abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:08:09 #151
5428 crew  miss_sly
pi_200004704
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 08:49 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat uiteindelijk iedereen zal worden uitgenodigd voor een extra shot Pfizer of Moderna eerlijk gezegd.
Dat denk ik ook.
In de UK blijkt nu al dat AZ volledig gevaccineerd minder effectief is tegen de deltavariant dan Pfizer en Moderna. Over Janssen is daar niets bekend, omdat ze dat daar niet hebben gebruikt, las ik ergens?

Al met al zijn Pfizer en Moderna toch wel de winnaars met de beste effectiviteit, ook tegen varianten, en de minste ernstige bijwerkingen. Het voelt dan toch wel een beetje zuur dat een deel van de mensen voor Janssen moest gaan en dat zij nu maar moeten afwachten hoe het zal gaan. En ja, daar ben ik er één van.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:08:14 #152
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200004705
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 08:57 schreef Molo het volgende:
Was gisteren trouwens babbelen met collega's in een restaurant, en daar was niets te merken van reserveren vooraf, checks of afstand.
Ben benieuwd of dat nog in cijfers terug te zien is rond besmettingen. Niet dat specifieke restaurant dus natuurlijk, maar algemeen ;)
Mondmaskerplicht is ook al passé merk ik overal.

Prima hoor, maar viel wel op hoe normaal alles direct weer was. Is toch uiteindelijk bizar snel gegaan sinds afschaffen avondklok
Ik voel me net een Erno, maar ik ben soms ook wel een beetje bang dat we nu net te snel gaan :') Aan de ene kant dalen de cijfers natuurlijk heel rap, maar aan de andere kant denk ik dat met name ongebreidelde groepsvorming nog wel een dingetje is waardoor we toch minder snel gaan dalen dan kan :) .

En ik vind het zo dubbel allemaal. Ik ben naar het songfestival geweest en daar voelde ik me gewoon veilig tussen 3500 man. Maar als ik denk aan discotheekbezoek, of een feestje bij de buren (zoals gisteren) waar iedereen met alcohol op in elkaars adem staat te hijgen, dan word ik daar nog onrustig van :') . Het is natuurlijk een mindset en ik ben nog niet helemaal toe aan de omschakeling merk ik :D .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:10:27 #153
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200004728
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
In de UK blijkt nu al dat AZ volledig gevaccineerd minder effectief is tegen de deltavariant dan Pfizer en Moderna. Over Janssen is daar niets bekend, omdat ze dat daar niet hebben gebruikt, las ik ergens?

Al met al zijn Pfizer en Moderna toch wel de winnaars met de beste effectiviteit, ook tegen varianten, en de minste ernstige bijwerkingen. Het voelt dan toch wel een beetje zuur dat een deel van de mensen voor Janssen moest gaan en dat zij nu maar moeten afwachten hoe het zal gaan. En ja, daar ben ik er één van.
Ik zou me totaal geen zorgen maken met Janssen. Janssen is gewoon een ruime voldoende, Pfizer / Moderna krijgen een goed. Ze gaan kijken of ze van die ruime voldoende nog een hoger cijfer kunnen maken, dat is alles :) .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:14:49 #154
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200004765
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
In de UK blijkt nu al dat AZ volledig gevaccineerd minder effectief is tegen de deltavariant dan Pfizer en Moderna. Over Janssen is daar niets bekend, omdat ze dat daar niet hebben gebruikt, las ik ergens?

Al met al zijn Pfizer en Moderna toch wel de winnaars met de beste effectiviteit, ook tegen varianten, en de minste ernstige bijwerkingen. Het voelt dan toch wel een beetje zuur dat een deel van de mensen voor Janssen moest gaan en dat zij nu maar moeten afwachten hoe het zal gaan. En ja, daar ben ik er één van.
Bizar is wel dat diegene die geboren zijn in de jaren die uitgenodigd zijn voor vaccinatie met het vaccin van Johnson&Johnson, nu wel een afspraak kunnen maken voor vaccinatie met het vaccin van Pfizer of Moderna.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:16:00 #155
5428 crew  miss_sly
pi_200004776
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:14 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Bizar is wel dat diegene die geboren zijn in de jaren die uitgenodigd zijn voor vaccinatie met het vaccin van Johnson&Johnson, nu wel een afspraak kunnen maken voor vaccinatie met het vaccin van Pfizer of Moderna.
Degene die nog niet gevaccineerd waren, bedoel je? Waarom is dat bizar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:21:22 #156
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200004830
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:14 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Bizar is wel dat diegene die geboren zijn in de jaren die uitgenodigd zijn voor vaccinatie met het vaccin van Johnson&Johnson, nu wel een afspraak kunnen maken voor vaccinatie met het vaccin van Pfizer of Moderna.
Vind ik niet bizar. Het is voortschrijdend inzicht. Er is na verloop van tijd gebleken dat er nu genoeg Pfizer / Moderna is voor iedereen, dus is die switch gemaakt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:22:36 #157
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200004846
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Degene die nog niet gevaccineerd waren, bedoel je? Waarom is dat bizar?
Als je nog geen prik met Johnson&Johnson heb gehad, kon je de afspraak voor vaccinatie met Johnson&Johnson omzetten in een afspraak voor vaccinatie met Pfizer of Moderna, maar als je eenmaal gevaccineerd bent met Johnson&Johnson ben je te laat en krijg je geen prik meer met het vaccin van Pfizer of Moderna.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:23:21 #158
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200004855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
In de UK blijkt nu al dat AZ volledig gevaccineerd minder effectief is tegen de deltavariant dan Pfizer en Moderna. Over Janssen is daar niets bekend, omdat ze dat daar niet hebben gebruikt, las ik ergens?
Ik heb inderdaad ook het idee dat ze in het Verenigd Koninkrijk niet met het Janssen-vaccin hebben geprikt, ondanks dat het wel is goedgekeurd. Ik heb in elk geval alleen maar gelezen over mensen die Pfizer of AstraZeneca hebben gekregen aldaar.

In de VS hebben ze wel Janssen gebruikt, maar dan weer geen AstraZeneca, dus wellicht dat daar nog wat nuttige data vandaan gaat komen.

quote:
Al met al zijn Pfizer en Moderna toch wel de winnaars met de beste effectiviteit, ook tegen varianten, en de minste ernstige bijwerkingen. Het voelt dan toch wel een beetje zuur dat een deel van de mensen voor Janssen moest gaan en dat zij nu maar moeten afwachten hoe het zal gaan. En ja, daar ben ik er één van.
Ja, ik denk ook dat dit de conclusie is. Ik snap wel dat het waardeloos is, maar gelukkig is een Pfizer-booster wel een optie.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:28:01 #159
5428 crew  miss_sly
pi_200004904
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als je nog geen prik met Johnson&Johnson heb gehad, kon je de afspraak voor vaccinatie met Johnson&Johnson omzetten in een afspraak voor vaccinatie met Pfizer of Moderna, maar als je eenmaal gevaccineerd bent met Johnson&Johnson ben je te laat en krijg je geen prik meer met het vaccin van Pfizer of Moderna.
En wat is daar precies bizar aan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:29:10 #160
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200004913
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als je nog geen prik met Johnson&Johnson heb gehad, kon je de afspraak voor vaccinatie met Johnson&Johnson omzetten in een afspraak voor vaccinatie met Pfizer of Moderna, maar als je eenmaal gevaccineerd bent met Johnson&Johnson ben je te laat en krijg je geen prik meer met het vaccin van Pfizer of Moderna.
Maar daar gaan ze nu dus onderzoek naar doen, of het nog een toegevoegde waarde biedt om alsnog een extra J&J of een Pfizer / Moderna te geven. En tot die tijd zijn ook de mensen die alleen J&J hebben gehad, prima beschermd tegen ziekenhuisopnames en overlijden en dat lijken mij toch de belangrijkste KPI's :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200004914
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
In de UK blijkt nu al dat AZ volledig gevaccineerd minder effectief is tegen de deltavariant dan Pfizer en Moderna. Over Janssen is daar niets bekend, omdat ze dat daar niet hebben gebruikt, las ik ergens?

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:29:42 #162
5428 crew  miss_sly
pi_200004920
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook het idee dat ze in het Verenigd Koninkrijk niet met het Janssen-vaccin hebben geprikt, ondanks dat het wel is goedgekeurd. Ik heb in elk geval alleen maar gelezen over mensen die Pfizer of AstraZeneca hebben gekregen aldaar.

In de VS hebben ze wel Janssen gebruikt, maar dan weer geen AstraZeneca, dus wellicht dat daar nog wat nuttige data vandaan gaat komen.
[..]

Ja, ik denk ook dat dit de conclusie is. Ik snap wel dat het waardeloos is, maar gelukkig is een Pfizer-booster wel een optie.
Klopt, ik sta ook open voor een Pfizer-booster. Maar met de opkomende deltavariant vind ik het wel jammer dat ik daarop tot oktober moet wachten :)

Dingen lopen zoals ze lopen, en dat is prima. Ik vind het wel een beetje raar dat ik kennelijk niet mag balen en klagen over hoe het gelopen is met Janssen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:33:35 #163
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200004951
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, ik sta ook open voor een Pfizer-booster. Maar met de opkomende deltavariant vind ik het wel jammer dat ik daarop tot oktober moet wachten :)

Dingen lopen zoals ze lopen, en dat is prima. Ik vind het wel een beetje raar dat ik kennelijk niet mag balen en klagen over hoe het gelopen is met Janssen.
Van mij mag alles, hoor B-)
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:34:10 #164
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200004960
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ twitter ]
Het zou serieuzer genomen worden als het niet van Eric Feigl-Ding af kwam, die duidelijk een agenda heeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200004961
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ twitter ]
O god die diëtist uit VS/Oosterrijk wordt weer is aangehaald. Gelukkig dat Tim de Wit tenminste nog wat corrigeert.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:36:17 #166
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200004980
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, ik sta ook open voor een Pfizer-booster. Maar met de opkomende deltavariant vind ik het wel jammer dat ik daarop tot oktober moet wachten :)

Dingen lopen zoals ze lopen, en dat is prima. Ik vind het wel een beetje raar dat ik kennelijk niet mag balen en klagen over hoe het gelopen is met Janssen.
Is toch nog helemaal niet zeker dat je in oktober een booster moet van Pfizer? Beetje raar om daar nu al verontwaardigd over te gaan zitten doen.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:38:10 #167
5428 crew  miss_sly
pi_200005001
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Is toch nog helemaal niet zeker dat je in oktober een booster moet van Pfizer? Beetje raar om daar nu al verontwaardigd over te gaan zitten doen.
Ik heb de booster met Pfizer liever eerder dan pas in oktober. .Over de booster op zich doe ik zeker niet verontwaardigd.

Mijn verontwaardiging, of klacht eigenlijk, gaat over het beeindigen van het gebruik van Janssen een dag nadat ik gevaccineerd werd. Dat is dus niet voorbarig :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200005022
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het zou serieuzer genomen worden als het niet van Eric Feigl-Ding af kwam, die duidelijk een agenda heeft.
Je ziet ook dat een bepaald slag mensen op reageren, veel hebben ook #ZeroCovid in hun naam. Jammer dat zoveel mensen die clown serieus nemen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:41:31 #169
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200005032
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb de booster met Pfizer liever eerder dan pas in oktober. .Over de booster op zich doe ik zeker niet verontwaardigd.

Mijn verontwaardiging, of klacht eigenlijk, gaat over het beeindigen van het gebruik van Janssen een dag nadat ik gevaccineerd werd. Dat is dus niet voorbarig :)
Als die booster echt nodig is, krijg je die eerder dan oktober. Maar ik zie liever dat eerst de jongvolwassenen gevaccineerd worden, vervolgens de jongeren tussen 12 en 17 en vervolgens zouden overgebleven vaccins naar het buitenland geëxporteerd moeten worden, alvorens we bij booster-shots zijn aanbeland.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200005040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dat mens moet opgesloten worden.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:43:52 #171
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200005051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Je ziet ook dat een bepaald slag mensen op reageren, veel hebben ook #ZeroCovid in hun naam. Jammer dat zoveel mensen die clown serieus nemen.
Als we dan toch Eric Feigl-Ding blijven posten is dit een must-read, dat laat wel duidelijk de hypocrisie van 'm zien:
twitter


Eisen dat alle kinderen thuisblijven van school, maar met zijn familie naar Oostenrijk, want daar kunnen zn kinderen naar school.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:45:01 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200005059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als we dan toch Eric Feigl-Ding blijven posten is dit een must-read, dat laat wel duidelijk de hypocrisie van 'm zien:
[ twitter ]

Eisen dat alle kinderen thuisblijven van school, maar met zijn familie naar Oostenrijk, want daar kunnen zn kinderen naar school.
Do as I say, don't do as I do.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:46:49 #173
5428 crew  miss_sly
pi_200005088
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:41 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als die booster echt nodig is, krijg je die eerder dan oktober. Maar ik zie liever dat eerst de jongvolwassenen gevaccineerd worden, vervolgens de jongeren tussen 12 en 17 en vervolgens zouden overgebleven vaccins naar het buitenland geëxporteerd moeten worden, alvorens we bij booster-shots zijn aanbeland.
Dat kan dat jij dat liever ziet.

Jij maakt geen beleid en ik heb een andere mening. Zo simpel kan het zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200005098
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als we dan toch Eric Feigl-Ding blijven posten is dit een must-read, dat laat wel duidelijk de hypocrisie van 'm zien:
[ twitter ]

Eisen dat alle kinderen thuisblijven van school, maar met zijn familie naar Oostenrijk, want daar kunnen zn kinderen naar school.
Ik weet het met anaal swab gate was die er als de kippen bij met deze tweet.

Als je zo iemand dan nog serieus neemt.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:49:52 #175
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200005126
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik weet het met anaal swab gate was die er als de kippen bij met deze tweet.
[ afbeelding ]
Als je zo iemand dan nog serieus neemt is er geen reden meer aan.
Dat lijkt me juist heel grappig. Als je 'm dan echt bang wil maken moet je 'm gewoon een scheet in zn gezicht laten. Moet je voorstellen, gaat ie naar de politie en zegt hij: "Ik ben aangevallen, ik ben besmet met Covid! Deze eikel heeft een scheet gelaten in mn gezicht!"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200005216
Pfizer had toch ook al aangekondigd om vrij eenvoudig boosters te kunnen maken voor mutaties. Dan zal het sowieso wel pas oktober worden, maar met een beetje geluk wel wat specifieker gericht op mutaties.

Ik moet sowieso de 2e Pfizer nog krijgen dus die booster zien we daarna wel weer.

Edit: daarnaast zeggen WHO en EMA dat je best Pfizer kunt nemen na Astra. Nederland wil dat nog niet, maar wie weet is dat tegen het najaar mogelijk voor mensen die met Pfizer zijn geprikt.

Gaat wel een serieus probleem worden voor ontwikkelingslanden, als blijkt dat we straks alleen mRNA vaccins kunnen gebruiken nog :{ en zolang het elders nog vrolijk rondgaat blijf je kloten met mutaties, totdat dat echt een keer fout gaat en je opnieuw kunt beginnen.

[ Bericht 24% gewijzigd door BlackLining op 22-06-2021 10:03:50 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200005231
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat lijkt me juist heel grappig. Als je 'm dan echt bang wil maken moet je 'm gewoon een scheet in zn gezicht laten. Moet je voorstellen, gaat ie naar de politie en zegt hij: "Ik ben aangevallen, ik ben besmet met Covid! Deze eikel heeft een scheet gelaten in mn gezicht!"
Dan moet het wel in Oosterrijk zijn. In de VS als niet blanke ben je voor minder omgelegd door de politie daarzo. Daar houden ze niet zo van humor.

Maar ik vind het apart dat een journaliste dat account quote aangezien er veel meer en betere twitter accounts zijn die over vaccineffectiviteit en de pandemie tweetten. Ook die niet anoniem zijn omdat dat nog wel is gebruikt wordt tegen dit account https://twitter.com/sailorrooscout .
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:03:11 #178
14505 OProg
A Life in Music
pi_200005267
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:
Al met al zijn Pfizer en Moderna toch wel de winnaars met de beste effectiviteit, ook tegen varianten, en de minste ernstige bijwerkingen.
Toch wel weer verrassend dat eerst het idee was dat het door die mRNA techniek kwam, maar dat CureVac met dezelfde techniek lang niet die dekking heeft van die andere twee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:04:04 #179
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200005276
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ twitter ]
Wou eigenlijk lekker naar Portugal gaan over een aantal weekjes even maar nu zie ik wel gebeuren dat, net als het VK, je ook straks uit Portugal in quarantaine moet....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200005282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 08:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mooi. Mij werd Janssen opgedrongen een dag voor ze besloten dat ze het niet meer gingen gebruiken omdat het niet effectief genoeg is en nu moet ik wachten tot een onderzoek in oktober misschien eens is afgerond voor ik fatsoenlijk gevaccineerd ben?

Dikke middelvinger naar 1967, 1968 en 1976 die verplicht Janssen moesten krijgen.
Ik heb nog geen enkele vaccinatie gehad... Ruilen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200005296
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 08:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mooi. Mij werd Janssen opgedrongen een dag voor ze besloten dat ze het niet meer gingen gebruiken omdat het niet effectief genoeg is en nu moet ik wachten tot een onderzoek in oktober misschien eens is afgerond voor ik fatsoenlijk gevaccineerd ben?

Dikke middelvinger naar 1967, 1968 en 1976 die verplicht Janssen moesten krijgen.
Jij hebt tenminste een vaccin. Nog genoeg die nog maanden moeten wachten. Vrienden van me die nu een afspraak maken kunnen pas half augustus terecht voor de eerste.

Ik vind je geklaag wat misplaatst.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:06:37 #182
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_200005300
Met janssen ben je in principe ook voldoende goed beschermd. ik zie het probleem niet.

er zijn betere maar als je een vaccinmaker vorig jaar had gezegd dat ze 60% (ik noem maar wat) bescherming zouden bieden hadden ze de champagne ontkurkt.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 10:07:02 #183
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200005304
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:58 schreef BlackLining het volgende:
Pfizer had toch ook al aangekondigd om vrij eenvoudig boosters te kunnen maken voor mutaties. Dan zal het sowieso wel pas oktober worden, maar met een beetje geluk wel wat specifieker gericht op mutaties.

Ik moet sowieso de 2e Pfizer nog krijgen dus die booster zien we daarna wel weer.

Edit: daarnaast zeggen WHO en EMA dat je best Pfizer kunt nemen na Astra. Nederland wil dat nog niet, maar wie weet is dat tegen het najaar mogelijk voor mensen die met Pfizer zijn geprikt.

Gaat wel een serieus probleem worden voor ontwikkelingslanden, als blijkt dat we straks alleen mRNA vaccins kunnen gebruiken nog :{ en zolang het elders nog vrolijk rondgaat blijf je kloten met mutaties, totdat dat echt een keer fout gaat en je opnieuw kunt beginnen.
Pfizer heeft toch aangegeven dat het niet nodig was om specifieke boosters te maken op dit moment? De effectiviteit van het huidige vaccin is erg hoog, ook op de mutaties. Dan hoeven er toch geen speciale boosters te komen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:08:06 #184
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200005317
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Jij hebt tenminste een vaccin. Nog genoeg die nog maanden moeten wachten. Vrienden van me die nu een afspraak maken kunnen pas half augustus terecht voor de eerste.

Ik vind je geklaag wat misplaatst.
Jeetje, dat is wel erg lang wachten :o In welke regio is dat?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200005325
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:07 schreef chratnox het volgende:
Pfizer heeft toch aangegeven dat het niet nodig was om specifieke boosters te maken op dit moment? De effectiviteit van het huidige vaccin is erg hoog, ook op de mutaties. Dan hoeven er toch geen speciale boosters te komen?
Werkingsduur? Ik weet niet of het opportuun is om preventief een booster te (laten) nemen als je weet dat het seizoen zo enorm van invloed is. Er achteraan vaccineren heeft geen nut natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_200005330
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Jij hebt tenminste een vaccin. Nog genoeg die nog maanden moeten wachten. Vrienden van me die nu een afspraak maken kunnen pas half augustus terecht voor de eerste.

Ik vind je geklaag wat misplaatst.
Half augustus? De wachttijd was afgelopen weekend in de meeste grote steden nog max 3-3,5 weken, dan zit je op 2e week juli, niet half augustus. Ik zou dan zeker even bellen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 10:10:31 #187
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200005343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Werkingsduur? Ik weet niet of het opportuun is om preventief een booster te (laten) nemen als je weet dat het seizoen zo enorm van invloed is. Er achteraan vaccineren heeft geen nut natuurlijk.
Op dit moment zitten we meer dan een jaar (maand of 15?) na de eerste mensen die Pfizer/Moderna hebben gehad en er zijn (volgens mij) nog geen signalen dat de effectiviteit afneemt en mensen niet meer beschermd zijn. Dit gaat dan over de mensen die deelnamen aan de Phase 2 trials enzo.

Er lijkt me dan op dit moment geen reden aan te nemen dat de effectiviteit minder dan een jaar is, wat voor de meeste mensen inhoudt dat ze na het komende winterseizoen pas een eventuele booster nodig hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:10:52 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200005344
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Jij hebt tenminste een vaccin. Nog genoeg die nog maanden moeten wachten. Vrienden van me die nu een afspraak maken kunnen pas half augustus terecht voor de eerste.

Ik vind je geklaag wat misplaatst.
Hebben die vrienden wel geprobeerd te bellen? Zoals vaak gezegd is staan niet perse de beste opties in dat lijstje wat je online ziet. Je bent ook niet verplicht je eigen postcode gebied te gebruiken.

Ik had net in Amsterdam maar 1 week wachttijd voor de eerste...

Als ik hen was zou ik gewoon even bellen of ze die afspraken kunnen vervroegen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200005354
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Pfizer heeft toch aangegeven dat het niet nodig was om specifieke boosters te maken op dit moment? De effectiviteit van het huidige vaccin is erg hoog, ook op de mutaties. Dan hoeven er toch geen speciale boosters te komen?
Neuh, maar het kan wel :) en je kunt het beter voor proberen te blijven natuurlijk. Als elke problematische mutatie dezelfde verandering aan het spike eiwit heeft lijkt me toch dat je kijkt of je daar iets mee kunt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:08 schreef Arizona het volgende:

[..]

Jeetje, dat is wel erg lang wachten :o In welke regio is dat?
Brabant Noord. Telefonisch schijnt niet veel beter te zijn.

Ik heb het niet geprobeerd, ik ben wat ouder dus heb hem al :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 10:15:12 #190
5428 crew  miss_sly
pi_200005383
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Toch wel weer verrassend dat eerst het idee was dat het door die mRNA techniek kwam, maar dat CureVac met dezelfde techniek lang niet die dekking heeft van die andere twee.
Is dat zo? Ik heb CureVac helemaal niet gevolgd, dus geen idee. Dat is wel bijzonder dan inderdaad. Nog niet duidelijk waar dat door komt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 10:15:14 #191
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200005384
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Neuh, maar het kan wel :) en je kunt het beter voor proberen te blijven natuurlijk. Als elke problematische mutatie dezelfde verandering aan het spike eiwit heeft lijkt me toch dat je kijkt of je daar iets mee kunt.
Daar heb je gelijk in, het kan zeker. Maar tot die tijd lijkt me er niets mis mee om gewoon door te prikken met het vaccin dat er is, aangezien deze ook erg effectief is tegen de Delta variant.

Ik denk persoonlijk dat er meer te halen valt in ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen ter wereld de shots Pfizer/Moderna krijgen dan in nu een booster ontwikkelen die marginaal effectiever is. Pfizer/Moderna zijn 88% effectief tegen de Delta variant (https://coronavirus.nauti(...)ainst-delta-variant/)

quote:
Dr. Scott Gottlieb, former Food and Drug Administration commissioner said the Johnson & Johnson vaccine appears to be about 60% effective against the delta variant, while the Pfizer and Moderna vaccines are about 88% effective after the second dose.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200005395
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:12 schreef BlackLining het volgende:
Brabant Noord. Telefonisch schijnt niet veel beter te zijn.

Ik heb het niet geprobeerd, ik ben wat ouder dus heb hem al
Kan me niet voorstellen dat de eerste pas zo laat is. Ergens half (of in een extreem geval eind) juli kan ik me nog voorstellen. Voor augustus zou sowieso wel moeten lukken. Anders hebben ze zelf gekozen om in augustus te gaan ivm vakantie ofzo.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 10:16:44 #193
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200005401
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Toch wel weer verrassend dat eerst het idee was dat het door die mRNA techniek kwam, maar dat CureVac met dezelfde techniek lang niet die dekking heeft van die andere twee.
CureVac heeft toch niet gecodeerd op de hele spike maar bepaalde delen ervan? Ik dacht juist dat het hele punt was dat Pfizer/Moderna de hele spike 'in kaart' hebben gebracht en de effectiviteit daarom zo hoog is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:17:04 #194
14505 OProg
A Life in Music
pi_200005408
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb CureVac helemaal niet gevolgd, dus geen idee. Dat is wel bijzonder dan inderdaad. Nog niet duidelijk waar dat door komt?
https://nos.nl/artikel/23(...)47-procent-effectief

Er staat niet duidelijk in waarom het is. Maar mij lijkt dat het stukje code dat ze op die eiwitspike zetten 'minder van kwaliteit is' om het zo maar te zeggen. :o
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:17:30 #195
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200005415
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Jij hebt tenminste een vaccin. Nog genoeg die nog maanden moeten wachten. Vrienden van me die nu een afspraak maken kunnen pas half augustus terecht voor de eerste.

Ik vind je geklaag wat misplaatst.
Half augustus de eerste??? Ja, als je per se bij de priklocatie om de hoek geprikt wil worden. Maar als je een beetje bereid bent te reizen kun je toch wel in het weekend van 10/11 juli terecht voor de eerste prik?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200005417
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat de eerste pas zo laat is. Ergens half (of in een extreem geval eind) juli kan ik me nog voorstellen. Voor augustus zou sowieso wel moeten lukken. Anders hebben ze zelf gekozen om in augustus te gaan ivm vakantie ofzo.
Max 19 dagen was het gisteren z'n beetje globaal.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 10:18:22 #197
5428 crew  miss_sly
pi_200005425
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enkele vaccinatie gehad... Ruilen?
Het ding aan een vaccinatie is dat je hem niet meer ongedaan kunt maken, he.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Jij hebt tenminste een vaccin. Nog genoeg die nog maanden moeten wachten. Vrienden van me die nu een afspraak maken kunnen pas half augustus terecht voor de eerste.

Ik vind je geklaag wat misplaatst.
Kan ik me voorstellen dat je dat vind. Ieder zijn mening, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200005435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, het kan zeker. Maar tot die tijd lijkt me er niets mis mee om gewoon door te prikken met het vaccin dat er is, aangezien deze ook erg effectief is tegen de Delta variant.

Ik denk persoonlijk dat er meer te halen valt in ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen ter wereld de shots Pfizer/Moderna krijgen dan in nu een booster ontwikkelen die marginaal effectiever is. Pfizer/Moderna zijn 88% effectief tegen de Delta variant (https://coronavirus.nauti(...)ainst-delta-variant/)
[..]

Wel belangrijk te beseffen waar die procenten voor staan dan. Effectiviteit slaat in dit geval op 'symptomatic disease'. Oftewel, bij AZ krijg je een snotneus, en met Pfizer niet. Bij wijze van dan, hè.

In beide gevallen werkt een 'one-shot' overigens zo'n 30-35%, dus daarin ontlopen ze elkaar nauwelijks.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:19:39 #199
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200005437
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wou eigenlijk lekker naar Portugal gaan over een aantal weekjes even maar nu zie ik wel gebeuren dat, net als het VK, je ook straks uit Portugal in quarantaine moet....
Wij zitten nu in Portugal. Tot zondag nog. Zou fijn zijn als ze tot die tijd niet opeens op oranje gezet worden :D al hoort dat bij het risico wat je neemt als je naar een geel gebied gaat in deze tijd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:20:10 #200
14505 OProg
A Life in Music
pi_200005443
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, het kan zeker. Maar tot die tijd lijkt me er niets mis mee om gewoon door te prikken met het vaccin dat er is, aangezien deze ook erg effectief is tegen de Delta variant.

Ik denk persoonlijk dat er meer te halen valt in ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen ter wereld de shots Pfizer/Moderna krijgen dan in nu een booster ontwikkelen die marginaal effectiever is. Pfizer/Moderna zijn 88% effectief tegen de Delta variant (https://coronavirus.nauti(...)ainst-delta-variant/)
[..]

Ik blijf het woord 'effectiviteit' in deze nog steeds lastig vinden. Want als je in plaats van een longontsteking wat lichte klachten krijgt en verder niets. Dan is het wat mij betreft al effectief maar sommige studies nemen die dan wel mee als infectie en anderen niet. :o
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')