abonnement Unibet Coolblue
pi_199963152
Het is wel hoe een biologisch wapen werkt.
pi_199963177
Ok
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_199963297
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:18 schreef marsan het volgende:
Ok
Dus stel er ging iets mis, maar dit is wel een wapen, ik weet niet of het per ongeluk een wapen is, maar het is het wel, dit virus is zo slim, dat het de hele wereld in een paar maanden besmet, ik denk dus ook dat het gemaakt is, ik vind het een rot idee, maar het kan net zo goed een wapen zijn als een mutatie, en China heeft nog steeds iets uit te leggen, en als het geen China is, ook goed, maar dan wil ik ook dat we dus in een andere wereld gaan leven.
pi_199963505
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:25 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Dus stel er ging iets mis, maar dit is wel een wapen, ik weet niet of het per ongeluk een wapen is, maar het is het wel, dit virus is zo slim, dat het de hele wereld in een paar maanden besmet, ik denk dus ook dat het gemaakt is, ik vind het een rot idee, maar het kan net zo goed een wapen zijn als een mutatie, en China heeft nog steeds iets uit te leggen, en als het geen China is, ook goed, maar dan wil ik ook dat we dus in een andere wereld gaan leven.
Aah je topic gaat over een virus uit china zie ik.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_199963652
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:38 schreef marsan het volgende:

[..]

Aah je topic gaat over een virus uit china zie ik.
Dat is nou het punt, misschien komt het niet uit China, maar is het een wapen, dat ook in China, ontwikkelt is.
pi_199963690
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:43 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Dat is nou het punt, misschien komt het niet uit China, maar is het een wapen, dat ook in China, ontwikkelt is.
Ok.mss iets meer tijd besteden aan je openingspost.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_199987903
Jupiler is de ochtend erna altijd wel een gevaarlijk biologisch wapen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199987967
quote:
15s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
Jupiler is de ochtend erna altijd wel een gevaarlijk biologisch wapen.
Ik heb niet zo zin om iemand als schuldige aan te wijzen, maar ik wilde alleen maar oner woorden brengen dat dit wel is hoe een biologisch wapen werkt, bij een normale bom kan je wat makkelijker een beeld vormen, wat dat ding doet, maar dit is hoe een biologisch wapen werkt.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 12:19:52 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199988250
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:57 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik heb niet zo zin om iemand als schuldige aan te wijzen, maar ik wilde alleen maar oner woorden brengen dat dit wel is hoe een biologisch wapen werkt, bij een normale bom kan je wat makkelijker een beeld vormen, wat dat ding doet, maar dit is hoe een biologisch wapen werkt.
Mischien is het handig dat je begint met een omschrijving van wat je bedoelt in dat geval want hier kan niemand chocolade van maken.

Je OP is nogal wazig op zijn zachts gezegd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199988318
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien is het handig dat je begint met een omschrijving van wat je bedoelt in dat geval want hier kan niemand chocolade van maken.

Je OP is nogal wazig op zijn zachts gezegd.
Ik bedoel dit ook wazig, ik heb geen zin om iemand als schuldige aan te wijzen, ik wil alleen duidelijk maken, dat een biologisch wapen, dus precies doet wat we nu mee maken.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 17:53:53 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199993178
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:23 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik bedoel dit ook wazig, ik heb geen zin om iemand als schuldige aan te wijzen, ik wil alleen duidelijk maken, dat een biologisch wapen, dus precies doet wat we nu mee maken.
Nou...nee. Een biologisch wapen, als in oorlogsvoering, is het tegendeel van wat we nu meemaken want dit "wapen" laat vooral jonge, gezonde mannen, wat dus 99% van de soldaten is, redelijk ongemoeid. En ABC wapens richten zich vooral op het slagveld en niet op bejaarden om het simpel te stellen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199993219
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou...nee. Een biologisch wapen, als in oorlogsvoering, is het tegendeel van wat we nu meemaken want dit "wapen" laat vooral jonge, gezonde mannen, wat dus 99% van de soldaten is, redelijk ongemoeid. En ABC wapens richten zich vooral op het slagveld en niet op bejaarden om het simpel te stellen.
jeetje, wat en gedachtengang, niet slecht, dank u, daar heb je wel een punt.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 18:00:23 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199993321
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:56 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

jeetje, wat en gedachtengang, niet slecht, dank u, daar heb je wel een punt.
Tja, hoewel ze volgens internationaal recht niet toegestaan zijn worden chemische en biologische wapens specifiek ontwikkeld voor het slagveld, niet om tegen bejaarden in te zetten :D

En iedereen ontwikkelt die, hoor, het is niet alsof dit een Chinees dingetje is, de VS doet het in Fort Detrick, de Sovjet Unie had 18 labs die actief dergelijke wapens ontwikkelden: https://en.wikipedia.org/wiki/Biopreparat
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200003824
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:17 schreef christmastsunami het volgende:
Het is wel hoe een biologisch wapen werkt.
o.a. de Bolsonaro en Trump regeringen vonden het maar een stevig griepje.

Het kan niet "maar een griepje" zijn en een biologisch wapen tegelijk. Want het een heft de kracht van de ander op.

Hetzelfde heb ik met dat hele downplayen van de ernst ervan en dezelfde mensen die roepen dat de onderste steen boven moet komen wat de herkomst betreft.

Je kunt het niet negeren en extreem serieus nemen tegelijkertijd.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 07:23:25 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200003837
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:25 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Dus stel er ging iets mis, maar dit is wel een wapen, ik weet niet of het per ongeluk een wapen is, maar het is het wel, dit virus is zo slim, dat het de hele wereld in een paar maanden besmet, ik denk dus ook dat het gemaakt is, ik vind het een rot idee, maar het kan net zo goed een wapen zijn als een mutatie, en China heeft nog steeds iets uit te leggen, en als het geen China is, ook goed, maar dan wil ik ook dat we dus in een andere wereld gaan leven.
Een biologisch wapen ontwikkelen wat ook je eigen mensen treft is niet logisch. Slotje?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200003869
Doe maar een slotje, ik kan dat zelf, niet,
ik haat samenzweringskomplotten, ik wilde gewoon vertellen dat biologische wapens, dus zo fout zijn, dat we dat dus nooit onder controle kunnen krijgen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 07:49:07 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200003993
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 07:32 schreef christmastsunami het volgende:
Doe maar een slotje, ik kan dat zelf, niet,
ik haat samenzweringskomplotten, ik wilde gewoon vertellen dat biologische wapens, dus zo fout zijn, dat we dat dus nooit onder controle kunnen krijgen.
Ze noemen dit soort wapens trouwens ook wel eens de armelui atoomwapen. Omdat ze relatief eenvoudig te maken zijn. In vergelijking met atoomwapens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:06:54 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200005955
Prima, maar iets klopt er niet..

Een normaal in China geproduceerd product gaat normaal maar een maandje mee!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:08:46 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200005978
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 07:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een biologisch wapen ontwikkelen wat ook je eigen mensen treft is niet logisch. Slotje?
Sure, maar wel effectief en met meer dan miljard inwoners kan het land zich dit permitteren.

En in WW1 gebruikte men gifgas wat ook geregeld eigen troepen trof, dus zo ondenkbaar is het niet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:34:17 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200007800
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:08 schreef theguyver het volgende:
En in WW1 gebruikte men gifgas wat ook geregeld eigen troepen trof, dus zo ondenkbaar is het niet.
Klopt. Maar dit topic gaat over biologische wapens. En een grootschalige inzet van chemische wapens is na WO1 ook niet meer voorgekomen. Men heeft daarvan wel geleerd. Min punt ze hebben dat in de Noord-zee gedumpt. En dat begint instabiel te worden tot zover even off-topic.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:53:17 #21
33189 RM-rf
1/998001
pi_200008032
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:17 schreef christmastsunami het volgende:
Het is wel hoe een biologisch wapen werkt.
niet bepaald.... een wapen heeft een gericht doel, men wil strategische invloed kunnen uitoefenen...

om die reden moet het toepasbaar zijn op een specifieke lokatie, men moet enige controle kunnen uitoefenen over de toepassing/detonatie (een bom die net zo makkelijk afgaat tijdens het transport ervan als na het afwerpen is weinig efficient) en ook lokaal de schade toebrengen daar waar het nodig is, zonder vervolgens oncontreelbaar te geraken.

Op de lijst van biolgische wapens staan verschilende bacterieen oif virussen die ook deze eigenschappen hebben...
bv anthrax is een in poedervorm, of ook bepaald pokkenvirussen of botuline kan men gericht en ter plaatse toepassen.
het leidt tot lokale gezondheidschade, maar tevens zijn de effecten enigszins beperkt en breiden zich nooit buiten de lokale grenzen uit.

Bv influenza of corona virussen staan op geen enkele lijst van potentiele biologische wapens, omdat ze daarvoor zo goed als niet geschikt zijn.
opslag en ontwikkeling ervan is uiterst lastig en moeilijk, de virussen moeten in levende vorm gehouden worden.
Toepassing is uiterst lastig, omdat het een relatief moeizaam proces kan zijn mensen daadwerkelijk ermee te besmetten... maar als eenmaal een brede groep mensen besmet geraakt is, is verdere uitbreiding oncontroleerbaar.

Oftewel, het militair strategische nut ervan is praktisch nihil, en de kosten zouden enorm hoog zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 18:36:25 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200012517
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 07:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een biologisch wapen ontwikkelen wat ook je eigen mensen treft is niet logisch. Slotje?
Dat is veel te simplistisch. Als je ervan uitgaat dat het per ongeluk in het wild is verschenen dan was eigen mensen treffen niet de bedoeling. Dit kan ook bij ieder NBC wapen gebeuren, die zijn nu eenmaal niet in staat om witte van zwarte hoeden te onderscheiden.

Echter, covid-19 zou een enorm ineffectief en onzinnig bioweapen zijn, het treft de verkeerde demografische groepen en verbreiding kan niet beperkt worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')