abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199996318
vroeger had je revoluties waar ze de elite doodmaakte.

maar wat als niemand meer belasting betaald. ik bedoel je kan niet al die mensen procederen het rechtsysteem en alles draait ook op belastinggeld. als geen geld meer binnenkomt kan de staat ook niet meer.

Dus wat zou er eigenlijk gebeuren als echt iedereen zegt: ik betaal geen belasting meer. Of 90% van de samenleving zegt dat. Kan je dan de machtige 10% eruit werken?
pi_199996408
Dan zouden alle Fok'ers geen wajong meer krijgen.
pi_199996432
Dan zou de helft van Nederland (zorg, politie, onderwijs, defensie, brandweer, ambtenaren) geen inkomen hebben en het dievengilde de tijd van hun leven hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 juni 2021 @ 19:51:31 #4
385265 datismijnmening
FOK!500 Kwaliteitsuser
pi_199996451
Gaat nooit gebeuren want Nederlanders zijn bange poeperts.
- XOXO -
  maandag 21 juni 2021 @ 19:52:42 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199996478
Hoe ga je dat doen, geen belasting betalen? Want van mijn inkomen wordt het automatisch afgehouden en in de winkel komt het er automatisch bij.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199996519
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:52 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe ga je dat doen, geen belasting betalen? Want van mijn inkomen wordt het automatisch afgehouden en in de winkel komt het er automatisch bij.
Ja, voorlopig kan ik alleen mijn belastingteruggaaf ontduiken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 juni 2021 @ 20:34:28 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199997512
Stel dat het technisch mogelijk zou zijn, dan wordt het verschil tussen arm en rijk gewoon weer groter lijkt me. De rijken huren dan privé beveiliging in als er geen politie meer is, laten de wegen onderhouden maar vragen er tolgeld voor van anderen, ze behouden de privéscholen en privéklinieken, etc. Ik zie eigenlijk niet wat je hier mee zou willen bereiken.
pi_199997585
Dan hoef je geen wegenbelasting meer te betalen maar heb je uiteindelijk geen wegen meer om op te kunnen rijden
The only thing I can really speculate on, is the very existence of my life with or without my wife in terms of the human relationships, the juxtaposition of one person to another. The form, the content.
pi_199999126
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:50 schreef Hanca het volgende:
Dan zou de helft van Nederland (zorg, politie, onderwijs, defensie, brandweer, ambtenaren) geen inkomen hebben en het dievengilde de tijd van hun leven hebben.
De leden van het dievengilde gaan toch al vele decennia vrolijk lachend door het leven? Veroorzaakt doordat normale mensen te weinig inkomsten hebben om zinnige maatregelen te nemen waardoor de leden van het dievengilde nooit meer vrolijk zouden kunnen lachen.
pi_199999289
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:47 schreef Boze_Eend het volgende:

maar wat als niemand meer belasting betaald. ik bedoel je kan niet al die mensen procederen het rechtsysteem en alles draait ook op belastinggeld. als geen geld meer binnenkomt kan de staat ook niet meer.

Dus wat zou er eigenlijk gebeuren als echt iedereen zegt: ik betaal geen belasting meer. Of 90% van de samenleving zegt dat. Kan je dan de machtige 10% eruit werken?
Welke machtige 10%? Die hebben belasting helemaal niet nodig.
Als de samenleving in elkaar stort omdat politie,brandweer, zorg en infrastructuur niet meer functioneren huren de top 1% rijke elite in NL politie en zorg in om uitsluitend voor hen te werken.
Of ze verplaatsen hun hele hebben en houen naar een ander land en laat NL met de shit zitten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199999364
Wij kunnen het niet weigeren, maar voor de multinationals en de rijken van de wereld is het geen probleem.

pi_199999478
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:26 schreef torentje het volgende:

[..]

De leden van het dievengilde gaan toch al vele decennia vrolijk lachend door het leven? Veroorzaakt doordat normale mensen te weinig inkomsten hebben om zinnige maatregelen te nemen waardoor de leden van het dievengilde nooit meer vrolijk zouden kunnen lachen.
Wat een nonsens weer... criminaliteit daalt al jaren.
  maandag 21 juni 2021 @ 21:36:56 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199999480
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:33 schreef Sapstengel het volgende:
Wij kunnen het niet weigeren, maar voor de multinationals en de rijken van de wereld is het geen probleem.

[ afbeelding ]
Beetje een vreemd plaatje. Is de true tax rate nou tussen wealth grown en total tax paid? Dat is toch niet eerlijk, want het is niet allemaal inkomen. Het is vermeerdering van hun waarde, wat iig bij musk en bezos, en waarschijnlijk die andere 2 ook, in hun aandelen etc zit.

En 23.7 miljoen is nog steeds 1000 keer meer dan ik in mijn leven aan belasting ga betalen :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199999672
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Beetje een vreemd plaatje. Is de true tax rate nou tussen wealth grown en total tax paid? Dat is toch niet eerlijk, want het is niet allemaal inkomen. Het is vermeerdering van hun waarde, wat iig bij musk en bezos, en waarschijnlijk die andere 2 ook, in hun aandelen etc zit.

En 23.7 miljoen is nog steeds 1000 keer meer dan ik in mijn leven aan belasting ga betalen :D
Klopt, doen alsof je over stijgende waarde van je bedrijf belasting moet betalen is echt onzin. Dan zou een DGA met een goedlopend bedrijf elk jaar een deel van zijn bedrijf moeten verkopen om de belasting over de gestegen waarde van zijn aandeel te betalen. Dat zou wel heel gek zijn.

Die Buffett betaalt zo'n 19% belasting over het inkomen. Ook te weinig, maar heel wat anders dan er staat.
pi_200000441
Ja natuurlijk als je het zo bekijkt. Maar het is niet allemaal zo zwart wit.

quote:
That's not to say these super rich folks have no money coming in to pay their yacht bills. There is a widespread tactic employed by the rich to borrow cash secured against their vast wealth - which again is not income - it's proceeds of a loan and here's the (perfectly legal) biscuit-taking bit.

The interest on that loan can be deducted from any other income to further reduce income tax liability. It sounds egregious - but it's legal.

https://www.bbc.com/news/business-57383869
quote:
And then, as the New York Times points out, overall wealth may also include things like “shares in companies they run, vacation homes, yachts and other investments,” which become “taxable income” only when sold for a profit. So, um, congrats to Bezos on getting a yacht for his yacht, I guess.

https://www.thecut.com/20(...)o-no-income-tax.html
pi_200000585
Ja, maar dan moet je dus gaan uitsplitsen. Het is niet de bedoeling dat een eigenaar van een bedrijf belasting moet betalen over gestegen waarde van dat bedrijf. De enige optie is dan namelijk geld uit het bedrijf trekken (slecht voor dat bedrijf) of delen van het bedrijf verkopen om die belasting te betalen. En dat elk jaar weer. Dat gaat gewoon niet. Dus dat moet je gewoon nooit mee nemen.

Ook belasting betalen over de gestegen waarde van een huis lijkt me trouwens een heel slecht idee. Want ook daar is het zo: die gestegen waarde levert in principe niet direct geld op. Dan moet je het huis verkopen om de belasting te betalen.

Belasting betalen over aandelenpakketten die geen aanmerkelijk belang zijn of gestegen liquide middelen is prima. Maar verder gaat het niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hanca op 21-06-2021 22:11:49 ]
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 23:59:17 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200002964
quote:

Vroeger had je revoluties waarbij men de elite doodmaakte om ze te vervangen door een nieuwe elite.

Als niemand meer belasting betaalt dan is de elite wel de laatste die daar last van gaat krijgen, de elite heeft de middelen om zichzelf dan wel te beveiligen en hun bezit veilig te stellen, hoe ga jij dat doen?

Mischien had je hier wat langer over door moeten denken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200002987
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat een nonsens weer... criminaliteit daalt al jaren.
Hahahaha goede grap.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 00:05:25 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200003010
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 00:02 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Hahahaha goede grap.
Nee, dat is een feit.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-van-criminaliteit
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200003082
quote:
Goedgelovig zijn :')
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 00:20:43 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200003086
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 00:19 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Goedgelovig zijn :')
Ok, bewijs het maar dan dat de data van het CBS niet klopt.

Ik heb data getoond, jij niet, dat houdt dus in dat jij degene bent die gelovig is hier. Niet ik.
pi_200003104
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 00:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, bewijs het maar dan dat de data van het CBS niet klopt.

Ik heb data getoond, jij niet, dat houdt dus in dat jij degene bent die gelovig is hier. Niet ik.
Klopt. Blijf geloven. (Opgegroeid in een ander Nederland) gaat heerlijk.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 00:25:13 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200003106
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 00:24 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Welk land?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 00:26:55 #24
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200003119
quote:

Belastingdienst legt beslag op alle rekeningen met achterstanden.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 00:26:58 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200003120
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 00:24 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Ik ben in 1964 geboren dus volgens mij kan ik gerust stellen dat er tijdens mijn leven wat veranderd is in Nederland, wat dat met het onderwerp te maken heeft weet ik echter niet. Maar het feit blijft dat criminaliteit omlaag gaat. Al jaren.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')