abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 19 juni 2021 @ 14:46:59 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199959754
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 14:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Een renteloze lening is wel degelijk een vorm van ondersteuning.

De PA krijgt de vaccins hierdoor veel sneller dan dat ze rustig op de beurt wachten. Lijkt me niets fout aan tenzij de datum al zo ver gevorderd is dat het niet meer tijdig kan worden verdeeld en toegediend..
Ik snap alleen niet wat Israel dan met die 1.4 miljoen aan vaccins moet, die ze dan weer terug willen krijgen, als iedereen in Israel al gevaccineerd is :?
pi_199959812
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 14:46 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet wat Israel dan met die 1.4 miljoen aan vaccins moet, die ze dan weer terug willen krijgen, als iedereen in Israel al gevaccineerd is :?
Daar kan je alleen naar raden, misschien zijn ze wel bang dat er door alle mutaties toch een derde shot nodig is. Of het is alleen een slag om de arm om die reden. Mogelijk willen ze het dan aan andere landen doneren of verkopen.
pi_199959969
Het gebrek aan dankbaarheid van de Palestijnen om van het uitverkoren volk vaccins te krijgen is weer typerend. Ja ze zijn bijna over datum en ze hebben daar logistieke problemen, maar Israel had ook niets kunnen geven.
pi_199960870
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:00 schreef theunderdog het volgende:
Het gebrek aan dankbaarheid van de Palestijnen om van het uitverkoren volk vaccins te krijgen is weer typerend. Ja ze zijn bijna over datum en ze hebben daar logistieke problemen, maar Israel had ook niets kunnen geven.
het is niet geven het is we geven jullie die spuiten die bijna over de datum gaan en eisen daarna de nieuwe die jullie zouden krijgen voor onszelf op. als ze ze echt wilde geven hadden ze dat eerder kunnen doen toen de datum nog goed was maar ze hebben ze liever op de plank laten liggen dan die mensen te vaccineren :') Maar nu de datum bijna verloopt en ze nieuwe willen bedenken ze zich dit even.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:47:47 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199961018
quote:
87s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:42 schreef Boze_Eend het volgende:

[..]

het is niet geven het is we geven jullie die spuiten die bijna over de datum gaan en eisen daarna de nieuwe die jullie zouden krijgen voor onszelf op. als ze ze echt wilde geven hadden ze dat eerder kunnen doen toen de datum nog goed was maar ze hebben ze liever op de plank laten liggen dan die mensen te vaccineren :') Maar nu de datum bijna verloopt en ze nieuwe willen bedenken ze zich dit even.
Is toch gewoon handelen dan? De eerste vaccins waren ook onbetaalbaar. Reken maar dat er via de achterdeur daar de nodige van zijn geleverd aan mensen en makelaars die daarvoor wilden betalen. Dat principe is zo oud als de wereld.

De tijdigheid van dit product heeft ook een waarde dus. En zeker voor groepen die nog niet zijn gevaccineerd. In feite geeft Israel daarmee weldegelijk iets weg. Een vaccin van vandaag is meer waard dan een vaccin over een jaar. Het heeft gewoon alles met marktwerking te maken en in feite is dit gebaar daarmee coulant.

Maar voor de duidelijkheid het is een voorstel he. Zoals ik aan jou een fiets kan verkopen en ik zeg dat ik er 100 euro voor wil hebben en dan zeg jij ja of nee, of zou het ook voor 75 euro kunnen.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:50:18 #56
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199961078
Gewoon niks sturen, laat Hamas het lekker zelf regelen.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:51:17 #57
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199961095
quote:
En de palestenen zijn lieverdjes zeker?
pi_199961130
Moslims hebben de koran en doen dus niet aan vaccineren.
pi_199961325
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 08:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja je moet van een fascistische staat ook geen mededogen verwachten.

Ze hebben dan ook maar 1 doel, stukje bij beetje meer en meer afnemen.
Laat ze het dan maar gelijk helaas doen. Zijn we er ook mee klaar. Paar dagen ophef in de media en zand erover.
pi_199961534
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:51 schreef Tengano het volgende:

[..]

En de palestenen zijn lieverdjes zeker?
stel dat ze naar nederland kwamen opeens gingen bouwen waar jij woont en zeiden dit is nu van ons en steeds meer landje pik deden

ach ja laat ook maar
pi_199961652
quote:
87s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 16:16 schreef Boze_Eend het volgende:

[..]

stel dat ze naar nederland kwamen opeens gingen bouwen waar jij woont en zeiden dit is nu van ons en steeds meer landje pik deden

ach ja laat ook maar
de joden woonden daar ook, he.. het was niet 'hun' land.
pi_199961658
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 08:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja je moet van een fascistische staat ook geen mededogen verwachten.

Ze hebben dan ook maar 1 doel, stukje bij beetje meer en meer afnemen.

Het blijft ironisch gezien er onder de Palestijnen, zeker als je maar ver genoeg terug kijkt, veel afstammelingen zijn van joden.
Dat is ook niet zo heel vreemd, gezien na de Romeinen een groot deel van wat er nog woonde zich uiteindelijk liet bekeren naar de islam.

Je moet het dan ook eigenlijk simpeler zien, een volk kwam zo rond 1948 het land bezetten en is sindsdien bezig de lokale bewoners er uit te zetten.
wut, dacht dat je PVV/fvder bent?
pi_199961668
quote:
87s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:42 schreef Boze_Eend het volgende:

[..]

het is niet geven het is we geven jullie die spuiten die bijna over de datum gaan en eisen daarna de nieuwe die jullie zouden krijgen voor onszelf op. als ze ze echt wilde geven hadden ze dat eerder kunnen doen toen de datum nog goed was maar ze hebben ze liever op de plank laten liggen dan die mensen te vaccineren :') Maar nu de datum bijna verloopt en ze nieuwe willen bedenken ze zich dit even.
Ja hehe. Mijn post was dan ook ironisch.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 17:12:08 #64
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199962336
quote:
87s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 16:16 schreef Boze_Eend het volgende:

[..]

stel dat ze naar nederland kwamen opeens gingen bouwen waar jij woont en zeiden dit is nu van ons en steeds meer landje pik deden

ach ja laat ook maar
Volgens mij hebben we al zo'n soort situatie hier.
pi_199962448
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:14 schreef intellectuele_user het volgende:
Een paar dagen geleden:

[ twitter ]
En dit wordt een hand boven het hoofd gehouden :') _!
  zaterdag 19 juni 2021 @ 17:41:45 #66
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199962623
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 17:25 schreef Drxx het volgende:

[..]

En dit wordt een hand boven het hoofd gehouden :') _!
Jij bent meer op de hand van de palestenen begrijp ik.


pi_199962729
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 16:21 schreef Pablo-IJscoman het volgende:

[..]

wut, dacht dat je PVV/fvder bent?
Nog nooit op gestemd, mijn buitenlandse vriendin overigens wel op de pvv.
Ik ben een hardnekkige SP stemmer, hoe tegenstrijdig dat ook mag lijken.
pi_199962762
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 16:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Laat ze het dan maar gelijk helaas doen. Zijn we er ook mee klaar. Paar dagen ophef in de media en zand erover.
Beetje een godwin, maar er was ooit een man met een snor met een hoop meelopers die ook zoiets dacht ooit.
pi_199962765
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 17:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nog nooit op gestemd, mijn buitenlandse vriendin overigens wel op de pvv.
Ik ben een hardnekkige SP stemmer, hoe tegenstrijdig dat ook mag lijken.
Dat verklaart je onzin in je eerste post. Ga je inlezen.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 18:11:51 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199963029
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 17:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Beetje een godwin, maar er was ooit een man met een snor met een hoop meelopers die ook zoiets dacht ooit.
Daar zeg je wat inderdaad; mannen met snor :{w
pi_199963171
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 17:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Dat verklaart je onzin in je eerste post. Ga je inlezen.
Waren het maar mijn eigen woorden.

Mijn “onzin” komt van een zionist die de acties van Israël bedenkelijk vinden vraagtekens zet bij waarom een jood geboren in New York, meer recht heeft op een woning in Israël dan een Palestijn geboren in Jaffa.

Verder mag je even uitleggen waar de onzin precies zit?
Joden hebben geen claim op het gebied, zijn daar geplaatst door de Engelse, joden namen het gebied met grof geweld in en over en zijn dat blijven doen nadat ze israel tot staat hadden uitgeroepen tegen alle afspraken in.

Of gaan we nu doen alsof joden al massaal in Palestina woonde?
Want die onzin zie ik vaker voorbij komen.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 18:24:19 #72
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199963269
Een houdbaarheidsdatum is ook maar een richtgetal. Het is niet zo dat na het verstrijken van die datum dat het in vergif verandert :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199963751
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 17:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Beetje een godwin, maar er was ooit een man met een snor met een hoop meelopers die ook zoiets dacht ooit.
BS. Israël kan beter voor het Palastijnse volk zorgen dan de terreurbeweging die dat nu doet.
pi_199964112
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

BS. Israël kan beter voor het Palastijnse volk zorgen dan de terreurbeweging die dat nu doet.
Je bedoeld hamas? Dat is een organisatie die Israël zelf heeft ondersteund en opgezet om Arafat destijds dwars te zitten, geen medelijden mee.

Daarbij als Israël nou eens niet landjepik deed, niet alles onder controle heeft, wanneer ze water krijgen, of ze water krijgen, stroom etc alles.

De beste stukken land afnemen, huizen afnemen onder het mom van “bewijs maar dat het van jou is”, wat natuurlijk niet eenvoudig is als het al 100 jaar teruggaat en er geen papieren zijn.. hoewel je je moet afvragen waarom Israël überhaupt moet weten of een Palestijn op Palestijns grondgebied iets bezit rechtmatig of niet.

De Palestijnse gebieden is in principe een grote gevangenis en het armste gebied op aarde.

Hoepel op met je “BS”, als je geen enkel feit kan weerleggen.
pi_199964208
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 19:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je bedoeld hamas? Dat is een organisatie die Israël zelf heeft ondersteund en opgezet om Arafat destijds dwars te zitten, geen medelijden mee.

Daarbij als Israël nou eens niet landjepik deed, niet alles onder controle heeft, wanneer ze water krijgen, of ze water krijgen, stroom etc alles.

De beste stukken land afnemen, huizen afnemen onder het mom van “bewijs maar dat het van jou is”, wat natuurlijk niet eenvoudig is als het al 100 jaar teruggaat en er geen papieren zijn.. hoewel je je moet afvragen waarom Israël überhaupt moet weten of een Palestijn op Palestijns grondgebied iets bezit rechtmatig of niet.

De Palestijnse gebieden is in principe een grote gevangenis en het armste gebied op aarde.

Hoepel op met je “BS”, als je geen enkel feit kan weerleggen.
BS. Ik ben wel klaar met terroristen. De Palestijnen moeten eens orde op zaken stellen in hun eigen gebied en behoorlijk bestuur opzetten alvorens ik weer bereid ben om wat empathie te hebben. Uitgezonderd het individuele leed natuurlijk.
  Beste debater 2022 zaterdag 19 juni 2021 @ 20:02:53 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199965167
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:14 schreef intellectuele_user het volgende:
Een paar dagen geleden:

[ twitter ]
Gruwelijk inderdaad. Paty is er niks bij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199965706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 19:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

BS. Ik ben wel klaar met terroristen. De Palestijnen moeten eens orde op zaken stellen in hun eigen gebied en behoorlijk bestuur opzetten alvorens ik weer bereid ben om wat empathie te hebben. Uitgezonderd het individuele leed natuurlijk.
Zij kunnen geen orde op zaken stellen, zij kunnen niets zelf regelen, hebben niets zelf in bezit en wat wel in bezit raakt word of afgepakt uiteindelijk of, helaas, misbruikt door hamas want er zit natuurlijk een kern van waarheid in dat het geen goeie partij is voor de regio, maar er bestaat geen alternatief.

Ook de Palestijnen hebben het recht zich te verdedigen tegen een bezetter die langzaam maar zeker alles afneemt.

De kaart van Israël sinds 1948 laat dat overduidelijk zien.
pi_199965816
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zij kunnen geen orde op zaken stellen, zij kunnen niets zelf regelen,
Idd, en ondanks alle hulp vanuit oa de EU kunnen ze gewoon helemaal niets. Had er een willekeurig ander volk neergezet met zoveel hulp en er was een welvarende staat uit de grond gestampt.

Maar ze besteden hun hulpgoederen liever aan terreur. Ook een keuze.
pi_199965947
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 20:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Idd, en ondanks alle hulp vanuit oa de EU kunnen ze gewoon helemaal niets. Had er een willekeurig ander volk neergezet met zoveel hulp en er was een welvarende staat uit de grond gestampt.

Maar ze besteden hun hulpgoederen liever aan terreur. Ook een keuze.
Niet verwonderlijk, ze staan tegenover een agressor die ze eruit aan het werken is sedert 1948.
Een agressor financieel en militair ondersteund door een van de machtigste landen op aarde / in de geschiedenis van de mensheid.

Dat zijn geen terroristen in de meest directe zin.

Als de andersom was geweest, joden in het nauw waarvan langzaam alles afgenomen word, zou ik ook de joden begrijpen als ze raketten zouden afvuren of terugvechten in welke hoedanigheid dan ook.
pi_199966045
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 19:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

BS. Ik ben wel klaar met terroristen. De Palestijnen moeten eens orde op zaken stellen in hun eigen gebied en behoorlijk bestuur opzetten alvorens ik weer bereid ben om wat empathie te hebben. Uitgezonderd het individuele leed natuurlijk.
Eehh. Israel regeert....
Dus op welke manier moeten "de Palestijnen" een behoorlijk bestuur opzetten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2021 21:07:54 ]
pi_199966106
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 21:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Eehh. Israel regeert....
Dus op welke manier moeten "de Palestijnen" een behoorlijk bestuur opzetten?
Israël regeert helemaal niet. Zodra de Palestijnen Hamas eens de deur wijzen zal Israël ze militair met rust laten en zelfs hulp humanitaire bieden (zoals ze nu ook al doen). Dan kunnen ze democratische verkiezingen houden en eens kiezen voor leiders die niet tot op het bot corrupt zijn.
pi_199966294
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 21:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Israël regeert helemaal niet. Zodra de Palestijnen Hamas eens de deur wijzen zal Israël ze militair met rust laten en zelfs hulp humanitaire bieden (zoals ze nu ook al doen). Dan kunnen ze democratische verkiezingen houden en eens kiezen voor leiders die niet tot op het bot corrupt zijn.
Israël regeert niet?

Ik heb de indruk dat je geen idee hebt waar Palestijnen überhaupt wonen, laat staan waar Hamas regeert.
pi_199966301
Altijd nog beter dan de raketten die ze regelmatig terug krijgen.
pi_199966393
Opzich is dit de soort ruil die je wel meer ziet oa in Europa.
Maar de pallies ontbreekt het aan een soort Hugo de Jonge die een goed vaccinatiebeleid op poten kan zetten.

Nuja, dan niet.
Allah is toch oppermachtig dus zijn wil zal uiteindelijk wel geschieden, niet waar?
pi_199966960
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 21:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Israël regeert niet?

Ik heb de indruk dat je geen idee hebt waar Palestijnen überhaupt wonen, laat staan waar Hamas regeert.
Palestijnen wonen in de Palestijnse gebieden. De Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook. Israël regeert in Israël.
pi_199968866
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 08:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wees blij dat ze vaccins weggeven aan hun buren.
Bezet gebied. Niks buren.
pi_199971512
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 08:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja je moet van een fascistische staat ook geen mededogen verwachten.

Ze hebben dan ook maar 1 doel, stukje bij beetje meer en meer afnemen.

Het blijft ironisch gezien er onder de Palestijnen, zeker als je maar ver genoeg terug kijkt, veel afstammelingen zijn van joden.
Dat is ook niet zo heel vreemd, gezien na de Romeinen een groot deel van wat er nog woonde zich uiteindelijk liet bekeren naar de islam.

Je moet het dan ook eigenlijk simpeler zien, een volk kwam zo rond 1948 het land bezetten en is sindsdien bezig de lokale bewoners er uit te zetten.
Jouw onzin:

1. Je noemt Israël een fascistische staat. Israël is daarentegen een parlementaire democratie. De landen die nu het meest op een fascistische staat lijken zijn China, Noord-Korea en Syrië, maar vanzelfsprekend sta jij dan niet op de barricade.
2. Israëls primaire doel is veiligheid en ironisch genoeg is Israëls grondgebied nu kleiner dan na de Zesdaagse Oorlog.
3. Helemaal niet veel afstammelingen; het gaat om een kleine minderheid. Verder bestonden er tot de jaren 60 van de vorige eeuw geen uitingen van Palestijns nationalisme. Onder de Palestijnen betond Pan-Arabisch nationalisme en Syrisch nationalisme.
4. Israël riep in 1948 de onafhankelijkheid uit op het aan hen toegewezen deel van het VN-Verdelingsplan. Daar vormden ze 55 procent van de bevolking. De Palestijnen en de Arabische buren van Israël vielen vervolgens aan en kregen klop.
pi_199971597
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Waren het maar mijn eigen woorden.

Mijn “onzin” komt van een zionist die de acties van Israël bedenkelijk vinden vraagtekens zet bij waarom een jood geboren in New York, meer recht heeft op een woning in Israël dan een Palestijn geboren in Jaffa.

Verder mag je even uitleggen waar de onzin precies zit?
Joden hebben geen claim op het gebied, zijn daar geplaatst door de Engelse, joden namen het gebied met grof geweld in en over en zijn dat blijven doen nadat ze israel tot staat hadden uitgeroepen tegen alle afspraken in.

Of gaan we nu doen alsof joden al massaal in Palestina woonde?
Want die onzin zie ik vaker voorbij komen.
Dit is zo warrig geschreven dat ik hier nauwelijks aan kan beginnen. Ik ga toch een poging wagen.

1. Dat vergt meer uitleg voordat ik kan reageren.
2. Het Israëlisch-Palestijns conflict gaat in de basis om land. Dat jij zegt dat Joden geen claim hebben is dan ook quatsch.
3. De Joden zijn helemaal niet 'geplaatst' door de Engelsen in het Britse Mandaatgebied Palestina.
4. Israël riep in 1948 de onafhankelijkheid uit en werd meteen aangevallen door de Arabische buren. In de periode daarvoor was er een burgeroorlog tussen Joden en Palestijnen. Het omgekeerde wat je schrijft is dus waar.
5. Joden vormden wel degelijk een meerderheid in het aan hen toegewezen deel van het VN-verdelingsplan uit 1947.
pi_199971624
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 23:09 schreef Chadi het volgende:

[..]

Bezet gebied. Niks buren.
De Gazastrook wordt niet bezet.
pi_199971922
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 08:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja je moet van een fascistische staat ook geen mededogen verwachten.

Ze hebben dan ook maar 1 doel, stukje bij beetje meer en meer afnemen.

Het blijft ironisch gezien er onder de Palestijnen, zeker als je maar ver genoeg terug kijkt, veel afstammelingen zijn van joden.
Dat is ook niet zo heel vreemd, gezien na de Romeinen een groot deel van wat er nog woonde zich uiteindelijk liet bekeren naar de islam.

Je moet het dan ook eigenlijk simpeler zien, een volk kwam zo rond 1948 het land bezetten en is sindsdien bezig de lokale bewoners er uit te zetten.
Hoeveel hebben de andere landen aan de Palestijnen gegeven?

Niks.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199971951
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 11:41 schreef Tengano het volgende:

[..]

Heb je pas die rij van mensen gezien bij de GGD Utrecht waar mensen urenlang in de rij hebben gestaan om een inenting te krijgen, omdat ze anders weggegooid zouden worden?

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[..]

Dit is de 4daagse in Nijmegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199972101
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:22 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

De Gazastrook wordt niet bezet.
Kan een Palestijn iemand de Gaza strook verlaten?

En die vaccins zijn naar ik aanneem niet bestemd voor de Gazastrook

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2021 10:30:05 ]
pi_199972228
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zij kunnen geen orde op zaken stellen, zij kunnen niets zelf regelen, hebben niets zelf in bezit en wat wel in bezit raakt word of afgepakt uiteindelijk of, helaas, misbruikt door hamas want er zit natuurlijk een kern van waarheid in dat het geen goeie partij is voor de regio, maar er bestaat geen alternatief.

Ook de Palestijnen hebben het recht zich te verdedigen tegen een bezetter die langzaam maar zeker alles afneemt.

De kaart van Israël sinds 1948 laat dat overduidelijk zien.
dat goed praten van hamas moet stoppen.
ja, israel houdt gaza in een wurggreep. maar de enige reden daarvoor, is omdat hamas daar zit.

israel heeft de gaza verlaten, en hamas heeft daar die net verkregen vrijheid vernietigd, en gaza al vele jaren lang nu, in de ellende gestort. elke poging om tot een vrede te komen, schieten ze gelijk kapot. elke israelische actie met vele palestijnse doden, werd uitgelokt door hamas. dat zijn de simpele en trieste feiten.

hamas is de grootste vijand van de palestijnen, niet israel.
pi_199972250
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Kan een Palestijn iemand de Gaza strook verlaten?

En die vaccins zijn naar ik aanneem niet bestemd voor de Gazastrook
eerst niet, maar de PA heeft onderhandeld dat een deel nu ook naar gaza gaat.
pi_199972551
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 09:42 schreef ToT het volgende:

[..]

De ene bron zegt dat de troep bijna over datum is, en hier wordt gezegd dat het nieuwe vaccins zijn?

Wie nu te geloven....?

En die naamgeving, ja dat is natuurlijk wel een dingetje; als het idd op die naamgeving vast zit en ze zouden akkoord gaan met geen Palestijnse staat genoemd te worden, dan is het misschien een vrijbrief voor Israël om dat gebied ook in te gaan nemen?

Moeilijk, moeilijk...
Wie je gelooft hangt af van je vooringenomen mening.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 20 juni 2021 @ 11:17:38 #96
74056 crew  ToT
pi_199972569
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wie je gelooft hangt af van je vooringenomen mening.
_O- The fuck? :')
pi_199972814
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat goed praten van hamas moet stoppen.
ja, israel houdt gaza in een wurggreep. maar de enige reden daarvoor, is omdat hamas daar zit.

israel heeft de gaza verlaten, en hamas heeft daar die net verkregen vrijheid vernietigd, en gaza al vele jaren lang nu, in de ellende gestort. elke poging om tot een vrede te komen, schieten ze gelijk kapot. elke israelische actie met vele palestijnse doden, werd uitgelokt door hamas. dat zijn de simpele en trieste feiten.

hamas is de grootste vijand van de palestijnen, niet israel.
Dus huizen en land worden afgepakt, ook recent wat weer tot escalatie leidde.
Maar dit ligt dan aan hamas?

Overigens de laatste verkiezingen in de Palestijnse gebieden waren overzien door de VN, er zijn nergens op de planeet zulke zuivere verkiezingen geweest.
Men stemt dus massaal op hamas zonder druk onderling.

Ietwat onverwacht wellicht.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:38:42 #98
16715 Mylene
*schatje*
pi_199972816
Iran stuurt geen vaccins?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')