kan me werkelijk geen enkele situatie voorstellen waarin 10 kandidaten alle 10 gelijk geschikt zijn. Dat is puur theoretisch.

In de praktijk werkt het zo natuurlijk niet.
Er solliciteren soms honderden mensen. Dan is er echt niet een de beste. Maar als men gewoon genoeg gekwalificeerd is, waar kies je dan op?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 juni 2021 @ 12:24:48 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200006935
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Er solliciteren soms honderden mensen. Dan is er echt niet een de beste. Maar als men gewoon genoeg gekwalificeerd is, waar kies je dan op?
Wie ligt het best in de groep, wie heeft de beste ervaring, wie geeft überhaupt het beste gevoel... Dit ga je niet winnen, het is discriminatie wat je goed aan het praten bent en dat is gewoon fout.

Wat vind je van etnisch profileren bij de politie?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:25:15 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200006940
Jeetje, wat een naïviteit. Het gehuil ook alsof je wordt benadeelt als man. Succes met werven als je denkt dat er altijd 1 de beste is. Je stelt eisen aan een functie met diploma's en werkervaring. En dan reageren er heel veel met die diploma's en werkervaring. Ja, daar zal je toch uit moeten kiezen en die keuze is altijd met een bepaalde voorkeur, waar de andere kandidaten niets aan kunnen doen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200006961
Q
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Er solliciteren soms honderden mensen. Dan is er echt niet een de beste. Maar als men gewoon genoeg gekwalificeerd is, waar kies je dan op?
Dat er niet 1 de beste is kan ik inkomen. Dat er 10 exact gelijkwaardige kandidaten overblijven niet, dat komt gewoon niet voor.

Je houdt niet 10 gelijke cv's over. Dan is het aan jou om de verschillende aspecten van de cv te wegen en te waarderen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:27:34 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200006967
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wie ligt het best in de groep, wie heeft de beste ervaring, wie geeft überhaupt het beste gevoel... Dit ga je niet winnen, het is discriminatie wat je goed aan het praten bent en dat is gewoon fout.

Wat vind je van etnisch profileren bij de politie?
Behalve ervaring, is dat helemaal niet toetsbaar en gebaseerd op persoonlijke voorkeuren, niet op iemands kwaliteiten. Die kwaliteiten kun je pas echt meten als ze er al werken, of dat ze in de groep passen.

Ik heb op zich geen moeite met etnisch profileren tot op een zekere hoogte, maar wat heeft dat met dit bericht te maken?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:28:42 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200006977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Q
[..]

Dat er niet 1 de beste is kan ik inkomen. Dat er 10 exact gelijkwaardige kandidaten overblijven niet, dat komt gewoon niet voor.

Je houdt niet 10 gelijke cv's over. Dan is het aan jou om de verschillende aspecten van de cv te wegen en te waarderen.
Ja, totdat je in de praktijk bezig bent. Het is echt niet zo zwart wit.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200006980
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:25 schreef Vis1980 het volgende:
Jeetje, wat een naïviteit. Het gehuil ook alsof je wordt benadeelt als man. Succes met werven als je denkt dat er altijd 1 de beste is. Je stelt eisen aan een functie met diploma's en werkervaring. En dan reageren er heel veel met die diploma's en werkervaring. Ja, daar zal je toch uit moeten kiezen en die keuze is altijd met een bepaalde voorkeur, waar de andere kandidaten niets aan kunnen doen.
Als jij mij 10 cv's kunt overleggen met gelijke diploma's, dezelfde werkervaring, dezelfde salariseis, de zelfde reisafstand tot het werk etc.

Dan eet ik mijn schoen op.

Dat komt gewoon niet voor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200006999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja, totdat je in de praktijk bezig bent. Het is echt niet zo zwart wit.
Dat is het wel want 10 verschillende cv's kan het zijn dat ze alle 10 geschikt zijn maar toch allemaal een net iets ander cv hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 juni 2021 @ 12:31:22 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200007008
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Behalve ervaring, is dat helemaal niet toetsbaar en gebaseerd op persoonlijke voorkeuren, niet op iemands kwaliteiten. Die kwaliteiten kun je pas echt meten als ze er al werken, of dat ze in de groep passen.

Ik heb op zich geen moeite met etnisch profileren tot op een zekere hoogte, maar wat heeft dat met dit bericht te maken?
Het is heel goed toetsbaar. Het is subjectief, maar dat is het altijd. Als je als man al volkomen kansloos bent omdat er een vrouw tussen de kandidaten zit, dan word je gediscrimineerd.

En het is precies hetzelfde als etnisch profileren. Het heeft alles met elkaar te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200007113
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:25 schreef Bot13 het volgende:
Zo zie je maar dat racisme nog lang de wereld niet uit is. Incidenteel racisme tegen minderheden, steeds minder, maar vooral het structurele en maatschappelijk geaccepteerde racisme tegen blanken. Daar ligt tegenwoordig het echte probleem.
Ja maar racisme = power + privilege en mensen van kleur hebben geen van beide dus die kunnen nooit racistisch zijn.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 22 juni 2021 @ 12:43:41 #74
414785 sirdanilot
pi_200007177
Ik vind het niet zo erg als ze het specifiek vermelden en zolang er wel genoeg andere banen zijn die wél voor iedereen beschikbaar zijn. Maar het moet natuurlijk niet te gek worden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:46:29 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is het wel want 10 verschillende cv's kan het zijn dat ze alle 10 geschikt zijn maar toch allemaal een net iets ander cv hebben.
Ja, op punten die niet als eis worden gesteld. Dus discriminatie voor de anderen die ook geschikt waren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:49:51 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007244
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als jij mij 10 cv's kunt overleggen met gelijke diploma's, dezelfde werkervaring, dezelfde salariseis, de zelfde reisafstand tot het werk etc.

Dan eet ik mijn schoen op.

Dat komt gewoon niet voor.
Ja, alsof al die punten worden meegenomen. 'Je woont niet dichtbij, hoe ga je dat doen' is natuurlijk een vraag die je kunt stellen. Daar kun je een bevrediger antwoord op krijgen dan iemand die wel dichtbij woont. Nee er zullen verschillen in cv zijn, maar er worden eisen gesteld. Als aan die eisen voldaan wordt, is het verder persoonlijke voorkeur. De een kiest voor iemand die leuk lacht, de ander voor iemand die voor Ajax is. Nog een ander kijkt, ik heb nog een vrouw nodig, dus kies ik van de geschikte kandidaten de vrouw (of man).

Als men alleen maar mannen of alleen maar vrouwen aanneemt op een positie waar geslacht niet uitmaakt, ja dan kan ik het mij voorstellen dat het discriminatie is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200007252
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja, op punten die niet als eis worden gesteld. Dus discriminatie voor de anderen die ook geschikt waren.
Waar haal je vandaan dat die niet als eis worden gesteld?

Als je iemand zoekt die minimaal 4 jaar ervaring heeft in X. En er solliciteert iemand met 4 jaar ervaring en iemand met 6 jaar ervaring. Beiden geschikt.

Dan kies jij dus niet voor de persoon met de meeste ervaring maar voor de persoon met de vagina?

En als je het selecteren op criteria die niet in de vacature staan al discriminatie vindt dan snap ik niet dat je hier verdedigt dat er wordt geselecteerd op aangeboren geslachtskenmerken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200007259
Ik ben toch benieuwd wat de reacties zouden zijn als het anderson zou zijn, als men aangaf alleen voor blanken zou kiezen
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:52:23 #79
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007272
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat die niet als eis worden gesteld?

Als je iemand zoekt die minimaal 4 jaar ervaring heeft in X. En er solliciteert iemand met 4 jaar ervaring en iemand met 6 jaar ervaring. Beiden geschikt.

Dan kies jij dus niet voor de persoon met de meeste ervaring maar voor de persoon met de vagina?

En als je het selecteren op criteria die niet in de vacature staan al discriminatie vindt dan snap ik niet dat je hier verdedigt dat er wordt geselecteerd op aangeboren geslachtskenmerken.
Dat er een 6 jaar ervaring heeft en de ander 4, wil niet zeggen dat de een 'de betere kandidaat' is dan de ander. Dat is wel een beetje simpel gedacht.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200007282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja, alsof al die punten worden meegenomen. 'Je woont niet dichtbij, hoe ga je dat doen' is natuurlijk een vraag die je kunt stellen. Daar kun je een bevrediger antwoord op krijgen dan iemand die wel dichtbij woont. Nee er zullen verschillen in cv zijn, maar er worden eisen gesteld. Als aan die eisen voldaan wordt, is het verder persoonlijke voorkeur. De een kiest voor iemand die leuk lacht, de ander voor iemand die voor Ajax is. Nog een ander kijkt, ik heb nog een vrouw nodig, dus kies ik van de geschikte kandidaten de vrouw (of man).
Dan heb je al die zaken dus afgewogen en dan maak je mij niet wijs dat er onderaan de streep meerdere exact gelijke kandidaten overblijven.
quote:
Als men alleen maar mannen of alleen maar vrouwen aanneemt op een positie waar geslacht niet uitmaakt, ja dan kan ik het mij voorstellen dat het discriminatie is.
Het is discriminatie als je mensen anders behandelt. Dus als je vrouwen of mensen van kleur een voorsprong geeft op basis van huidskleur of geslacht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:53:10 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007283
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:51 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben toch benieuwd wat de reacties zouden zijn als het anderson zou zijn, als men aangaf alleen voor blanken zou kiezen
Tja, dat gebeurt natuurlijk bij veel bedrijven en dan komen vaak dezelfde mensen zeggen dat je zelf mag weten wie je kiest. Zo is het ook weer, natuurlijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:54:20 #82
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007295
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan heb je al die zaken dus afgewogen en dan maak je mij niet wijs dat er onderaan de streep meerdere exact gelijke kandidaten overblijven.
[..]

Het is discriminatie als je mensen anders behandelt. Dus als je vrouwen of mensen van kleur een voorsprong geeft op basis van huidskleur of geslacht.
Er werkt daar een mix van 50 % vrouwen en 50% vrouwen. Daar wordt dus juist niet gediscrimineerd op geslacht. Elke geslacht heeft evenveel kans om daar te kunnen werken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200007306
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat er een 6 jaar ervaring heeft en de ander 4, wil niet zeggen dat de een 'de betere kandidaat' is dan de ander. Dat is wel een beetje simpel gedacht.
Nee, dat wil dat niet zeggen,het was een simpel voorbeeld om aan te geven dat geschikte kandidaten niet automatisch gelijkwaardig zijn. Maar om dan maar de neger de baan te geven omdat hij bruin is, of de vrouw omdat ze een vagina heeft is nog oneindig veel simpeler gedacht als je het mij vraagt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200007315
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Er werkt daar een mix van 50 % vrouwen en 50% vrouwen. Daar wordt dus juist niet gediscrimineerd op geslacht. Elke geslacht heeft evenveel kans om daar te kunnen werken.
Dat kun je daar niet uit afleiden. Misschien was 95% van de sollicitanten wel man.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200007318
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Er werkt daar een mix van 50 % vrouwen en 50% vrouwen. Daar wordt dus juist niet gediscrimineerd op geslacht.
Hardop gelachen om deze gevolgtrekking.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:02:31 #86
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007391
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, dat wil dat niet zeggen,het was een simpel voorbeeld om aan te geven dat geschikte kandidaten niet automatisch gelijkwaardig zijn. Maar om dan maar de neger de baan te geven omdat hij bruin is, of de vrouw omdat ze een vagina heeft is nog oneindig veel simpeler gedacht als je het mij vraagt.
Dan denk je toch echt te zwart wit. Je geeft zelf al aan dat zo'n feit niet wil zeggen wie de beste is voor je functie.

Als men alleen banen geeft aan zwarte mensen omdat zwart, of alleen aan vrouwen omdat vrouw, ja dat is discriminatie. Maar ik heb het hier over een bedrijf dat 50 % mannen heeft en 50% vrouwen. Daar reageerde ik op. Maar dat bedrijf geeft geen baan, omdat vrouw, maar kijkt echt wel naar of iemand geschikt is of niet. Daar zit wel een verschil in natuurlijk, die je alleen maar ziet blijkbaar als je niet tot op het bot beledigd bent.

Bij elk bedrijf, als je 10 geschikte kandidaten hebt voor een functie (en er wordt overal heel veel gesolliciteerd op het moment), dan kaam je altijd een keuze op gevoel. Vaak is dat de keuze van werving en die zijn vaak op persoonlijke dingetjes doorslaggevend. Daar wordt dan verder ook geen nieuwsbericht over gemaakt, maar het komt erg vaak voor dat ze dan iemand kiezen die een leuker grapje maakte. Dat wil niet zeggen dat diegene dan meer geschikt is, maar je hoopt de juiste keuze te hebben gemaakt. Op persoonlijke voorkeur.

Zo'n bedrijf wat dan probeert een 50/50 werkplek te creëren zal vast ook eens 1 meer vrouw of man hebben dan die 50/50, maar men streeft er wel naar. Dat men dan de voorkeur geeft aan een goede mix, dat kun je ze toch moeilijk kwalijk nemen, aangezien ze op persoonlijke voorkeur uiteindelijk een keuze maken. Nee, dan moet je gaan zeuren over bedrijven waar ze alleen maar een bepaald geslacht aannemen of etniciteit.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:02:55 #87
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007397
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat kun je daar niet uit afleiden. Misschien was 95% van de sollicitanten wel man.
Ja, en misschien ook niet. Daar kunnen we weinig mee.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200007431
Niks geen voorkeuren of voortrekkerij, gewoon de beste kiezen, of het nu een man of vrouw is, blank, donker of wat dan ook
pi_200007470
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja, en misschien ook niet. Daar kunnen we weinig mee.
Precies mijn punt. Waarom trek jij op basis van dat gegeven dan de conclusie dat er niet gediscrimineerd wordt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:25:28 #90
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007661
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:06 schreef Cupfighter het volgende:
Niks geen voorkeuren of voortrekkerij, gewoon de beste kiezen, of het nu een man of vrouw is, blank, donker of wat dan ook
Maar hoe bepaal je wie de beste is als ze allebei geschikt zijn?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:26:41 #91
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007678
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Precies mijn punt. Waarom trek jij op basis van dat gegeven dan de conclusie dat er niet gediscrimineerd wordt?
50 % is man 50 % is vrouw. 'Boehoe discriminatie!' Nee, het is juist een eerlijke verdeling. Jij maakt vervolgens de aanname dat ze alleen gekozen zijn op geslacht, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200007683
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Maar hoe bepaal je wie de beste is als ze allebei geschikt zijn?
Dan zou je ervoor kunnen kiezen de kwetsbaarste groep voorrang te geven, daar heb ik dan ook geen moeite mee
pi_200007690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Maar hoe bepaal je wie de beste is als ze allebei geschikt zijn?
Wie het beste bij het bedrijf past qua persoonlijkheid.
pi_200007700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

50 % is man 50 % is vrouw. 'Boehoe discriminatie!' Nee, het is juist een eerlijke verdeling. Jij maakt vervolgens de aanname dat ze alleen gekozen zijn op geslacht, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn.
Natuurlijk wel bij 50/50
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:28:45 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007710
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Dan zou je ervoor kunnen kiezen de kwetsbaarste groep voorrang te geven, daar heb ik dan ook geen moeite mee
50 % man 50 % vrouw. Wat is een kwetsbare groep dan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200007728
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

50 % man 50 % vrouw. Wat is een kwetsbare groep dan?
De vrouw
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:30:41 #97
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007732
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

De vrouw
Want?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200007784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Want?
Toch iets kwetsbaarder, kinderwens(en er dus tijdelijk of definitief uitliggen)
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:33:46 #99
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007785
Overigens wonen er meer vrouwen in Nederland dan mannen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:36:21 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200007829
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:33 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Toch iets kwetsbaarder, kinderwens(en er dus tijdelijk of definitief uitliggen)
Dat zou inderdaad discriminatie zijn. Maar men neemt dus evenveel mannen als vrouwen aan, dus die vlieger gaat niet op.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')