abonnement Unibet Coolblue
pi_199926324
quote:
‘Even North Korea is not this nuts’: Defector after graduating from American university
Yeonmi Park, 27, said she found a lot of similarities between America, a democracy, and North Korea, a country under Kim Jong Un's totalitarian dictatorship.

A North Korean defector has said the anti-American sentiment in Ivy League universities reminded her of her childhood in North Korea. During an interview with Fox News, Yeonmi Park, who graduated from Columbia University, drew parallels between the so-called 'cancel culture' in US universities and Kim Jong Un’s regime, saying she couldn’t believe she was sitting “in North Korea's classroom or in America's classroom.”

Yeonmi claimed that North Korean children are instructed to equate the term and persona of "American" with "bastard", and memories of that society came flooding back when she enrolled at Columbia University in New York City's Morningside Heights. She further claimed that the professors at Columbia blamed the United States for the problems in Africa and Asia, which she “couldn’t believe.”

"Literally every professor was saying the problems that we have in today's world is because of White men [and] how they colonised Africa [and] Asia, that's how they mess up everything and they are the ones who needs to be blamed -- and I couldn't believe it,” Yeonmi told Fox News.

The North Korean escapee said she found a lot of similarities between America, a democracy, and North Korea, a country under totalitarian dictatorship, including “anti-Western sentiment, collective guilt and suffocating political correctness.” Expressing shock and confusion on issues surrounding gender and language, Yeonmi said that every class asked students to announce their preferred pronouns.

"English is my third language. I learned it as an adult. I sometimes still say 'he' or 'she' by mistake and now they are going to ask me to call them 'they'? How the heck do I incorporate that into my sentences?" she asked rhetorically.

"Even North Korea is not this nuts. North Korea was pretty crazy, but not this crazy," she added.

The 27-year-old Columbia graduate said that after being sold into sex slavery and placed on Kim Jong Un’s “killing list”, she escaped North Korea and presumed she was in a free society in the United States. "My enemy used to be Kim Jong Un: I have been on Kim Jong Un's killing list of people for many years because I spoke out, and my original family got punished but now ironically enough, so many Marxists and Communists and Maoists and Leninists are now are sending me death threats," she claimed.
Fox News: North Korean defector says 'even North Korea was not this nuts' after attending Ivy League school

HP De Tijd: Op de universiteit is tegenwoordig geen plaats meer voor onwelgevallige ideeën

Trouw: Politieke correctheid maakt ons dom

Zou dit een signaal kunnen zijn dat er ingegrepen moet worden op onze universiteiten, al is het maar om ondermijning tegen te gaan?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_199926587
Ok, kan dit topic in de top 10 achterlijkste topics in NWS ooit?
pi_199926977
quote:
"English is my third language. I learned it as an adult. I sometimes still say 'he' or 'she' by mistake and now they are going to ask me to call them 'they'? How the heck do I incorporate that into my sentences?" she asked rhetorically.
Wat is dit voor onzin :')
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:38:46 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199927021
Na Coronaontkenners, klimaatontkenners is er een nieuwe stroming, de woke-ontkenners :').

Dit is gewoon zoals het op veel scholen en universiteiten gaat, het komt idd over als achterlijk getrol en als het dat ook was, soit. Maar nee, dit is de bittere werkelijkheid op sommmige, steeds meer, instellingen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199928143
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:16 schreef The_End het volgende:
Ok, kan dit topic in de top 10 achterlijkste topics in NWS ooit?
Neen, maar jouw post wel.
pi_199928210
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Neen, maar jouw post wel.
Is mijn post een topic?

Ben je al naar Noord Korea verhuisd?
pi_199928289
Wat een dom wijf, dan rot ze toch lekker terug op naar NK?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199928552
Dat ze gelijk heeft wat betreft bepaalde universiteiten staat buiten kijf. Maar wat is dan de oplossing, die 'ingrepen' waar je het over hebt?
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 16:07:00 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199928647
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:01 schreef Oostwoud het volgende:
The 27-year-old Columbia graduate said that after being sold into sex slavery and placed on Kim Jong Un’s “killing list”, she escaped
vs

quote:
"English is my third language. I learned it as an adult. I sometimes still say 'he' or 'she' by mistake and now they are going to ask me to call them 'they'? How the heck do I incorporate that into my sentences?" she asked rhetorically.
klinkt hetzelfde idd _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199928802
TS leg jij even uit wat hier staat:
quote:
It only got worse from there as Yeonmi realized that every one of her classes at the Ivy League school was infected with what she saw as anti-American propaganda, reminiscent to the sort she had grown up with.

"’American Bastard' was one word for North Koreans" Park was taught growing up.

"The math problems would say 'there are four American bastards, you kill two of them, how many American bastards are left to kill?'"

She was also shocked and confused by issues surrounding gender and language, with every class asking students to announce their preferred pronouns.

"English is my third language. I learned it as an adult. I sometimes still say 'he' or 'she' by mistake and now they are going to ask me to call them 'they'? How the heck do I incorporate that into my sentences?"

"It was chaos," said Yeonmi. "It felt like the regression in civilization."

"Even North Korea is not this nuts," she admitted. "North Korea was pretty crazy, but not this crazy."
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 16:18:35 #11
414785 sirdanilot
pi_199928911
Er is mij nooit gevraagd naar mijn persoonlijke voornaamwoorden, anders, en ik heb toch echt een universitaire opleiding gevolgt aan de Universiteit Leiden. En nog een alfastudie ook.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:22:30 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199928975
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:18 schreef sirdanilot het volgende:
Er is mij nooit gevraagd naar mijn persoonlijke voornaamwoorden, anders, en ik heb toch echt een universitaire opleiding gevolgt aan de Universiteit Leiden. En nog een alfastudie ook.
Nog niet, die pronouns onzin is inmiddels gemeengoed in de VS en komt, zoals alles altijd, nu langzamerhand onze kant op.

OA onze huis wokey mikeyTT heeft het al geadopteerd, uiteraard :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:24:27 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199929011


Hier wordt bijv gedreigd met de dood als je pronouns niet zou respecteren.

Het is helaas allemaal echt, nee niet iedereen doet mee, niet de hele wereld is gek, maar wokeness ontkennen is struisvogel spelen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 16:27:23 #14
414785 sirdanilot
pi_199929061
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Hier wordt bijv gedreigd met de dood als je pronouns niet zou respecteren.

Het is helaas allemaal echt, nee niet iedereen doet mee, niet de hele wereld is gek, maar wokeness ontkennen is struisvogel spelen.
Jeetje wat heftig. Heb je al aangifte gedaan van deze bedreiging?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:29:11 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199929088
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Jeetje wat heftig. Heb je al aangifte gedaan van deze bedreiging?
Ik zeg niet dat het heftig is, het is alleen een prima voorbeeld van doorgeslagen wokeness. En daar heeft deze woman of color het over.

Of is haar mening als PoC opeens niet meer geldig nu? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 16:30:29 #16
414785 sirdanilot
pi_199929105
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het heftig is, het is alleen een prima voorbeeld van doorgeslagen wokeness. En daar heeft deze woman of color het over.

Of is haar mening als PoC opeens niet meer geldig nu? :').
Ik vind het geen voorbeeld van doorgeslagen wokeness. Als je iemand niet respecteert, dan kan je de bal terugverwachten, is de boodschap die ik hieruit opmaak. Niet per se een bedreiging.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199929117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Hier wordt bijv gedreigd met de dood als je pronouns niet zou respecteren.

Het is helaas allemaal echt, nee niet iedereen doet mee, niet de hele wereld is gek, maar wokeness ontkennen is struisvogel spelen.
Dit is geen universiteit. Dit is een reclame uiting. De bron van deze poster is onze russische propaganda machine RT. Dat is ook de enige plek voor zover ik kan zien waar je deze variant van de poster kan vinden.
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:32:57 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199929144
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het geen voorbeeld van doorgeslagen wokeness. Als je iemand niet respecteert, dan kan je de bal terugverwachten, is de boodschap die ik hieruit opmaak. Niet per se een bedreiging.
Nee, iemand vertellen dat zijn "pronouns" verleden tijd zullen zijn, dat je dus dood bent, is heel normaal als iemand je misgendered.

Niets mis mee joh!

Doorgeslagen dus. Prima als iemand tegen mij zegt dat Xer/Zer de voorkeur hebt, maar als ik dat vertik, deal with it. En ga niet met de dood dreigen, dan kan je, wie je ook bent, ongezien te typhus krijgen. Hoe belangrijk denk je dat je bent precies? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 16:34:33 #19
414785 sirdanilot
pi_199929174
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, iemand vertellen dat zijn "pronouns" verleden tijd zullen zijn, dat je dus dood bent, is heel normaal als iemand je misgendered.

Niets mis mee joh!

Doorgeslagen dus. Prima als iemand tegen mij zegt dat Xer/Zer de voorkeur hebt, maar als ik dat vertik, deal with it. En ga niet met de dood dreigen, dan kan je, wie je ook bent, ongezien te typhus krijgen. Hoe belangrijk denk je dat je bent precies? :').
Dat jij het als een doodsbedreiging leest, zegt meer over jou dan over de auteur van deze poster denk ik. Ik lees die doodsbedreiging er niet in.

En waarom zou jij hier zo bang van zijn? Is het jouw hobby om specifiek mensen aan te spreken op manieren die zij onwenselijk vinden?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:34:52 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199929182
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:31 schreef The_End het volgende:

[..]

Dit is geen universiteit. Dit is een reclame uiting. De bron van deze poster is onze russische propaganda machine RT. Dat is ook de enige plek voor zover ik kan zien waar je deze variant van de poster kan vinden.
Er zijn meer bronnen, en als je even op wat moderne social media zou kijken zou je meer van dit soort voorbeelden kunnen vinden.

En ik zeg ook, dit is DOORGESLAGEN gedrag, niet de norm. En daar hadden we het over. Dat het geen gemeengoed is wil niet zeggen dat het niet bestaat.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199929210
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:34 schreef HeatWave het volgende:
Er zijn meer bronnen, en als je even op wat moderne social media zou kijken zou je meer van dit soort voorbeelden kunnen vinden.

En ik zeg ook, dit is DOORGESLAGEN gedrag, niet de norm. En daar hadden we het over. Dat het geen gemeengoed is wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Als je het hebt over doorgeslagen, dan moet je eens naar jij eigen posts kijken. Dat gehuil over niets. Stel je niet zo aan. Jij maakt dit soort zaken groot, niemand anders.
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:36:37 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199929216
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat jij het als een doodsbedreiging leest, zegt meer over jou dan over de auteur van deze poster denk ik. Ik lees die doodsbedreiging er niet in.

En waarom zou jij hier zo bang van zijn? Is het jouw hobby om specifiek mensen aan te spreken op manieren die zij onwenselijk vinden?
Als jij mij vanaf nu niet met "Sir HeatWave" aanspreekt zijn jouw pronouns binnenkort, had/heeft geleefd. Deal?

IK ben er niet bang voor, ik zeg al, ik heb er geen enkele moeite mee. Maar ga het niet op hoge poten eisen en dreigen met whatever als ik het niet zou doen.

Het is echt niet zo moeilijk hoor, respect komt van 2 kanten.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199929222
BOEHOE er hangt een poster ergens ter wereld waar ik niet tegen kan. Het is net Noord Korea hier!!! :')
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:37:09 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199929226
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:36 schreef The_End het volgende:

[..]

Als je het hebt over doorgeslagen, dan moet je eens naar jij eigen posts kijken. Dat gehuil over niets. Stel je niet zo aan. Jij maakt dit soort zaken groot, niemand anders.
Wat is het onderwerp van dit topic ook alweer? Oh ja, precies wat ik post :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199929237
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat is het onderwerp van dit topic ook alweer? Oh ja, precies wat ik post :').
Ivy League studente: "Zelfs Noord-Korea was niet zo gek!
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:38:53 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199929262
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:37 schreef The_End het volgende:

[..]

Ivy League studente: "Zelfs Noord-Korea was niet zo gek!
Nou, en dit was een praktijkvoorbeeld van "zo gek".

Je punt?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199929272
Ik vind dat woke gedoe ook maar gênant naar als je niet op het internet zit is het er ook niet. Dat gedoe met die voornaamwoorden is ook alleen maar onder kinderen en instagrammers, lekker belangrijk.
-nee-
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:39:30 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199929283
Ah is die studente naar een strafkamp gestuurd nadat ze iets negatiefs zei over de Biden-regering?
pi_199929302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:38 schreef HeatWave het volgende:
Nou, en dit was een praktijkvoorbeeld van "zo gek".

Je punt?
Dat ze in Noord Korea niet zo huilen over een postertje ergens ter wereld, omdat ze (oa) doodgaan van de honger.
pi_199929347
"Ik ben verkocht als sexslaaf, maar die poster kan echt niet" aldus Heatwave. 8)7
pi_199929352
Je druk maken over Wit-Rusland maar de ban van Trump is terecht. Gooi jezelf weg.
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:41:37 #32
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199929359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:39 schreef Hexagon het volgende:
Ah is die studente naar een strafkamp gestuurd nadat ze iets negatiefs zei over de Biden-regering?
Dat de straffen nou idd totaal niet te vergelijken zijn ben ik met je eens. Maar waar je voor gestraft kan worden, hoe dan ook, kan uiteraard net zo gek of gekker zijn.

Daar ga je de bak in voor kritiek, in de VS verlies je je baan als je him of her zegt.......

Beiden totaal debiel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:42:46 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199929386
Die vrouw heeft jarenlang in onder marxisme moeten leven. Die heeft haar buik er van vol. Die Amerikaanse studentjes die in alle welvaart en veiligheid zijn opgegroeid (dankzij het Westerse systeem)is alles wijs te maken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199929427
quote:
83s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

vs
[..]

klinkt hetzelfde idd _O-
Ze heeft het over de pure hersenspoeling, geschiedvervalsing en haat richting bepaalde groepen of etniciteit op universiteiten vanuit professoren maar ook als algemeen beleid op scholen en scholing.

Dat ze dat in noord Korea ook doen.

Of moet alles 1 op 1 te vergelijken zijn voordat je überhaupt mag spreken over een gevoelsmatige gelijkwaardige situatie?

Lijkt mij overigens ook wel persoonlijk dus wie the F Ben jij dan om daarover te oordelen? :')
pi_199929470
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ze heeft het over de pure hersenspoeling, geschiedvervalsing en haat richting bepaalde groepen of etniciteit op universiteiten vanuit professoren maar ook als algemeen beleid op scholen en scholing.

Dat ze dat in noord Korea ook doen.

Of moet alles 1 op 1 te vergelijken zijn voordat je überhaupt mag spreken over een gevoelsmatige gelijkwaardige situatie?

Lijkt mij overigens ook wel persoonlijk dus wie the F Ben jij dan om daarover te oordelen? :')
Je bent wel ver heen als je dit denkt hoor.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 17-06-2021 17:06:04 ]
pi_199929586
Ik ben sowieso die hele woke shit wel zat, ik heb wat kennissen bij een zeker techbedrijf zitten, man man man, in elke vlog moet en zal er minimaal 1 vrouw dan wel gekleurt persoon zitten, het liefst allebei, flikker op, ik wil gewoon goede/fijne mensen zien, ook die toekenning van subsidie in Amsterdam voor de kunst is schrikbarend, je moet heel zwaar benadrukken hoe woke je bent, mis je ook maar het geringste punt, dan ben je af en kun je het schudden, gevolg, allerlei stichtingen die hun hele plannen op wokeness uitschrijven krijgen dikke poet, of dat nou nuttig is of niet. Echt om te kotsen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199929696
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:46 schreef The_End het volgende:

[..]

Je bent wel ver heen als je dit denkt hoor.
Uh, zo is het daar op de universiteiten, extreem links en tegenspraak word niet geduld.
Dat zie je alleen in noord Korea of Iran etc.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 16:58:19 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199929702
Tering :')

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 17-06-2021 17:07:08 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 17:07:54 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199929862
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ze heeft het over de pure hersenspoeling, geschiedvervalsing en haat richting bepaalde groepen of etniciteit op universiteiten vanuit professoren maar ook als algemeen beleid op scholen en scholing.

Dat ze dat in noord Korea ook doen.

Of moet alles 1 op 1 te vergelijken zijn voordat je überhaupt mag spreken over een gevoelsmatige gelijkwaardige situatie?

Lijkt mij overigens ook wel persoonlijk dus wie the F Ben jij dan om daarover te oordelen? :')
waarom zou ik er niet over oordelen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199929918
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:39 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind dat woke gedoe ook maar gênant naar als je niet op het internet zit is het er ook niet. Dat gedoe met die voornaamwoorden is ook alleen maar onder kinderen en instagrammers, lekker belangrijk.
Was het maar zo. Laatst nog iemand in Canada die straf van de rechtbank kreeg omdat hij niet de 'pronouns' respecteerde van zijn tegenstander.
pi_199930414
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Was het maar zo. Laatst nog iemand in Canada die straf van de rechtbank kreeg omdat hij niet de 'pronouns' respecteerde van zijn tegenstander.
Daar schrik ik van
-nee-
pi_199930898
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Was het maar zo. Laatst nog iemand in Canada die straf van de rechtbank kreeg omdat hij niet de 'pronouns' respecteerde van zijn tegenstander.
Bron?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_199931337
Het begon al toen ik in Amerika studeerde. Zal alleen maar erger geworden zijn, ja.
pi_199931412
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:18 schreef sirdanilot het volgende:
Er is mij nooit gevraagd naar mijn persoonlijke voornaamwoorden, anders, en ik heb toch echt een universitaire opleiding gevolgt aan de Universiteit Leiden. En nog een alfastudie ook.
Serieus!? :X
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_199932412
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Was het maar zo. Laatst nog iemand in Canada die straf van de rechtbank kreeg omdat hij niet de 'pronouns' respecteerde van zijn tegenstander.
Lijkt mij wat stug, want dan moet die persoon een wet hebben overtreden. Een rechter kan niet zomaar naar eigen inzicht een straf opleggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Beste debater 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 19:28:59 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199932452
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2021 @ 19:42:59 #48
88815 The_Emotion
98.3
pi_199932811
Noord Korea, Woke Korea _O_
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_199933068
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:42 schreef LXIV het volgende:
Die vrouw heeft jarenlang in onder marxisme moeten leven. Die heeft haar buik er van vol. Die Amerikaanse studentjes die in alle welvaart en veiligheid zijn opgegroeid (dankzij het Westerse systeem)is alles wijs te maken.
Lekker de socialistische revolutionair uithangen met je hipster chocolatecheesecakecafefrappolattecinos, iPhone van 1200 euro en door pappa en mamma betaalde studie. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 17 juni 2021 @ 21:25:32 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_199935067
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:36 schreef Aratanax het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin :')
Ze geeft simpelweg aan dat een diversificatie in voornaamwoorden niet ten voordele is voor Engels sprekers die al moeite hebben de normale voornaamwoorden correct toe te passen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 21:33:12 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199935275
en dat dat minder erg is dan als gedwongen sexslaaf te moeten vluchten voor Kim zijn doodseskaders

das logisch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199936024
De VS hebben wereldwijd toch ook voor een hoop ellende gezorgd. Snap niet waarom dat zogenaamd wokespeak zou zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199936095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Was het maar zo. Laatst nog iemand in Canada die straf van de rechtbank kreeg omdat hij niet de 'pronouns' respecteerde van zijn tegenstander.
Tyf eens op met je onzin.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 17 juni 2021 @ 23:02:27 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199938089
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:59 schreef Nielsch het volgende:
De VS hebben wereldwijd toch ook voor een hoop ellende gezorgd. Snap niet waarom dat zogenaamd wokespeak zou zijn.
Alle teringzooi in het Midden-Oosten kun je ergens terugvoeren op de acties van Amerikanen daar
pi_199938326
Russische propoganda werkt als een speer zie ik. :)
Vakman pur sang
  donderdag 17 juni 2021 @ 23:35:23 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199938700
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:18 schreef sirdanilot het volgende:
Er is mij nooit gevraagd naar mijn persoonlijke voornaamwoorden, anders, en ik heb toch echt een universitaire opleiding gevolgt aan de Universiteit Leiden. En nog een alfastudie ook.
Met Nederlands ben je helaas blijven steken op het niveau van de 4e klas lagere school :D
  donderdag 17 juni 2021 @ 23:38:30 #57
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199938745
quote:
83s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:33 schreef sp3c het volgende:
en dat dat minder erg is dan als gedwongen sexslaaf te moeten vluchten voor Kim zijn doodseskaders

das logisch
quote:
ironically enough, so many Marxists and Communists and Maoists and Leninists are now are sending me death threats," she claimed.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 00:25:24 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199939081
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Alle teringzooi in het Midden-Oosten kun je ergens terugvoeren op de acties van Amerikanen daar
Oh FFS, al eeuwen, lang voor de VS bestond, was het al een teringzooi, maar lekker Amerika bashen :').

Echt, zijn er IRL nog mensen die met je praten? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199939178
Ze komt net aandobberen op haar vluchtelingbootje en wordt gelijk tot een expert gebombardeerd door FOX News omdat ze hun talking points herhaalt.

Dit is FOX News:


Trash.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 00:51:20 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199939198
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:46 schreef intellectuele_user het volgende:
Ze komt net aandobberen op haar vluchtelingbootje en wordt gelijk tot een expert gebombardeerd door FOX News omdat ze hun talking points herhaalt.

Dit is FOX News:


Trash.
Sja, aangezien de dobberaars die hierheen komen ook allemaal hoog opgeleide doktoren zijn vind ik wel dat je erg denigrerend over deze vrouw van kleur doet. Niet erg netjes van je.

En ik zie nergens dat ze als expert is aangeduid, alleen dat ze als ervaringsdeskundige blijkbaar parellelen ziet met het land waar ze vandaan komt. Hoe durft een buitenlander zich negatief uit te laten over het land waar ze is opgevangen, dat zou in NL nooit gebeuren gelukkig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199939218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het geen voorbeeld van doorgeslagen wokeness. Als je iemand niet respecteert, dan kan je de bal terugverwachten, is de boodschap die ik hieruit opmaak. Niet per se een bedreiging.
Ja, lekker dood maken is idd geheel in verhouding _O-
pi_199939242
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:42 schreef LXIV het volgende:
Die vrouw heeft jarenlang in onder marxisme moeten leven. Die heeft haar buik er van vol. Die Amerikaanse studentjes die in alle welvaart en veiligheid zijn opgegroeid (dankzij het Westerse systeem)is alles wijs te maken.
En als ze dat zou zeggen zou ze mogelijk een aardig punt hebben.

Maar "Zelfs Noord-Korea was niet zo gek!" is toch een wat gekke stellingname. Mocht ze daar echt van overtuigd zijn, dan zal ze binnenkort ook de VS wel uit vluchten. Vraag ik me toch af of dat net zo lastig zal zijn als uit NK vluchten.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 18 juni 2021 @ 01:08:57 #63
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199939264
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 01:02 schreef probeer het volgende:

[..]

En als ze dat zou zeggen zou ze mogelijk een aardig punt hebben.

Maar "Zelfs Noord-Korea was niet zo gek!" is toch een wat gekke stellingname. Mocht ze daar echt van overtuigd zijn, dan zal ze binnenkort ook de VS wel uit vluchten. Vraag ik me toch af of dat net zo lastig zal zijn als uit NK vluchten.
Ligt er een beetje aan hoe je gek ziet.

Dat er nou in NK (ja ja, belachelijk) strenge regels gelden, ze zijn vast niet allemaal onzinnig of onmenselijk. Verbod op de Leider is bijv wel idioot, en verbod op internet etc. maar verbod op op straat schijten uiteraard niet ;).

Het erge aan zo'n regime is (soms) niet eens de regels an sich, maar de straffen die erop volgen. En dus constante angst waar je in moet leven om niet verlinkt te worden.

Waar ik uiteraard absoluut NK niet wil verdedigen, totaal niet, maar ze heeft wel een punt denk ik als ze constateert dat je in de VS echt voor de achterlijkste dingen gestraft kan worden. Dat zou zelfs in NK niet gebeuren.

Dat de uitgevoerde straffen vele malen milder zijn zal ze echt niet ontkennen neem ik aan. Ze wil echt niet terug.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199939278
En waar heeft ze nou precies moeite mee?

quote:
"Literally every professor was saying the problems that we have in today's world is because of White men [and] how they colonised Africa [and] Asia, that's how they mess up everything and they are the ones who needs to be blamed -- and I couldn't believe it,”
Ik geloof er geen enkele zak van dat elke professor dat zegt. Ook de wiskunde afdeling ja? Theoretische natuurkunde? Engelse literatuur? Of toch gewoon 'een paar lui van gender studies of politicologie oid'? Precies. Nou, ok, en dan houden sommige professoren er blijkbaar meningen op na waar ze het niet mee eens is. Volgens mij is het op een van de hoogst aangeschreven universiteiten op deze aardkloot, dan ook de bedoeling dat studenten onder andere kritisch en voor zichzelf leren denken. Dus eh, good for her, dat ze het niet met sommige professoren eens is. Op mijn uni liepen ook mensen rond waar ik het niet mee eens was. Dat hoort er bij. Nu mag ze nog leren om die kritiek op een inhoudelijke manier te verwoorden, ipv bizarre vergelijkingen met NK.

En dan dr andere kritiek.

quote:
"English is my third language. I learned it as an adult. I sometimes still say 'he' or 'she' by mistake and now they are going to ask me to call them 'they'? How the heck do I incorporate that into my sentences?" she asked rhetorically.
Als zij een fout maakt, zullen aardige mensen daar niet moeilijk over doen. En onaardige mensen wel. Alweer, welkom in de fucking wereld meid. En eh, ze zit op een Ivy League school, dan moet he/she vervangen door them/they toch echt niet te hoog gegrepen zijn wanneer iemand je dat verzoekt.

Kijk .. dat Oostwoud in een overduidelijk foxnews propaganda stukje trapt verbaast me helemaal niets. Maar dat de rest het hier serieus nog over moet hebben. Kom op zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199939288
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 01:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoe je gek ziet.

Dat er nou in NK (ja ja, belachelijk) strenge regels gelden, ze zijn vast niet allemaal onzinnig of onmenselijk. Verbod op de Leider is bijv wel idioot, en verbod op internet etc. maar verbod op op straat schijten uiteraard niet ;).

Het erge aan zo'n regime is (soms) niet eens de regels an sich, maar de straffen die erop volgen. En dus constante angst waar je in moet leven om niet verlinkt te worden.

Waar ik uiteraard absoluut NK niet wil verdedigen, totaal niet, maar ze heeft wel een punt denk ik als ze constateert dat je in de VS echt voor de achterlijkste dingen gestraft kan worden. Dat zou zelfs in NK niet gebeuren.

Dat de uitgevoerde straffen vele malen milder zijn zal ze echt niet ontkennen neem ik aan. Ze wil echt niet terug.
Nee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199939350
Ik ga bijna denken dat Poetin dit allemaal in gang heeft gezet, de woke movement. Zou een geweldige tactiek zijn.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 01:45:54 #67
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199939376
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 01:31 schreef Cockwhale het volgende:
Ik ga bijna denken dat Poetin dit allemaal in gang heeft gezet, de woke movement. Zou een geweldige tactiek zijn.
Idd, je kijkt vanuit je luie stoel met een goeie vodka toe hoe het westen zichzelf kapot woket van binnenuit :').

In 1945 bestormden 18 jarigen de stranden van Normandie om te vechten voor de vrijheid, in 2021 hebben 18 jarigen een safe space nodig omdat misgenderen pijn doet :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 03:21:14 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199939445
Normandië was in 1944
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199939503
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 01:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, je kijkt vanuit je luie stoel met een goeie vodka toe hoe het westen zichzelf kapot woket van binnenuit :').

In 1945 bestormden 18 jarigen de stranden van Normandie om te vechten voor de vrijheid, in 2021 hebben 18 jarigen een safe space nodig omdat misgenderen pijn doet :').
Forumland.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 05:25:00 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199939528
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:38 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]

Ja het internet is gierend kut tegenwoordig maar is dat echt hetzelfde als een overheid die je dwingt sexslaaf te worden en je naam vervolgens op een dodenlijst zet?

Of vergelijkbaar zelfs?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 06:49:14 #71
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199939697
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 05:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja het internet is gierend kut tegenwoordig maar is dat echt hetzelfde als een overheid die je dwingt sexslaaf te worden en je naam vervolgens op een dodenlijst zet?

Of vergelijkbaar zelfs?
Ben je nu doodsbedreigingen aan het bagatelliseren?
Je kan maar één keer doodgaan hè. Het is niet zo dat je iets minder dood bent als de bedreiging via internet kwam.
Voor een dodenlijst van Kim hoef je alleen maar weg te blijven uit Noord Korea. Bij sommige doodsbedreigingen via Internet ben je nergens meer veilig

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 18-06-2021 06:57:08 ]
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 07:12:52 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199939783
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 06:49 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ben je nu doodsbedreigingen aan het bagatelliseren?
Je kan maar één keer doodgaan hè. Het is niet zo dat je iets minder dood bent als de bedreiging via internet kwam.
Voor een dodenlijst van Kim hoef je alleen maar weg te blijven uit Noord Korea. Bij sommige doodsbedreigingen via Internet ben je nergens meer veilig
Vergeleken met een doodseskaders??

Absoluut

100%
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:31:38 #73
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199939865
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

Vergeleken met een doodseskaders??

Absoluut

100%
Volgens jou moet Yeonmi Park momenteel banger zijn voor Kim dan voor de bedreigingen die ze recentelijk heeft ontvangen?
Kan je dat onderbouwen met moordslachtoffers van Kim buiten Noord Korea? Mij is namelijk geen enkel geval bekend
pi_199939948
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 01:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, je kijkt vanuit je luie stoel met een goeie vodka toe hoe het westen zichzelf kapot woket van binnenuit :').

In 1945 bestormden 18 jarigen de stranden van Normandie om te vechten voor de vrijheid, in 2021 hebben 18 jarigen een safe space nodig omdat misgenderen pijn doet :').
ja, liberalen wonnen de oorlog van nationalisten. en bouwde met sociaal democratische idealen het westen weerop. evident gezien is Het is nog nooit zo goed geweest in europa. En de destabiliteit komt wederom voort uit de conservatief nationalisten.Er veranderd in dit opzicht weinig.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 08:08:06 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199940048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Volgens jou moet Yeonmi Park momenteel banger zijn voor Kim dan voor de bedreigingen die ze recentelijk heeft ontvangen?
Kan je dat onderbouwen met moordslachtoffers van Kim buiten Noord Korea? Mij is namelijk geen enkel geval bekend
Nee dat lijkt niet eens op wat ik zeg

Maar ik ken wel zo'n geval, is vrij recent
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Kim_Jong-nam
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 08:34:10 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199940256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh FFS, al eeuwen, lang voor de VS bestond, was het al een teringzooi, maar lekker Amerika bashen :').

Echt, zijn er IRL nog mensen die met je praten? :').
Teringzooi was het ook op andere continenten.

Maar de teringbende van nu is vooral terug te voeren op.
1. Het geweldige plan om in Afghanistan wapens te gaan geven aan allerlei obscure radicale groepjes zodat ze op de Russen koden schieten (en daarna dus op machthebbers daar en de Amerikanen)
2. Het in bed kruipen met de olieprinsen van SA, die daarmee de vrije hand hebben om op allerlei plekken te gaan stoken
3. Het geweldige plan om in Irak de regering omver te duwen en dat op een manier te doen waardoor dat land nog lang instabiel gaat zijn.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 08:57:58 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199940466
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Teringzooi was het ook op andere continenten.

Maar de teringbende van nu is vooral terug te voeren op.
1. Het geweldige plan om in Afghanistan wapens te gaan geven aan allerlei obscure radicale groepjes zodat ze op de Russen koden schieten (en daarna dus op machthebbers daar en de Amerikanen)
2. Het in bed kruipen met de olieprinsen van SA, die daarmee de vrije hand hebben om op allerlei plekken te gaan stoken
3. Het geweldige plan om in Irak de regering omver te duwen en dat op een manier te doen waardoor dat land nog lang instabiel gaat zijn.
Das wel heel simpeltjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199940531
Graag in het Nederlands vertalen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199940598
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Teringzooi was het ook op andere continenten.

Maar de teringbende van nu is vooral terug te voeren op.
1. Het geweldige plan om in Afghanistan wapens te gaan geven aan allerlei obscure radicale groepjes zodat ze op de Russen koden schieten (en daarna dus op machthebbers daar en de Amerikanen)
2. Het in bed kruipen met de olieprinsen van SA, die daarmee de vrije hand hebben om op allerlei plekken te gaan stoken
3. Het geweldige plan om in Irak de regering omver te duwen en dat op een manier te doen waardoor dat land nog lang instabiel gaat zijn.
Vergeet ook niet de teringzooi veroorzaakt in Latijns Amerika.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 09:19:54 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199940670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:04 schreef HSG het volgende:
Graag in het Nederlands vertalen.
Noord Koreaanse vluchteling vind het feit dat iedereen in de VS een eigen mening heeft vervelender dan de tijd dat ze gedwongen sexslaaf was en uiteindelijk op de kim-jong-hitlist terechtkwam in Noord Korea
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199940850
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

Noord Koreaanse vluchteling vind het feit dat iedereen in de VS een eigen mening heeft vervelender dan de tijd dat ze gedwongen sexslaaf was en uiteindelijk op de kim-jong-hitlist terechtkwam in Noord Korea
Dat is een hele mooie goede samenvatting
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 09:53:07 #82
414785 sirdanilot
pi_199941097
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:36 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Serieus!? :X
Godallemachtig zeg, ja dat papiertje kan ik nou meteen weer inleveren. Jeetje...

Ik schaam me kapot.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 18 juni 2021 @ 09:59:19 #83
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_199941171
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Doorgeslagen dus. Prima als iemand tegen mij zegt dat Xer/Zer de voorkeur hebt, maar als ik dat vertik, deal with it. En ga niet met de dood dreigen, dan kan je, wie je ook bent, ongezien te typhus krijgen. Hoe belangrijk denk je dat je bent precies? :').
Precies, ik leef volgens het principe dat je mag kiezen tussen hij of zij en dat moeten mensen maar respecteren. Ik heb ook gevoelens en vind het niet prettig om onzijdige voornaamwoorden te gebruiken. Dan trigger ik en moet ik naar mijn safespace.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 10:23:59 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199941413
Ding is dat je helemaal niet verplicht bent om aan dat rare gedoe mee te doen

Dan vinden mensen die dat wel belangrijk vinden je wel helemaal kut ... Maja ... lekker belangrijk

In Noord Korea ga je tegen de muur als je niet mee wil doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 10:28:25 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199941462
Sowieso lekker belangrijk

Als Marcel als Mars aangesproken wil worden doe ik ook niet moeilijk, de 1001 varianten van Mo ook niet dus als er straks een keer iemand vraagt of ik hem jullie wil noemen dan wil ik dat ook best proberen :Y

Voor mijn part noem ik je Starscream als het je blij maakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 10:41:09 #86
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199941612
Ik weiger iemand aan te spreken in een meervoudige vorm. Tenzij gediagnosticeerd met MPS, of actief lid koningshuis.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 10:43:51 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199941651
Volgens mij is het niet echt een issue
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199941674
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

Noord Koreaanse vluchteling vind het feit dat iedereen in de VS een eigen mening heeft vervelender dan de tijd dat ze gedwongen sexslaaf was en uiteindelijk op de kim-jong-hitlist terechtkwam in Noord Korea
Menen ze dat echt? :{
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 10:49:50 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199941714
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:45 schreef HSG het volgende:

[..]

Menen ze dat echt? :{
Ik gok van niet _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199941891
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ze geeft simpelweg aan dat een diversificatie in voornaamwoorden niet ten voordele is voor Engels sprekers die al moeite hebben de normale voornaamwoorden correct toe te passen.
Ja, dat is echt een vreselijk slap argument.
pi_199941995
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Teringzooi was het ook op andere continenten.

Maar de teringbende van nu is vooral terug te voeren op.
1. Het geweldige plan om in Afghanistan wapens te gaan geven aan allerlei obscure radicale groepjes zodat ze op de Russen koden schieten (en daarna dus op machthebbers daar en de Amerikanen)
2. Het in bed kruipen met de olieprinsen van SA, die daarmee de vrije hand hebben om op allerlei plekken te gaan stoken
3. Het geweldige plan om in Irak de regering omver te duwen en dat op een manier te doen waardoor dat land nog lang instabiel gaat zijn.
Alles wat ze na de tweede wereldoorlog in het midden oosten flikten.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 18 juni 2021 @ 11:21:03 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199941998
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Alles wat ze na de tweede wereldoorlog in het midden oosten flikten.
Maar dat mag natuurlijk niet gezegd. Net Noord-Korea hier.
pi_199942025
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar dat mag natuurlijk niet gezegd. Net Noord-Korea hier.
Erger zelfs.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199942034
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

Noord Koreaanse vluchteling vind het feit dat iedereen in de VS een eigen mening heeft vervelender dan de tijd dat ze gedwongen sexslaaf was en uiteindelijk op de kim-jong-hitlist terechtkwam in Noord Korea
Nee.

Ze zegt dat je in Amerika maar 1 soort mening mag hebben.

Iets anders word niet getolereerd.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 11:25:39 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199942045
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee.

Ze zegt dat je in Amerika maar 1 soort mening mag hebben.

Iets anders word niet getolereerd.
als je kijkt naar hoe close de verkiezingen zijn de laatste tijd kun je er vanuit gaan dat dat niet waar is

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 11:26:57 #96
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199942056
Als je leest welke verschrikkingen deze vouw en haar familie tijdens hun leven in Noord Korea en hun vlucht naar China mee hebben moeten maken begrijp je dat zij een gewogen kijk zal hebben op de gevaren die een vrije samenleving bedreigen.
Maarja.... natuurlijk is daar dan het FOK! panel dat, vanaf hun zolderkamers, wel even zal vertellen dat ze niet weet waar ze over praat :')
pi_199942059
quote:
83s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

als je kijkt naar hoe close de verkiezingen zijn de laatste tijd kun je er vanuit gaan dat dat niet waar is

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals, niet alles hoeft 1 op 1 hetzelfde te zijn om sommige gelijkenissen of overeenkomsten waar te kunnen nemen in de maatschappij.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 11:27:37 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199942064
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee.

Ze zegt dat je in Amerika maar 1 soort mening mag hebben.

Iets anders word niet getolereerd.
Oh de helft van het land is intussen in een goelag verdwenen?
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 11:28:37 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199942074
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nogmaals, niet alles hoeft 1 op 1 hetzelfde te zijn om sommige gelijkenissen of overeenkomsten waar te kunnen nemen in de maatschappij.
ja prima, dat zegt ook niemand

de vergelijking in deze is gewoon niet goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199942084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh de helft van het land is intussen in een goelag verdwenen?
Ja want het moet zo ver komen natuurlijk voor je ergens wat van mag vinden qua gelijkenis in een nog extremer regime.
pi_199942101
quote:
83s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja prima, dat zegt ook niemand

de vergelijking in deze is gewoon niet goed
Ik zou zeggen, zorg dat je met je snufferd voor een camera komt en verkondig even dat George floyd alles behalve een held was, niets meer dan een Gore crimineel die niet op een voetstuk geplaatst dient te worden, al helemaal geen wetgeving speciaal verdient en dat deze zaak geen aandacht had gekregen als de agent in kwestie zwart was geweest.

Eens kijken hoe “veilig” je je dan nog voelt vanuit de linker kant van maatschappij al daar of zelfs hier.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 11:33:45 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199942130
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, zorg dat je met je snufferd voor een camera komt en verkondig even dat George floyd alles behalve een held was, niets meer dan een Gore crimineel die niet op een voetstuk geplaatst dient te worden, al helemaal geen wetgeving speciaal verdient en dat deze zaak geen aandacht had gekregen als de agent in kwestie zwart was geweest.

Eens kijken hoe “veilig” je je dan nog voelt vanuit de linker kant van maatschappij al daar of zelfs hier.
ik gok een stuk veiliger dan wanneer ik in Noord Korea op het pleintje ga staan roepen dat Kim een dikke pad is die hem niet omhoog kan krijgen omdat hij stiekem wel weet dat Zuid Korea het beste Korea is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 11:37:38 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199942179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja want het moet zo ver komen natuurlijk voor je ergens wat van mag vinden qua gelijkenis in een nog extremer regime.
Maar wat voor narigheid wordt die mensen nu aangedaan omdat ze niet de mening van de regering hebben?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 11:37:42 #104
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199942182
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nogmaals, niet alles hoeft 1 op 1 hetzelfde te zijn om sommige gelijkenissen of overeenkomsten waar te kunnen nemen in de maatschappij.
Als er in een tweet een zelfde lettertype of kleur gebruikt wordt als dat ooit eens voor een NSB toegangskaartje gebruikt is dan is dat de wederopstanding van het nationaal socialisme en dan is ieder die op die partij stemt een nazi en worden mensen opgeroepen hun getinte buurman alvast achter een boekenkast te gaan verstoppen maar iemand die de verschrikkingen van het communisme aan den lijve heeft ondervonden en nu in het zgn vrije Amerika te maken heeft met doodsbedreigingen omdat ze niet de juiste leer aanhangt, wordt gezien als een fantast en weet niet waar ze over praat.
Welkom in 2021 :')
pi_199942202
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik gok van niet _O-
Oef. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199942218
quote:
83s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik gok een stuk veiliger dan wanneer ik in Noord Korea op het pleintje ga staan roepen dat Kim een dikke pad is die hem niet omhoog kan krijgen omdat hij stiekem wel weet dat Zuid Korea het beste Korea is
Want het moet eerst Zo ver komen?

Voorkomen dat het zo lijp word uiteindelijk, lijkt mij beter door aan te geven dat je signalen ziet dat het mis gaat.

Zij is denk ik de expert hier.. daarom zei ik eerder, wie the F Ben jij om erover te oordelen vanuit je zeer veilige land waar dit alles nog niet zo speelt?

Zij heeft er vele malen beter zicht op.

Daarbij kom je meer en meer van dit soort verhalen en ervaringen tegen van met name studenten, maar ook anderen, wat betreft hoe het er aan toe gaat op de gemiddelde campus als het ware.
Hoe het mis gaat vanuit scholing waar een zeer eenzijdige politieke blik er doorheen word gedrukt en tegenspraak niet mogelijk is.

En laten we wel wezen, vooral als je grof geld voor de opleiding betaalt om het wat neutraler te houden, mag je een degelijke opleiding verwachten waar de persoonlijke opvattingen van de leraar of professor buiten de deur word gehouden en studenten kritisch denken geleerd word.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 11:42:15 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199942248
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Want het moet eerst Zo ver komen?
nee

maar dan is de vergelijking nog wel onzinnig

Noord Korea is een stuk gekker dan Amerika en als ze echt wat anders had geloofd dan was ze er niet naar toegevlucht

ik geloof geen reet van dit hele verhaal
quote:
Voorkomen dat het zo lijp word uiteindelijk, lijkt mij beter door aan te geven dat je signalen ziet dat het mis gaat.

Zij is denk ik de expert hier.. daarom zei ik eerder, wie the F Ben jij om erover te oordelen vanuit je zeer veilige land waar dit alles nog niet zo speelt?

Zij heeft er vele malen beter zicht op.

Daarbij kom je meer en meer van dit soort verhalen en ervaringen tegen van met name studenten, maar ook anderen, wat betreft hoe het er aan toe gaat op de gemiddelde campus als het ware.
Hoe het mis gaat vanuit scholing waar een zeer eenzijdige politieke blik er doorheen word gedrukt en tegenspraak niet mogelijk is.

En laten we wel wezen, vooral als je grof geld voor de opleiding betaalt om het wat neutraler te houden, mag je een degelijke opleiding verwachten waar de persoonlijke opvattingen van de leraar of professor buiten de deur word gehouden en studenten kritisch denken geleerd word.
eens

en ik ben gewoon ik, ik lees dingen en ik geef daar mijn mening over ... meer is er in een vrij land niet nodig lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:06:26 #108
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199942602
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:37 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als er in een tweet een zelfde lettertype of kleur gebruikt wordt als dat ooit eens voor een NSB toegangskaartje gebruikt is dan is dat de wederopstanding van het nationaal socialisme en dan is ieder die op die partij stemt een nazi en worden mensen opgeroepen hun getinte buurman alvast achter een boekenkast te gaan verstoppen maar iemand die de verschrikkingen van het communisme aan den lijve heeft ondervonden en nu in het zgn vrije Amerika te maken heeft met doodsbedreigingen omdat ze niet de juiste leer aanhangt, wordt gezien als een fantast en weet niet waar ze over praat.
Welkom in 2021 :')
Dat je in een totalitair regime hebt gewoond maakt je maatschappelijke opvatting niet automatisch correct. Dit is gewoon het standaard FOX news riedeltje en omdat zij die opdreunt laten ze haar even aan het woord. De Noord-Koreanen die een tegengestelde mening hebben gaan zij niet interviewen natuurlijk.

Bedreigingen zijn kut en het is vervelend als mensen zeggen dat je je mening niet zou mogen uiten. Cruciaal verschil met een totalitair regime is waar die bedreigingen vandaan komen (vanuit de staat of niet) en wat de gevolgen zijn als je wel je mening uit. Dat is in de VS geenszins vergelijkbaar. Anders zouden wij deze discussie niet eens voeren. De zogenaamd verboden meningen in de VS worden aan de lopende band breed uitgemeten in de media, zodat het zelfs allemaal bij ons terecht komt. Vergelijk dat eens met Noord-Korea. Hoeveel van hun maatschappelijke discussies krijgen wij mee?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:13:17 #109
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199942728
quote:
83s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee

maar dan is de vergelijking nog wel onzinnig

Noord Korea is een stuk gekker dan Amerika en als ze echt wat anders had geloofd dan was ze er niet naar toegevlucht

ik geloof geen reet van dit hele verhaal
[..]

eens

en ik ben gewoon ik, ik lees dingen en ik geef daar mijn mening over ... meer is er in een vrij land niet nodig lijkt me
Natuurlijk is het nog niet zo gek als in NK. Bij lange na niet. Maar als veel mensen voor hun zorgelijke ontwikkelingen ervaren. Dan is het een beetje goedkoop om ze als jankerds weg te zetten.

Als het echt zo is zoals deze van oorsprong NKse zegt op de universiteiten dan vind ik dat ook een ongewenste ontwikkeling. Want dit verhaal klinkt toch behoorlijk als: alle meningen zijn goed, zolang het maar onze mening is.

En dan kun je zeggen: we worden beschermd door de wet. Maar de wet is naar mijn mening soms niet meer goed genoeg om bescherming te bieden. Kleine extremistische groepjes met kunnen tegenwoordig mbv internet, sociale media, dreiging met geweld etc. Grote schade aanrichten. Waarbij ze wettelijk misschien niks verkeerds doen maar wel mensen helemaal kapot kunnen maken.

Ik houd mezelf op klassiek links maar ik kijk er steeds meer van op hoeveel macht en exposure extremistische groepen aan beide zijden van het spectrum hebben. Ik vind dat echt zorgwekkend.

Van extreem rechtse viruswappies, grauwe eeuw extremisten, Antifa (die naar mijn mening paradoxaal genoeg zelf dikke fascisten zijn) en nog meer van die onfrisse clubjes. Die hebben vandaag de dag een exposure waar ze vroeger alleen maar van konden dromen.
pi_199942758
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:13 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

En dan kun je zeggen: we worden beschermd door de wet. Maar de wet is naar mijn mening soms niet meer goed genoeg om bescherming te bieden.
Dit meen je? Heb je een concreet voorbeeld uit het dagelijks leven waarin jij je aangevallen voelt door de woke cultuur?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:16:12 #111
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199942782
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat je in een totalitair regime hebt gewoond maakt je maatschappelijke opvatting niet automatisch correct. Dit is gewoon het standaard FOX news riedeltje en omdat zij die opdreunt laten ze haar even aan het woord. De Noord-Koreanen die een tegengestelde mening hebben gaan zij niet interviewen natuurlijk.

Bedreigingen zijn kut en het is vervelend als mensen zeggen dat je je mening niet zou mogen uiten. Cruciaal verschil met een totalitair regime is waar die bedreigingen vandaan komen (vanuit de staat of niet) en wat de gevolgen zijn als je wel je mening uit. Dat is in de VS geenszins vergelijkbaar. Anders zouden wij deze discussie niet eens voeren. De zogenaamd verboden meningen in de VS worden aan de lopende band breed uitgemeten in de media, zodat het zelfs allemaal bij ons terecht komt. Vergelijk dat eens met Noord-Korea. Hoeveel van hun maatschappelijke discussies krijgen wij mee?
Ze vergelijkt dan ook niet de VS maar de universiteiten met Noord Korea.
Ik hoef, denk ik, niet verder toe te lichten wat daar gaande is
pi_199942795
quote:
83s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:33 schreef sp3c het volgende:
en dat dat minder erg is dan als gedwongen sexslaaf te moeten vluchten voor Kim zijn doodseskaders

das logisch
Maar zegt ze dan dat het hier erger is?

Ze trekt gewoon wat parallellen tussen het klimaat in Noord Korea en het klimaat op Amerikaanse universiteiten.
Nu wordt je hier nog niet gemarteld of vermoord als je buiten de hokjes denkt maar bijvoorbeeld het cancellen van mensen heeft wel totalitaire trekjes.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:17:49 #113
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199942802
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:13 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik houd mezelf op klassiek links maar ik kijk er steeds meer van op hoeveel macht en exposure extremistische groepen aan beide zijden van het spectrum hebben. Ik vind dat echt zorgwekkend.

  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:22:24 #114
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199942860
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:13 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Natuurlijk is het nog niet zo gek als in NK. Bij lange na niet. Maar als veel mensen voor hun zorgelijke ontwikkelingen ervaren. Dan is het een beetje goedkoop om ze als jankerds weg te zetten.

Als het echt zo is zoals deze van oorsprong NKse zegt op de universiteiten dan vind ik dat ook een ongewenste ontwikkeling. Want dit verhaal klinkt toch behoorlijk als: alle meningen zijn goed, zolang het maar onze mening is.

En dan kun je zeggen: we worden beschermd door de wet. Maar de wet is naar mijn mening soms niet meer goed genoeg om bescherming te bieden. Kleine extremistische groepjes met kunnen tegenwoordig mbv internet, sociale media, dreiging met geweld etc. Grote schade aanrichten. Waarbij ze wettelijk misschien niks verkeerds doen maar wel mensen helemaal kapot kunnen maken.

Ik houd mezelf op klassiek links maar ik kijk er steeds meer van op hoeveel macht en exposure extremistische groepen aan beide zijden van het spectrum hebben. Ik vind dat echt zorgwekkend.

Van extreem rechtse viruswappies, grauwe eeuw extremisten, Antifa (die naar mijn mening paradoxaal genoeg zelf dikke fascisten zijn) en nog meer van die onfrisse clubjes. Die hebben vandaag de dag een exposure waar ze vroeger alleen maar van konden dromen.
En dat is dus precies niet zoals het er in Noord-Korea aan toegaat. Het zijn juist typisch westerse zaken die we o.a. te danken hebben aan de commercialisering van de media, de macht van sponsoring en lobbyisme en de vrijheid om belangengroepen op te richten. Maar roepen 'dit is net Noord-Korea' klinkt wel cool en wordt lekker makkelijk opgepikt in de media. Bovendien kun je dan, als een ander erop wijst dat het nergens op slaat, een ander makkelijk beschuldigen dat ze haar ervaringen bagatelliseren. Waarmee het dus allemaal weer heel netjes past in de ontwikkelingen hier.
pi_199943228
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:22 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

En dat is dus precies niet zoals het er in Noord-Korea aan toegaat. Het zijn juist typisch westerse zaken die we o.a. te danken hebben aan de commercialisering van de media, de macht van sponsoring en lobbyisme en de vrijheid om belangengroepen op te richten. Maar roepen 'dit is net Noord-Korea' klinkt wel cool en wordt lekker makkelijk opgepikt in de media. Bovendien kun je dan, als een ander erop wijst dat het nergens op slaat, een ander makkelijk beschuldigen dat ze haar ervaringen bagatelliseren. Waarmee het dus allemaal weer heel netjes past in de ontwikkelingen hier.
Het enige wat je hier mee zegt is dat in plaats vanuit overheid, de narigheid van uit bepaalde groepen uit de maatschappij komt.

Andere vorm, zelfde ellende.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:52:56 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199943291
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het enige wat je hier mee zegt is dat in plaats vanuit overheid, de narigheid van uit bepaalde groepen uit de maatschappij komt.

Andere vorm, zelfde ellende.
Dus jij verwacht dat iedereen jou altijd maar aardig vind ongeacht wat er allemaal uit je mond komt?

Klinkt meer als een soort Noord-Korea-wens. Een verbod op kritiek op andermans meningen.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:53:54 #117
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199943311
quote:
83s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee

maar dan is de vergelijking nog wel onzinnig

Noord Korea is een stuk gekker dan Amerika en als ze echt wat anders had geloofd dan was ze er niet naar toegevlucht

ik geloof geen reet van dit hele verhaal
[..]

eens

en ik ben gewoon ik, ik lees dingen en ik geef daar mijn mening over ... meer is er in een vrij land niet nodig lijkt me
Natuurlijk is het nog niet zo gek als in NK. Bij lange na niet. Maar als veel mensen voor hun zorgelijke ontwikkelingen ervaren. Dan is het een beetje goedkoop om ze als jankerds weg te zetten.

Als het echt zo is zoals deze van oorsprong NKse zegt op de universiteiten dan vind ik dat ook een ongewenste ontwikkeling. Want dit verhaal klinkt toch behoorlijk als: alle meningen zijn goed, zolang het maar onze mening is.

En dan kun je zeggen: we worden beschermd door de wet. Maar de wet is naar mijn mening soms niet meer goed genoeg om bescherming te bieden. Kleine extremistische groepjes met kunnen tegenwoordig mbv internet, sociale media, dreiging met geweld etc. Grote schade aanrichten. Waarbij ze wettelijk misschien niks verkeerds doen maar wel mensen helemaal kapot kunnen maken.

Ik houd mezelf op klassiek links maar ik kijk er steeds meer van op hoeveel macht en exposure extremistische groepen aan beide zijden van het spectrum hebben. Ik vind dat echt zorgwekkend.

Van extreem rechtse viruswappies, grauwe eeuw extremisten, Antifa (die naar mijn mening paradoxaal genoeg zelf dikke fascisten zijn) en nog meer van die onfrisse clubjes. Die hebben vandaag de dag een exposure waar ze vroeger alleen maar van konden dromen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dit meen je? Heb je een concreet voorbeeld uit het dagelijks leven waarin jij je aangevallen voelt door de woke cultuur?
Wat een sneue reactie :') gelijk weer die hyperbool van dat IK me aangevallen voel. Ik zeg nergens dat IK me aangevallen voel en het woord Woke-cultuur heb al helemaal niet genoemd.

Heb je soms een beetje moeite met begrijpend lezen? Er zit een wereld van verschil tussen je ergens zorgen over maken en je aangevallen voelen.

Ik zeg alleen dat, met de komst van sociale media, extremistische groepen binnen de grenzen van de wet al behoorlijke schade kunnen aanrichten.

Als voorbeeld oproepen om samen te komen. De oproep zelf is niet wettelijk verboden. Maar als er dan 1000 wappies op af komen die voor ellende zorgen. Dan wordt op dat moment de wet wel overtreden. Maar is het al te laat. Dat is ook lastig in wettelijke termen te vangen maar toch is dat een zorgelijke ontwikkeling. Het escaleert nu veel sneller dan vroeger.
pi_199943454
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus jij verwacht dat iedereen jou altijd maar aardig vind ongeacht wat er allemaal uit je mond komt?

Klinkt meer als een soort Noord-Korea-wens. Een verbod op kritiek op andermans meningen.
Nee ik zeg, net als de vrouw in kwestie, dat er dus een verkapt verbod bestaat op (kritiek op) andere meningen.

Volg je het allemaal wel?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:07:00 #119
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199943481
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus jij verwacht dat iedereen jou altijd maar aardig vind ongeacht wat er allemaal uit je mond komt?

Klinkt meer als een soort Noord-Korea-wens. Een verbod op kritiek op andermans meningen.
Het dmv geweld en bedreigingen beletten dat er dingen gezegd of besproken worden die niet in je straatje passen is wel even van een andere orde dan iemand niet aardig vinden

[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 18-06-2021 13:31:55 ]
pi_199943697
.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:53 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik houd mezelf op klassiek links maar ik kijk er steeds meer van op hoeveel macht en exposure extremistische groepen aan beide zijden van het spectrum hebben. Ik vind dat echt zorgwekkend.

Van extreem rechtse viruswappies, grauwe eeuw extremisten, Antifa (die naar mijn mening paradoxaal genoeg zelf dikke fascisten zijn) en nog meer van die onfrisse clubjes. Die hebben vandaag de dag een exposure waar ze vroeger alleen maar van konden dromen.
[..]

Ik zeg alleen dat, met de komst van sociale media, extremistische groepen binnen de grenzen van de wet al behoorlijke schade kunnen aanrichten.
Men maakt het allemaal groter dan het is joh. Nogmaals, in het dagelijks leven maak je hier niets van mee, maar als je het internet afspeurt naar mensen die Amerika met Noord Korea vergelijken ga je zelf mee in dat extremisme. Maak je niet zo druk, je komt net zo overgevoelig over als die snowflakes.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:24:36 #121
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199943704
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus jij verwacht dat iedereen jou altijd maar aardig vind ongeacht wat er allemaal uit je mond komt?

Klinkt meer als een soort Noord-Korea-wens. Een verbod op kritiek op andermans meningen.
Er is een verschil tussen gewoon een mening hebben, en mensen weigeren, intimideren, kleineren of zelfs bedreigen die een andere mening hebben. Dat iemand iets zegt waar ik het niet mee eens ben zal mij een worst zijn.

Maar als diegene mij bijvoorbeeld de toegang zou ontzeggen tot een gebouw of gebied omdat ik een andere mening heb. Of mij zou zeggen ik wacht je straks op en dan kijken we even of ik je van mening kan laten veranderen. Dat laatste is feitelijk geen bedreiging want iemand kan claimen dat hij in discussie wilde gaan met je. Maar iedereen weet dat het gewoon een bedreiging is. En daar zou men voor moeten waken, dat die grenzen niet opgerekt en/of overschreden worden.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:54:31 #122
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199944088
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het enige wat je hier mee zegt is dat in plaats vanuit overheid, de narigheid van uit bepaalde groepen uit de maatschappij komt.

Andere vorm, zelfde ellende.
Nee, in elke maatschappij komen allerlei groepen voor die een mening hebben over de maatschappij. In totalitaire regimes worden die onderdrukt als hun visie afwijkt van die van de overheid. Bovendien wordt de maatschappij zo vormgegeven dat mensen constant geïndoctrineerd worden met de visie van de regering. Dát is de ellende, die hebben wij niet.

De ellende die westerse landen hebben is dat allerlei figuren visies hebben over de maatschappij en die meestal ook nog mogen uiten. Dat allerlei extreme ideeën goed kunnen broeien in kleine (online) groepjes en dat deze vervolgens makkelijk onder de aandacht te brengen zijn onder het grote publiek. Daarin worden ze wel weer afgewisseld met compleet tegengestelde meningen. Bovendien heeft financiële slagkracht hier nogal invloed op de kans om visies succesvol te implementeren. Dat geeft een heel ander soort ellende dan in Noord-Korea.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:30:49 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199944485
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:24 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen gewoon een mening hebben, en mensen weigeren, intimideren, kleineren of zelfs bedreigen die een andere mening hebben. Dat iemand iets zegt waar ik het niet mee eens ben zal mij een worst zijn.

Maar als diegene mij bijvoorbeeld de toegang zou ontzeggen tot een gebouw of gebied omdat ik een andere mening heb. Of mij zou zeggen ik wacht je straks op en dan kijken we even of ik je van mening kan laten veranderen. Dat laatste is feitelijk geen bedreiging want iemand kan claimen dat hij in discussie wilde gaan met je. Maar iedereen weet dat het gewoon een bedreiging is. En daar zou men voor moeten waken, dat die grenzen niet opgerekt en/of overschreden worden.
Geweld mag niet. Maar verder heb je geen recht om aardig gevonden te worden of welkom te zijn met allerlei extreme meningen.

Als ik bij mijn werkgever de hele dag meningen zou rondbazuinen die schadelijk zijn voor de werksfeer of belangen van het bedrijf, dan zou ik terect buiten gegooid worden.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:34:13 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199944529
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het dmv geweld en bedreigingen beletten dat er dingen gezegd of besproken worden die niet in je straatje passen is wel even van een andere orde dan iemand niet aardig vinden
Is ze bedreigd dan?

Ik zie vooral een hoop geklaag dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan de hare en dat de hare kennelijk niet wordt gepruimd. Ze heeft er geen recht op dat haar mening gepruimd wordt.
pi_199944710
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:54 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nee, in elke maatschappij komen allerlei groepen voor die een mening hebben over de maatschappij. In totalitaire regimes worden die onderdrukt als hun visie afwijkt van die van de overheid. Bovendien wordt de maatschappij zo vormgegeven dat mensen constant geïndoctrineerd worden met de visie van de regering. Dát is de ellende, die hebben wij niet.

De ellende die westerse landen hebben is dat allerlei figuren visies hebben over de maatschappij en die meestal ook nog mogen uiten. Dat allerlei extreme ideeën goed kunnen broeien in kleine (online) groepjes en dat deze vervolgens makkelijk onder de aandacht te brengen zijn onder het grote publiek. Daarin worden ze wel weer afgewisseld met compleet tegengestelde meningen. Bovendien heeft financiële slagkracht hier nogal invloed op de kans om visies succesvol te implementeren. Dat geeft een heel ander soort ellende dan in Noord-Korea.
En vanuit scholing en media worden andere meningen ook onderdrukt.

In principe zelfs in de politiek door partijen uit te sluiten.
Noem mij 1 pvv burgemeester bijvoorbeeld.

Waarmee ik dus wil zeggen, andere vorm, aka je kan je mening uiten als die afwijkt van "wat men wil horen dat je zegt", maar dan doe je eigenlijk niet meer mee.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:59:16 #126
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_199944791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Is ze bedreigd dan?

Ik zie vooral een hoop geklaag dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan de hare en dat de hare kennelijk niet wordt gepruimd. Ze heeft er geen recht op dat haar mening gepruimd wordt.
Ja, ze wordt bedreigd. Dat is namelijk ook haar punt.

quote:
"My enemy used to be Kim Jong Un: I have been on Kim Jong Un's killing list of people for many years because I spoke out, and my original family got punished but now ironically enough, so many Marxists and Communists and Maoists and Leninists are now are sending me death threats," she claimed.
Ik heb echt het gevoel dat mensen hier niet kunnen lezen, of erg slecht zijn in Engels.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:23:43 #127
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199945128
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geweld mag niet. Maar verder heb je geen recht om aardig gevonden te worden of welkom te zijn met allerlei extreme meningen.

Als ik bij mijn werkgever de hele dag meningen zou rondbazuinen die schadelijk zijn voor de werksfeer of belangen van het bedrijf, dan zou ik terect buiten gegooid worden.
Huh wat lees jij allemaal in mijn post joh? Waar zeg ik dat iemand het recht heeft om aardig gevonden te worden? Dat iemand niet welkom is vanwege een extreme mening kan ik op privé terrein inkomen (al zit ook daar weer een verschil tussen een mening uitten en een mening hebben). Maar iemand puur om het hebben van een extreme mening weren uit de publieke ruimte kan natuurlijk niet.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:44:14 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199945464
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:59 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ja, ze wordt bedreigd. Dat is namelijk ook haar punt.
Waar staat dat? En heeft ze al aangifte gedaan?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:44:55 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199945475
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:23 schreef RealistAtheist het volgende:
Maar iemand puur om het hebben van een extreme mening weren uit de publieke ruimte kan natuurlijk niet.
Gebeurt dat dan?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:55:00 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199945612
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waar staat dat? En heeft ze al aangifte gedaan?
Ik gok hier "are now are sending me death threats".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:55:12 #131
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_199945616
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waar staat dat? En heeft ze al aangifte gedaan?
quote:
"My enemy used to be Kim Jong Un: I have been on Kim Jong Un's killing list of people for many years because I spoke out, and my original family got punished but now ironically enough, so many Marxists and Communists and Maoists and Leninists are now are sending me death threats," she claimed.
En geen idee of ze al aangifte heeft gedaan.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 17:38:50 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199947067
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:54 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nee, in elke maatschappij komen allerlei groepen voor die een mening hebben over de maatschappij. In totalitaire regimes worden die onderdrukt als hun visie afwijkt van die van de overheid. Bovendien wordt de maatschappij zo vormgegeven dat mensen constant geïndoctrineerd worden met de visie van de regering. Dát is de ellende, die hebben wij niet.

De ellende die westerse landen hebben is dat allerlei figuren visies hebben over de maatschappij en die meestal ook nog mogen uiten. Dat allerlei extreme ideeën goed kunnen broeien in kleine (online) groepjes en dat deze vervolgens makkelijk onder de aandacht te brengen zijn onder het grote publiek. Daarin worden ze wel weer afgewisseld met compleet tegengestelde meningen. Bovendien heeft financiële slagkracht hier nogal invloed op de kans om visies succesvol te implementeren. Dat geeft een heel ander soort ellende dan in Noord-Korea.
Vraag me dan af hoe dat gaat dan daar hé

Werknemer: 10 stokslagen is teveel man, we snappen het na 1 ook wel en bovendien gaat het ten koste van de productiviteit

Koreanet: wat is deze wokeplaza dan!?!?
Waarom bouwen we die nukes nog, we woken onszelf de afgrond in hier man, Wokemerika hoeft niets te doen!!!

In 1951 bestormden onze jongens Seoul en nu kunnen ze nog geeneens tegen een paar stokslagen

Go woke go broke!!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 17:41:05 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199947091
Snap je?

Want het was in 1950
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 17:44:11 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199947115
Nederland heeft vandaag met 2-0 gewonnen van Oostenrijk.

Ha, het was gisteren dus Nederland heeft helemaal niet van Oostenrijk gewonnen!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 18:06:14 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199947310
Als je het over het kampioensteam van 89 hebt krijg je ook commentaar :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:09:29 #136
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199947346
Maar er zal niemand de kern van de opmerking ontkennen, dat ze kampioen zijn geworden.

Dat het jaartal nou per ongeluk verkeerd was doet niets en dan ook niets af aan het standpunt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 18:12:37 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199947385
Beetje wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:15:34 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199947425
Want? Of het nou 1944 of 1945 was, beide jaren gingen 18 jarigen de slagvelden op. Dat ik nou, en ik gaf toe dat het een foutje was, maar het had net zo goed een tikfout kunnen zijn, me een jaar vergiste verandert niet opeens wat de feiten waren.

In WW2 vochten 18 jarigen in de oorlog, nu janken ze om woordjes.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 18:16:58 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199947444
2021 ook, die doen het echt niet minder en die weten wel wanneer D-day was
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  FOK!fotograaf vrijdag 18 juni 2021 @ 18:22:24 #140
842 Zorro
Z
pi_199947491
Echt weer zo'n standaard manier van discussieren weer hier.
Als je er wat van zegt dat het doorgeslagen is: O ja? Waar merk je er wat van dan? Het valt reuze mee!
En als je er over 5 jaar wat van zegt omdat je het dan wel overal tegenkomt: Ja, dan had je er toen wat van moeten zeggen!

:')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:22:35 #141
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199947495
Ja, want ik weet dat ook niet, omdat ik in een late, snel getikte post een foutje maakte.

Je staat wel erg zwak hoor nu, maar soit, ik weet dat het persoonlijk is. I'll cope.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 18:25:32 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199947538
Je beweert dat Amerikanen tegenwoordig niet meer kunnen knokken vanwege alle woke en itt die jongens die Normandië bestormden in 1945

Beide punten zijn niet heel erg sterk, dat moet je toegeven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 18:26:27 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199947550
Daarnaast vind ik dat als je gaat lopen pochen met de offers die doe jongens gemaakt hebben je best op zijn minst het jaartal goed mag hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:28:35 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199947575
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:25 schreef sp3c het volgende:
Je beweert dat Amerikanen tegenwoordig niet meer kunnen knokken vanwege alle woke en ITT die jongens die Normandië bestormden in 1945

Beide punten zijn niet heel erg sterk, dat moet je toegeven
Nee, dat het beroepsleger nog steeds sterk is lijkt me nogal duidelijk.

Alleen stonden de 18 jarigen, dus gewoon eigenlijk nog kinderen, te dringen bij de draftbureaus om zich vrijwillig op te geven om mee te vechten op een heel ander continent zelfs.

Een beetje als Steve Rogers in Captain America. (en heb niet het lef om te beweren dat ik dat als documentaire zie nu.....).

En nu heeft de jeugd het blijkbaar te zwaar om te leven omdat iemand hij of zij zegt ipv Xer/Zer....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:31:04 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199947597
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:26 schreef sp3c het volgende:
Daarnaast vind ik dat als je gaat lopen pochen met de offers die doe jongens gemaakt hebben je best op zijn minst het jaartal goed mag hebben
Gelukkig heb jij in je hele leven nog nooit 1 feitje verkeerd gehad, en ik zal vanaf nu ook echt niet op elke slak zout leggen bij je...

Komop, dit is echt een bullargument, dus als ik netjes 1944 had getikt had je een like gegeven, een hulde quote etc?

Nee, puur en alleen omdat ik het ben hamer je op een niet relevante fout en haalt dan meteen het punt dat ik wil maken onderuit, want jaartje fout......

Zwak.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:32:12 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199947615
Het zijn "die jongens" niet "doe jongens"

Dus als ik jouw logica aanhou heb je daardoor ongelijk.....

Toch?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:44:56 #147
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199947787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gebeurt dat dan?
Geen idee, maar jij leest blijkbaar ook allerlei dingen in mijn post die ik niet zeg dus maakt het nog wat uit wat ik zeg dan?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:51:13 #148
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199947872
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:22 schreef Zorro het volgende:
Echt weer zo'n standaard manier van discussieren weer hier.
Als je er wat van zegt dat het doorgeslagen is: O ja? Waar merk je er wat van dan? Het valt reuze mee!
En als je er over 5 jaar wat van zegt omdat je het dan wel overal tegenkomt: Ja, dan had je er toen wat van moeten zeggen!

:')
Spijker en kop dit. Sneue manier van discussiëren hier. Maar van bepaalde mensen hier zie ik dat vaker. Dingen lezen die er helemaal niet staan en dan vervolgens daarop mensen aanvallen ontzettend sneu. Maar van bijv. Hexagon ben ik dat wel gewend. Beetje minachting van degene met wie je discussieert vind ik dat. Heel sneu. Als je ook maar een miniem beetje kritiek op de EU of linkse wappies hebt krijgt meneer een rode waas voor de ogen en is er van een fatsoenlijke discussie geen sprake meer.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 18:57:48 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199947986
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Gelukkig heb jij in je hele leven nog nooit 1 feitje verkeerd gehad, en ik zal vanaf nu ook echt niet op elke slak zout leggen bij je...

Komop, dit is echt een bullargument, dus als ik netjes 1944 had getikt had je een like gegeven, een hulde quote etc?

Nee, puur en alleen omdat ik het ben hamer je op een niet relevante fout en haalt dan meteen het punt dat ik wil maken onderuit, want jaartje fout......

Zwak.
Nee het is sowieso een onzinverhaal. Weet je wie Pat Tillman was?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 19:04:00 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199948097
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee het is sowieso een onzinverhaal. Weet je wie Pat Tillman was?
Nu wel. En die was blijkbaar 24 ofzo bij het enlisten en 27 toen hij doodging en aangezien het nogal een uitzondering is weten mensen nu nog wie het is :').

Doet niets af aan zijn daden trouwens, dat heeft er niets mee te maken, het was een Amerikaanse held.

Maar het blijft wel leuk om te zien hoe ik huurvrij in je hoofd woon B-).

Ik zie rubberentegelspeeltuintjes en afgeronde tafelhoeken, safe spaces tegen misgenderen en jij ziet doorgewinterde soldaten.

Het is een vrij land...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 19:19:45 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199948458
De man had een NFL contract en koos ervoor om te gaan vechten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 19:27:12 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199948597
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:19 schreef sp3c het volgende:
De man had een NFL contract en koos ervoor om te gaan vechten
Ja, wat is je punt?

Dat er een overduidelijk niet tot dezelfde generatie behorende held, zeker geen product van de rubberentegelgeneratie, in 2001 een dapper iets deed is bewijs dat 2 fucking decennia later de jeugd in 2021 niet slapper is dan in 1944?

OK.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 19:30:25 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199948674
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, wat is je punt?

Dat er een overduidelijk niet tot dezelfde generatie behorende held, zeker geen product van de rubberentegelgeneratie, in 2001 een dapper iets deed is bewijs dat 2 fucking decennia later de jeugd in 2021 niet slapper is dan in 1944?

OK.
Punt is dat Amerikanen nu net zo hard zo niet harder kunnen knokken als de mannen op de stranden van Normandië in 1945

En niet enkel de prof tak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 19:34:22 #154
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199948746
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

Punt is dat Amerikanen nu net zo hard zo niet harder kunnen knokken als de mannen op de stranden van Normandië in 1945

En niet enkel de prof tak
Dat vind jij, en dat mag.

Ik vind dat als een generatie opgroeit met het idee dat woordjes pijn kunnen doen je nou niet een basis legt voor een weerbare samenleving, of ze nou gaan knokken in 1944/1945 of 2004.

Nou pleit ik niet voor Rusland of China, maar hun wervingsvideos gaan over eer, volk, vaderland, opoffering etc. Die van de US Army (navy, marine, airforce) over inclusiviteit en safe space for everyone....


Als jij dat vergelijkbaar vindt, prima hoor.

[ Bericht 19% gewijzigd door HeatWave op 18-06-2021 19:39:38 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 20:19:19 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199949523
Beter dan die Army strong bullshit

Maar je argument is serieus dat Amerikanen niet meer kunnen vechten?

Gebaseerd op cap America, wervingsvideos en Normandië in 1945?

Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:24:42 #156
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199949601
Nee. Dat is jouw argument dat Amerikanen op dit moment niet meer kunnen vechten. Tenminste dat ik dat zeg, dat zeg ik echter niet.

Mijn argument is dat er op dit moment een hele grote groep jongeren tussen 12-18 bang worden van woordjes en dat ik denk dat je daar als land niet sterker van wordt.

Als jij vindt dat van die 3 wervingsvideos die van de VS het meeste respect en "angst" bij de vijand imboezemt, more power to you.

Putin en Xi zijn het vast met je eens.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199949833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ze heeft het over de pure hersenspoeling, geschiedvervalsing en haat richting bepaalde groepen of etniciteit op universiteiten vanuit professoren maar ook als algemeen beleid op scholen en scholing.

Dat ze dat in noord Korea ook doen.

Of moet alles 1 op 1 te vergelijken zijn voordat je überhaupt mag spreken over een gevoelsmatige gelijkwaardige situatie?

Lijkt mij overigens ook wel persoonlijk dus wie the F Ben jij dan om daarover te oordelen? :')
Oh zo veel empathie hebben ze. Maar alleen als je het volledig met ze eens bent. Anders maakt het ineens niets meer uit dat je een vrouw met een Aziatische achtergrond bent die nogal tot een minderheid behoort.

Fucking hypocrieten die wokes.
Whatever...
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:47:25 #158
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199950007
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:38 schreef HeatWave het volgende:
Na Coronaontkenners, klimaatontkenners is er een nieuwe stroming, de woke-ontkenners :').

Dit is gewoon zoals het op veel scholen en universiteiten gaat, het komt idd over als achterlijk getrol en als het dat ook was, soit. Maar nee, dit is de bittere werkelijkheid op sommmige, steeds meer, instellingen.
Iedere mongool die ontkent dat universiteiten en andere onderwijsinstellingen extreem links en woke gedachtengoed als een kwaadaardige kanker aan het verspreiden zijn mag per definitie keihard uitgelachen worden.

De huidige Onderwijslaag is prioriteit nummer 1 om eens grondig schoon te maken en te verlossen van de woke cultuur en zijn sekte van volgers.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:49:01 #159
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199950035
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Oh zo veel empathie hebben ze. Maar alleen als je het volledig met ze eens bent. Anders maakt het ineens niets meer uit dat je een vrouw met een Aziatische achtergrond bent die nogal tot een minderheid behoort.

Fucking hypocrieten die wokes.
Echt hè. De eerste normale woke-linkse-groepie die niet als een teringhypocriet stuk vreten door het leven gaat moet nog geboren worden. Wat een volk, walgelijk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:50:04 #160
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199950056
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

Punt is dat Amerikanen nu net zo hard zo niet harder kunnen knokken als de mannen op de stranden van Normandië in 1945

En niet enkel de prof tak
Hahahahha
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:51:58 #161
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199950087
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:55 schreef Knarf het volgende:

[..]


[..]

En geen idee of ze al aangifte heeft gedaan.
Hey @Hexagon zou je sieren hier ook even op terug te komen ipv als een laffe haas ervandoor te gaan vriend :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_199952147
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

nee.
Je bent voor curricula die gericht zijn op ondermijning van Europese volkeren, cultuur, waarden, normen en expressies?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 22:21:24 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199952194
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:19 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je bent voor curricula die gericht zijn op ondermijning van Europese volkeren, cultuur, waarden, normen en expressies?
Uiteraard niet, daarom ben ik fier lid van de heemkundekring.

Waar ik tegen ben is types als jij die dit soort SJW-geneuzel aangrijpen om hun donkerbruine ideologie te promoten.

Immers, als het aan jou ligt gaan we mensen op basis van ras weren op universiteiten. En bij banen. En in het land, zelfs.

Dus bespaar me die meelmonderigheid en vertel hier gewoon iedereen wat je werkelijk voorstaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 22:27:14 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199952321
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:24 schreef HeatWave het volgende:
Nee. Dat is jouw argument dat Amerikanen op dit moment niet meer kunnen vechten. Tenminste dat ik dat zeg, dat zeg ik echter niet.

Mijn argument is dat er op dit moment een hele grote groep jongeren tussen 12-18 bang worden van woordjes en dat ik denk dat je daar als land niet sterker van wordt.

Als jij vindt dat van die 3 wervingsvideos die van de VS het meeste respect en "angst" bij de vijand imboezemt, more power to you.

Putin en Xi zijn het vast met je eens.
Zou niet weten waarom de wervingsvideo angst in moet boezemen, dat is weer wat nieuws

Je argument is dit

quote:
In 1945 bestormden 18 jarigen de stranden van Normandie om te vechten voor de vrijheid, in 2021 hebben 18 jarigen een safe space nodig omdat misgenderen pijn doet
Dat is onzin

Na 9-11 stonden ze gewoon en de rij en sindsdien is er geen reet veranderd

Hele argument is bullshit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 22:28:08 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199952336
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hahahahha
Wat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:35:33 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199952507
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:55 schreef Knarf het volgende:

[..]

[..]

En geen idee of ze al aangifte heeft gedaan.
Tja weet je. Dit soort verhalen zijn natuurlijk op geen enkele manier te verifieren. We weten niet eens of die persoon eigenlijk wel bestaat en niet gewoon een voor propaganda verzonnen type is. Dus ja een studente die ineens doodsbedreigingen van communisten krijgt slecht omdat ze dat niet is, dat vind ik allemaal nogal twijfelachtig. En Fox news als bron is dat ook.

Dus dan graag bewijzen en dus aangiftes van "bedreigingen".
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:37:30 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199952571
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom de wervingsvideo angst in moet boezemen, dat is weer wat nieuws

Je argument is dit
[..]

Dat is onzin

Na 9-11 stonden ze gewoon en de rij en sindsdien is er geen reet veranderd

Hele argument is bullshit
OK. Je hebt gelijk:

1944: Ik ga het leger in om te vechten voor de vrijheid van de wereld
2001: Ik ga het leger in om wraak te nemen op de mensen die de aanslagen hebben gepleegd

Zijn dezelfde types die nu het leger in gaan, maar wel safe spaces nodig hebben omdat woordjes pijn doen. Yep, die zou ik ook met mijn leven vertrouwen naast me op het slagveld :').

We houden er maar over op.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199952702
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard niet, daarom ben ik fier lid van de heemkundekring.

Waar ik tegen ben is types als jij die dit soort SJW-geneuzel aangrijpen om hun donkerbruine ideologie te promoten.

Immers, als het aan jou ligt gaan we mensen op basis van ras weren op universiteiten. En bij banen. En in het land, zelfs.

Dus bespaar me die meelmonderigheid en vertel hier gewoon iedereen wat je werkelijk voorstaat.
Ik ben voor het weren van woke-curricula en professoren omdat ze een vijandige, ondermijnende ideologie voorstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oostwoud op 18-06-2021 22:47:34 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 22:43:36 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199952731
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:42 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik ben voor het weren van woke-curriculu en professoren omdat ze een vijandige, ondermijnende ideologie voorstaan.
Nee die ideologie van jou is lekker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 22:53:29 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199953022
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

OK. Je hebt gelijk:

1944: Ik ga het leger in om te vechten voor de vrijheid van de wereld
2001: Ik ga het leger in om wraak te nemen op de mensen die de aanslagen hebben gepleegd

Zijn dezelfde types die nu het leger in gaan, maar wel safe spaces nodig hebben omdat woordjes pijn doen. Yep, die zou ik ook met mijn leven vertrouwen naast me op het slagveld :').

We houden er maar over op.
Pearle Harbor gemist?

Is gewoon hetzelfde verhaal hoor, die namen echt geen dienst om Nederland te bevrijden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:55:48 #171
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199953071
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

Pearle Harbor gemist?

Is gewoon hetzelfde verhaal hoor, die namen echt geen dienst om Nederland te bevrijden
Ja, ken ik. We kunnen nog veel verder terug om dappere mannen en vrouwen te vinden die voor hun land hebben willen vechten.

Wat heeft dat precies te maken met de huidige, guns are racist, lichting die ze nu werven weet ik nog steeds niet B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 22:59:43 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199953157
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, ken ik. We kunnen nog veel verder terug om dappere mannen en vrouwen te vinden die voor hun land hebben willen vechten.

Wat heeft dat precies te maken met de huidige, guns are racist, lichting die ze nu werven weet ik nog steeds niet B-).
Jij maakte die link hé

Ik snap dat hij wat lastig is want hij slaat he-le-maal nergens op

De twee hebben idd geen reet met elkaar te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')