abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200006030
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:30 schreef simonblue het volgende:
Vanuit topic nr 47:
[..]

Tot dusverre lijkt deze voorspelling van de ziekenhuiscijfers aardig te kloppen.
Inderdaad. Al vrees ik dat de trend toch té lineair is voor de komende week.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_200006253
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:43 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Tov Nederland zouden dit 110k prikken zijn. Het begint er ook daar op te lijken.
Immense hoeveelheid, 8,4 miljoen prikkies op 1 dag, niet normaal meer! :o
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 11:35:59 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200006331
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:28 schreef Sangha het volgende:

[..]

Immense hoeveelheid, 8,4 miljoen prikkies op 1 dag, niet normaal meer! :o
In een land met 1.4 miljard inwoners, dat relativeert dat aantal wel, natuurlijk :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200006668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In een land met 1.4 miljard inwoners, dat relativeert dat aantal wel, natuurlijk :)
Uiteraard, dat heb ik erin meegewogen. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200007092
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:28 schreef Sangha het volgende:

[..]

Immense hoeveelheid, 8,4 miljoen prikkies op 1 dag, niet normaal meer! :o
Bizar he, op die manier zouden wij met 4 prikdagen klaar zijn geweest in Nederland :o

Sowieso vraag ik mij dat wel eens af, stel dat we wereldwijd hadden gekozen om alle vaccins land voor land te gebruiken. Dus dat je met dit soort hoeveelheden eerst Nederland zou doen, dan België, dan Frankrijk, dan Spanje, dan Duitsland, etc. etc. etc. Dan zou je in 1 klap hele landen immuniteit geven en door kunnen naar het volgende land. En dat dan elk land wat klaar is een X aantal mensen levert die kunnen gaan prikken in de volgende landen. Dan krijg je een soort sneeuwbaleffect.

Ik snap dat het logistiek en ethisch gezien niet kan hoor. Maar vond het wel leuk m er eens over na te denken hoe het dan gelopen was.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:39:28 #31
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200007131
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:20 schreef Oliver23 het volgende:
De Weekcijfers:

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 25,7%
[ afbeelding ]

Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 28,5%
[ afbeelding ]

Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 18,8%
[ afbeelding ]

Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 32,1%
[ afbeelding ]

Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 18,5%
[ afbeelding ]

Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 43,1%
[ afbeelding ]

Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie
Daling: 40,4%
[ afbeelding ]

Besmettingscijfers
Daling: 35,7%
[ afbeelding ]
Grappig om te zien trouwens, overal twee pieken behalve bij het aantal sterftes _O_
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:55:56 #32
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200008079
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een daling op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute daling van 29 (relatieve daling: 5,9%). Het zijn 462 bezette bedden in totaal, dus weer verder onder de 500. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 22 juni: 185 (absolute daling 12; relatieve daling 6,1%);
- maandag 21 juni: 197 (absolute daling 21; relatieve daling 9,6%);
- zondag 20 juni: 218 (absolute stijging 8; relatieve daling 3,8%);
- zaterdag 19 juni: 210 (absolute daling 8; relatieve daling 3,7%);
- vrijdag 18 juni: 218 (absolute daling 8; relatieve daling 3,5%);
- donderdag 17 juni: 226 (absolute daling 13; relatieve daling 5,4%);
- woensdag 16 juni: 239 (absolute daling 11; relatieve daling 4,4%);
- dinsdag 15 juni: 250 (absolute daling 13; relatieve daling 4,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 22 juni: 277 (absolute daling 17; relatieve daling 5,8%);
- maandag 21 juni: 294 (absolute daling 21; relatieve daling 6,7%);
- zondag 20 juni: 315 (absolute stijging 11; relatieve daling 3,6%);
- zaterdag 19 juni: 304 (absolute daling 11; relatieve daling 3,5%);
- vrijdag 18 juni: 315 (absolute daling 32; relatieve daling 9,2%);
- donderdag 17 juni: 347 (absolute daling 19; relatieve daling 5,2%);
- woensdag 16 juni: 366 (absolute daling 29; relatieve daling 7,3%);
- dinsdag 15 juni: 395 (absolute daling 23; relatieve daling 5,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200008561
Netjes omlaag weer hoor!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:39:37 #34
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200009209
quote:
Corona dooft verder uit: aantal besmettelijke mensen deze week bijna gehalveerd

Uit de nieuwe weekcijfers blijkt dat het coronavirus steeds minder rond gaat in Nederland. Het aantal mensen dat nog besmettelijk is, is bijna gehalveerd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)gehalveerd~ad570e56/

Lekker hoor, hoe minder mensen besmet zijn hoe minder het virus zich kan verspreiden. Dankzij het goede weer en de vaccinaties gaat het steeds verder de goede kant op *O*
pi_200009214
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bizar he, op die manier zouden wij met 4 prikdagen klaar zijn geweest in Nederland :o

Sowieso vraag ik mij dat wel eens af, stel dat we wereldwijd hadden gekozen om alle vaccins land voor land te gebruiken. Dus dat je met dit soort hoeveelheden eerst Nederland zou doen, dan België, dan Frankrijk, dan Spanje, dan Duitsland, etc. etc. etc. Dan zou je in 1 klap hele landen immuniteit geven en door kunnen naar het volgende land. En dat dan elk land wat klaar is een X aantal mensen levert die kunnen gaan prikken in de volgende landen. Dan krijg je een soort sneeuwbaleffect.

Ik snap dat het logistiek en ethisch gezien niet kan hoor. Maar vond het wel leuk m er eens over na te denken hoe het dan gelopen was.
Zou inderdaad niet kunnen, maar wel eens leuk zo na te denken ja, zou behoorlijk snel gaan dan! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200009246
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)gehalveerd~ad570e56/

Lekker hoor, hoe minder mensen besmet zijn hoe minder het virus zich kan verspreiden. Dankzij het goede weer en de vaccinaties gaat het steeds verder de goede kant op *O*
We weten dat het zo is en dat het zo werkt, maar toch blijft het fijn nog even dit zo nadrukkelijk in het nieuws te lezen, zeker dat woordje 'gehalveerd' doet het goed. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200009258
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:09 schreef Sangha het volgende:

[..]

Zou inderdaad niet kunnen, maar wel een leuk zo na te denken ja, zou behoorlijk snel gaan dan ja! :D
Ja dan waren we allang klaar geweest en hadden al onze GGD medewerkers in andere landen kunnen helpen om daar ook heel snel te vaccineren.

Maar het kan niet, helaas. Ik ben helaas ook niet wiskundig onderlegd, anders zou je kunnen berekenen wat de snelste methode zou zijn.
pi_200009273
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja dan waren we allang klaar geweest en hadden al onze GGD medewerkers in andere landen kunnen helpen om daar ook heel snel te vaccineren.

Maar het kan niet, helaas. Ik ben helaas ook niet wiskundig onderlegd, anders zou je kunnen berekenen wat de snelste methode zou zijn.
Ik ook niet maar wat je krijgt, is 'waarom dat land eerst?' etc...
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200009312
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:13 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ik ook niet maar wat je krijgt, is 'waarom dat land eerst?' etc...
Ja, dat hebben we hier in het klein gezien (soms terecht, soms onterecht).

Je zou dat kunnen oplossen door te beginnen bij het land met de minste inwoners en zo door te werken naar het land met de meeste inwoners. Dan is er puur besloten op een willekeurig iets. Aangezien het aantal medewerkers exponentieel zou toenemen naarmate je klaar bent met landen gaat het steeds sneller ondanks dat de groep die je moet doen groter wordt.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:17:40 #41
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200009339
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -27,1%

dinsdag: 2.320
woensdag: 2.502
donderdag: 2.735
vrijdag: 2.382
zaterdag: 2.121
zondag: 1.530
maandag: 1.377


totaal: 14.967

Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: - 38,2% (percentage positieve tests: 5,2)

dinsdag: 1.419
woensdag: 1.791
donderdag: 1.561
vrijdag: 1.377
zaterdag: 1.205
zondag: 1.041
maandag: 852


totaal: 9.246

Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: - 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)

dinsdag: 1.032
woensdag: 1.016
donderdag: 1.064
vrijdag: 888
zaterdag: 686
zondag: 701
maandag: 558


totaal: 5.945

Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -33,5%

dinsdag: 686
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 4.800(Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:17:42 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200009341
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bizar he, op die manier zouden wij met 4 prikdagen klaar zijn geweest in Nederland :o

Sowieso vraag ik mij dat wel eens af, stel dat we wereldwijd hadden gekozen om alle vaccins land voor land te gebruiken. Dus dat je met dit soort hoeveelheden eerst Nederland zou doen, dan België, dan Frankrijk, dan Spanje, dan Duitsland, etc. etc. etc. Dan zou je in 1 klap hele landen immuniteit geven en door kunnen naar het volgende land. En dat dan elk land wat klaar is een X aantal mensen levert die kunnen gaan prikken in de volgende landen. Dan krijg je een soort sneeuwbaleffect.

Ik snap dat het logistiek en ethisch gezien niet kan hoor. Maar vond het wel leuk m er eens over na te denken hoe het dan gelopen was.
Onderaan de streep had het je in totaal meer ellende opgeleverd. Dat komt niet door de logistieke ellende, maar omdat nu Europabreed over het algemeen toch eerst de meest kwetsbare groepen zijn gevaccineerd. Doe je het land voor land, dan ben je miljoenen mensen aan het vaccineren in land A die maar voor een zeer klein aantal opnames zorgen terwijl de ouderen in land B niet aan de beurt zijn en de ziekenhuizen overstromen. En na een tijdje is je ziekenhuiscapaciteit ook nog eens heel scheef verdeeld onder de landen.

De logistieke winst gaat op geen enkele manier opwegen tegen de medische verliezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200009434
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bizar he, op die manier zouden wij met 4 prikdagen klaar zijn geweest in Nederland :o

Sowieso vraag ik mij dat wel eens af, stel dat we wereldwijd hadden gekozen om alle vaccins land voor land te gebruiken. Dus dat je met dit soort hoeveelheden eerst Nederland zou doen, dan België, dan Frankrijk, dan Spanje, dan Duitsland, etc. etc. etc. Dan zou je in 1 klap hele landen immuniteit geven en door kunnen naar het volgende land. En dat dan elk land wat klaar is een X aantal mensen levert die kunnen gaan prikken in de volgende landen. Dan krijg je een soort sneeuwbaleffect.

Ik snap dat het logistiek en ethisch gezien niet kan hoor. Maar vond het wel leuk m er eens over na te denken hoe het dan gelopen was.
Ergens is er wel veel voor te zeggen. Voordelen:

1. Je kunt het hele land bijv. op vrijdag vrijgeven en dan vrijdag-zaterdag-zondag het hele land met Pfizer prikken. Iedereen krijgt gewoon een afspraak en moet verschijnen op die tijd. Je kunt zelfs van huis tot huis gaan. Qua logistiek, afspraken etc. veel makkelijker.

2. Je krijgt een veel beter zicht op het effect van het vaccin. Als de besmettingen in het gevaccineerde land sterk omlaag gaan en in buurlanden niet, dan weet je hoe sterk het effect van het vaccin is.

3. Je kunt binnen 3 weken na de eerst prik de tweede ronde organiseren en 2 weken daarna alle maatregelen vermoedelijk volledig loslaten. Je hoeft dus niet door allerlei tussenstadia, maar bent 5 weken van alles af.

4. Je voorkomt dat er varianten van het virus ontstaan in mensen met gedeeltelijke immuniteit tussen twee vaccinaties in (dit is wel eens geopperd).
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_200009441
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Onderaan de streep had het je in totaal meer ellende opgeleverd. Dat komt niet door de logistieke ellende, maar omdat nu Europabreed over het algemeen toch eerst de meest kwetsbare groepen zijn gevaccineerd. Doe je het land voor land, dan ben je miljoenen mensen aan het vaccineren in land A die maar voor een zeer klein aantal opnames zorgen terwijl de ouderen in land B niet aan de beurt zijn en de ziekenhuizen overstromen. En na een tijdje is je ziekenhuiscapaciteit ook nog eens heel scheef verdeeld onder de landen.

De logistieke winst gaat op geen enkele manier opwegen tegen de medische verliezen.
Eerlijk gezegd ben ik nooit echt voorstander geweest van de volgorde hoe er nu besloten is om te gaan prikken. Ik vraag mij namelijk serieus af wat er gebeurd zou zijn als we niet begonnen waren met de kwetsbaren maar met het zorgpersoneel (had nu ook prio voor een deel) en dan door naar de groep 18-30. Dat is niet de groep die in het ziekenhuis beland, maar wel de groep die voor het grootste deel van de verspreiding zorgt. Heel simpel gedacht (en dat is te simpel, ik geef het direct toe) zou je kunnen redeneren dat als je de angel uit de verspreiding haalt je automatisch ook zorgt dat de kwetsbare groep beschermd wordt.

En zo zou ik dat ook zien gebeuren met als je hele landen in 1 klap doet. Je haalt dan bijvoorbeeld de angel er in Nederland uit, wat automatisch zorgt voor ruimte in de ziekenhuizen om eventueel buurlanden te helpen. En zo ga je door.

Maar ik besef mij goed dat wat jij zegt ook absoluut waar is, kwetsbare mensen moeten in sommige gevallen dan lang wachten met alle gevolgen van dien. En ik besef mij ook dat elke keuze, ook mijn keuze zoals hierboven, bepaalde gevolgen heeft.
pi_200009445
Net Moderna gekregen voor de eerste prik, enige bijwerking tot nu toe is een beetje koude oren, of komt dat van de airco in de auto.. Zelden last van gehad iig, alleen in de winter. Dus een beetje raar maar goed. _O-
pi_200009462
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:22 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ergens is er wel veel voor te zeggen. Voordelen:

1. Je kunt het hele land bijv. op vrijdag vrijgeven en dan vrijdag-zaterdag-zondag het hele land met Pfizer prikken. Iedereen krijgt gewoon een afspraak en moet verschijnen op die tijd. Je kunt zelfs van huis tot huis gaan. Qua logistiek, afspraken etc. veel makkelijker.

2. Je krijgt een veel beter zicht op het effect van het vaccin. Als de besmettingen in het gevaccineerde land sterk omlaag gaan en in buurlanden niet, dan weet je hoe sterk het effect van het vaccin is.

3. Je kunt binnen 3 weken na de eerst prik de tweede ronde organiseren en 2 weken daarna alle maatregelen vermoedelijk volledig loslaten. Je hoeft dus niet door allerlei tussenstadia, maar bent 5 weken van alles af.

4. Je voorkomt dat er varianten van het virus ontstaan in mensen met gedeeltelijke immuniteit tussen twee vaccinaties in (dit is wel eens geopperd).
Het is jammer dat Corona zodanig is dat je dit niet kan testen, als het enkel een neusverkoudheid zou zijn zonder ernstige gevallen dan kan je het risico wel nemen.

Maar ik denk wel dat er een efficiëntie te behalen zou zijn op deze manier.
pi_200009465
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:23 schreef Xenorium het volgende:
Net Moderna gekregen voor de eerste prik, enige bijwerking tot nu toe is een beetje koude oren, of komt dat van de airco in de auto.. Zelden last van gehad iig, alleen in de winter. Dus een beetje raar maar goed. _O-
Lekker! Waar ben je geweest?
pi_200009484
Het is best erg om toe te geven, maar ik heb met een schuin oog wel gezien dat er 686 besmettingen waren. Maar dit is zo laag geworden dat je er bijna niet meer over nadenkt.

Terwijl het toch weer bijna 400 minder is dan vorige week dinsdag *O*
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:29:56 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200009533
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:23 schreef GereDathan het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik nooit echt voorstander geweest van de volgorde hoe er nu besloten is om te gaan prikken. Ik vraag mij namelijk serieus af wat er gebeurd zou zijn als we niet begonnen waren met de kwetsbaren maar met het zorgpersoneel (had nu ook prio voor een deel) en dan door naar de groep 18-30. Dat is niet de groep die in het ziekenhuis beland, maar wel de groep die voor het grootste deel van de verspreiding zorgt. Heel simpel gedacht (en dat is te simpel, ik geef het direct toe) zou je kunnen redeneren dat als je de angel uit de verspreiding haalt je automatisch ook zorgt dat de kwetsbare groep beschermd wordt.
Dit is een interessante theorie. Ik ben geen virus- of vaccindeskundige (wel wiskundige overigens, met een voorliefde voor logistiek) maar als ik een inschatting moet maken dan zou dit niet de winnende strategie geweest zijn, omdat je indirecte winst moet gaan afwegen tegen directe winst. 100.000 besmette twintigers kan een relatief klein probleem zijn terwijl 1000 besmette tachtigers voor het nabijgelegen ziekenhuis een ramp is. Het aantal mensen dat gevaccineerd moet zijn om de besmettingen zo hard af te remmen dat het via een vorm van groepsimmuniteit gaat zorgen voor bescherming van de zwakkeren is simpelweg te groot. Groter dan de groep die je wil beschermen, in elk geval.

Wat niet betekent dat wat we nu gedaan hebben de meest efficiënte vorm was. Het in kleine tranches vaccineren van de verpleeghuizen e.d. was natuurlijkeen bureaucratische blunder, dat had altijd meteen gemoeten. Het gaat om kleine, relatief gesloten gemeenschappen die zichzelf enigszins kunnen beschermen. En ik ben nooit een voorstander geweest van het voortrekken van onderwijspersoneel, maar als je dat doet dan zou je dat ook per school/instelling moeten doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:37:46 #50
268495 Oliver23
Ninja Mime!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')