abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:59:09 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199925136
Vorige week moest ik even de pomp pakken bij mijn ouders.
Zodat ik het zwembadje op kan pompen met dit warme weer.

Zij wonen in de binnenstad en achter hun appartementencomplex (naast de deur om het complex te betreden) is een grote parkeerplaats. Met een "haven" om te laten en te lossen.

Ik had de auto daar even gezet en naar binnen gelopen om het pompje te pakken.

Helaas waren er ook handhavers en die hadden blijkbaar mijn auto al snel gespot want ik was nog maar net binnen toen ze achter mijn auto gingen staan en in hun hand computertje allerlei toffe dingen gingen doen.
Dit weet ik omdat mijn partner in de auto zat en dit al snel zag en ze aansprak dat we er stonden om te laden en te lossen.

We hebben geen boete gehad omdat de handhaver afdroop, maar als mijn partner niet in de auto had gezeten dan had ik een boete gehad. Zelfs in de twee minuten die het kostte om naar binnen te gaan, naar boven te gaan, pompje te pakken en weer naar beneden te gaan.

Ik had de handhavers al zien lopen over de parkeerplaats maar die waren 3 rijen verderop bezig.
Dus eentje moet snel naar mijn auto zijn gelopen nadat ik net binnen was.

Hoe kunnen hun weten dat ik aan het laden of lossen ben als ik er niet naast sta.
Immers om iets naar boven te krijgen kan dat even duren, nu was het een opblaaspomp maar wat als het een Ikea bank is?
Nu weet ik ook niet of een opblaaspomp laden en lossen is maar er staat nergens een voorwaarde aan hoe groot iets of wat moet zijn.

Ik heb het onderstaande gevonden op de website van de gemeente maar toch vraag ik me af hoe je onder die boete uit kan als je toch gewoon aan het laden en lossen bent:

quote:
Laden en lossen
Hoe zat het ook alweer met laden en lossen van goederen? En met het in- en uit laten stappen van personen? Wat mag wel en wat mag niet? Wanneer kunt u een bekeuring verwachten?

Handhavers van de gemeente zijn er niet om mensen te pesten of om zoveel mogelijk bekeuringen uit te schrijven, zoals vaak wordt gedacht. Handhavers zijn er om gevaarlijke situaties te voorkomen en om mensen die zich niet aan de regels houden daarop aan te spreken.

Als handhavers een voertuig aantreffen op een plek waar een parkeervergunning is vereist of op een plek waar betaald parkeren geldt maar waarvoor niet is betaald, dan schrijven zij niet direct een bekeuring uit. Ze kijken dan eerst of de eigenaar goederen aan het laden of lossen is of personen laat in- of uitstappen. Wanneer blijkt dat dit niet het geval is, dan pas schrijven zij een bekeuring uit. Vanzelfsprekend bekeuren handhavers ook wanneer er gevaarlijke situaties ontstaan doordat een voertuig niet juist geparkeerd staat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:11:42 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199925438
Was het laden of lossen? Of toch parkeren?

Deze is wel interessant:

quote:
Jurisprudentie, wat is bij wet wel en niet parkeren
Parkeren is volgens de wet: 'Het gedurende een aaneengesloten periode doen of laten staan van een voertuig, anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van personen dan wel het onmiddellijk laden of lossen van goederen, op binnen de gemeente gelegen voor het openbaar verkeer openstaande terreinen of weggedeelten waarop dit doen of laten niet ingevolge een wettelijk voorschrift is verboden.'

Onder laden en lossen verstaat de wet: 'Het onmiddellijk, nadat het voertuig tot stilstand is gebracht, bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is.'

En, zo besliste Hof Amsterdam, dat laden en lossen omvat niet slechts het in of uit de auto brengen, maar ook het ter plaatse halen of brengen van de goederen. De auto stond niet geparkeerd in de zin van de Gemeentewet: het Hof vernietigde de aanslag parkeerbelasting. (Bron: De Zaak, 12 jun. 2018)
https://www.hr-kiosk.nl/h(...)eid#wel-niet-parkere

https://www.dezaak.nl/aut(...)bij-laden-en-lossen/
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:34:58 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199925832
Artikel 24 wegenverkeerswet:

De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
f.op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

TS was niet aan het 'onmiddelijk laden en lossen' TS stond geparkeerd, en was iets ophalen. Je gaat nat bij het uitleggen wat je deed. Je parkeerde even, en ging iets halen.

Pas wanneer je daar werd opgewacht met de pomp, of als die pomp dermate van formaat is dat het niet practisch is om een terrein over te slepen naar een auto is het laden en lossen wat je deed.

"het was maar 2 minuten" is in de rechtbank net zoiets als dat je hond je huiswerk heeft opgegeten :)
Dum de dum
pi_199926395
Je hebt geluk gehad. Het ophalen van een makkelijk draagbaar hand- of voetpompje valt uiteraard niet onder 'laden of lossen". Dat weet je zelf ook wel, dus voortaan gewoon je auto 10 meter verder netjes in de parkeervakken zetten.
pi_199926561
Als er iemand in de auto zit gewoon de klep of een deur open laten staan.
pi_199926606
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:14 schreef Azula het volgende:
Als er iemand in de auto zit gewoon de klep of een deur open laten staan.
Verandert dat iets aan de feitelijke situatie, ja?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199927035
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Verandert dat iets aan de feitelijke situatie, ja?
Het wekt de indruk van lossen en ze zijn minder snel geneigd om direct tot schrijven over te gaan. 🤷🏻♀
pi_199927288
Kun je in bezwaar gaan.

Overigens moet het ook gaan om enige gewicht dus dat ergens anders parkeren onredelijk is.

Ik denk dat je goed bent weg gekomen en boete volkomen terecht zou zijn geweest

Edit: het gaat ook om onmiddellijk laden en lossen dus niet nog een babbeltje met je ouders maken
No bitch to me
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:14:22 #9
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199927674
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:17 schreef baskick het volgende:
Verandert dat iets aan de feitelijke situatie, ja?
Ze kunnen dan in elk geval je kenteken niet lezen...
Tot nooit .......
pi_199928555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ze kunnen dan in elk geval je kenteken niet lezen...
Auto's hebben tegenwoordig ook een voorkant.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_199928824
Als je ze al zag waarom deed je dit dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199929485
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:39 schreef Azula het volgende:

[..]

Het wekt de indruk van lossen en ze zijn minder snel geneigd om direct tot schrijven over te gaan. 🤷🏻♀
Ergo het verandert niets aan de feitelijke situatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ze kunnen dan in elk geval je kenteken niet lezen...
Not sure if serious, maar:
quote:
Bij motorrijtuigen op meer dan drie wielen, met uitzondering van bromfietsen, landbouw- en bosbouwtrekkers, motorrijtuigen met beperkte snelheid en mobiele machines, moeten de kentekenplaten zijn aangebracht aan de voor- en achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.
Bron: artikel 7 lid 1 RKK
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199929558
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Was het laden of lossen? Of toch parkeren?

Deze is wel interessant:
[..]

https://www.hr-kiosk.nl/h(...)eid#wel-niet-parkere

https://www.dezaak.nl/aut(...)bij-laden-en-lossen/
Let wel op dat het dus wel uitmaakt welke boete er geschreven is
pi_199929578
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je ze al zag waarom deed je dit dan?
My guess: omdat TS had gedacht dat hij al wel terug zou zijn om het illegaal parkeren te staken voor ze die 3 rijen hadden afgewerkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199929653
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:51 schreef baskick het volgende:

[..]

My guess: omdat TS had gedacht dat hij al wel terug zou zijn om het illegaal parkeren te staken voor ze die 3 rijen hadden afgewerkt.
DE CRIMINEEL
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:11:40 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199929927
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Was het laden of lossen? Of toch parkeren?

Deze is wel interessant:
[..]

https://www.hr-kiosk.nl/h(...)eid#wel-niet-parkere

https://www.dezaak.nl/aut(...)bij-laden-en-lossen/
Om eerlijk te zijn maakt het dat voor mij niet echt duidelijker..
Behalve dan het dik gedrukte en dat ik daadwerkelijk een goed kwam halen

quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:53 schreef TornadoDK het volgende:
Kun je in bezwaar gaan.

Overigens moet het ook gaan om enige gewicht dus dat ergens anders parkeren onredelijk is.

Ik denk dat je goed bent weg gekomen en boete volkomen terecht zou zijn geweest

Edit: het gaat ook om onmiddellijk laden en lossen dus niet nog een babbeltje met je ouders maken
Mijn ouders waren niet thuis dus het was echt enkel dat ding pakken en weer door.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:34 schreef Fe2O3 het volgende:
Artikel 24 wegenverkeerswet:

De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
f.op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

TS was niet aan het 'onmiddelijk laden en lossen' TS stond geparkeerd, en was iets ophalen. Je gaat nat bij het uitleggen wat je deed. Je parkeerde even, en ging iets halen.

Pas wanneer je daar werd opgewacht met de pomp, of als die pomp dermate van formaat is dat het niet practisch is om een terrein over te slepen naar een auto is het laden en lossen wat je deed.

"het was maar 2 minuten" is in de rechtbank net zoiets als dat je hond je huiswerk heeft opgegeten :)
Het heeft me nu ook niks gekost qua boete enzo.
Maar stel ik wilde hun mobiele airco gebruiken en ophalen, dat ding is wat groter en zwaarder..
Ik zet m'n auto daar weg (omdat minder ver lopen) loop naar boven, pak het ding en sjouw het naar beneden en dan naar de auto.

Nu ziet mijn auto er niet anders uit dan dat ik een opblaaspomp ga halen.
Gewoon op slot en dicht.
Terwijl dat misschien eerder onder laden en lossen valt dan een pompje maar ik ga gewoon iets halen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199930062
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:11 schreef nils7 het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn maakt het dat voor mij niet echt duidelijker..
Behalve dan het dik gedrukte en dat ik daadwerkelijk een goed kwam halen
[..]

Mijn ouders waren niet thuis dus het was echt enkel dat ding pakken en weer door.
[..]

Het heeft me nu ook niks gekost qua boete enzo.
Maar stel ik wilde hun mobiele airco gebruiken en ophalen, dat ding is wat groter en zwaarder..
Ik zet m'n auto daar weg (omdat minder ver lopen) loop naar boven, pak het ding en sjouw het naar beneden en dan naar de auto.

Nu ziet mijn auto er niet anders uit dan dat ik een opblaaspomp ga halen.
Gewoon op slot en dicht.
Terwijl dat misschien eerder onder laden en lossen valt dan een pompje maar ik ga gewoon iets halen.
Onder laden en lossen wordt verstaan: 'het onmiddellijk nadat het voertuig tot stilstand is gebracht bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is'.

Dan ligt het er dus aan wat onder enige omvang of gewicht wordt verstaan.
Een mobiele airco zal vermoedelijk wel worden geaccepteerd.

Waar de grens ligt, is ook afhankelijk van degene die je bezwaar behandeld.
Meestal wordt in twijfelgevallen wel in het voordeel van de burger beslist omdat het de kosten voor een gang naar de rechter niet waard is.
No bitch to me
pi_199944191
Gelijk hebben en krijgen..... er lopen een paar figuren tussen bij handhaving..... die schrijven nogal snel.

Ook al heb je gelijk, zie het later maar eens aan te vechten en te bewijzen. Onbegonnen zaak. Al heb ik in A'dam weleens geluk gehad toen een scanauto me scande precies toen ik ff aan het wildplassen was.

Wat ik altijd doe; raampjes open, alarmlichten aan, evt kofferbak even open zetten. Met een bestelwagen leg ik altijd even zo'n oranje spanband en wat werkhandschoenen achterop. Of leg vooor mijn part een ipad/smartphone die het niet meer doet op het dashboard terwijl het raam open staat.

Gaat erom dat de situatie er zo uitziet dat zelfs de grootste idioot snapt dat niemand z'n auto zo achterlaat voor langer dan 3 minuten.

Wat ik ook weleens deed is een briefje in de auto hebben 'sta ik in de weg? bel even xx en ik haal 'm weg'.

[ Bericht 3% gewijzigd door tstile op 18-06-2021 14:11:02 ]
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:08:37 #19
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199944249
zo'n teringhekel aan dit soort mensen, doen ze bij mijn flat ook altijd, alle laden en losplekken volkwakken en er gewoon parkeren.
of bij supermarkten langs een gele lijn parkeren terwijl er letterlijk 3 meter verderop een vrije parkeerplaats is.

Parkeer gewoon op een parkeerplaats, hoe moeilijk is dat?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199949928
Waarom liet je je partner niet even naar boven lopen voor de pomp?
Of haar op de bestuurders stoel plaats laten nemen?
Bestuurder weg van het voertuig = fout in dit geval.
pi_199950827
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:08 schreef junkiesietze het volgende:
zo'n teringhekel aan dit soort mensen, doen ze bij mijn flat ook altijd, alle laden en losplekken volkwakken en er gewoon parkeren.
of bij supermarkten langs een gele lijn parkeren terwijl er letterlijk 3 meter verderop een vrije parkeerplaats is.

Parkeer gewoon op een parkeerplaats, hoe moeilijk is dat?
Dat deed hij dus niet. Hij zette z'n auto daar neer, pakte iets uit de woning en ging weer weg. Dat lijkt me prima waar zo'n plek voor bedoeld is... maar helaas zal de wet de wet niet zijn als ze nog even iets wazigs er tussen moeten zetten "enig omvang" of "enig gewicht". Tja.... dus voor een bejaarde met MS iets heel anders dan voor een bodybuilder.
Facts don't care about your feelings
pi_199950889
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat deed hij dus niet. Hij zette z'n auto daar neer, pakte iets uit de woning en ging weer weg. Dat lijkt me prima waar zo'n plek voor bedoeld is... maar helaas zal de wet de wet niet zijn als ze nog even iets wazigs er tussen moeten zetten "enig omvang" of "enig gewicht". Tja.... dus voor een bejaarde met MS iets heel anders dan voor een bodybuilder.
Dan maak je bezwaar en laat je het voorkomen, kijken of de rechter zo'n pompje daaronder vindt vallen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199951332
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Dan maak je bezwaar en laat je het voorkomen, kijken of de rechter zo'n pompje daaronder vindt vallen.
Wat ik begrijp is dat TS het heeft uitgelegd aan de BOA en daardoor geen boete heeft gekregen. Het bestaansrecht van dit topic kan ik dan ook niet helemaal meer volgen.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:27:52 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199952332
Voor zo'n BOA is het ook niet duidelijk of je er 5 seconden, 5 minuten of 5 uur staat. Hij ziet een auto met de bestuurder weg, geen overduidelijke laad- en losbewegingen dus ik snap het wel dat ze daar mee aan de slag gaan. De smoes van "ik stond er net" hebben ze natuurlijk al veel vaker gehoord.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 18 juni 2021 @ 23:19:10 #25
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_199953538
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:27 schreef karr-1 het volgende:
Voor zo'n BOA is het ook niet duidelijk of je er 5 seconden, 5 minuten of 5 uur staat. Hij ziet een auto met de bestuurder weg, geen overduidelijke laad- en losbewegingen dus ik snap het wel dat ze daar mee aan de slag gaan. De smoes van "ik stond er net" hebben ze natuurlijk al veel vaker gehoord.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:27 schreef karr-1 het volgende:
Voor zo'n BOA is het ook niet duidelijk of je er 5 seconden, 5 minuten of 5 uur staat. Hij ziet een auto met de bestuurder weg, geen overduidelijke laad- en losbewegingen dus ik snap het wel dat ze daar mee aan de slag gaan. De smoes van "ik stond er net" hebben ze natuurlijk al veel vaker gehoord.
Het algemene beleid voor controleurs is dat ze het feit constateren en na een x-aantal minuten kijken of het feit nog gaande is. Daarna wordt een boete uitgeschreven. Tegenwoordig nemen ze ook 2x een foto als bewijs dat ze echt zo lang gewacht hebben.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')