abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 juni 2021 @ 10:52:35 #1
492149 Sym0n
appels > peren
pi_199987292
Ik wil op mijn 06 graag een voicemail boodschap zetten zonder dat bellers een bericht kunnen achterlaten.

Dus als ze mij bellen en ik neem niet op, dat ze dan mijn boodschap horen maar zelf niks kunnen inspreken. Dus eigenlijk meer "voice answer" dan voicemail.

Ik zit op dit moment bij Lebara maar daar lijkt dat niet te kunnen. Ik kan in de voicemail opties wel uitzetten dat bellers een bericht kunnen inspreken, maar dan speelt hij mijn eigen boodschap ook niet meer af. Iemand die dan belt hoort dan alleen "het nummer dat u probeert te bereiken heeft geen voicemail".

Extra vaag vind ik bij Lebara dat als mijn telefoon uit staat, dat bellers dan ook geen voicemail bericht krijgen te horen maar alleen "dit nummer is niet bereikbaar". Ik zou denken dat voicemail juist voor die gevallen handig is (batterij leeg, zit in vliegtuig, enzovoort) maar goed.

Weet iemand een andere provider of liefst een sim only waarmee bovenstaande wel kan?
The leader should know how to enter into evil when necessity commands.
pi_199987425
Zijn er nog mensen die iets doen met voicemail dan?
Met alle andere opties die er tegenwoordig zijn?
  maandag 21 juni 2021 @ 11:08:54 #3
492149 Sym0n
appels > peren
pi_199987440
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:07 schreef Rekkie het volgende:
Zijn er nog mensen die iets doen met voicemail dan?
Met alle andere opties die er tegenwoordig zijn?
Denk niet veel nee. Maar ik wil dat als mensen mij bellen en ik ben er niet of neem niet op, dat ze dan een bericht horen. Alleen ik wil niet dat zij zelf ook een bericht kunnen achterlaten. Precies om de reden die je noemt, er zijn honderd andere manieren om mij te bereiken.
The leader should know how to enter into evil when necessity commands.
pi_199987487
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:08 schreef Sym0n het volgende:

[..]

Denk niet veel nee. Maar ik wil dat als mensen mij bellen en ik ben er niet of neem niet op, dat ze dan een bericht horen. Alleen ik wil niet dat zij zelf ook een bericht kunnen achterlaten. Precies om de reden die je noemt, er zijn honderd andere manieren om mij te bereiken.
Ik zal dan wel te simpel denken, maar voicemail uit? Men moet toch zelf kunnen bedenken dat er alternatieven zijn?

Zo heb ik het wel gedaan in ieder geval.
Toen ik voicemail nog aan had (zakelijk) belden mensen mij, ging over naar voicemail en die spraken ze niet in.
Meestal kreeg ik dan een mail, sms of whatsapp.
  maandag 21 juni 2021 @ 11:21:18 #5
492149 Sym0n
appels > peren
pi_199987575
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:14 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik zal dan wel te simpel denken, maar voicemail uit? Men moet toch zelf kunnen bedenken dat er alternatieven zijn?

Zo heb ik het wel gedaan in ieder geval.
Toen ik voicemail nog aan had (zakelijk) belden mensen mij, ging over naar voicemail en die spraken ze niet in.
Meestal kreeg ik dan een mail, sms of whatsapp.
Ik wil het voor mijn zakelijke nummer gebruiken, zodat ik met mijn voice message de beller naar de juiste plek kan doorverwijzen. Of de kantoortijden benoemen waarop ik telefonisch bereikbaar ben, zodat ze dat te horen krijgen als ze buiten kantoortijden bellen.

In theorie zou men dat zelf moeten kunnen bedenken ja. In de praktijk..... laten we zeggen dat ik veel te maken met klanten van een vorige generatie :)
The leader should know how to enter into evil when necessity commands.
pi_200005954
Voicemail is een externe VOIP service en wordt daar dus op een server van de provider digitaal opgenomen waar jij het weer kunt afluisteren. Dan ben je afhankelijk van wat zij aanbieden. Waarschijnlijk gewoon niet bedoeld als berichten service voor jou bedrijfje. Die service zul je dan ergens moeten aankopen.

Zoek eens op Auto Reply in de App store, dit stel je in op eigen toestel. Het bestaat al langer als tekstbericht via sms. Dus wanneer je na aantal keer overgaan en geen gehoor krijgt de beller een tekstbericht terug die jij zelf hebt ingesteld.

Mogelijk bestaan er tegenwoordig apps die dit met opgenomen gesproken berichten zou kunnen doen.

Zou je dit ook willen wanneer je telefoon uit staat dan heb je een 2e telefoon nodig die bv thuis continue aan staat en op de lader hangt. Dan laat je de gesprekken doorschakelen naar dit nummer voordat voordat je de foon uitschakelt. En op die 2e foon ook Auto Reply inschakelen.

Een andere optie zou een eigen antwoordapparaat thuis zijn op je vaste lijn. Dan daarheen doorschakelen bij geen gehoor. Zo'n antwoord apparaat kun je dan zelf instellen zoals je wenst.

[ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 22-06-2021 11:13:53 ]
pi_200006504
Waarom wil je niet dat mensen een bericht inspreken? Je hoeft het niet af te luisteren...
Ik heb nog nooit voicemail afgeluisterd en kwam per toeval erachter dat uk het ook uit kon zetten, wat ik nu gedaan hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:03:53 #8
492149 Sym0n
appels > peren
pi_200006663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:06 schreef Watuntrik het volgende:
Voicemail is een externe VOIP service en wordt daar dus op een server van de provider digitaal opgenomen waar jij het weer kunt afluisteren. Dan ben je afhankelijk van wat zij aanbieden. Waarschijnlijk gewoon niet bedoeld als berichten service voor jou bedrijfje. Die service zul je dan ergens moeten aankopen.
Dat zou prima zijn, ik wil er best voor betalen. Ik weet dat dit vroeger wel kon met de standaard voicemail op mobiel, zelfs nog voor het smar​tphone tijdperk. Je kon gewoon de optie uitzetten voor bellers om een bericht achter te laten. En dan horen ze wel mijn welkomstboodschap. Ik weet alleen niet meer bij welke provider(s) dat was.

quote:
Zoek eens op Auto Reply in de App store, dit stel je in op eigen toestel. Het bestaat al langer als tekstbericht via sms. Dus wanneer je na aantal keer overgaan en geen gehoor krijgt de beller een tekstbericht terug die jij zelf hebt ingesteld.

Mogelijk bestaan er tegenwoordig apps die dit met opgenomen gesproken berichten zou kunnen doen.

Zou je dit ook willen wanneer je telefoon uit staat dan heb je een 2e telefoon nodig die bv thuis continue aan staat en op de lader hangt. Dan laat je de gesprekken doorschakelen naar dit nummer voordat voordat je de foon uitschakelt. En op die 2e foon ook Auto Reply inschakelen.
Die apps ken ik inderdaad, en overigens heeft Android die mogelijkheid tegenwoordig ook standaard aan boord.
Daarvoor moet de telefoon dan wel aan staan, maar daar kan ik mee leven.

Echter ik heb geen enkele kunnen vinden die het met een voice bericht kan. Is ook iets anders, bij die Auto Reply apps wordt er niet opgenomen maar stuurt de app een SMSje terug naar de beller. Voor wat ik zoek moet er wel worden opgenomen, en een gesproken bericht worden afgespeeld.

quote:
Een andere optie zou een eigen antwoordapparaat thuis zijn op je vaste lijn. Dan daarheen doorschakelen bij geen gehoor. Zo'n antwoord apparaat kun je dan zelf instellen zoals je wenst.
Ik heb al vele jaren geen vaste lijn meer. Maar sowieso lijkt me een apart apparaat voor dit doeleinde wel erg 19e eeuws. Dat moet vandaag de dag toch met een simpel appje of online service kunnen zou je denken. Al zou ik best zoiets willen kopen als het een mogelijkheid was, maar ik heb dus geen vaste lijn.
The leader should know how to enter into evil when necessity commands.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:10:43 #9
492149 Sym0n
appels > peren
pi_200006759
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom wil je niet dat mensen een bericht inspreken? Je hoeft het niet af te luisteren...
Ik heb nog nooit voicemail afgeluisterd en kwam per toeval erachter dat uk het ook uit kon zetten, wat ik nu gedaan hebt.
Ik wil geen berichten op mijn voicemail "ja hallo met X, kunt u me terugbellen", daar is geen beginnen aan. Ik wil klantensupport zoveel mogelijk online houden. Nou kan ik het natuurlijk negeren en m'n voicemail berichten gewoon niet afluisteren. Privé zou me dat niks interesseren, maar zakelijk gezien wil ik niet klanten denken "WTF is dat voor kutservice, ik heb ingesproken en ze bellen me niet eens terug".

De mogelijkheid om berichten in te spreken schept naar mijn idee de verwachting dat daar iets mee gedaan wordt. Dus ik wil gewoon dat die mogelijkheid er niet is. Zodat als ze buiten kantoortijden bellen, dat ze een nette voice boodschap horen die hen naar de online helpdesk verwijst.
The leader should know how to enter into evil when necessity commands.
pi_200006793
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:10 schreef Sym0n het volgende:

[..]

Ik wil geen berichten op mijn voicemail "ja hallo met X, kunt u me terugbellen", daar is geen beginnen aan. Ik wil klantensupport zoveel mogelijk online houden. Nou kan ik het natuurlijk negeren en m'n voicemail berichten gewoon niet afluisteren. Privé zou me dat niks interesseren, maar zakelijk gezien wil ik niet klanten denken "WTF is dat voor kutservice, ik heb ingesproken en ze bellen me niet eens terug".

De mogelijkheid om berichten in te spreken schept naar mijn idee de verwachting dat daar iets mee gedaan wordt. Dus ik wil gewoon dat die mogelijkheid er niet is. Zodat als ze buiten kantoortijden bellen, dat ze een nette voice boodschap horen die hen naar de online helpdesk verwijst.
Dan zal je moeten zoeken naar een zakelijke dienstverlener ipv een particuliere dienstverlener.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:32:09 #11
492149 Sym0n
appels > peren
pi_200007020
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan zal je moeten zoeken naar een zakelijke dienstverlener ipv een particuliere dienstverlener.
Ja prima, zakelijk of particulier maakt mij niet uit, ik zit nergens aan vast.

Maar mijn vraag was dus: weet iemand een provider of dienstverlener waar dit kan :)
Want het lijkt zo'n simpele feature: gewoon het achterlaten van berichten uitzetten in je voicemail. Maar ik kan het tot nu toe nergens vinden.
The leader should know how to enter into evil when necessity commands.
pi_200007379
Dit is wel al ouder bericht uit 2018, maar daar schijnt het te kunnen met KPN of niet? Wordt niet echt duidelijk.

https://forum.kpn.com/mob(...)cht-inspreken-449702

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/voicemail.htm
Ik vermoed dat het staat onder Begroeting instellen in de KPN Voicemail App.

Goed mogelijk dat andere providers ook zo'n app aanbieden.

Of anders dit en zo ouderwets is het niet. Moet je wel een vaste telefoonlijn bij je internet abo aanvragen. Das zo gepiept, das allemaal voip tegenwoordig. Misschien heb je 'm standaard in je abo zitten maar gebruik je het niet. Toch even checken. En dan mobiel bij geen gehoor doorschakelen naar de vaste lijn.

https://www.dectdirect.nl(...)NpE9otUaAqj5EALw_wcB

Althans ik had vroeger Ziggo en die hadden toen alleen maar compleet pakketen. Iternet-TV en Telefoon. Das de reden waarom ik overgestapt ben betaalde voor shit die ik niet gebruik. Zoals geen thuis telefoon en geen TV.

https://www.dectdirect.nl/nl/search/antwoordapparaat/

Of eens bellen met de Belfabriek. Die kunnen je daar alles over vertellen.
https://www.belfabriek.nl/functies/ingesproken-welkomsttekst

[ Bericht 4% gewijzigd door Watuntrik op 22-06-2021 13:34:39 ]
pi_200049159
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom wil je niet dat mensen een bericht inspreken? Je hoeft het niet af te luisteren...

Omdat je de verwachting schept als de mogelijkheid wordt geboden?

Edit: is al gezegd, ik lette niet op.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')