abonnement Unibet Coolblue
pi_199952121
Schijnbaar heeft de burgemeester van Chicago racisme tot een soort van medische noodsituatie benoemt.
Het blijft niet enkel bij woorden, gelijk is bijna 10 miljoen dollar, wat bedoeld was voor de covid crisis, beschikbaar gesteld.

twitter


Wel een daadkrachtige dame. Ik ben benieuwd hoe de gelden uiteindelijk besteed gaan worden en wat de effecten zullen zijn op korte en lange termijn.
pi_199952280
Heb je nog een betere bron dan een tweet?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199952367
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:25 schreef recursief het volgende:
Heb je nog een betere bron dan een tweet?
https://m.washingtontimes(...)clares-racism-publi/
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:31:40 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199952405
Dat wijf is best wel gestoord.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_199952421
Ah gevonden. En zoals altijd zit het net wat anders, maar ja zo een contextloze kreet doet het altijd wel lekker. Hier zit een verhaal achter: Kennelijk is de levensverwachting van zwarte inwoners van Chicago negen jaar korter dan van niet-zwarte inwoners. En dat zwarten in slechtere sociale omstandigheden leven dan blanken en dat deels te wijten is aan discriminatie dat geloof ik best.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199952458
quote:
The city’s “will to act” initiative will focus on addressing the effects of Jim Crow restrictions, redlining, and “other forms of financial and housing segregation and discrimination,” her statement said.
Dat lijkt me een uitstekende besteding van 10 miljoen dollar.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199952583
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:32 schreef recursief het volgende:
Ah gevonden. En zoals altijd zit het net wat anders, maar ja zo een contextloze kreet doet het altijd wel lekker. Hier zit een verhaal achter: Kennelijk is de levensverwachting van zwarte inwoners van Chicago negen jaar korter dan van niet-zwarte inwoners. En dat zwarten in slechtere sociale omstandigheden leven dan blanken en dat deels te wijten is aan discriminatie dat geloof ik best.
Als je elkaar uit bende culturele overwegingen overhoop knalt dan daalt de levensverwachting drastisch. Maar dat is schijnbaar een cultureel aspect wat minder speelt bij andere etnische groepen.

Anders zou het zijn als bijvoorbeeld afro-amerikanen worden geweigerd bij het ziekenhuis voor een behandeling vanwege hun huidskleur.
pi_199952614
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:33 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat lijkt me een uitstekende besteding van 10 miljoen dollar.
Hoe gaat dat 9 jaar aan levensverwachting overbruggen?
pi_199952711
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als je elkaar uit bende culturele overwegingen overhoop knalt dan daalt de levensverwachting drastisch. Maar dat is schijnbaar een cultureel aspect wat minder speelt bij andere etnische groepen.
Ik was al bang dat dat gelul op tafel zou komen. Heb je daar ook cijfers bij? Verreweg de meeste zwarte Amerikanen sterven niet omdat ze overhoop geknald worden, laat staan dat de levensverwachting van de hele populatie er 9 kaar door omlaag gaat. Dit is echt kul.

quote:
Anders zou het zijn als bijvoorbeeld afro-amerikanen worden geweigerd bij het ziekenhuis voor een behandeling vanwege hun huidskleur.
Het zit 'm eerder in slechtere sociale omstandigheden. Lager betaald werk bijvoorbeeld. En dat er een relatie is tussen weinig geld hebben en een slechtere gezondheid is bekend.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199952746
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Hoe gaat dat 9 jaar aan levensverwachting overbruggen?
Je zult ergens moeten beginnen. En het lijkt me een prima idee om wat oorzaken van ongelijkheid aan te pakken.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199952793
Verder vind ik als Nederlander een verbeterproject van 10 miljoen in Chicago nou niet zo schokkend. Waarom wilde je het er eigenlijk over hebben?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199952830
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:42 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik was al bang dat dat gelul op tafel zou komen. Heb je daar ook cijfers bij? Verreweg de meeste zwarte Amerikanen sterven niet omdat ze overhoop geknald worden, laat staan dat de levensverwachting van de hele populatie er 9 kaar door omlaag gaat. Dit is echt kul.

Dat mag je gerust vinden. Feit is dat bendegeweld in Chicago veel jonge Afro-amerikaanse levens kost. Het zal een aandeel hebben in die 9 jaar verschil. Maar kijk er gerust voor weg, het leed wat de Afro-amerikaanse gemeenschappen treft door bendegeweld.

quote:
[..]

Het zit 'm eerder in slechtere sociale omstandigheden. Lager betaald werk bijvoorbeeld waardoor. En dat er een relatie is tussen weinig geld hebben en een slechtere gezondheid is bekend.
Ik mis de relatie met racisme nog. Dit alles gaat namelijk net zo goed op voor arme blanke en Aziatische Amerikanen. En ook die zijn er in Chicago.
pi_199952888
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:32 schreef recursief het volgende:
Ah gevonden. En zoals altijd zit het net wat anders, maar ja zo een contextloze kreet doet het altijd wel lekker. Hier zit een verhaal achter: Kennelijk is de levensverwachting van zwarte inwoners van Chicago negen jaar korter dan van niet-zwarte inwoners. En dat zwarten in slechtere sociale omstandigheden leven dan blanken en dat deels te wijten is aan discriminatie dat geloof ik best.
Dat heeft er meer mee te maken dat zwarten overal ter wereld een potje van hun leven maken. Maar er zal vast een groot blank complot achter zitten. :') Zeg je dit over de joden dan krijg je aan aanklacht vanwege antisemitisme aan je broek, zeg je dit over blanken dan kom je op tv in babbelprogramma's, mag je opiniestukken en boeken publiceren, krijg je leuke snoepbaantjes en krijg je eredoctoraten en prijzen van mensen die precies hetzelfde denken als jij.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_199952907
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:45 schreef recursief het volgende:
Verder vind ik als Nederlander een verbeterproject van 10 miljoen in Chicago nou niet zo schokkend. Waarom wilde je het er eigenlijk over hebben?
Waarom niet? Het kwam langs op mijn Twitter tijdlijn en vond het zeer opmerkelijk om racisme te bestempelen als medische noodsituatie. Bovendien om daar covid gelden voor te gebruiken is discutabel.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:57:09 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199953096
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Hoe gaat dat 9 jaar aan levensverwachting overbruggen?
Gratis rookwaren voor blanken. Als de een niet langer kan, maken we de andere korter.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 23:22:05 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199953601
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:33 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat lijkt me een uitstekende besteding van 10 miljoen dollar.
Zijn die Jim Crow wetten dan nog steeds van toepassing in Chicago?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 23:28:33 #17
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199953748
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:33 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat lijkt me een uitstekende besteding van 10 miljoen dollar.
Wat is precies de 'medical emergency' hierachter?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_199953900
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 23:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zijn die Jim Crow wetten dan nog steeds van toepassing in Chicago?
Dat staat er niet he.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199953915
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 23:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is precies de 'medical emergency' hierachter?
zie NWS / Chicago; racisme is medische noodsituatie
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 18 juni 2021 @ 23:45:44 #20
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199954010
quote:
Sterk staaltje creatief redeneren om daar een medical emergency uit te halen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 23:48:52 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199954052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:48 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat heeft er meer mee te maken dat [b] zwarten overal ter wereld een potje van hun leven maken[b/] Maar er zal vast een groot blank complot achter zitten. :') Zeg je dit over de joden dan krijg je aan aanklacht vanwege antisemitisme aan je broek, zeg je dit over blanken dan kom je op tv in babbelprogramma's, mag je opiniestukken en boeken publiceren, krijg je leuke snoepbaantjes en krijg je eredoctoraten en prijzen van mensen die precies hetzelfde denken als jij.
Dit is nu dus racistische lariekoek.

Als je namelijk de huidskleur overnight zou swappen veranderd er geen reet aan de situatie. Of wel?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_199954240
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:32 schreef recursief het volgende:
Ah gevonden. En zoals altijd zit het net wat anders, maar ja zo een contextloze kreet doet het altijd wel lekker. Hier zit een verhaal achter: Kennelijk is de levensverwachting van zwarte inwoners van Chicago negen jaar korter dan van niet-zwarte inwoners. En dat zwarten in slechtere sociale omstandigheden leven dan blanken en dat deels te wijten is aan discriminatie dat geloof ik best.
Dus als blanken beter op hun gezondheid letten, minder roken en drinken, gezonder eten, meer sporten, etc. en daardoor langer leven, dan worden "gekleurde" mensen gediscrimineerd?
  zaterdag 19 juni 2021 @ 00:11:14 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199954359
Wel een oude bekende politieke truuk om geld ergens voor te krijgen waar het niet voor bedoeld is.
pi_199954376
Deze gedachtenkronkel is vorig jaar al begonnen en heeft toen zelfs Amsterdam bereikt.

Wat was het geval? De "Zwarte Levens Doen Ertoe" demonstraties conflicteerden met het coronabeleid.

Maar, zo werd daarom geredeneerd, racisme is óók een medische noodsituatie, nog érger dan corona zelfs, en dus mochten die BLM-demonstraties toch doorgaan. Ook de Amsterdamse burgemeester vond dat.

Nu de burgemeester van Chigago geld heeft vrijgemaakt om "mensen van kleur" te helpen, zal Femke Halsema vermoedelijk niet achter willen blijven. De geldkraan voor migranten zal nog wat verder opengedraaid worden.
pi_199954506
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 00:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dus als blanken beter op hun gezondheid letten, minder roken en drinken, gezonder eten, meer sporten, etc. en daardoor langer leven, dan worden "gekleurde" mensen gediscrimineerd?
Naja het zit hem meer in de waarom blanken gezonder leven etc.

Betere voorlichting? Veiligere jeugd? Ik noem maar wat. dit zijn wel belangrijke factoren die mede levens bepalend kunnen zijn waar je geen invloed op hebt.

Echter vind ik de invalshoek "racisme" wel weer vergezocht. En het "medische noodzaak" trucje had in Trumps handboek kunnen staan.


Maaaaar 10 miljoen op een stad als Chicago :') waar hebben we het over :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_199954564
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 00:12 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Deze gedachtenkronkel is vorig jaar al begonnen en heeft toen zelfs Amsterdam bereikt.

Wat was het geval? De "Zwarte Levens Doen Ertoe" demonstraties conflicteerden met het coronabeleid.

Maar, zo werd daarom geredeneerd, racisme is óók een medische noodsituatie, nog érger dan corona zelfs, en dus mochten die BLM-demonstraties toch doorgaan. Ook de Amsterdamse burgemeester vond dat.

Is dit echt? Ik dacht dat het over "het recht te demonstreren" ging toen in de media.

Vond het sowieso onzin dat die demonstraties op die wijze door mochten gaan. Vind het A'damse beleid wel op meer plekken schuren, woon er gelukkig zelf niet. Dusja, boeie
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 00:45:07 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199954655
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:42 schreef recursief het volgende:
Ik was al bang dat dat gelul op tafel zou komen. Heb je daar ook cijfers bij? Verreweg de meeste zwarte Amerikanen sterven niet omdat ze overhoop geknald worden, laat staan dat de levensverwachting van de hele populatie er 9 kaar door omlaag gaat. Dit is echt kul.
Tussen 15 en 35 is de grootste kans op sterven voor blacks moord (cijfers zijn van 2006 maar het schijn vwb moord alleen maar erger geworden zijn)
pagina 12:

https://www.chicago.gov/c(...)f%20death%202006.pdf
  zaterdag 19 juni 2021 @ 00:45:23 #28
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_199954659
Ow shit. Eindelijk iemand die het ziet. Ben gisteren nog in het ziekenhuis belandt door racisme.

Moest uiteindelijk door naar de IC omdat ze geen pleisters hadden in mijn huidskleur.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_199954707
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 00:45 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tussen 15 en 35 is de grootste kans op sterven voor blacks moord (cijfers zijn van 2006 maar het schijn vwb moord alleen maar erger geworden zijn)
pagina 12:

https://www.chicago.gov/c(...)f%20death%202006.pdf
Heeft zeker invloed, maar we hebben het hier wel over een verschil in levensverwachting van een procent of 12. Valt dat allemaal onder bendegeweld?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 01:20:49 #30
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199954839
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 00:51 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Heeft zeker invloed, maar we hebben het hier wel over een verschil in levensverwachting van een procent of 12. Valt dat allemaal onder bendegeweld?
Nee dat zal niet maar daar is dus duidelijk wel de grootste winst te behalen als het gaat om hoe de levensverwachting omhoog te krijgen maar met 10 miljoen ga je daar de armoede niet laten verdwijnen dus ik zie niet snel verbetering optreden

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 19-06-2021 01:27:21 ]
pi_199954934
Wat een lelijke vent is die burgemeester van Chicago.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199954944
Maar kan die zich niet beter druk maken om het aantal doden dat er dagelijks vallen in met name het zuidelijke deel van zijn stad?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199955027
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:42 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik was al bang dat dat gelul op tafel zou komen. Heb je daar ook cijfers bij? Verreweg de meeste zwarte Amerikanen sterven niet omdat ze overhoop geknald worden, laat staan dat de levensverwachting van de hele populatie er 9 kaar door omlaag gaat. Dit is echt kul.
[..]

Het zit 'm eerder in slechtere sociale omstandigheden. Lager betaald werk bijvoorbeeld. En dat er een relatie is tussen weinig geld hebben en een slechtere gezondheid is bekend.
We hebben het wel over Chicago he, dat is niet zomaar een stad. Lager betaald werk is volgens jou het probleem? De lui waar we het over hebben willen niet eens werken man, die willen alleen maar snel cashen, net zoals onze eigen welbekende plofkrakers.

https://abcnews.go.com/Ni(...)nce-numbers-17509042

Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199955407
Die burgemeester lijkt wel een zombie, hoe hij uit zijn ogen kijkt. 😐

Lijkt me dat het geld beter uitgegeven kan worden aan armoedebestrijding in die stad, dat is hard nodig. Op lange termijn heeft dat ook een positief effect op eventueel politiegeweld.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2021 06:01:58 ]
  zaterdag 19 juni 2021 @ 07:40:13 #35
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_199955550
Dat elk weekend tientallen zwarten worden kapotgeschoten door andere zwarten drukt de levensverwachting idd.
pi_199955589
De echte factoren die hiertoe leiden zullen wel weer buiten schot blijven.
pi_199956142
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:44 schreef recursief het volgende:

[..]

Je zult ergens moeten beginnen. En het lijkt me een prima idee om wat oorzaken van ongelijkheid aan te pakken.
Je moet ergens beginnen ja. Maar je beantwoordt de vraag niet. Hoe wordt met deze zaken een begin gemaakt aan de het positief veranderen van de 9 jaar levensverwachting?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2021 09:50:50 ]
pi_199956461
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 00:24 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Naja het zit hem meer in de waarom blanken gezonder leven etc.

Betere voorlichting? Veiligere jeugd? Ik noem maar wat. dit zijn wel belangrijke factoren die mede levens bepalend kunnen zijn waar je geen invloed op hebt.

Echter vind ik de invalshoek "racisme" wel weer vergezocht. En het "medische noodzaak" trucje had in Trumps handboek kunnen staan.

Maaaaar 10 miljoen op een stad als Chicago :') waar hebben we het over :')
Ander mentaliteit? Manier van denken?

Wat ook gebeurd is dat bijvoorbeeld niet hun best doen op school, niet de correcte mentaliteit hebben ect ect want dat is wit gedrag.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 10:16:56 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199956516
Ten eerste is Lori Lightfoot tamelijk achterlijk, dat was al bekend.

Ten tweede moeten er in dat land natuurlijk vele tientallen, zoniet honderden miljarden naar de ontwikkeling van zwarten en anderen achterstandspositie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199957041
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 07:40 schreef detaris het volgende:
Dat elk weekend tientallen zwarten worden kapotgeschoten door andere zwarten drukt de levensverwachting idd.
Dit is zogenaamd een resultaat van 'geïnternaliseerd racisme' en onderdrukking.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:16 schreef -XOR- het volgende:
Ten tweede moeten er in dat land natuurlijk vele tientallen, zoniet honderden miljarden naar de ontwikkeling van zwarten en anderen achterstandspositie.
Nee hoor, waarom? Individuen moeten voornamelijk betere keuzes leren maken. Dit is een algemeen iets overigens en heeft weinig met huidskleur te maken.

A) high school afmaken, B) iets van tertiair onderwijs volgen of direct werk zoeken, C) slimme keuzes maken omtrent geld, D) niet aan kinderen beginnen alvorens je getrouwd bent, dan wel in een stabiele relatie zit.

Dit is nochtans echt geen hogere wiskunde. Alleen wat je helaas vaak ziet is dat mensen dit soort keuzes niet maken. En tóch stoppen met die high school, of tóch op jonge leeftijd aan kinderen gaan beginnen zonder stabiele relatie, of zich diep in de schulden werken voor een studie met weinig uitzicht op een goede baan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2021 10:56:16 ]
  zaterdag 19 juni 2021 @ 11:18:38 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199957301
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:53 schreef Dejannn het volgende:


Nee hoor, waarom? Individuen moeten voornamelijk betere keuzes leren maken. Dit is een algemeen iets overigens en heeft weinig met huidskleur te maken.

A) high school afmaken, B) iets van tertiair onderwijs volgen of direct werk zoeken, C) slimme keuzes maken omtrent geld, D) niet aan kinderen beginnen alvorens je getrouwd bent, dan wel in een stabiele relatie zit.

Dit is nochtans echt geen hogere wiskunde. Alleen wat je helaas vaak ziet is dat mensen dit soort keuzes niet maken. En tóch stoppen met die high school, of tóch op jonge leeftijd aan kinderen gaan beginnen zonder stabiele relatie, of zich diep in de schulden werken voor een studie met weinig uitzicht op een goede baan.
Leuk bedacht, je hebt er alleen geen flikker aan. Als de VS haar minderheden niet uit achterstandspositie krijgt glijden ze econonomisch binnen een halve eeuw af richting niveau Rusland of Turkije.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 11:33:39 #42
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_199957451
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is zogenaamd een resultaat van 'geïnternaliseerd racisme' en onderdrukking.
[..]

Nee hoor, waarom? Individuen moeten voornamelijk betere keuzes leren maken. Dit is een algemeen iets overigens en heeft weinig met huidskleur te maken.

A) high school afmaken, B) iets van tertiair onderwijs volgen of direct werk zoeken, C) slimme keuzes maken omtrent geld, D) niet aan kinderen beginnen alvorens je getrouwd bent, dan wel in een stabiele relatie zit.

Dit is nochtans echt geen hogere wiskunde. Alleen wat je helaas vaak ziet is dat mensen dit soort keuzes niet maken. En tóch stoppen met die high school, of tóch op jonge leeftijd aan kinderen gaan beginnen zonder stabiele relatie, of zich diep in de schulden werken voor een studie met weinig uitzicht op een goede baan.
Zolang het overgrote merendeel (70%+) van zwarte kinderen in de VS opgroeit bij een alleenstaande moeder maakt het niet uit hoeveel geld je er tegenaan gooit.
pi_199957840
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 11:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Leuk bedacht, je hebt er alleen geen flikker aan. Als de VS haar minderheden niet uit achterstandspositie krijgt glijden ze econonomisch binnen een halve eeuw af richting niveau Rusland of Turkije.
Het gaat over het algemeen steeds beter met minderheden in de VS. Met als schoolvoorbeeld Asian Americans en Nigerian Americans. Twee absolute 'model minorities'. Ten tweede zul je altijd verschillen hebben tussen groepen mensen. Je kunt niet op basis van bepaalde factoren mensen gaan categoriseren, en vervolgens verwachten dat de uitkomsten gelijk zullen liggen. De raciale lens is wat dat betreft een pathologische obsessie in de VS, sommigen willen dat op dat vlak de uitkomsten min of meer exact hetzelfde zij. Dat is echter zéér lastig te bewerkstelligen. Als je in Nederland een raciale lens zou introduceren (wat er godzijdank officieel gezien niet is) zou je ook allerlei verschillen in uitkomst zien. Net zoals je die bijvoorbeeld per provincie of gemeente hebt. Ten derde moeten mensen het toch echt zelf doen, 'government handouts' zijn nooit een stabiele, langdurige oplossing.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 11:33 schreef detaris het volgende:

[..]

Zolang het overgrote merendeel (70%+) van zwarte kinderen in de VS opgroeit bij een alleenstaande moeder maakt het niet uit hoeveel geld je er tegenaan gooit.
Precies. Maar dat is ook een zorgwekkende culturele tendens van de afgelopen decennia. Immers lag dat percentage vroeger veel lager.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2021 12:17:25 ]
  zaterdag 19 juni 2021 @ 12:19:05 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199957869
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 12:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het gaat over het algemeen steeds beter met minderheden in de VS. Met als schoolvoorbeeld Asian Americans en Nigerian Americans. Twee absolute 'model minorities'. Ten tweede zul je altijd verschillen hebben tussen groepen mensen. Je kunt niet op basis van bepaalde factoren mensen gaan categoriseren, en vervolgens verwachten dat de uitkomsten gelijk zullen liggen. De raciale lens is wat dat betreft een pathologische obsessie in de VS, sommigen willen dat op dat vlak de uitkomsten min of meer exact hetzelfde zij. Dat is echter zéér lastig te bewerkstelligen. Als je in Nederland een raciale lens zou introduceren (wat er godzijdank officieel gezien niet is) zou je ook allerlei verschillen in uitkomst zien. Net zoals je die bijvoorbeeld per provincie of gemeente hebt. Ten derde moeten mensen het toch echt zelf doen, 'government handouts' zijn nooit een stabiele, langdurige oplossing.
[..]

Precies. Maar dat is ook een zorgwekkende culturele tendens van de afgelopen decennia. Immers lag dat percentage vroeger veel lager.
Ik heb het daarom ook helemaal niet over government handouts en beperk het ook niet tot zwarten, maar je hebt gelijk dat het alles door de raciale lens bekijken zoals men de VS doet zeer contraproductief is.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199958687
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 00:45 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tussen 15 en 35 is de grootste kans op sterven voor blacks moord (cijfers zijn van 2006 maar het schijn vwb moord alleen maar erger geworden zijn)
pagina 12:

https://www.chicago.gov/c(...)f%20death%202006.pdf
Er sterven niet zo heel veel zwarten tussen 15 en 35 jaar. In absolute zin gaat dit nauwelijks aandeel hebben in 9 jaar minder levensverwachting en ontzettend veel minder invloed op de levensverwachting dan leven in armoede in slechte sociale omstandigheden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 19 juni 2021 @ 18:11:35 #46
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199963023
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:21 schreef recursief het volgende:

[..]

Er sterven niet zo heel veel zwarten tussen 15 en 35 jaar. In absolute zin gaat dit nauwelijks aandeel hebben in 9 jaar minder levensverwachting en ontzettend veel minder invloed op de levensverwachting dan leven in armoede in slechte sociale omstandigheden.
Daarom noem ik ook het oplossen van de armoede als reden want het houdt natuurlijk allemaal verband met elkaar. Als je een goede woning en werk hebt en een gezond leven kan leiden voel je er een stuk minder voor om met een pistool de gangster uit te gaan hangen.
pi_199963108
10 miljoen in chigago dat is eenmalig een bekertje kippensoep uitdelen.
Vakman pur sang
pi_199963558
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 06:00 schreef Hamzoef het volgende:
Die burgemeester lijkt wel een zombie, hoe hij uit zijn ogen kijkt. 😐
Het is een vrouw. Is verkeerde pronouns ook een medische noodsituatie?
  zaterdag 19 juni 2021 @ 23:32:47 #49
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_199969346
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 23:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zijn die Jim Crow wetten dan nog steeds van toepassing in Chicago?
Aha, wanneer de overheid generaties achterstelt op gebied van scholing, vermogensopbouw (gemak kopen woning), etc. dan verwacht je dat direct na de afschaffing de ongelijkheid weg is?

Ik zeg niet dat er maar 1 oorzaak is. Ik zeg ook niet dat mensen (achtergestelde Afro-Amerikanen) niet ook hand in eigen boezem moeten steken. Maar sommige FOK!kers lijken te denken dat er allen iets was als slavernij en dat dit al lang geleden is en dus niet relevant meer. De impact die de jarenlange apartheid, waar veel volwassen Afro-Amerikanen (50-plussers) direct mee te maken hebben gehad, lijkt ze volledig onbekend.
Krekker is de bom!
pi_199971409
De Jim Crow wetten zijn vrijwel niet toegepast in Illinois. Enkel gedurende een zeer kort tijdsbestek mbt huisvesting voor zover ik kan zien.
pi_199971454
Tis wel een skelet met huid, hè?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')