abonnement Unibet Coolblue
pi_541554
In de boeien

De kern van de dertiende weekopdracht is dat de bewoners door het beantwoorden van 250 vierkeuze-vragen, 31 letters kunnen verdienen die tezamen een zin vormen. Als ze deze zin weten te vinden, is de weekopdracht geslaagd. Deze weekopdracht heeft echter nog veel meer om handen. De bewoners worden verdeeld in drie koppels: Desiree en Hieke, Bianca en Robin en tot slot Georgie en Koos. Deze koppels worden aan elkaar verbonden. De één doet een riempje om de pols, de andere een riem om de taille. De koppels blijven aan elkaar vastzitten tot woensdagavond 22.00 uur, 24 uur per dag. (Dit onderdeel van de weekopdracht is tevens de tegenprestatie van de bewoners voor het optreden van Gerard Joling, red.) Deze koppels moeten apart van elkaar de 250 vierkeuze-vragen beantwoorden. Dit gaat op maandagavond van start. De koppels krijgen drie uur de tijd om de antwoorden uit het blote hoofd te geven. Op dinsdagmiddag mag ieder koppel in de dagboekkamer boeken bestellen waarin de ontbrekende antwoorden kunnen worden opgezocht. De boeken mogen niet tussen koppels worden uitgewisseld. De koppels hebben uiterlijk tot woensdagmiddag 14.00 uur de tijd om de defintitieve antwoorden te geven. Als dit gebeurd is, treedt Big Brother op als 'schoolmeester.' Voor iedere vier vragen die elk koppel juist beantwoord heeft, krijgen de bewoners een letter. De koppels moeten dus telkens 4 dezelfde vragen juist beantwoord hebben om een letter te ontvangen. De bewoners krijgen de letters in willekeurige volgorde. Om te mogen raden wat de zin is, moeten ze minimaal twintig letters hebben verdiend. Als de bewoners uiteindelijk de juiste zin weten te formuleren, is de weekoipdracht geslaagd. Een lekker breinbrekertje dus.

(c) BB site

  † In Memoriam † maandag 11 december 2000 @ 22:14:52 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_541577
Zie ook de streamverslagen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_541598
van de afgelopen 3 uur zo ongeveer ja.. dat vragen beantwoorden gaaaaat maar door

Nou ja, Georgie wou toch zo graag trivianten...

  maandag 11 december 2000 @ 22:27:23 #4
215 misterDre
Paint it black!
pi_541623
De koppels blijven aan elkaar vastzitten tot woensdagavond 22.00 uur, 24 uur per dag.

Ben je lekker mee als je aan Koos vastzit....ja sorry hoor, maar ik moet weer ff plassen!

pi_541651
Ik meen dat ik Robin hoorde zeggen dat ze 10% hebben ingezet.
pi_541778
Als dit gaat boeien is het niveau wel heel erg gedaald.
Ed is ok.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2000 @ 23:38:05 #7
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_541792
Koos heeft idd (weer) plasproblemen. Er wordt zelfs gejuicht áls-ie eindelijk kan plassen...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_541812
Nu boeit het misschien nog even maar het is BB natuurlijk vooral te doen om het 'geboeid' zijn.
En dat hebben ze goed gezien want ik durf nu al te voorspellen dat het tussen Georgie en Koos flink mis zal gaan: Koos heeft een hekel aan Georgie en dan ook nog dat plasprobleem. En ze hebben beide slaapproblemen, plus dat Koos er vaak uit moet om te plassen. Wat dan weer niet lukt etc. De eerste irritaties waren net al duidelijk aanwezig.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2000 @ 23:52:04 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_541821
Ik ga wel uit van enige wrevel tussen die 2. Nu ook nog Bianca en Robin gezallich samen onder de douche, dan is 't feest weer compleet.
We wachten in spanning af...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_541914
De combi Dees/Georgie had ik leuker gevonden, Dees na een dag helemaal in love, Georgie die zijn hormonen niet langer de baas kan en Dees onder het bed een beurt geeft. De geluiden en het rode hoofd van Dees als ze er weer onder vandaan komen spreken echter voor zich dus de relatie met KimmieBimmie is meteen van de baan.

En dan Bianca met Robin, die kwam al bijna klaar van zijn massage dus dat had ook mooie beelden op kunnen leveren.

pi_541919
* PalinG rolt om van het lachen

Bedankt allemaal voor de update! Kom een borrel halen zou ik zeggen

  dinsdag 12 december 2000 @ 03:38:57 #12
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_542160
Streamquote van de afgelopen nacht :
quote:
Koos is nog wakker.

Nadat hij voorover op z'n bed leunt, doet hij zijn heupbandje af ( ?! ).
Gaat dan op de rand van het bed zitten, en begint wat te wiebelen.
K. loopt even naar de deur. Nog steeds zonder bandje, en dan weer terug in bed.
Het lijkt of hij kramp in z'n buik heeft.


Aangezien ze per koppel tot woendagavond aan elkaar moesten blijven zitten, lijkt me de opdracht nu al mislukt.
Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_542293
Deze opdracht wordt een mislukking, zeker weten !
Met appelmoes is het nog een beetje te eten....
pi_542404
Ik zou willen dat ze 'ns een keer de weekopdracht aan hun laars lapten.
Zo van: Oké BB we zetten 10% in en doen verder niks deze week. Stop die 10% maar in je hol.
Koos die zijn riempje expres doorknipt. Weekopdracht verloren, lekker belangrijk. Laat ons met rust. Volgende week zien we verder.
  donderdag 14 december 2000 @ 00:14:43 #15
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_549523
13-12-2000 || 00:00 uur

De 250 vragen

Dit zijn de 250 vragen die de bewoners moeten beantwoorden. Zij krijgen er steeds vijf antwoorden bij:

1. Op 18 januari 1900 was de Muntschouwburg in Brussel helemaal uitverkocht. Voor welke voorstelling was dat?
2. In welke stad werden op 14 juli 1900 de tweede moderne Olympische spelen geopend?
3. Welke Italiaanse koning werd in Monanza vermoord door de anarchist Gaetano Bresci?
4. In welk jaar werd de eerste Zeppelinvlucht gemaakt?
5. Wie won de eerste Tour de France in juli 1903?
6. Wie werd in 1980 Wereld Kampioen Schaatsen Allround?
7. Wanneer trad Spanje toe tot de NAVO?
8. Op welke leeftijd overleed de Cabaretier Wim Kan
9. Waar ontleend het dier de Quagga zijn naam aan?
10. Wanneer was de val van de muur in Duitsland?

11. Het lied Happy Birthday to you werd in 1893 geschreven door twee dames. Wie waren dat?
12. Wat is het belangrijkste ingrediënt van pindakaas?
13. In 1986 tekende president Reagan een wetsontwerp waarin de ... tot nationaal symbool van de VS werd verheven.
14. Hoe heet de vriendin van Donald Duck?
15. Wie gaf aan Ferdinand Porsch de opdracht om de Volkswagen te ontwerpen?
16. Wie was de beroemde geliefde van Julius Caesar?
17. In welke bak stop je tropische vissen?
18. Bij Accupunctuur maakt men gebruik van?
19. Waar is Bobby een bijnaam voor?
20. Hoe heet de officiële woordenlijst van de Nederlandse taal?

21. Hoeveel ringen staan er op de Olympische vlag?
22. Wat maakt Puk van de Petteflet mobiel?
23. Hoe noemen we een vrouwelijk hert?
24. Hoe heet het hondje van Asterix?
25. Welk eiland behoort niet tot de waddeneilanden?
26. Welk eiland behoort niet tot de Nederlandse Antillen?
27. Waar werd André Hazes volgens één van zijn liedjes verliefd?
28. Welk jongetje werd in 1969 een superster met het liedje Mama?
29. Wie won een Oscar voor zijn hoofdrol in de film On golden Pond?
30. In 1990 werd eren strip verfilmd met Warren Beaty in de hoofdrol, welke held speelde hij?

31. Een ander woord voor roest is...corrosie/trombose/corpulentie/cherasmus/geen van deze antwoorden
32. Hoe heet de friese volkssport waarbij men met een polsstok over een sloot moet springen?
33. Hoe noem je een 60-jarig huwelijk?
34. Onder welke minister van Onderwijs kwam de Mammoetwet in 1963 tot stand?
35. Hoe noemt men de samenwerking tussen de fascistische mogendheden Duitsland en Italië tussen 1936 en 1945?
36. Wat is de bijnaam van Erik Clapton?
37. Wat was de echte achternaam van de Amerikaanse vice-president Spiro Agnew?
38. In welke stad ontstond de Grunge?
39. Voor welke Engelse club verliet Jaap Stam PSV?
40. Wie speelde de rol van Clyde Barrow in Bonnie & Clyde?

41. Het internationaal gerechtshof zetelt in Den Haag maar waar zetelt het Europees Gerechtshof?
42. Welke nieuwe naam kreeg de Volkerenbond in 1948
43. In 1987 werd het schilderij Zonnebloemen van Vincent van Gogh geveild, hoeveel bracht dit schilderij in Dollars op.
44. Welke grootmogendheden deden mee aan de Conferentie van Jelta, gehouden in 1945?
45. OP 12 maart 1966 trad één van de deelnemende landen uit het NAVO-samenwerkingsverband welk land was dit?
46. Bij welke Vietnamese plaatsen leden de Fransen op 7 mei een zware nederlaag tegen de Vietminh?
47. In welk huidig land ligt Tsjernobyl, waar in 1986 een ernstig ongeluk met een kerncentrale plaatsvond?
48. Uit welke fabriek in de Indiase plaats Bhopal ontsnapte in december 1984 een dodelijke gifgaswolk?
49. Hoeveel uur mochten de jongeren maximaal per week werken volgens de Arbeidswet van Talma uit 1911?
50. Uit welk land kwam het nationale dameshockeyteam dat in 1974 het eerste Wereld Kampioenschap voor dames won?

51. In welk jaar bereikte Robert Peary de Noordpool?
52. In 1970 werd tussen West-Duistland en de Sovjet-Unie een niet-aanvalsverdrag getekend. Daarbij was niet aanwezig?... Brezjnev/Willy Brandt/Walter Schil/Kosygin/Ze waren alle vier aanwezig
53. Wie van de volgende mannen heeft niets te maken met de film The Godfather?... F. Coppola/M. Scorsese/M. Puzo/Don Corleone/Geen van allen
54. Mark Spit was dé zwemmer van de Olympische Spelen van 1972 in Munchen, hoeveel medailles haalde hij?
55. Welke politici maakt deel uit van het kabinet Den Uyl zoals dat op 11 mei 1973 aan Koningin Juliana werd gepresenteerd?
56. In 1973 begon een oorlog tussen Israël en een aantal Arabische buurlanden, deze oorlog staat bekend als de Jom Kipoer-oorlog, wat betekent Jom Kipoer?
57. In 1973 trok een grote protestactie van Indianen in Amerika de aandacht. Indianen van welke stam bezetten het gebied Wounded Knee in South Dakota?
58. Toen Nixon in 1974 als Amerikaanse president moest aftreden vanwege het Watergate schandaal werd hij opgevolgd door...?
59. Het WK-voetbal in 1974 staat voetballiefhebbers in het geheugen gegrift. Nederland verloor met 2-1 van Duitsland. De naam van de toenmalige trainer van de Duitse ploeg luidt
60. The Sex Pistols brachten in 1976 een single uit die wel de hymne van de punkbeweging wordt genoemd

61. In 1977 ging een Nobelprijs naar een van de volgende organisaties
62. Welke film is niet van Steven Spielberg
63. In de jaren 70 kwam de eerste reageerbuisbaby ter wereld. De gynaecoloog P. Steptoe en fysioloog G. Edwards hadden dit medische wonder mogelijk gemaakt, wat was de naam van de baby?
64. Margareth Tatcher die in 1979 de eerste vrouwelijke Britse premier werd stond bekent als de ijzeren dame, wat is haar meisjesnaam?
65. Wie was Sarah Bernhardt?
66. De Zeppelin dankt zijn naam aan:
67. Veel grote wereldsteden hebben een ondergrondse. In welke volgorde ontstonden de 'metro's' die hieronder worden genoemd. Met andere woorden: wat is de oudste ondergrondse en wat de jongste?... Boedapest/Parijs/London/Berlijn/Wenen
68. Welk jaar geldt als het geboortejaar van de padvinderij. Dat wil zeggen: in welk jaar organiseerde Baden-Powell het eerste padvinderskamp in de Engelse plaats Poole.
69. Wat is geen bekende naam voor een beer?
70. Wie heeft de luchtband uitgevonden?

71. Wanneer werd de OPEC (organisatie van olie exporterende landen) opgericht?
72. Wie was ooit secretaris-generaal van de Verenigde Naties?
73. Wanneer werd John. F. Kennedy vermoord?
74. Waar werd de eerste anticonceptiepil (de pil) op de markt gebracht?
75. Wanneer werd de Berlijnse Muur gebouwd?
76. Wie maakte de eerste bemande ruimtevlucht?
77. Wie was Rudolf Nureyev?
78. De hoofdrol in de film Cleopatra (1963) werd vertolkt door:
79. De voornaam van de Franse president (generaal) De Gaulle was:
80. Hoe luidt de naam van de band Frank Zappa?

81. Welke naam hoort niet bij de Beatles?
82. In de vorige eeuw zorgden rampen met olietankers voor grote schade aan het milieu. Welke van de onderstaande tankers is geen ramptanker?
83. In 1967 werd de eerste harttransplantatie uitgevoerd. Hoe heet de chirurg die dit medische meesterstukje volbracht?
84.Sesamstraat is een wereldberoemd tv-programma voor kinderen. Een van de hoofdrolspelers kreeg uiteindelijk zelfs een eigen tv-programma. Welke figuur uit Sesamstraat was dat?
85. De zogenoemde 'roadmovie' is een product van eind jaren zestig. Easy Rider (1969) wordt gezien als de eerste film in dit genre. Hoe heten de hoofdrolspelers bij hun filmnaam?
86. Hoe heet het ruimteschip waarmee Dr. Spock door het heelal reist?
87. Hoe heten zeven van de negen bekende planeten van ons zonnestelsel?
88. In de jaren dertig ontstonden verschillende omroepen, die we nu nog als de zogenaamde publieke omroepen kennen. Wat is de oudste omroep?
89. Heel lang was het Empire State Building (1931) het hoogste gebouw van de wereld. In 1973 verloor het gebouw die unieke status. Welk van de onderstaande gebouwen is nog hoger?
90. In 1915 werd Edith Giovanna Gassion geboren in Parijs. Ze werd beroemd als Edith Piaf. Wat betekent haar artiestennaam in het Frans?

91. Wat was de bijnaam van Harry Houdini?
92. Hoe heet de vriendin van Mickey Mouse?
93. Wat hebben Norman Mailer, Erich Maria Remarque, Ernest Hemingway en Theodor Plievier met elkaar gemeen?
94. Wie of wat was Pancho Villa?
95. De Spoetnik had een niet-menselijke ruimtereiziger aan boord. Wat was dat voor dier?
96. Twee Franse helden zijn Asterix en Obelix. Waar woonden deze stripfiguren?
97. De bekendste pop ter wereld heet Barbie en ze werd vernoemd naar de dochter van de vrouwe die haar ontdekte. In welk jaar werd de mannequinpop geboren?
98. In 1990 was België 48 uur een republiek. Waarom was dat?
99. Willy Vandersteen is de geestelijke vader van Suske en Wiske. Maar één van dit beroemde tweetal begon zijn carrière als stripfiguur met een andere naam. Het duo heette eerst:
100. In welke film heeft Humphrey Bogart Ingrid Bergman als tegenspeelster?

101. Wie gebruikte het woord 'IJzeren Gordijn' om de 'gewapende vrede' tussen oost en west aan te duiden voor het eerst?
102. Maria Callas, die als Cecilia Sophia Anna Maria Kalogeroppoulus ter wereld kwam, was getrouwd met:
103. Van wie is de volgende uitspraak? "Education is your strongest weapon"?
104. In welke klassieker speelden Clark Gable en Vivien Leigh?
105. Wie hoort niet in dit rijtje thuis?...Laslo Moholy-Nagy/ Max Beckman/Joan Miro/Andre Breton
106. Wie hoort niet in dit rijtje thuis?... Bessie Smith/Duke Ellington/Esther Williams/Louis Armstrong/ Alle vier de antwoorden zijn goed
107. Wie hoort niet in dit rijtje thuis?... Cézanne/Dali/Manet/De Toulouse-Lautrec/Alle vier de antwoorden zijn goed
108. Wie hoort niet in dit rijtje thuis?... Thomas Mann/James Joyce/Ernest Hemingway/Kurt Weill/Alle vier de antwoorden zijn goed
109. Welke musical is niet van Gershwin?
110. In welke literaire stroming hoort Jean-Paul Sartre thuis?

111. Wanneer kwam de eerste reageerbuisbaby ter wereld?
112. Welke soap bestaat niet?
113. Wat is de succesvolste Italiaanse single in de VS?
114. Welke popgroep heeft de meeste platen verkocht?
115. Welke filmmuziek is het best verkocht?
116. Welk land heeft de meeste winnaars van het Songfestival geleverd?
117. In welk land worden de meeste films per jaar geproduceerd?
118. Van welke film zijn de meeste soundtracks verkocht?
119. Wie is de meest succesvolle regisseur ter wereld?
120. Welke van deze dieren heeft geen eigen serie?

121. Wat is de juiste spelling?... capucino/capuccino/cappucino/cappuccino
122. Welke uitdrukking bestaat niet?... vertrek met je luizen/loop naar de mokerhei/lou loene/het gat van de timmerman wijzen/de muts in het garen smijten
123. Welke uitdrukking heeft niet tot betekenis: iemand hinderen?
124. Wat is geen synoniem voor het woord: nieuwsgierig?
125. Hoe trots kun je níet zijn volgens de Nederlandse gezegden?
126. Welke uitdrukking heeft niets met drinken te maken?
127. Waarvoor staat: 'Hotel de Houten Pollepel?' .
128. Hoe heet 'De Rijdende Rechter?'
129. Welke Nederlandse wielrenners hebben de Tour de France gewonnen?
130. Met welk nummer won de Zweedse groep Abba het Eurovisie Songfestival?

131. Wie behoort niet tot de huidige bezetting van de Rolling Stones?
132. Welke acteur werd betrapt met een prostituée in een auto?
133. Van welke moord werd O.J. Simpson verdacht?
134. Wie zong: Ik Wil Jou Niet Verliezen?
135. Wat is doodsoorzaak nummer 1 in Nederland?
136. Welke acteur heeft niet twee keer een Oscar gewonnen?
137. Welke film gaat níet over de oorlog in Vietnam?
138. Welke film is niet van Martin Scorsese?
139. Welke twee actrices speelden Thelma and Louise?
140. Welke zangeres speelde de hoofdrol in de film Moonstruck?

141. In welke film speelden de volgende acteurs:
142. Wie was de tegenspeler van Sharon Stone in de film Sliver?
143. Welke Big- film is nooit gemaakt?
144. Wat is fenegriek?
145. Welke biersoort bestaat niet?
146. Waar komen de Macademia noten oorspronkelijk vandaan?
147. Wat zijn steenvruchten?
148. Welke omschrijving heeft niets te maken met kosjer eten?
149. Welke combinatie maakt de juiste Bloody Mary?
150. Welk land neemt de meeste vliegtuigongelukken voor zijn rekening?

151. Wat is de meest verkochte video?
152. Welke Baldwin hoort niet in deze familie thuis?
153. Met welk fotomodel was Richard Gere getrouwd?
154. Wat is het meest verfilmde verhaal?
155. De mattenklopper is het symbool van :
156. De Euro komt en de Nederlandse gulden verdwijnt. Vergeten we dan ook de oude bijnamen van onze bankbiljetten en munten? In welke rijtje staan de correcte bedragen?
157. Cheers is een beroemd tv-café uit de gelijknamige serie Waar bevindt zich dat café?
158. Waar werd de grootste mars voor homorechten gehouden?
159. Welk land wordt het meest door toeristen bezocht?
160. Welke bewering over dinosaurussen is niet waar?

161. Welke naam hoort in het onderstaande rijtje niet thuis?
162. In welk kinderprogramma speelde Rob de Nijs?
163. Met welke bekende goochelaar was Claudia Schiffer verloofd?
164. Hoe heet de mannelijke hoofdpersoon uit de roman '1984' van George Orwell?
165. Wie was de eerste wielrenner die drie keer achteréén de Tour de France won?
166. Met welk nummer won Teddy Scholten in 1959 het Eurovisie Songfestival?
167. Welke van de vier volgende stellingen is de stelling van Pythagoras?
168. Wie maakte tijdens de Europese Kampioenschappen van 1988 de beslissende treffer in de wedstrijd Ierland - Nederland?
169. Welke film is níet van Monty Python?
170. Waarvoor staat de afkorting van het automerk BMW?

171. Welk automerk maakt de openingsregel van dit lied van Janice Joplin af?
172. Welke van de volgende sporten is geen vechtsport?
173. Welke acteur speelde niet mee in Apocalypse Now?
174. Wat eisten Alan Sheppard, Gus Grissom en John Glenn van de NASA voordat ze de ruimte in gingen?
175. Wat is de volgende regel van: Olleke bolleke
176. Wat zijn zuute plassies?
177. Wat is kandeel?
178. Wat zijn nonnevotten?
179. Wie woont er in het Kleine Huis op de Prairie?
180. Wie speelde de hoofdrol in De Man van Zes Miljoen?

181. Wie is geen bekende tv-advocaat?
182. All in the family was ook in Nederland een tv-tophit in de jaren zeventig. Welke acteur/actrice had geen rol in deze serie?
183. Hoe staan Hoornse Broeders ook bekend?
184. Wie is de zanger van The Police?
185. Hoe heet de ranch van Ben Cartwright?
186. Charles Lindbergh vloog in 1927 non stop van New York naar Parijs. Hoe heette het vliegtuig waarmee hij die prestatie leverde?
187. Wat is een Rommedoe?
188. Wie speelde dokter Kildare?
189. Hoe ontstond de watersnoodramp die Nederland in 1953 trof?
190. Osip Zadkine is de ontwerper van het beeld waarmee in Rotterdam de Tweede Wereldoorlog wordt herdacht. Wat stelt het beeld voor?

191. Wat verstaan de Limburgers onder 'preskop'?
192. In 1954 kreeg Amerika kleurentelevisie. Aan welke eis moesten de uitzendingen in kleur van de Amerikaanse federale commissie voor Telecommunicatie voldoen?
193. Wat is een muis?
194. Wat is een spouwer?
195. Hoe heet het programma van Pieter Storms?
196. Welke acteur kun je zien in The Devil's Own?
197. Wat moet je niet doen met balkenbrij?
198. Wat is een remise?
199. Bij welke band zong Jerney Kaagman?
200. Waar gaat de film Outbreak over?

201. Wat is een los hoes?
202. Ridge is een hoofdpersoon uit:
203. In welke serie speelde Horst Tappert?
204. Jeroen Pauw verliet RTL4 om naar een andere zender te gaan. Hoe heet die zender?
205. Wie van de onderstaande mensen is niet kaal?
206. Wat wordt onder chakra verstaan?
207. Met wie was prinses Caroline van Monaco getrouwd?
208. Wat is een kniepertie?
209. Hoe oud is prins Claus?
210. De zangeres Kylie Minogue speelde in een serie. Hoe heet die serie?

211. De Cock en Vledder zijn de hoofdfiguren uit de serie Baantjer. Hoe heten zij in werkelijkheid. De namen van de acteurs zijn:
212. Rauw kippenvlees kan de mens ziek maken. Hoe heet de ziekteverwekker die onder andere in het vlees van de kip kan worden aangetroffen?
213. Welke beroemde televisieserie is van David Lynch?
214. Wie zijn de tenoren die samen de grote drie worden genoemd?
215. Wat is geen tennis-term?
216. Hoe werd Xaviera Hollander genoemd?
217. Kramer is een figuur uit:
218. Wat zijn Dúmkes?
219. Wie is geen 'friend'?
220. Welke uitspraak is niet gebaseerd op de waarheid?

221. In Binghamton (New York) mag je een klaslokaal niet betreden met een ...
222. Hoe gierig kun je niet zijn?
223. Hoe gaat dit vaderlandse lied verder? Wilhelmus van Nassauwe ben ik, van Duitsen bloed. Den Vaderland getrouwe blijf ik tot in den dood. Een Prinse van Oranje ben ik, vrij onverveerd...
224. Hoe heette de eerste single van de Beatles?
225. In de prijzenkast van welke Europese voetbalploeg staan de meeste bekers 'met de grote oren'?
226. Welke wielrenner kwam in 1967 de Mont Ventoux wel levend op maar niet levend af?
227. Wat is een stripoloog?
228. In welke rij staan alle woorden goed gespeld?
229. Als de diagnose lijdt 'dyspnoe'. Waar heeft iemand dan last van?
230. Wat is de bronstijd?

231. Waar liggen de eilandjes van Langerhans?
232. Wat is een dorslied?
233. Wat is een hangoor?
234. Wat betekent heterochtoon?
235. Wat wordt bedoeld met tongetaal?
236. Wat doet iemand die zit te tokkebollen?
237. Wat is een worgengel?
238. Hoeveel deciliter zit er in een liter?
239. Wat is St. Patricksday?
240. Welk liedje werd niet door The Blues Brothers gezongen?

241. Welke kleur komt niet voor in de Zuid-Afrikaanse vlag?
242. Hoeveel ballen mag een bowler bij cricket per beurt gooien?
243. Wat is de internationale toegangscode om naar Nederland te bellen?
244. Wat is een Tamale?
245. Hoe heet de kat van The Simpsons uit de gelijknamige serie?
246. Wat gebeurde er op 9 april 1971?
247. Wat is de langste rivier ter wereld?
248. Waar zit de hypofyse?
249. Waar bevindt zich het glasachtig lichaam?
250. Welke van deze bands/zanger komt niet uit Zweden?

De internetredactie

BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  donderdag 14 december 2000 @ 00:22:52 #16
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_549554
Speciaal voor Marten Jan,

De koppels hebben uiterlijk tot woensdagmiddag 14.00 uur de tijd om de defintitieve antwoorden te geven. Als dit gebeurd is, treedt Big Brother op als 'schoolmeester.' Voor iedere vier vragen die elk koppel juist beantwoord heeft, krijgen de bewoners een letter. De koppels moeten dus telkens 4 dezelfde vragen juist beantwoord hebben om een letter te ontvangen. De bewoners krijgen de letters in willekeurige volgorde. Om te mogen raden wat de zin is, moeten ze minimaal twintig letters hebben verdiend. Als de bewoners uiteindelijk de juiste zin weten te formuleren, is de weekopdracht geslaagd. Een lekker breinbrekertje dus.

BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  donderdag 14 december 2000 @ 00:28:13 #17
7107 MartenJan
Klaar voor de aktie
pi_549576
Harry, bedankt voor de moeite,

Ik had gewoon even niet goed gelezen..

Richt je nooit op wie of wat je bent, maar altijd op wie of wat je wilt worden...
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2000 @ 00:30:00 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_549583
Ik lees zeker ook niet goed dan. Is de opdracht nu wel of niet geslaagd? Het is toch al woensdag geweest?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 14 december 2000 @ 00:34:56 #19
7107 MartenJan
Klaar voor de aktie
pi_549600
* Marten Jan krabt zich achter zijn oren en wrijft zijn ogen uit

Shit

Ja, ik had het even niet goed gezien, het is nu al donderdag !

* Marten Jan is niet zo helder meer en gaat snel naar bed

Richt je nooit op wie of wat je bent, maar altijd op wie of wat je wilt worden...
  donderdag 14 december 2000 @ 00:35:34 #20
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_549604
Heb de laatste 2 uur de streams niet gevolgd, maar denk dat ze eerst alle antwoorden moeten checken daar bij de redaktie.
Niet dat dit zoveel werk is...
Daarna moeten ze dan nog die zin gaan maken.
Heb dit nergens nog geregistreerd gezien in de verslagen of op de BB-site.

Vermoed dat ze er pas vrijdag mee komen, zoals zo vaak gebeurd met de uitslag van de weekopdracht.

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 14-12-2000 00:37]

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_549632
quote:
Dit zijn de 250 vragen die de bewoners moeten beantwoorden. Zij krijgen er steeds vijf antwoorden bij
Shit...ik had er maar 239 goed, betekent dit dat ik als toekomstig BB bewoner ongeschikt ben?
Is voorwaarde dan toch een IQ van onder de 85 en gebrek aan algemene ontwikkeling om mee te kunnen doen aan dit spel?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 december 2000 @ 10:39:52 #22
1169 BigDick
size DOES matter
pi_550249
Het zijn dus meerkeuzevragen als ik het goed begrijp. Dan wordt het wel een stuk eenvoudiger. Als veronica die mogelijke antwoorden er ook bij zet lossen we dit zo op....
de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
  vrijdag 15 december 2000 @ 11:18:27 #23
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_554497
De bewoners hebben 30 van de 31 letters verdiend.
Ze krijgen een kwartier om een zin te maken.
Het komt goed.... En anders maar niet.
  vrijdag 15 december 2000 @ 11:29:09 #24
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_554530
Weekopdracht is mislukt, door toedoen van Koos
Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten<BR>
  vrijdag 15 december 2000 @ 11:30:46 #25
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_554534
Georgie zegt tegen Koos dat hij het op de eerste dag al wist wat de oplossing zou zijn.

De streamverslagen erop na gezocht, en zag dat Cartman 1 schreef : 'Als de kat van huis is dansen de muizen'.
Dat zal dan de oplossing geweest zijn.

De weekopdracht is desalniettemin niet geslaagd door toedoen van Koos.
Het riempje dat hij op een bewuste nacht los had ??

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_554538
De te maken zin was:
'Als de kat van huis is dansen de muizen'.

Dit heel snel want Georgie had deze zin al in gedachten een half uur nadat ze de opdracht kregen

Maar alles is voor niets geweest want de opdracht is mislukt; volgens BB mede door toedoen van Koos.

pi_554577
Wat een belachelijke zin. Zegt alles over het niveau van de programmamakers. Het spreekwoord luidt natuurlijk: Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel. Stelletje proleten bij BB!!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  vrijdag 15 december 2000 @ 11:56:18 #28
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_554610
quote:
Op 15 december 2000 11:47 schreef pyl het volgende:
Wat een belachelijke zin. Zegt alles over het niveau van de programmamakers. Het spreekwoord luidt natuurlijk: Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel. Stelletje proleten bij BB!!
Ja maar dat is te lang, ze hadden namelijk maar 31 letters.
BB laat ze 30 letters op halen maar blijken er maar 29 te zijn.
Ze kunnen dus niet echt goed tellen bij BB
Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten<BR>
  vrijdag 15 december 2000 @ 12:08:02 #29
7515 Mokum_XXX
Je moet toch wat...
pi_554641
Enkele citaten van VOO's BB-site
www.big-brother.nl/fsnieuwsdetail.cfm?newsid=2082:

Koos verpest weekopdracht

De bewoners hebben een kwartier om van de letters een goedlopende zin te maken. De oplossing is echter een stuk makkelijker dan Big Brother had verwacht. Georgie komt binnen de kortste keren met het antwoord: de laatste loodjes wegen het zwaarst.

De weekopdracht is mislukt. Grote schuldige is vooral Koos. Hij verlengde het touw dat hem aan Georgie verbond. En dit was tegen de regels.

=================

De laatste loodjes wegen het zwaarst? Wat zitten de streamers mij voor te liegen?

Enne, Koos is dus de schuldige vanwege het verlengen van het koord.
Was dit trouwens een idee van Koos zelf of van Georgie?

Greetz,
Mokum XXX

Niemand weet, niemand weet, dat ik Repelsteeltje heet.....
pi_554668
Hier snap ik nou helemaal niets van!
In de verslagen las ik dat Georgie de zin had geraden en dat hij beweerde dat hij deze de eerste avond van de opdracht al had genoemd.
Die avond heb ik hem de door mij genoemde zin horen zeggen.
Mijn conclusie: hij heeft later DEZE zin ook genoemd.
En dat heb ik dus niet gehoord. Sorry.
pi_556958
quote:
Op 15 december 2000 12:16 schreef Cartman1 het volgende:
<knip>Mijn conclusie: hij heeft later DEZE zin ook genoemd.<knip>
Mijn conclusie:
Georgie heeft deze zin nooit gezegd, maar denkt zelf echt dat hij toen deze zin heeft gezegd. ('t was ook een spreekwoord )
Weet zelf wel eens niet meer wat ik 5 minuten ervoor heb gezegd , dus na een paar dagen kan ik me zoiets wel voorstellen, zeker als je je in die tijd helemaal richt op een grote vragenlijst.
't gaat om hoe je ermee omgaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')