quote:Zware straf, maar terecht als je ziet dat het al de 11e keer is.
Vijf jaar cel en castratie voor pedofielDe rechtbank in Kortrijk heeft dinsdag een pedofiel veroordeeld tot vijf jaar cel, zo meldt het Gazet van Antwerpen. De man verliest ook voor tien jaar zijn burgerrechten.
De drie jaar voorwaardelijke celstraf die de veroordeelde opliep, zijn verbonden aan enkele voorwaarden. Zo moet hij zich chemisch laten castreren door het volgen van een hormonale behandeling. De man vergreep zich immers al ettelijke keren aan minderjarigen. In het verleden liep hij reeds tien veroordelingen op.
Bron: www.nu.nl
quote:10 keer te veel!
Op dinsdag 28 januari 2003 15:28 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Zware straf, maar terecht als je ziet dat het al de 11e keer is.
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 28-01-2003 15:44]
quote:]
Op dinsdag 28 januari 2003 15:28 schreef Minisuisse het volgende:
100% terecht vind ik...
sja.. alleen beetje laat misschien...
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 15:30 schreef Qarinx het volgende:[..]
10 keer te veel!
Hij had bij de eerste veroordeling al (chemisch) gecastreerd moeten worden..
Precies, met gelooft nog steeds teveel in "het goede" 1 keer stelen, ok, kan gebeuren, kind verkrachten is meteen iemand voor het leven beschadigen. Meteen terug doen dus!
quote:Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Op dinsdag 28 januari 2003 15:31 schreef DennisMoore het volgende:
Wat houdt dat verlies van de burgerrechten in?
quote:Als je dan op straat in elkaar getrapt word heb je bijv. geen recht meer op hulp van de politie..
Op dinsdag 28 januari 2003 15:33 schreef Frollo het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
't Klinkt als vogelvrij verklaren in de middeleeuwen, maar zal wel minder drastisch zijn. Misschien geen stemrecht meer ofzo.
quote:Dat lijkt me sterk.
Op dinsdag 28 januari 2003 15:35 schreef Kogando het volgende:[..]
Als je dan op straat in elkaar getrapt word heb je bijv. geen recht meer op hulp van de politie..
Denk idd dat het met stemmen enzo te maken heeft.
quote:Tuurlijk, 'k maakte ook maar een geintje..
Op dinsdag 28 januari 2003 15:36 schreef Tijn het volgende:
Dat lijkt me sterk.
quote:Dat vind ik dan toch weer te ver gaan... Je mag straffen, maar niet vervallen tot barbaars gedrag. Weet je zeker dat het niet zoiets is als kwijtraken van stemrecht, uitkeringen, e.d.
Op dinsdag 28 januari 2003 15:35 schreef Kogando het volgende:[..]
Als je dan op straat in elkaar getrapt word heb je bijv. geen recht meer op hulp van de politie..
quote:tis simpel: kijkt naar wat je rechten zijn als burger in Belgie, en die heeft hij dus niet.
Op dinsdag 28 januari 2003 15:36 schreef Tijn het volgende:[..]
Dat lijkt me sterk.
Denk idd dat het met stemmen enzo te maken heeft.
1 uit het staatsburgerschap voortvloeiend recht
Hier wordt het ook niet veel duidelijker van...
quote:Zijn er eigenlijk ook vrouwen die zich vergrijpen aan kleine jongentjes, of vrouwen die mannen verkrachten?
Op dinsdag 28 januari 2003 15:39 schreef Lucille het volgende:
Prima toch? Pedofilie is niet iets dat je met gedragstherapie alleen kan veranderen. Daar is meer voor nodig. Chemische castratie is één van de manieren. Ballen er afhakken een andere.
Vind ik maar een vreemde straf. (Als dat zo zou zijn.)
quote:Het delict en de straf staan niet in verhouding tot elkaar inderdaad. Dat is net zoiets als bij een moordenaar zijn rijbewijs in beslag nemen.
Op dinsdag 28 januari 2003 15:41 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom zou iemand die sexuele misdaden heeft gepleegd, niet meer mogen stemmen, of geen uitkering meer ontvangen? Dat heeft niets met elkaar te maken.Vind ik maar een vreemde straf. (Als dat zo zou zijn.)
quote:Ligt er dan weer aan hoe hij iemand vermoord heeft.
Op dinsdag 28 januari 2003 15:42 schreef Kogando het volgende:Het delict en de straf staan niet in verhouding tot elkaar inderdaad. Dat is net zoiets als bij een moordenaar zijn rijbewijs in beslag nemen.
quote:Inderdaad!
Op dinsdag 28 januari 2003 15:41 schreef Zelrich het volgende:
Op het moment dat je 11 keer in herhaling valt vind ik geen enkele straf te zwaar!
Ik snap niet eens hoe het kan! Dat ze het zo ver laten komen....
Je gaat je bij de 3e keer toch echt wel afvragen of niet iets heel erg fout zit in de manier van straffen.... en helemaal na de 8ste, 9e keer..
Levenslang opsluiten!
quote:Als hij een auto op iemand heeft gegooid bijvoorbeeld bedoel je, tja...
Op dinsdag 28 januari 2003 15:45 schreef DennisMoore het volgende:
Ligt er dan weer aan hoe hij iemand vermoord heeft..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |