Denk niet veel nee. Maar ik wil dat als mensen mij bellen en ik ben er niet of neem niet op, dat ze dan een bericht horen. Alleen ik wil niet dat zij zelf ook een bericht kunnen achterlaten. Precies om de reden die je noemt, er zijn honderd andere manieren om mij te bereiken.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:07 schreef Rekkie het volgende:
Zijn er nog mensen die iets doen met voicemail dan?
Met alle andere opties die er tegenwoordig zijn?
Ik zal dan wel te simpel denken, maar voicemail uit? Men moet toch zelf kunnen bedenken dat er alternatieven zijn?quote:Op maandag 21 juni 2021 11:08 schreef Sym0n het volgende:
[..]
Denk niet veel nee. Maar ik wil dat als mensen mij bellen en ik ben er niet of neem niet op, dat ze dan een bericht horen. Alleen ik wil niet dat zij zelf ook een bericht kunnen achterlaten. Precies om de reden die je noemt, er zijn honderd andere manieren om mij te bereiken.
Ik wil het voor mijn zakelijke nummer gebruiken, zodat ik met mijn voice message de beller naar de juiste plek kan doorverwijzen. Of de kantoortijden benoemen waarop ik telefonisch bereikbaar ben, zodat ze dat te horen krijgen als ze buiten kantoortijden bellen.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:14 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik zal dan wel te simpel denken, maar voicemail uit? Men moet toch zelf kunnen bedenken dat er alternatieven zijn?
Zo heb ik het wel gedaan in ieder geval.
Toen ik voicemail nog aan had (zakelijk) belden mensen mij, ging over naar voicemail en die spraken ze niet in.
Meestal kreeg ik dan een mail, sms of whatsapp.
Dat zou prima zijn, ik wil er best voor betalen. Ik weet dat dit vroeger wel kon met de standaard voicemail op mobiel, zelfs nog voor het smartphone tijdperk. Je kon gewoon de optie uitzetten voor bellers om een bericht achter te laten. En dan horen ze wel mijn welkomstboodschap. Ik weet alleen niet meer bij welke provider(s) dat was.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:06 schreef Watuntrik het volgende:
Voicemail is een externe VOIP service en wordt daar dus op een server van de provider digitaal opgenomen waar jij het weer kunt afluisteren. Dan ben je afhankelijk van wat zij aanbieden. Waarschijnlijk gewoon niet bedoeld als berichten service voor jou bedrijfje. Die service zul je dan ergens moeten aankopen.
Die apps ken ik inderdaad, en overigens heeft Android die mogelijkheid tegenwoordig ook standaard aan boord.quote:Zoek eens op Auto Reply in de App store, dit stel je in op eigen toestel. Het bestaat al langer als tekstbericht via sms. Dus wanneer je na aantal keer overgaan en geen gehoor krijgt de beller een tekstbericht terug die jij zelf hebt ingesteld.
Mogelijk bestaan er tegenwoordig apps die dit met opgenomen gesproken berichten zou kunnen doen.
Zou je dit ook willen wanneer je telefoon uit staat dan heb je een 2e telefoon nodig die bv thuis continue aan staat en op de lader hangt. Dan laat je de gesprekken doorschakelen naar dit nummer voordat voordat je de foon uitschakelt. En op die 2e foon ook Auto Reply inschakelen.
Ik heb al vele jaren geen vaste lijn meer. Maar sowieso lijkt me een apart apparaat voor dit doeleinde wel erg 19e eeuws. Dat moet vandaag de dag toch met een simpel appje of online service kunnen zou je denken. Al zou ik best zoiets willen kopen als het een mogelijkheid was, maar ik heb dus geen vaste lijn.quote:Een andere optie zou een eigen antwoordapparaat thuis zijn op je vaste lijn. Dan daarheen doorschakelen bij geen gehoor. Zo'n antwoord apparaat kun je dan zelf instellen zoals je wenst.
Ik wil geen berichten op mijn voicemail "ja hallo met X, kunt u me terugbellen", daar is geen beginnen aan. Ik wil klantensupport zoveel mogelijk online houden. Nou kan ik het natuurlijk negeren en m'n voicemail berichten gewoon niet afluisteren. Privé zou me dat niks interesseren, maar zakelijk gezien wil ik niet klanten denken "WTF is dat voor kutservice, ik heb ingesproken en ze bellen me niet eens terug".quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom wil je niet dat mensen een bericht inspreken? Je hoeft het niet af te luisteren...
Ik heb nog nooit voicemail afgeluisterd en kwam per toeval erachter dat uk het ook uit kon zetten, wat ik nu gedaan hebt.
Dan zal je moeten zoeken naar een zakelijke dienstverlener ipv een particuliere dienstverlener.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:10 schreef Sym0n het volgende:
[..]
Ik wil geen berichten op mijn voicemail "ja hallo met X, kunt u me terugbellen", daar is geen beginnen aan. Ik wil klantensupport zoveel mogelijk online houden. Nou kan ik het natuurlijk negeren en m'n voicemail berichten gewoon niet afluisteren. Privé zou me dat niks interesseren, maar zakelijk gezien wil ik niet klanten denken "WTF is dat voor kutservice, ik heb ingesproken en ze bellen me niet eens terug".
De mogelijkheid om berichten in te spreken schept naar mijn idee de verwachting dat daar iets mee gedaan wordt. Dus ik wil gewoon dat die mogelijkheid er niet is. Zodat als ze buiten kantoortijden bellen, dat ze een nette voice boodschap horen die hen naar de online helpdesk verwijst.
Ja prima, zakelijk of particulier maakt mij niet uit, ik zit nergens aan vast.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan zal je moeten zoeken naar een zakelijke dienstverlener ipv een particuliere dienstverlener.
Omdat je de verwachting schept als de mogelijkheid wordt geboden?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom wil je niet dat mensen een bericht inspreken? Je hoeft het niet af te luisteren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |