Tesla heeft 2 kanten:quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is men tevreden met de Tesla auto verder?
Ik las dat er een wereld van verschil zit tussen de Chinese en de Californische fabriekquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
- afwerking en betrouwbaarheid is nog relatief klote, al lees ik dat het beter wordt
Dat zou me niet verbazen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:12 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik las dat er een wereld van verschil zit tussen de Chinese en de Californische fabriek
Denk ook wel goed. Maar dat is vooral omdat ik echt totaal geen hoge pet op heb van Amerikaans fabricage. Via vorig werk best wat mee te maken gehad en "Made in USA" is imho geen kwaliteitslabel (ok, wat gechargeerd uiteraard, zullen ongetwijfeld best mooie dingen gemaakt worden)quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat zou me niet verbazen.
Ben benieuwd hoe hun nieuwe gigafactory bij Berlijn het gaat doen.
Nee, het is wat dubbel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Denk ook wel goed. Maar dat is vooral omdat ik echt totaal geen hoge pet op heb van Amerikaans fabricage. Via vorig werk best wat mee te maken gehad en "Made in USA" is imho geen kwaliteitslabel (ok, wat gechargeerd uiteraard, zullen ongetwijfeld best mooie dingen gemaakt worden)
EV is typische een markt wat nu in de eindfase van early adopter zit en richting early majority gaat. Ik wil wel heel graag electrisch rijden maar ik wacht nog een jaar of 5 denk ik, dan is het allemaal iets volwassener met lagere prijzen en meer keuze.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, het is wat dubbel.
Op zich heb ik best trek in zo'n Tesla Model Y maar ik vermoed dat ik nog maar even wacht op wat Toyota doet.
Die lanceren nu het Bz (Beyond Zero) platform en daar komen wss ook interessante modellen uit.
En Hyundai is ook goed bezig met z'n Ioniq 5, misschien wel de enige EV die momenteel in de buurt komt van wat Tesla doet.
Osborne effect?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
EV is typische een markt wat nu in de eindfase van early adopter zit en richting early majority gaat. Ik wil wel heel graag electrisch rijden maar ik wacht nog een jaar of 5 denk ik, dan is het allemaal iets volwassener met lagere prijzen en meer keuze.
Haha, mja dat was ook gewoon niet handig. Maar iedereen weet dat bij ieder product er vooruitgang in zit maar dat weerhoudt ze niet nu al iets te kopen (PC's, telefoon, tv's noem maar op). Zo'n EV is nu al best te verantwoorden maar ik vind de instap van toch wel iets van ¤60k momenteel gewoon nog te hoog. Ook omdat ik maar iets van 10k per jaar rijd en lang met auto's doe.quote:
Het is voor mij vooral ook kijken wat er op de markt verschijnt, geen haast. Een jaar of 2 tot 3 vanaf nu denk ik.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Haha, mja dat was ook gewoon niet handig. Maar iedereen weet dat bij ieder product er vooruitgang in zit maar dat weerhoudt ze niet nu al iets te kopen (PC's, telefoon, tv's noem maar op). Zo'n EV is nu al best te verantwoorden maar ik vind de instap van toch wel iets van ¤60k momenteel gewoon nog te hoog. Ook omdat ik maar iets van 10k per jaar rijd en lang met auto's doe.
¤20k en 400km echte range, dan ga ik er eens naar kijkenquote:Op woensdag 11 augustus 2021 00:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is voor mij vooral ook kijken wat er op de markt verschijnt, geen haast. Een jaar of 2 tot 3 vanaf nu denk ik.
M'n huidige Corolla is net 2 jaar oud dus die hoeft nog lang niet weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-08-2021 00:24:31 ]
Update:quote:Op woensdag 11 augustus 2021 00:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Over batterijen gesproken; ik ga morgen nog wat IE00BKLF1R75 WisdomTree Battery Solutions bijkopen (of in ieder geval een order zetten).
Deze ETF had wat een stroeve start in m'n portfolio maar ziet er nu wel goed uit.
TINA. There Is No Alternative.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik lees wel vaak in dit topic dat er mensen zijn die denken dat de markt overgewaardeerd is, dat we een forse correctie gaan krijgen.
Hoe vaak is dit eigenlijk gebeurd zonder dat er een crisis / (handels)oorlog aan te pas kwam?
En historisch gezien kan je dan sowieso stellen dat de markt daar altijd weer van hersteld is, gezien de records die we breken?
Vind het wel interessant, wat is het plafond en waarom zou er na een plafond een correctie moeten zijn?
Daarnaast vraag ik me af hoe toenemende populariteit van ETF's de markt beïnvloedt.
Omdat je ETF's niet verkoopt als 1 aandeel in zo'n ETF het slecht doet, dempt het de markt.
En omdat er inflatie is, lage rente en mensen geen idee hebben waar ze anders hun geld moeten stallen (inclusief ik zelf) zal dat waarschijnlijk nog wel even voor een stijging zorgen?
Of zie ik de toekomst te rooskleurig?
De krach van 1929 was veroorzaakt door enerzijds de opkomst van Hitler , daarnaast de echt toren- en torenhoge beurs , de koppeling van dollar en derg aan goud , zodat de koers van de dollar ten onrechte steeg midden en na de crashquote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik lees wel vaak in dit topic dat er mensen zijn die denken dat de markt overgewaardeerd is, dat we een forse correctie gaan krijgen.
Hoe vaak is dit eigenlijk gebeurd zonder dat er een crisis / (handels)oorlog aan te pas kwam?
En historisch gezien kan je dan sowieso stellen dat de markt daar altijd weer van hersteld is, gezien de records die we breken?
Vind het wel interessant, wat is het plafond en waarom zou er na een plafond een correctie moeten zijn?
Daarnaast vraag ik me af hoe toenemende populariteit van ETF's de markt beïnvloedt.
Omdat je ETF's niet verkoopt als 1 aandeel in zo'n ETF het slecht doet, dempt het de markt.
En omdat er inflatie is, lage rente en mensen geen idee hebben waar ze anders hun geld moeten stallen (inclusief ik zelf) zal dat waarschijnlijk nog wel even voor een stijging zorgen?
Of zie ik de toekomst te rooskleurig?
Als er een crash komt dan is het een klimaat crashquote:Op woensdag 11 augustus 2021 21:10 schreef JimmyJames het volgende:
De vraag is: komt de crash voor of na dat één van de techreuzen een market cap bereikt van 10 biljoen? En wie wordt het? Apple, Amazon, Google, NVIDIA of toch Tesla?
goed planquote:Op donderdag 12 augustus 2021 00:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n plan is om komend jaar toch wat Tesla aandelen te gaan kopen.
Deels van dividend, deels door dat wat aan te vullen.
Op die manier "DCA" ik het aandeel.
Het idee is dat dan halverwege volgend jaar op zo'n 2,5% tot 3% van m'n portfolio uit Tesla aandelen bestaat (deels afhankelijk van wat de koers doet). Dat lijkt me wel te verantwoorden.
Mocht m'n verwachting uitkomen dat Tesla in 2030 het grootste bedrijf (qua marketcap) van de USA is, dan kan dat leuke winst betekenen.
En anders kom ik me hier beklagen. Deal?
Het grote probleem van klassieke autobedrijven is denk ik wel dat ze voor iedere EV die ze verkopen een ICE minder verkopen. Dat geeft een versnelde afschrijving van investeringen die al gedaan zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 10:08 schreef nostra het volgende:
Ik zie Ford onder Farley straks als de grotere winnaar uit de EV-strijd komen, zowel qua leiderschap als modellering als qua businessmodel in combinatie met recurring omzet vanuit Ford Pro.
Volgens mij zit ik gebakken met Gazprom.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 11:43 schreef JimmyJames het volgende:
Ben benieuwd wanneer klimaatactivisten RDS gaan smeken om hun olie en gas assets vooral niet te verkopen aan grote buitenlandse nationale oliemaatschappijen
https://finance.yahoo.com(...)t-bhp-070330955.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |