abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  donderdag 17 juni 2021 @ 08:10:32 #1
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199921443
In Duitsland, Polen, Frankrijk en Spanje gebeurd het al: jongeren tussen de 12 en 18 zonder medische indicatie kunnen in die landen gevaccineerd worden.

(https://www.rtlnieuws.nl/(...)ongeren-coronavaccin en https://www.dvhn.nl/extra(...)-wacht-26887177.html)

Enerzijds is het coronavirus voor jongeren minder ziekmakend dan voor volwassenen en is vaccinatie voor jongeren zonder medische indicatie niet per s nodig. Ook kan vaccinatie met het vaccin van BioNTech/Pfizer zorgen voor myocarditis (https://www.lareb.nl/news(...)-na-coronavaccinatie). Anderzijds kunnen jongeren zonder medische indicatie ook long-covid krijgen (https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/) als ze niet worden) als ze niet worden gevaccineerd. Zorgt vaccinatie van jongeren zonder medische indicatie ervoor dat coronauitbraken op middelbare scholen voorkomen zullen worden en als je jongeren zonder medische indicatie vaccinatie zorgt dat voor een snellere weg naar groepsimmuniteit die met de Indiase variant 83% moet bedragen (https://www.ad.nl/dossier(...)koninkrijk~a1f4f338/ en https://mobile.twitter.co(...)436483047432/photo/1).

Dus de vraag aan jullie: moeten we jongeren tussen de 12 en 18 zonder medische indicatie de mogelijkheid geven zich te vaccineren tegen het coronavirus?

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 17-06-2021 17:05:47 ]
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 08:17:30 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199921476
Moeten is het niet. Maar een goede reden om het wel te doen is het virus verder indammen. Omdat jongeren anderen kunnen besmetten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199922230
In Belgi vaccineren ze ook 15-jarigen. Zo opmerkelijk is dat niet.
Cindy De Vuyst
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:41:31 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199922399
Ja, en daarna 0 tot 12.

De Canadese aanpak lijkt me daarbij wel een goede overigens: kinderen de optie geven zelfstandig naar een vaccinatiecentrum te gaan en geprikt te worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:57:32 #5
490410 Dr8gonOfLife
Hello darkness my old friend.
pi_199922614
Ja. We willen geen vierde golf in het najaar.
pi_199922692
Nee, verplicht stellen voor alleen deze leeftijdsgroep is onzinnig.
pi_199922896
Als we groepsimmuniteit halen met de vaccinatie van volwassenen + oude besmettingen, dan lijkt mij dit overbodig.
pi_199925946
Lijkt mij zeer zinvol, er zijn er ook genoeg die willen. Willen ze niet dan hoeven ze ook niet. Net als de volwassenen.
The easiest way to solve a problem is to deny it exists.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 15:22:36 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199927822
Moeten? Nee want voor jongeren geld hetzelfde als voor mensen boven de 18, vaccinatie is vrijwillig.

De mogelijkheid geven? Ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199928531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:41 schreef kramark het volgende:
Lijkt mij zeer zinvol, er zijn er ook genoeg die willen. Willen ze niet dan hoeven ze ook niet. Net als de volwassenen.
Klopt maar dat staat er niet.
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:06:36 #11
405562 Erno-BE
pi_199929836
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
Moeten? Nee want voor jongeren geld hetzelfde als voor mensen boven de 18, vaccinatie is vrijwillig.

De mogelijkheid geven? Ja.
Ik bedoel ook de mogelijkheid geven, heb de openingspost deels aangepast.
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199930240
Ik vind het lastig om hier een mening over te hebben, moet je je als 12-18 jarige laten prikken? Maar ik zou zeggen:

- Kwetsbaren in deze leeftijdsgroep sowieso altijd sterk aanraden om te prikken. Obesitas, astma, luchtwegaandoeningen, etc.
- Komen ze vaak bij oma langs in het bejaardentehuis? Best laten prikken, want een uitbraak in zo'n bejaardentehuis kan ook als iedereen daar is gevaccineerd voor doden zorgen. De bescherming is namelijk niet 100 procent.
- Is er verder geen indicatie dat ze extra vaak met kwetsbaren in contact komen en ook zelf niet kwetsbaar zijn? Dan zou ik het persoonlijk afraden om je 12-18 jarige te laten prikken.

Ik zelf ben niet echt kwetsbaar medisch gezien, ik heb ook geen enkele kwetsbare in mijn directe vrienden of familie kring aangezien ik in het buitenland woon. Mijn opa en oma zijn natuurlijk kwetsbaar, maar zij wonen op een ander continent en zijn zelf al geprikt. Dus daarom heb ik ook gekozen om mezelf niet te laten prikken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199931878
Nee. Het is totaal zinloos voor die groep, die immers van COVID aanmerkelijk minder overlijdensrisico heeft dan door influenza.

En het argument dat ze wel anderen ziek kunnen maken is bullshit, want die kunnen zich zelf laten vaccineren en momenteel beschermen de vaccins 100% tegen ernstige ziekte en overlijden, en worden zelfs stokoude bedlegerige bejaarden die volledig zijn ingent er niet of nauwelijks meer ziek van.

Een vaccin met zo'n hoge mate van werkzaamheid maakt groepsimmuniteit volledig overbodig.

Sterker nog, we moeten juist jongeren bloot stellen aan het virus zodat hun immuunsysteem zich op het virus kan instellen en bescherming biedt als het spike-eiwit allang zover is gemuteerd dat de huidige vaccins niet meer helpen, en niet alleen dat. Je moet ook in de toekomst durven kijken: Virusinfecties hebben via epigenetica invloed op het immuunsysteem van volgende generaties en als wij langs natuurlijke weg willen leren dealen met dit virus moeten we het onder de niet kwetsbare jeugd gewoon laten rondgaan.
pi_199931930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:33 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind het lastig om hier een mening over te hebben, moet je je als 12-18 jarige laten prikken? Maar ik zou zeggen:

- Kwetsbaren in deze leeftijdsgroep sowieso altijd sterk aanraden om te prikken. Obesitas, astma, luchtwegaandoeningen, etc.
- Komen ze vaak bij oma langs in het bejaardentehuis? Best laten prikken, want een uitbraak in zo'n bejaardentehuis kan ook als iedereen daar is gevaccineerd voor doden zorgen. De bescherming is namelijk niet 100 procent.
- Is er verder geen indicatie dat ze extra vaak met kwetsbaren in contact komen en ook zelf niet kwetsbaar zijn? Dan zou ik het persoonlijk afraden om je 12-18 jarige te laten prikken.

Ik zelf ben niet echt kwetsbaar medisch gezien, ik heb ook geen enkele kwetsbare in mijn directe vrienden of familie kring aangezien ik in het buitenland woon. Mijn opa en oma zijn natuurlijk kwetsbaar, maar zij wonen op een ander continent en zijn zelf al geprikt. Dus daarom heb ik ook gekozen om mezelf niet te laten prikken.
Oma is gevaccinerd. De vaccins beschermen 100% tegen ernstige ziekte en overlijden en bejaarden die besmet worden, maken nu in de regel asymptomatische of zeer milde infecties door.

Ongeldig argument dus.

Want nee, als iedereen daar gevaccineerd is vallen er geen doden meer door. En dat weten we inmiddels n.a.v. diverse uitbraken onder gevaccineerde bejaarden in tehuizen. En ja, er zijn vaccin-weigeraars onder bejaarden, maar die nemen dat risico vrijwillig, als die de pijp uit gaan is het niet de schuld van Jantje die bij z'n opoe op bezoek kwam maar van die lui zelf.

Je zou bij wijze van spreken gewoon een koor kunnen samenstellen uit symptomatische COVID-lijers en met een accordeonist erbij gezellig in het bejaardenhuis zeemansliederen gaan laten horen en er zou nog niks aan de hand zijn.
  donderdag 17 juni 2021 @ 22:41:28 #15
405562 Erno-BE
pi_199937428
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nee, verplicht stellen voor alleen deze leeftijdsgroep is onzinnig.
Ik bedoel niet verplicht stellen, maar de mogelijkheid aanbieden om jongeren tussen de 12 en 18 zonder medische indicatie zich te laten vaccineren tegen het coronavirus. Ik heb de openingspost iets aangepast.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')