? dit zijn koelelementen die je gebruikt om bv je lunch koel te houden ofzo. Wat denk jij waar ze deze voor wil gebruiken?quote:Op donderdag 17 juni 2021 22:33 schreef qajariaq het volgende:
En je kan zo lang in of buiten de vriezer laten als je wilt.
Bedenk wel dat de ruimte waar die vriezer staat steeds warmer wordt als je iets invriest. Veel meer dan je met die koelelementen kan koelen zelfs. Dus voor je slaapkamer koelen kan het wel maar je keuken wordt dus wel warmer daardoor.
Om als luchtverkoeling in te zetten neem ik aan gezien al de reacties in diverse topics.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 06:52 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
? dit zijn koelelementen die je gebruikt om bv je lunch koel te houden ofzo. Wat denk jij waar ze deze voor wil gebruiken?
Wat?quote:Op donderdag 17 juni 2021 22:33 schreef qajariaq het volgende:
En je kan zo lang in of buiten de vriezer laten als je wilt.
Bedenk wel dat de ruimte waar die vriezer staat steeds warmer wordt als je iets invriest. Veel meer dan je met die koelelementen kan koelen zelfs. Dus voor je slaapkamer koelen kan het wel maar je keuken wordt dus wel warmer daardoor.
Hoe lang heb je ze in de vriezer gehad?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 18:03 schreef roos94 het volgende:
Die dingen blijven maar half uurtje koud.. normaal of heb ik gewoon een shit versie?
Simpele thermodynamica. Wel een beetje opletten op schoolquote:
Wat doe je ermee? Als je ze voor een ventilator zet als extra verkoeling zijn ze zo weer warm.quote:
De smeltwarmte van het water in de koelelementen van de Action is dan ook exact gelijk aan die van het water in alle andere merken koelelementquote:Op vrijdag 18 juni 2021 18:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat doe je ermee? Als je ze voor een ventilator zet als extra verkoeling zijn ze zo weer warm.
Gooi je ze in een goede koelbox/tas dan blijven ze minimaal 6 uur koud. Als hetgeen je aan eten/drinken erin zet ook vooraf hebt afgekoeld natuurlijk.
Ik heb nog nooit koelelementen gehad die na een half uur in een koelbox weer warm waren. Ook niet de euro exemplaren van de action.
Zeg ik dan dat ik eraan twijfelde?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:26 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
De smeltwarmte van het water in de koelelementen van de Action is dan ook exact gelijk aan die van het water in alle andere merken koelelement
Dat gaat ons natuurlijk niks aan.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:33 schreef SQ het volgende:
Maar we weten toch al dat ze ze voor de ventilator zet
Wat dus nauwelijks werkt door de zeer geringe oppervlakte van die dingen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:33 schreef SQ het volgende:
Nee hoor, totale verrassing hierquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:33 schreef SQ het volgende:
Neequote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zeg ik dan dat ik eraan twijfelde?
Er zit natuurlijk wel meer in dan alleen water.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:26 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
De smeltwarmte van het water in de koelelementen van de Action is dan ook exact gelijk aan die van het water in alle andere merken koelelement
Helaas. 99% water. Hooguit wat geleermiddel en/of conserveringsmiddel.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel meer in dan alleen water.
Betwijfel ik, zelfs al zou je er een theelepel zout in doen (dat kost niets) dan is de vries/smelt temperatuur lager en het ding dus effectiever. Maar ik heb nog nooit zoiets open getrokken als ik eerlijk ben.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:06 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Helaas. 99% water. Hooguit wat geleermiddel en/of conserveringsmiddel.
Ja, leuk. Alleen jammer dat je koelelementen dan niet meer bevriezen in de vriezer.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Betwijfel ik, zelfs al zou je er een theelepel zout in doen (dat kost niets) dan is de vries/smelt temperatuur lager en het ding dus effectiever. Maar ik heb nog nooit zoiets open getrokken als ik eerlijk ben.
Je kan dat prima doseren zodat ze bij b.v. min acht bevriezen. Middelbare school natuurkunde.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:10 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, leuk. Alleen jammer dat je koelelementen dan niet meer bevriezen in de vriezer.
Nauwelijks, want de smeltwarmte is veel groter dan de soortelijke warmte.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je kan dat prima doseren zodat ze bij b.v. min acht bevriezen. Middelbare school natuurkunde.
Dan heb je gewoon wat meer rendement.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |