abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 juni 2021 @ 22:00:50 #26
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_199936074
Zoek gewoon een andere baan en ga daar je best doen ipv je energie verspillen naar de jacht op vergoedingen :')
pi_199936125
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 22:00 schreef Snowpea het volgende:
Zoek gewoon een andere baan en ga daar je best doen ipv je energie verspillen naar de jacht op vergoedingen :')
War als je weet dat je geen betere baan gaat krijgen binnenkort en die paar honderd euro je de maand kunnen helpen overbruggen?
pi_199937184
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 22:00 schreef Snowpea het volgende:
Zoek gewoon een andere baan en ga daar je best doen ipv je energie verspillen naar de jacht op vergoedingen :')
Als het iets is waar je recht op hebt, moet je er gewoon voor gaan. Dit is ook best lullig, zo twee weken voor beëindiging van het contract.
Verder kan jij in niemands portemonnee kijken. Wat voor jou niet de moeite waard is, zal voor een ander veel waard (kunnen) zijn.
Protège moi de mes désirs.
pi_199940535
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 22:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Als het iets is waar je recht op hebt, moet je er gewoon voor gaan. Dit is ook best lullig, zo twee weken voor beëindiging van het contract.
Verder kan jij in niemands portemonnee kijken. Wat voor jou niet de moeite waard is, zal voor een ander veel waard (kunnen) zijn.
Ehmmm... Ts wist 6 maanden geleden toch al dat op die datum hij werkloos zou worden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199940575
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ehmmm... Ts wist 6 maanden geleden toch al dat op die datum hij werkloos zou worden?
mogelijk werkloos zou worden. Er kunnen best andere intenties zijn bij het aangaan van een contract voor bepaalde tijd.
pi_199940749
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

mogelijk werkloos zou worden. Er kunnen best andere intenties zijn bij het aangaan van een contract voor bepaalde tijd.
Ja ts had ook 3 maanden geleden kunnen starten met een zoektocht zodat hij aansluitend bij een ander bedrijf kan werken.
Dat heb ik altijd nog gedaan bij tijdelijke contracten. Het afwachten kwam en komt nog altijd niet eens in mij op.
Ik heb 2x in mijn verleden hierdoor een verlenging niet geaacepteerd en zei dan had je mij geen tijdelijk contract moeten geven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 09:33:32 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199940839
Het gaat om een aanzegvergoeding. Dat heeft verder niks te maken met TS zijn acties om een andere baan te zoeken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199940881
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Het gaat om een aanzegvergoeding. Dat heeft verder niks te maken met TS zijn acties om een andere baan te zoeken.
Zeker, maar geregeld verandert het onderwerp als het antwoord al gegeven is. Het helpt ook niet dat ts niet reageert.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 09:43:09 #34
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199940972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:12 schreef benchy het volgende:
Volgens Nederlandse wet zou dit minimaal 1 maand voor afloop contract kenbaar gemaakt moeten worden. Nu is dit niet het geval en zou ik recht hebben op een aanzegvergoeding van ongeveer 15 dagen salaris.

Is dat zo trouwens? het is wel netjes maar volgens mij eindigt een contract gewoon per rechtswege?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 09:50:08 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199941056
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:43 schreef Gunner het volgende:

[..]

Is dat zo trouwens? het is wel netjes maar volgens mij eindigt een contract gewoon per rechtswege?
Dat is veranderd. Er geldt nu een aanzegverplichting voor tijdelijke contracten, met een paar uitzonderingen, w.o. een contract korter dan 6 maanden.

Als de werkgever hierin in gebreke blijft, heeft de werkgever recht op een aanzegvergoeding.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199942980
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ehmmm... Ts wist 6 maanden geleden toch al dat op die datum hij werkloos zou worden?
Irrelevant. De werkgever heeft tijdig aan te zeggen. Die periode is bedoeld zodat de werknemer tijdig (als in minimaal een maand voor initiële afloop) zekerheid heeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door baskick op 18-06-2021 12:37:39 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199943002
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:43 schreef Gunner het volgende:

[..]

Is dat zo trouwens? het is wel netjes maar volgens mij eindigt een contract gewoon per rechtswege?
Ja, dat is zo. Het niet tijdig aanzeggen verandert overigens niets aan dat het contract wel gewoon van rechtswege eindigt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199943262
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:27 schreef Phoenyx-God het volgende:
.
Zand in je vagina?
pi_199944782
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:32 schreef baskick het volgende:

[..]

Irrelevant. De werkgever heeft tijdig aan te zeggen. Die periode is bedoeld zodat de werknemer tijdig (als in minimaal een maand voor initiële afloop) zekerheid heeft.
Mijn reactie was wel degelijk relevant als reactie op post waar ik op reageerde.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199945932
Voor degenen die TS nog willen helpen:

In het contract staat tot en met 2 juli
Hiervoor had ik een contract van 6 maanden, met exact dezelfde tekst wat betreft de contract termijn. Niks over dat de arbeidsovereenkomst eindigt, enkel dat het contract eindigt.

Het aangeven dat het dienstverband door werd gezet na het eerste contract, is toen ook niet 1 maand voor einddatum gebeurd. Vandaar dat TS er van uit ging dat dat nu eenzelfde situatie is. Had ik er zelf achteraan kunnen gaan? Ja. Heb ik dat gedaan? Nee. Dat verandert niks aan het wel of niet recht hebben op deze vergoeding.
pi_199946147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:17 schreef benchy het volgende:
Voor degenen die TS nog willen helpen:

In het contract staat tot en met 2 juli
Hiervoor had ik een contract van 6 maanden, met exact dezelfde tekst wat betreft de contract termijn. Niks over dat de arbeidsovereenkomst eindigt, enkel dat het contract eindigt.

Het aangeven dat het dienstverband door werd gezet na het eerste contract, is toen ook niet 1 maand voor einddatum gebeurd. Vandaar dat TS er van uit ging dat dat nu eenzelfde situatie is. Had ik er zelf achteraan kunnen gaan? Ja. Heb ik dat gedaan? Nee. Dat verandert niks aan het wel of niet recht hebben op deze vergoeding.
Als het t/m is veranderd dit de zaak. Ik zou even bellen met je vakbond, die kunnen dit direct aangeven of je het kan krijgen en gaan hier ook het gevecht met de werkgever aan
Ook de vorige keer had je hier wellicht recht op. Wellicht kan dit nog met terugwerkende kracht.

Ben je geen lid van de vakbond dan kan je altijd bluffen dat je dit wel bent als je hierover begint met de werkgever. Je kan dan evt een advocaat inschakelen om het te krijgen. Een dagvaarding maken plus inlezen kost rond de 4000 euro die je niet terugkrijgt bij winst.

Het kan ook zonder advocaat maar dan moet je weten hoe je het aanpakt. Verlies je op bv een formaliteit dan moet je de griffiekosten van ca 500 eur betalen.

Ik heb 2 rechtzaken gestart in mijn leven, beiden gewonnen maar zonder advocaat had ik dat nooit gekund.

[ Bericht 3% gewijzigd door sjorsie1982 op 18-06-2021 16:36:27 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199946713
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mijn reactie was wel degelijk relevant als reactie op post waar ik op reageerde.
TS wist bij ingang van de arbeidsovereenkomst alleen dat z'n tijdelijke contract zou aflopen, niet dat hij per einddatum werkloos zou zijn :N Die aanzegtermijn is er juist om mensen in die situatie uiterlijk een maand vooraf zekerheid te bieden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199946785
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als het t/m is veranderd dit de zaak. Ik zou even bellen met je vakbond, die kunnen dit direct aangeven of je het kan krijgen en gaan hier ook het gevecht met de werkgever aan
Ook de vorige keer had je hier wellicht recht op. Wellicht kan dit nog met terugwerkende kracht.

Ben je geen lid van de vakbond dan kan je altijd bluffen dat je dit wel bent als je hierover begint met de werkgever. Je kan dan evt een advocaat inschakelen om het te krijgen. Een dagvaarding maken plus inlezen kost rond de 4000 euro die je niet terugkrijgt bij winst.

Het kan ook zonder advocaat maar dan moet je weten hoe je het aanpakt. Verlies je op bv een formaliteit dan moet je de griffiekosten van ca 500 eur betalen.

Ik heb 2 rechtzaken gestart in mijn leven, beiden gewonnen maar zonder advocaat had ik dat nooit gekund.
Kans is klein. Zie artikel 7:686a lid 4 BW.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')