abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 juni 2021 @ 08:48:10 #32
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199985966
Uiteindelijk is overduidelijk dat zonder maatregelen de situatie extreem veel ernstiger was geweest. Je moet ook wel een complete randdebiel zijn om dat niet te zien. Of dit de juiste maatregelen waren, of alle maatregelen even succesvol waren, of sommige maatregelen niet volstrekt zinloos waren? Niemand die het weet, want dat heb je nou eenmaal in dit soort situaties.

Zonder maatregelen waren er veel meer corona-patiënten geweest, dat is duidelijk te zien in gebieden die vergelijkbaar zijn qua klimaat en bevolkingsdichtheid en die weinig of late maatregelen hebben genomen. Nog meer corona-patiënten had tot nog meer opnames en IC bezetting geleid en dus nog meer andere patiënten verdrongen. Of bij dit hele gebeuren altijd de juiste keuzes over wie wel en wie niet behandelen zijn gemaakt? Waarschijnlijk niet, de vraag is of dat überhaupt mogelijk is tijdens een crisis. Collatoral damage is onvermijdelijk.

En tja, bezuinigingen, is dat echt zo? Wanneer je naar de Nederlandse zorg kijkt dan is die gewoon top 5 qua uitgaven in Europa en wordt nog steeds ook als top-5 qua kwaliteit gezien. Kun je je voorbereiden op een pandemie waarvan je niet weet wanneer die komt? Ik denk dat dat gewoon erg lastig is.

Kortom, volgens mij heeft de overheid dit best aardig aangepakt. Geen 10, maar ook zeker geen onvoldoende.
pi_199986113
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vijfentachtig procent van de volwassenen is gevaccineerd of heeft daar een afspraak voor. Dus ik schat een procent of 10-15 in dat wappie genoeg is om te geloven dat onze gezondheidszorg nauwelijks problemen heeft gehad.
Rare conclusie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199986129
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:39 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat je we kan doen is net zulke domme antwoorden terug geven... Dan krijg je leuke discussies...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199986179
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk dat de zorg voor een kankerpatiënt die met behandeling nog zo'n 25 jaar door had gekund, wel voorrang had moeten krijgen.
Ik vind dat er geen sprake van voorrang had moeten zijn. Ik vind dat iedereen gewoon zorg had moeten krijgen.

De zorg heeft gefaald, er moeten koppen rollen (figuurlijk dan).
  maandag 21 juni 2021 @ 09:22:22 #36
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199986259
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vijfentachtig procent van de volwassenen is gevaccineerd of heeft daar een afspraak voor. Dus ik schat een procent of 10-15 in dat wappie genoeg is om te geloven dat onze gezondheidszorg nauwelijks problemen heeft gehad.
Goede conclusie :') :') :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_199986396
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:14 schreef xminator het volgende:
Ik vind dat er geen sprake van voorrang had moeten zijn. Ik vind dat iedereen gewoon zorg had moeten krijgen.

De zorg heeft gefaald, er moeten koppen rollen (figuurlijk dan).
Jij bent wel een tikje wereldvreemd of niet? Hoe had iedereen zorg moeten krijgen als simpelweg de capaciteit er niet is? En in welk opzicht heeft de zorg gefaald dan volgens jou?
pi_199986423
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk dat de zorg voor een kankerpatiënt die met behandeling nog zo'n 25 jaar door had gekund, wel voorrang had moeten krijgen.
stel je dan voor, stikkende mensen laten barsten.. corona is acute levensbedreiging, die krijgen altijd voorrang.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:02:45 #39
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199986701
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

stel je dan voor, stikkende mensen laten barsten.. corona is acute levensbedreiging, die krijgen altijd voorrang.
Ja want een 35 jarige kankerpatiënt die geholpen kan worden en wellicht nog 70 kan worden is minder belangrijk dan een 65+er met covid die daar in de meeste gevallen alleen komt omdat hij of zij al ongezond is en of al onderliggende kwalen heeft.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:10:33 #40
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199986784
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Hoe weet jij of de schade groter zou zijn geweest terwijl je daarvoor aangeeft dat niemand weet wat er gebeurt zou zijn?
Als we geen maatregelen hadden dan hadden we meer besmettingen en dus meer druk op ziekenhuizen, en dit probleem zou dan véél erger zijn geweest. Dit is alweer een bewijs dat we ons beter aan de maatregelen moeten houden en niet zomaar opgeven. Je kunt letterlijk levens besparen door je enkel aan de maatregelen te houden, doe dat dan ook, want alleen samen krijgen we corona onder controle.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199986836
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jij bent wel een tikje wereldvreemd of niet? Hoe had iedereen zorg moeten krijgen als simpelweg de capaciteit er niet is? En in welk opzicht heeft de zorg gefaald dan volgens jou?
Er werken circa 150.000 zorgverleners (hier zit dus geen facilitaire medewerkers en andere ondersteuning bij) in alle ziekenhuizen in NL. Op het hoogtepunt waren circa 2.4k aan bedden bezet ivm corona. Per bed stonden er dus 63 zorgverleners om een persoon heen? Ik lees dus dat er per 2 ic bedden 1 verpleegkundige is. Per 6 bedden 1 arts. Laten we zeggen dat alle bedden betrekking hadden op IC (niet ic heb je minder verpleegkundigen per bed). Dit maakt 1.600 personeel, laten we zeggen dat er het dubbele is ingezet 3.200 personeel. Wat hebben al die 145k medewerkers dan gedaan?

De zorgsector in NL slurpt geld op alsof het niets is, maar waar het aan uitgegeven wordt?
pi_199986861
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:14 schreef xminator het volgende:

[..]

Er werken circa 150.000 zorgverleners (hier zit dus geen facilitaire medewerkers en andere ondersteuning bij) in alle ziekenhuizen in NL. Op het hoogtepunt waren circa 2.4k aan bedden bezet ivm corona. Per bed stonden er dus 63 zorgverleners om een persoon heen? Ik lees dus dat er per 2 ic bedden 1 verpleegkundige is. Per 6 bedden 1 arts. Laten we zeggen dat alle bedden betrekking hadden op IC (niet ic heb je minder verpleegkundigen per bed). Dit maakt 1.600 personeel, laten we zeggen dat er het dubbele is ingezet 3.200 personeel. Wat hebben al die 145k medewerkers dan gedaan?

De zorgsector in NL slurpt geld op alsof het niets is, maar waar het aan uitgegeven wordt?
stop maar
pi_199986862
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:10 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Als we geen maatregelen hadden dan hadden we meer besmettingen en dus meer druk op ziekenhuizen, en dit probleem zou dan véél erger zijn geweest. Dit is alweer een bewijs dat we ons beter aan de maatregelen moeten houden en niet zomaar opgeven. Je kunt letterlijk levens besparen door je enkel aan de maatregelen te houden, doe dat dan ook, want alleen samen krijgen we corona onder controle.
Of:
Van december tot eind juni in lockdown gezeten wat aantoont dat de maatregelen niet hielpen dus in het vervolg graag de Zweedse aanpak.
pi_199986876
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]

stop maar
Ik kan ook de bronnen erbij zetten als je wil. Keiharde feiten.

Dit is het moment om toe te geven dat de zorg in NL ondermaats is en dat het punt is om hard in te grijpen.
pi_199986947
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:18 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik kan ook de bronnen erbij zetten als je wil. Keiharde feiten.

Dit is het moment om toe te geven dat de zorg in NL ondermaats is en dat het punt is om hard in te grijpen.
Zorgverlener is nogal een breed begrip he, van belang zijn vooral (het tekort aan) IC-bedden en IC-verpleegkundigen. Wat jij doet is een beetje hetzelfde als kantoormedewerkers als 1 groep zien. ,,Ja Bep van de administratie van bedrijf X in Schubbekutteveen kan toch wel even invallen voor iemand bij de Executive Board van ABN Amro?'' Zijn immers allebei kantoorbanen
  maandag 21 juni 2021 @ 10:30:01 #46
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199986987
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:11 schreef airconditioning het volgende:
Spijtig maar niemand weet wat er gebeurd zou zijn als we de maatregelen niet hadden. Dan zou de schade veel groter zijn geweest.
Kennelijk weet bijna niemand dat.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:31:12 #47
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199986999
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:10 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Als we geen maatregelen hadden dan hadden we meer besmettingen en dus meer druk op ziekenhuizen, en dit probleem zou dan véél erger zijn geweest. Dit is alweer een bewijs dat we ons beter aan de maatregelen moeten houden en niet zomaar opgeven. Je kunt letterlijk levens besparen door je enkel aan de maatregelen te houden, doe dat dan ook, want alleen samen krijgen we corona onder controle.


Ik kan je het volgende boek sterk aanraden:

DWINGELAND
Orwell in de polder
Auteur: Coen de Jong

Doe er je voordeel mee.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:35:18 #48
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199987053
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:16 schreef Nober het volgende:

[..]

Of:
Van december tot eind juni in lockdown gezeten wat aantoont dat de maatregelen niet hielpen dus in het vervolg graag de Zweedse aanpak.
Dan krijgen we taferelen zoals Brazilië en India dat moeten we dus echt vermijden. Zelfs Zweden heeft spijt dat ze niet op tijd hebben ingegrepen:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201217_94438616
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 21 juni 2021 @ 10:35:39 #49
414785 sirdanilot
pi_199987059
Verbaast me helemaal niks. De regering heeft bloed aan haar handen.

Niet alleen door extra sterfte onder niet-coronagerelateerde zieken, maar ook omdat ze nooit gewoon de grenzen dicht hebben gedaan. In plaats daarvan iedereen maar laten binnen komen en ondertussen het land laten creperen in lockdown. Waarom? Zodat de grote oliebazen konden blijven vliegen natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199987144
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:02 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ja want een 35 jarige kankerpatiënt die geholpen kan worden en wellicht nog 70 kan worden is minder belangrijk dan een 65+er met covid die daar in de meeste gevallen alleen komt omdat hij of zij al ongezond is en of al onderliggende kwalen heeft.
acute IC hulp gaat voor, ja.
pi_199987169
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:35 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Dan krijgen we taferelen zoals Brazilië en India dat moeten we dus echt vermijden. Zelfs Zweden heeft spijt dat ze niet op tijd hebben ingegrepen:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201217_94438616
Met al die vaccinaties zijn maatregelen iig niet meer nodig.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:44:09 #52
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199987178
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:14 schreef xminator het volgende:

[..]

Er werken circa 150.000 zorgverleners (hier zit dus geen facilitaire medewerkers en andere ondersteuning bij) in alle ziekenhuizen in NL. Op het hoogtepunt waren circa 2.4k aan bedden bezet ivm corona. Per bed stonden er dus 63 zorgverleners om een persoon heen? Ik lees dus dat er per 2 ic bedden 1 verpleegkundige is. Per 6 bedden 1 arts. Laten we zeggen dat alle bedden betrekking hadden op IC (niet ic heb je minder verpleegkundigen per bed). Dit maakt 1.600 personeel, laten we zeggen dat er het dubbele is ingezet 3.200 personeel. Wat hebben al die 145k medewerkers dan gedaan?

De zorgsector in NL slurpt geld op alsof het niets is, maar waar het aan uitgegeven wordt?
Oh god, je hebt echt geen idee wat je zegt he? ;(
  maandag 21 juni 2021 @ 10:46:05 #53
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199987208
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:43 schreef Nober het volgende:

[..]

Met al die vaccinaties zijn maatregelen iig niet meer nodig.
Kijk je wel eens naar een persconferentie?
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:47:41 #54
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199987232
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

acute IC hulp gaat voor, ja.
Oke dus iemand die acute hulp nodig heeft om te voorkomen dat hij/zij niet vroegtijdig aan kanker overlijd gaat voor obese (allochtone) corona-patiënten oké duidelijk.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:48:24 #55
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199987237
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:46 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Kijk je wel eens naar een persconferentie?
Al meer dan een jaar niet om twee redenen.

1) Als je meer dan 2 hersencellen hebt kijk je niet meer.
2) Alles is van te voren toch al uitgelekt en te lezen dus je hoort niks nieuws.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:51:36 #56
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199987278
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Al meer dan een jaar niet om twee redenen.

1) Als je meer dan 2 hersencellen hebt kijk je niet meer.
2) Alles is van te voren toch al uitgelekt en te lezen dus je hoort niks nieuws.
Als je in corona-crisis wilt verdiepen en begrijpen wat dit betekent voor de Nederlandse samenleving dan raad ik aan om dit wel te doen. Het is juist nu van belang dat we met zijn alle samenwerken voor een goede toekomst, zonder besmettingen. Aan deze attitude hebben we niks
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199987283
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:47 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Oke dus iemand die acute hulp nodig heeft om te voorkomen dat hij/zij niet vroegtijdig aan kanker overlijd gaat voor obese (allochtone) corona-patiënten oké duidelijk.
ja okee, jij gaat een stikkend persoon gewoon in een hoek laten liggen stikken. goed dat jij geen arts bent.
  maandag 21 juni 2021 @ 11:09:36 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199987447
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja okee, jij gaat een stikkend persoon gewoon in een hoek laten liggen stikken. goed dat jij geen arts bent.
Hij heeft een valide punt. Dat de andere doden meer verborgen en uitgesmeerd zijn betekent niet dat ze er niet zijn.
pi_199987469
De grote olifant in de kamer: 90% van de corona patiënten is en was allochtoon.

En dit gaat niet veranderen; de vaccinatiebereidheid is onder allochtonen nogal laag maar ze doen wel en masse beroep op de zorg als het misgaat.

Wat je feitelijk ziet zijn de enorme kosten van de parallelle samenleving. Dat werkt door in allerlei aspecten in de samenleving; criminaliteit, vrijheid van meningsuiting, politieke polarisering, druk op de zorg, discriminatie vanuit de overheid (allochtonen hoeven bijvoorbeeld geen afspraak te maken voor een coronaprik, autochtonen wel), erosie van de verzorgingsstaat, toenemende corruptie (invalide parkeerplaatsen fraude, etc), en ga zo maar door.

Stel je eens voor als Nederland in de jaren '70 niet de grenzen wagenwijd had opengezet......
pi_199987518
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:11 schreef Homey het volgende:
De grote olifant in de kamer: 90% van de corona patiënten is en was allochtoon.

En dit gaat niet veranderen; de vaccinatiebereidheid is onder allochtonen nogal laag maar ze doen wel en masse beroep op de zorg als het misgaat.

Wat je feitelijk ziet zijn de enorme kosten van de parallelle samenleving. Dat werkt door in allerlei aspecten in de samenleving; criminaliteit, vrijheid van meningsuiting, politieke polarisering, druk op de zorg, discriminatie vanuit de overheid (allochtonen hoeven bijvoorbeeld geen afspraak te maken voor een coronaprik, autochtonen wel), erosie van de verzorgingsstaat, toenemende corruptie (invalide parkeerplaatsen fraude, etc), en ga zo maar door.

Stel je eens voor als Nederland in de jaren '70 niet de grenzen wagenwijd had opengezet......
Hier heb je ongetwijfeld bronnen voor?
pi_199987524
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hij heeft een valide punt. Dat de andere doden meer verborgen en uitgesmeerd zijn betekent niet dat ze er niet zijn.
ja dat snap ik. maakt de hele corona crisis nog schrijnender. maar komt dus door de crisis, niet omdat de zorg verkeerde beslissingen heeft gemaakt.
ik vind het zelfs nogal onbeschoft om nu met je vinger te gaan wijzen naar diegenen die deze verschikkelijke keuzes moesten maken. die mensen zijn helden.
pi_199987533
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:11 schreef Homey het volgende:
De grote olifant in de kamer: 90% van de corona patiënten is en was allochtoon.

En dit gaat niet veranderen; de vaccinatiebereidheid is onder allochtonen nogal laag maar ze doen wel en masse beroep op de zorg als het misgaat.

Wat je feitelijk ziet zijn de enorme kosten van de parallelle samenleving. Dat werkt door in allerlei aspecten in de samenleving; criminaliteit, vrijheid van meningsuiting, politieke polarisering, druk op de zorg, discriminatie vanuit de overheid (allochtonen hoeven bijvoorbeeld geen afspraak te maken voor een coronaprik, autochtonen wel), erosie van de verzorgingsstaat, toenemende corruptie (invalide parkeerplaatsen fraude, etc), en ga zo maar door.

Stel je eens voor als Nederland in de jaren '70 niet de grenzen wagenwijd had opengezet......
hee wilders
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')