abonnement Unibet Coolblue
pi_199948459
quote:
Griekse moordenaar valt door de mand door sporthorloge
Griekenland is geschokt door de brute moord van een 33-jarige helikopterpiloot op zijn 20-jarige vrouw, en moeder van hun jonge kind. Aanvankelijk verklaarde de man dat drie overvallers haar in hun huis in koelen bloede hadden gewurgd, maar donderdagavond bekende Babis Anagnostopoulos dat hij Caroline Crouch zelf om het leven heeft gebracht na een echtelijke ruzie.

De ontzetting bij de Grieken is extra groot, omdat ze massaal hadden meegeleefd met Anagnostopoulos na diens dramatische verklaring voor de tv-camera’s direct na de moord. Hij vertelde toen hoe hij had moeten toezien dat drie overvallers hen allebei op 11 mei in hun huis in een voorstad van Athene vastbonden, hun dochter onder schot hielden, zijn geliefde voor zijn ogen wurgden en er vervolgens vandoor gingen met 10.000 euro.

Zeker bij bemiddelde Grieken was de schok groot, omdat zij bang waren dat dit met de daders op de vlucht ook hun zou kunnen overkomen. Op de begrafenis zei Anagnostopoulos huilend hoe ‘onze geliefden het meest belangrijk zijn voor ons allemaal’, terwijl hij zijn dochter in zijn armen hield. ,,Je moet altijd op ze passen en genieten van de tijd samen.”

Argwaan
De politie kreeg echter al snel argwaan, verklaarde het hoofdbureau in Athene vrijdag. Onder meer omdat er voor zo’n brute overval maar weinig sporen waren. Bovendien bleek de camerabewaking enkele uren voor de vermeende overval uitgezet. Daarnaast toonden gegevens van zijn telefoon aan dat Anagnastopoulos door het huis bewoog gedurende de tijd dat hij zogenaamd vastgebonden zat. Maar de belangrijkste aanwijzing: het sporthorloge dat Crouch om had, registreerde al uren voor de verzonnen overval geen hartslag meer.


De bewijzen vormden voor de politie genoeg aanleiding om Anagnostopoulos woensdag aan te houden tijdens een herdenkingsdienst op het eiland Alonnisos, waar de Britse studente Crouch op haar 8ste met haar ouders kwam wonen. ,,Ik prijs me gelukkig dat ik haar kende en dat ze van me hield. En met alle momenten die we samen hadden”, sprak hij daar. ,,Eén ding dat me nog verdrietiger maakt dan haar dood, is dat onze dochter nu zal opgroeien zonder zich haar prachtige moeder te herinneren, vol levenslust.”

Een groot deel van het eiland was bij de dienst aanwezig en zag hoe de politie Anagnostopoulos na afloop per boot naar het nabijgelegen Skiathos afvoerde. Vanaf daar werd hij per helikopter naar Athene gevlogen. Volgens de politie bekende hij na een verhoor van acht uur zijn vrouw te hebben vermoord. Na een ruzie had ze gedreigd hem te verlaten, waarop Anagnostopoulos naar eigen zeggen buiten zinnen raakte en haar met een kussen dooddrukte. Hij bleek ook hun hond te hebben verdronken en aan een trapleuning te hebben gehangen om zijn verhaal over de bruutheid van de overvallers kracht bij te zetten.

Anonieme getuigen
Diverse media voeren nu anonieme getuigen op over de problematische, gewelddadige en ongelijkwaardige relatie tussen Anagnostopoulos en Crouch, waarin zij meerderde keren zou hebben gedreigd te vertrekken. Ze zou voor de nacht van de moord een hotel geboekt hebben.

Behalve tot afschuw leidt de moordzaak ook tot hevige discussies en reflectie. Anagnostopoulos zei in zijn aanvankelijke verklaring dat de overvallers een buitenlandse taal spraken, waarop sommige media speculeerden dat het om Albanezen zou gaan - een achtergestelde en gediscrimineerde minderheid in Griekenland. Anagnostopoulos en Crouch kregen een relatie toen de laatste slechts 15 jaar oud was. Een deel van de Grieken stelt dat dit soort relaties niet ongebruikelijk is en voortvloeit uit de patriarchale samenleving die Griekenland nog steeds is.
Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)orthorloge~acf4f065/

Zelf woon ik in Athene. Normaal wordt het nieuws aardig gedomineerd door Erdogan en Turkije maar de laatse maand ging het alleen maar hier over

Bizarre zaak die gemoederen flink bezig hield. Er waren flinke beloningen uitgeloofd. Ook de roep om buitenlanders eruit te schoppen werd groter.

Nu blijkt hij alles in scène gezet te hebben. Vooral de gruwelijke moord op de hond is bizar.

Sommige mensen vermoedde ook al dat hij het zelf weleens gedaan kon hebben. Er waren weinig sporen. Meneer zelf kwam ook regelmatig koel en berekenbaar over alsof hij even uit z'n rol viel.

En in Griekenland hebben veel mensen camera's rond hun huis en niemand had daarop ook maar iets opvallends gezien.

Hopelijk sluiten ze hem levenslang op.
No bitch to me
pi_199948533
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:19 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)orthorloge~acf4f065/

Zelf woon ik in Athene. Normaal wordt het nieuws aardig gedomineerd door Erdogan en Turkije maar de laatse maand ging het alleen maar hier over

Bizarre zaak die gemoederen flink bezig hield. Er waren flinke beloningen uitgeloofd. Ook de roep om buitenlanders eruit te schoppen werd groter.

Nu blijkt hij alles in scène gezet te hebben. Vooral de gruwelijke moord op de hond is bizar.

Sommige mensen vermoedde ook al dat hij het zelf weleens gedaan kon hebben. Er waren weinig sporen. Meneer zelf kwam ook regelmatig koel en berekenbaar over alsof hij even uit z'n rol viel.

En in Griekenland hebben veel mensen camera's rond hun huis en niemand had daarop ook maar iets opvallends gezien.

Hopelijk sluiten ze hem levenslang op.
Hoe kan je dat het meest bizar vinden :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 18 juni 2021 @ 19:24:07 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199948541
Psychopaatje inderdaad. Gruwelijke moorden (die hond ook inderdaad) en dan gaan liegen alsof je zelf slachtoffer bent.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199948563
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:23 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hoe kan je dat het meest bizar vinden :o
Is toch zielig :@
Tap tap tap
  vrijdag 18 juni 2021 @ 19:25:53 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199948574
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:23 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hoe kan je dat het meest bizar vinden :o
Nou een familiedrama kan ook spontaan gebeuren in een psychose oid. maar die hond zo op die manier vermoorden om zijn eigen verhaal kracht bij te zetten getuigd er toch wel van dat hier ook planning achter zat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199948577
Doet me denken aan Chris Watts een paar jaar terug, maar die haalde ook de kinderen erbij.
Tap tap tap
pi_199948599
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Is toch zielig :@
Zeker
Maar op je 28e een relatie met een 15 jarige vind ik ook vrij bizar en het meest bizarre is dat hij zijn vrouw vermoord heeft imho, niet zijn hond...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_199948625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:23 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hoe kan je dat het meest bizar vinden :o
Een moord kun je nog wel in een opwelling plegen, die vrouw dreigde bijvoorbeeld ook dat hij zijn dochter nooit meer te zien zou krijgen

Maar daarna ga je dus heel berekend die Bizarre scène bedenken en je hond martelen en vermoorden om dat kracht bij te zetten
No bitch to me
pi_199948718
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:27 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Zeker
Maar op je 28e een relatie met een 15 jarige vind ik ook vrij bizar en het meest bizarre is dat hij zijn vrouw vermoord heeft imho, niet zijn hond...
De meeste mannen in Griekenland willen een jongere vrouw.

Als je vrouw hier op je 28ste nog singel bent wordt het lastig voor je

Dus ik zie hier genoeg kanssen voor de zolder autisten van Fok
No bitch to me
pi_199949323
Vooral die hond ook. 😟Rijp voor het gesticht deze man.
pi_199949568
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:33 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

De meeste mannen in Griekenland willen een jongere vrouw.

Als je vrouw hier op je 28ste nog singel bent wordt het lastig voor je

Dus ik zie hier genoeg kanssen voor de zolder autisten van Fok
Tja verhuizen kan ook niet zomaar helaas.
pi_199951425
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:28 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Een moord kun je nog wel in een opwelling plegen, die vrouw dreigde bijvoorbeeld ook dat hij zijn dochter nooit meer te zien zou krijgen
Zou dat bij jou zo'n opwelling triggeren?

Als mijn vrouw daarmee zou dreigen zou ik gegarandeerd niet zo reageren.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:53:34 #13
403520 Sway-
La vie est belle
pi_199951596
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:03 schreef Hamzoef het volgende:
Vooral die hond ook. 😟Rijp voor het gesticht deze man.
Dit ja. Dat komt niet meer goed met die kneus.
pi_199951633
Nou ja, hij heeft het toch best goed geprobeerd in ieder geval. Als je zoiets doet en wil maskeren moet je inderdaad vrij ver gaan. Het is alleen dat hij het in een opwelling deed en niet goed genoeg doordacht heeft, pas achteraf het probeerde te herstellen voor zichzelf in plaats van vooraf een goed opgezet plan te hebben.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:03:31 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199951758
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:33 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

De meeste mannen in Griekenland willen een jongere vrouw.

Als je vrouw hier op je 28ste nog singel bent wordt het lastig voor je

Dus ik zie hier genoeg kanssen voor de zolder autisten van Fok
Griekenland < mijn zolderkamer :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199951938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zou dat bij jou zo'n opwelling triggeren?

Als mijn vrouw daarmee zou dreigen zou ik gegarandeerd niet zo reageren.
Bij mij niet maar ik denk dat iedereen wel iets in een opwelling heeft gezegd of gedaan waar die later spijt van heeft dus dat kan ik nog enigszins indenken.

Dat soort familiedramas gebeurt hier ook regelmatig. En dat is verschrikkelijk maar helaas niet meer bizar.
Dat van die hond gebeurt minder vaak.

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is allemaal. Het ergst nog voor het kind dat in een klap 2 ouders kwijt is
No bitch to me
pi_199952268
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Tja verhuizen kan ook niet zomaar helaas.
Alles kan als je maar wilt

En je kan ze misschien wel overtuigen naar Nederland te komen
No bitch to me
pi_199954620
Drop dit figuur maar tussen de roterende wieken van een helicopter.
pi_199955054
Waar waren de ouders van het minderjarige kind van 15 toen zij een relatie begon met iemand van bijna de dubbele leeftijd? Stemden de ouders in met deze pedofiele relatie?
pi_199955095
Die man heeft echt acteertalent zeg. Wel goed dat ie er niet mee weg komt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')