Voor de rest is familie voor mij absoluut niet relevant... het kan me echt niet minder boeien wat er met ze gebeurd. Heb best een grote familie maar eerlijk gezegd weet ik niet eens waar ze wonen, maar dat komt goed uit aangezien ik toch niet van plan ben langs te gaan.
Familie is voor mij een verzamelwoord van vreemden met toevallig af en toe een genetische link met mij.
Veel sterkte met jouw familie, klinkt ook niet echt fijn...
Mijn familie met mijn moeders achternaam zie ik regelmatig en doen er verschillende leuke uitstapjes mee,.. paintball, met moederdag en de verjaardag van oma altijd samen (oma heeft nog tien keendjes in leven, en de meesten hebben kiddies dus is het een grote familie)
Het gaat alleen wat pijnlijk worden zodra een van m'n grootouders komt te overlijden. Dan moet je toch naar de begrafenis, en ga je verwijtende blikken krijgen van anderen... waarom je nooit wat van je liet horen, etc etc. Dan ben je ineens weer geforceerd 'familie'.
Zie ik eigenlijk wel wat tegenop. .
Ik denk dat het komt omdat ik verder ook niet uit een super hecht gezin kom, ik heb bijvoorbeeld 1 keer per maand contact met mijn zus...en we wonen wel allebei in Amsterdam....en dat terwijl we best wel de spreekwoordelijke 2 handen op een buik zijn...maar goed elkaar zien is gewoon wat we niet vaak doen en bellen doen we ook al niet vaak. lol (Zit zo ook in elkaar met mijn moeder...en tja met mijn vader heb ik nog minder contact...als ik hem 2 keer per jaar zie is het veel...)
Het is nou eenmaal zo gelopen....al is het wel zo dat het anders kan, maar het gebeurd op een of andere reden niet...wellicht omdat ik het zo wel prettig vind.
[Dit bericht is gewijzigd door Semisane op 28-01-2003 15:23]
quote:Wat een fantastische uitspraak hehehehe. helemaal top.
Op dinsdag 28 januari 2003 14:51 schreef TheGuru het volgende:Familie is voor mij een verzamelwoord van vreemden met toevallig af en toe een genetische link met mij.
Familie van mijn pa incl. hij zelf allemaal dood, iedereen die nog leeft van mijn ma (???) geen idee ken ze niet hoef ze niet te kennen. Boeiend. Mijn zusjes eigenlijk same story maar heb wel zoiets hoop dat het goed met ze gaat verder zie of spreek ik ze nooit al jaren niet.
Mijn ma????????/ mmmmmmm apart geval, ik zie haar zelden spreek haar nooit geen behoefte aan, en de komende tijd kan ze echt even goed gaan nadenken want ik hoef haar niet te spreken.
Maar goed, ze heeft al is 1,5 jaar kunnen nadenken is niets uit gekomen, even contact gehad en nu zijn we ondertussen alweer 6 maanden verder. lekker rustig
Zo zie je maar weer wat nou gezeik van familie doe ze weg en je hebt er ook geen last van zorg minder.
Dwan
quote:Tja dat klinkt mij nou bekend in de oren. Je kunt maar beter zonder elkaar leven als met elkaar als het toch niet gaat en de misverstanden om je oren heen vliegen.
Op dinsdag 28 januari 2003 14:54 schreef Slayher het volgende:
de enigste waar ik contact mee heb is me zus die me altijd is blijven steunen. Me ouders heb ik niet meer gesproken sinds 6 jaar. Vorig jaar kwam van hun de vraag of ik contact met ze wilden. Ben wel na ze toe geweest maar na 5 minuten stond ik alweer buiten. Omdat het totaal niet ging. Heb me er maar neergelegd dat het contact niet meer goed komt tussen ons. Heb geen zin meer in om die eeuwige strijd te moeten voeren met ze.
Zelf heb ik dus ook mijn ouders al 3.5 jaar niet meer gezien en dat hou ik ook wel zo.
Alleen van de mensen waar ik nog contact mee heb,een (goede) Tante van mij heeft kanker en dat is echt heel moeilijk omdat je er dan toch wil zijn.
Het is echt vreselijk hoe mensen soms met elkaar omgaan.Ik heb al voorgesteld om het nergens meer over te hebben behalve het weer (bij wijze van)maar dat kan blijkbaar echt niet!
De familie van m'n vader zie ik niet zo vaak. Gaan we eigenlijk niet echt mee om.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |