abonnement Unibet Coolblue
pi_199914506
Ik kwam er gisteren achter dat een kabeltje gebroken was. Motor maakte ineens geluid en daarna viel een groot deel van de kracht van de motor weg en verscheen er een lampje motor storing in beeld die daarna meteen weer uitging. Het bleek uiteindelijk om een klein waterkabeltje te gaan (volgens mij niet de hoofdkabel). Echter was wel ongeveer al het water weg. Ik heb hem meteen langs de kant geparkeerd en de berging gebeld. Auto versleept naar garage. Bergingsbedrijf vertelde me nog dat hij er zeker van was dat er geen motorschade was. Echter garage (Ford dealer) zegt dat het geen enkele zin meer heeft om de motor te repareren. Kosten opgaaf is 4000 euro voor een Focus uit 2014 met 123.000km op de teller. Mijn vermoeden is dat hij total loss is. De Ford garage dacht dat dit op het nippertje wellicht niet het geval is. Vervelende is dat het mijn 2e auto is en ik wilde hem al een tijdje van de hand doen ivm hoge maandelijkse kosten (valt natuurlijk wel mee maar er waren maanden dat ik nog geen 100 km met dat ding reed).

Mijn vraag is of het nog zin heeft om voor een second opinion te gaan. Waarschijnlijk is het niet slim om nog met zo'n auto te gaan rijden (hoewel meer kapot kan er niet meer gaan en de kabel is nu wel weer gerepareerd) en om een waarschijnlijk total loss auto te gaan verslepen voor veel geld is waarschijnlijk ook niet echt slim.
pi_199915117
In principe kan een verlies van koelwater er niet voor zorgen dat je geen vermogen meer hebt, tenminste niet direct. Dus het is aannemelijk, dat er of:

A: motorschade is ontstaan door overhitting, omdat er geen koelvloeistof meer is en door de schade er geen vermogen meer was.

B: of de koppakking is geklapt en uitlaatgassen in het koelsysteem gekomen, waardoor de slang is lek geblazen.

In beide gevallen vermoed ik dat de kop oververhit is geworden en de dealer hem wil vervangen.

Wellicht dat een onafhankelijke garage het goedkoper kan met een gereviseerde kop of het aandurft de kop alleen de vlakken. Dus ja second opinion kan kosten schelen.
.
pi_199915147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 18:51 schreef Manolo_Rojas het volgende:

om een waarschijnlijk total loss auto te gaan verslepen voor veel geld is waarschijnlijk ook niet echt slim.
Veel geld?
Even een familielid, vriend of vage kennis in bezit van auto regelen (en een sleepkabel).
pi_199915167
Oh wacht 2014? Is het een ecoboost? Dan kan ook weleens de turbo het begeven hebben, die hebben continue koeling nodig….
.
pi_199915183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Veel geld?
Even een familielid, vriend of vage kennis in bezit van auto regelen (en een sleepkabel).
Ik ben expat die altijd werkt. Ik heb geen familielid, vriend of vage kennis op een afstand van minder dan 2000km.
pi_199915191
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:31 schreef Fer het volgende:
Oh wacht 2014? Is het een ecoboost? Dan kan ook weleens de turbo het begeven hebben, die hebben continue koeling nodig….
Ja.
pi_199915236
Naja, klinkt als een mooi moment om een Toyota te kopen.
pi_199915240
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:31 schreef Fer het volgende:
Oh wacht 2014? Is het een ecoboost? Dan kan ook weleens de turbo het begeven hebben, die hebben continue koeling nodig….
Vreemd overigens. Een paar jaar geleden heb ik eens een paar weken gereden met een kapotte waterpomp. Toen zat er ook geen druppel water meer in het reservoir. Zo erg dat de kachel niet meer werkte.
pi_199915247
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Naja, klinkt als een mooi moment om een Toyota te kopen.
Die heb ik al :). Yaris 2016.
pi_199915277
Het is wel een enorm bedrag, maar voor 4k is die auto toch nog niet total loss? Als hij uit 2004 was geweest wel, maar 2014 moet nog wel te doen zijn. Zo'n Focus van die leeftijd en met die motor is normaal nog wel rond de 8k waard, beetje afhankelijk van de uitvoering/opties. Zeker als de rest van de auto nog wel netjes is.

Als je de auto weg wilt doen is het wel zuur, ja. Of je doet hem weg met schade en al, en dan krijg je er inderdaad niet veel voor, of je lapt en verkoopt het voor marktwaarde. Maar dan nog verlies je veel.

Ik denk dat de garage pas de omvang van de schade kan beoordelen als ze de boel uit elkaar gaan halen, pas dan weet je zeker of het mee- of tegenzit. Overigens zal het prijskaartje nog wat kunnen dalen als je een universele garage neemt (die al dan niet in staat is de auto voor je op te halen).
pi_199915436
Oh, ik heb trouwens wel begrepen dat een gescheurde kop nog wel eens bij de 1.0 ecoboost blokjes voor kan komen. Als er een nieuwe kop op zou moeten, dan tikt het ook wel snel aan ja.

Er staat mij ook iets bij dat er een terugroepactie is geweest voor deze blokjes ivm een koelslang of verbindingstukje die het kon begeven, maar ik dacht dat dat voor de modellen van '11 t/m '13 was.
Edit: dit soort gevallen dus, klinkt wel redelijk hetzelfde: https://www.fordownersclub.com/forums/topic/94213-ecoboost-sudden-death-at-40k-miles-degas-hose/
pi_199915486
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:39 schreef Dingest het volgende:
Het is wel een enorm bedrag, maar voor 4k is die auto toch nog niet total loss? Als hij uit 2004 was geweest wel, maar 2014 moet nog wel te doen zijn. Zo'n Focus van die leeftijd en met die motor is normaal nog wel rond de 8k waard, beetje afhankelijk van de uitvoering/opties. Zeker als de rest van de auto nog wel netjes is.

Als je de auto weg wilt doen is het wel zuur, ja. Of je doet hem weg met schade en al, en dan krijg je er inderdaad niet veel voor, of je lapt en verkoopt het voor marktwaarde. Maar dan nog verlies je veel.

Ik denk dat de garage pas de omvang van de schade kan beoordelen als ze de boel uit elkaar gaan halen, pas dan weet je zeker of het mee- of tegenzit. Overigens zal het prijskaartje nog wat kunnen dalen als je een universele garage neemt (die al dan niet in staat is de auto voor je op te halen).
De garage wil er niet eens aan beginnen om de motor uit elkaar te halen. Ze vervangen hem meteen. Ze raadde me eerst aan om voor een nieuwe motor te gaan, maar daarna vertelde ze me dat ze het voor een 10 jaar oude motor wel voor 4000 konden doen. Kosten van een mechanicien liggen hier helaas wat hoger.
pi_199915603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:51 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

De garage wil er niet eens aan beginnen om de motor uit elkaar te halen. Ze vervangen hem meteen. Ze raadde me eerst aan om voor een nieuwe motor te gaan, maar daarna vertelde ze me dat ze het voor een 10 jaar oude motor wel voor 4000 konden doen. Kosten van een mechanicien liggen hier helaas wat hoger.
Ja, als ze er gewoon een nieuw blok inhangen verklaart dat de kosten ook wel... ;)

Een second opinion bij een universele garage kan dan echt nog wel lonen - misschien dat die het willen doen met een gebruikt blok en nieuwe/gereviseerde turbo. Kleeft ook wel wat risico aan dan natuurlijk, maar het kan ook flink wat geld schelen.
pi_199915645
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:48 schreef Dingest het volgende:
Oh, ik heb trouwens wel begrepen dat een gescheurde kop nog wel eens bij de 1.0 ecoboost blokjes voor kan komen. Als er een nieuwe kop op zou moeten, dan tikt het ook wel snel aan ja.

Er staat mij ook iets bij dat er een terugroepactie is geweest voor deze blokjes ivm een koelslang of verbindingstukje die het kon begeven, maar ik dacht dat dat voor de modellen van '11 t/m '13 was.
Edit: dit soort gevallen dus, klinkt wel redelijk hetzelfde: https://www.fordownersclub.com/forums/topic/94213-ecoboost-sudden-death-at-40k-miles-degas-hose/
Het is een 2013 model bedenk ik me nu. Eerste datum van inschrijving is van 2014 -- bouwdatum is officeel dec 2013.

Inderdaad hetzelfde. Het lijkt me dat ze het vervangen zouden moeten hebben als het om een terugroeping ging.
pi_199915929
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:55 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Het is een 2013 model bedenk ik me nu. Eerste datum van inschrijving is van 2014 -- bouwdatum is officeel dec 2013.

Inderdaad hetzelfde. Het lijkt me dat ze het vervangen zouden moeten hebben als het om een terugroeping ging.
In principe wel, zeker als hij bij de dealer in onderhoud was. Maar ik weet het fijne van de terugroepactie niet hoor, dus ik kan je niet vertellen of jouw auto daar nog onder viel.

En je kunt natuurlijk ook pech hebben gehad dat een andere slang het heeft begeven. Er schijnt ook een plastic T-stukje te zijn dat ook voor lekkage kan zorgen.
pi_199916197
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:10 schreef Dingest het volgende:

[..]

In principe wel, zeker als hij bij de dealer in onderhoud was. Maar ik weet het fijne van de terugroepactie niet hoor, dus ik kan je niet vertellen of jouw auto daar nog onder viel.

En je kunt natuurlijk ook pech hebben gehad dat een andere slang het heeft begeven. Er schijnt ook een plastic T-stukje te zijn dat ook voor lekkage kan zorgen.
OK. Dank je. Ik vraag me nog steeds af wat ik ga doen. Over 5 weken emigreer ik terug naar Nederland. Zit nu zonder inkomsten en wilde de verkoop gebruiken ter overbrugging tot augustus. Ik heb er niet zoveel zin in om een hoop te investeren en dan nog maar te zien of ik hem kan verkopen/naar NL geimporteerd krijg. Wellicht vinden ze die zware reparatie nog een probleem bij import zelfs al heb ik de auto sinds 2015.

Verder voel ik me nog wel zwaar kut over hetvolgende. Ik heb de motorkap 2 weken geleden open gehad, een beetje schoongemaakt en toen zag ik al dat dit slangetje wel erg los zat. In al mijn naiviteit heb ik toen me maar bedacht dat het verder geen probleem was en dat ik hem toch zo ging verkopen (of eventueel nog een beurt zou geven). Ik had dus met een klein beetje geld alle problemen kunnen voorkomen.
pi_199916408
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:10 schreef Dingest het volgende:

[..]

En je kunt natuurlijk ook pech hebben gehad dat een andere slang het heeft begeven. Er schijnt ook een plastic T-stukje te zijn dat ook voor lekkage kan zorgen.
Dat was het in principe ook. Hij was daar afgebroken, maar aan de andere kant van wat op de foto staat. Lijkt me eigenlijk wel kut. Heb je een goed onderhouden auto, gaat hij kapot op een stom t-stukje van 2 euro.
pi_199916599
Tja ik zou hem laten ophalen door een handelaar/opknapper of exporteur. Die kunnen hem dan zo goedkoop mogelijk repareren en verkopen.

Heb jij wat geld en ben je er vanaf.
.
pi_199916927
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:44 schreef Fer het volgende:
Tja ik zou hem laten ophalen door een handelaar/opknapper of exporteur. Die kunnen hem dan zo goedkoop mogelijk repareren en verkopen.

Heb jij wat geld en ben je er vanaf.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik kan wel janken.
pi_199917040
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:44 schreef Fer het volgende:
Tja ik zou hem laten ophalen door een handelaar/opknapper of exporteur. Die kunnen hem dan zo goedkoop mogelijk repareren en verkopen.

Heb jij wat geld en ben je er vanaf.
Wat lijkt je een redelijk bedrag? Ford wilde eventueel wel 100 euro van de onderzoekskosten en het vervangen van de slang afhalen als ik hem daar laat staan.
pi_199917041
Warrig verhaal zo.
Het bergingsbedrijf zegt zeker te weten dat er geen motorschade is. En Ford wilt een ruilmotor plaatsen?

Het is alleen maar gissen zo wat er loos is.
Helemaal vreemd is dat je zegt dat het gaat om een 'kabel' die gerepareerd is. je zal wellicht een koelslang bedoelen. als die slang vervangen is, en de auto rijd weer, wat is dan het probleem.

Neem nog eens contact op met Ford en vraag nogmaals wat er precies stuk is.
In de basis is het uurloon van een monteur erg duur. denk aan vanaf 50 euro per uur.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199917086
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Warrig verhaal zo.
Het bergingsbedrijf zegt zeker te weten dat er geen motorschade is. En Ford wilt een ruilmotor plaatsen?

Het is alleen maar gissen zo wat er loos is.
Helemaal vreemd is dat je zegt dat het gaat om een 'kabel' die gerepareerd is. je zal wellicht een koelslang bedoelen. als die slang vervangen is, en de auto rijd weer, wat is dan het probleem.

Neem nog eens contact op met Ford en vraag nogmaals wat er precies stuk is.
In de basis is het uurloon van een monteur erg duur. denk aan vanaf 50 euro per uur.
:) ze kunnen mij alles wijs maken. Van auto's heb ik absoluut geen verstand.
pi_199917740
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:05 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

:) ze kunnen mij alles wijs maken. Van auto's heb ik absoluut geen verstand.
je gaf aan dat het motorstoringslampje ging branden, toen heb je de auto meteen op de vluchtstrook gezet en de motor afgezet. dat doe je goed.
het is niet normaal dat je zomaar een motor moet afschrijven als er iets losgesprongen is. daar is meer voor nodig. je bent meteen gestopt toen je het rare geluid hoorde, de motor is afgezet toen er geen koelvloeistof meer was. correct?

ik neem aan dat je de auto elk jaar voor een inspectie bij een garage brengt. dan bedoel ik niet de A.P.K.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199917947
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

je gaf aan dat het motorstoringslampje ging branden, toen heb je de auto meteen op de vluchtstrook gezet en de motor afgezet. dat doe je goed.
het is niet normaal dat je zomaar een motor moet afschrijven als er iets losgesprongen is. daar is meer voor nodig. je bent meteen gestopt toen je het rare geluid hoorde, de motor is afgezet toen er geen koelvloeistof meer was. correct?

ik neem aan dat je de auto elk jaar voor een inspectie bij een garage brengt. dan bedoel ik niet de A.P.K.
Ik ga helemaal met je mee. Ik kan het ook niet geloven. Het was ook niet zo dat de motor enorm heet was met rook en alles. Ik kon er zelfs na openen van de motorklep mijn hand op leggen.
pi_199919746
Ik zou bij een universele garage een ruilmotor laten plaatsen, dan ben je voor veel minder geld klaar
My dials are pupillated.
pi_199923081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:36 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Dat was het in principe ook. Hij was daar afgebroken, maar aan de andere kant van wat op de foto staat. Lijkt me eigenlijk wel kut. Heb je een goed onderhouden auto, gaat hij kapot op een stom t-stukje van 2 euro.
Ja, dat is enorm balen -O- Ik heb al genoeg heel dure reparaties gezien vanwege kleine dingetjes van nog geen 10 euro. Soms maar een o-ringetje of rubbertje van een paar euro.

Maar ik ben het wel eens met wat spectrumanalyser zegt: laat de garage eerst maar even uitleggen waarom ze gelijk er een nieuwe motor in willen hangen. Een raar geluid en gebrek aan vermogen kan duiden op een turbo die het begeven heeft; in principe kunnen fragmenten dan het inlaattraject ingezogen worden en zo in de motor schade veroorzaken. Maar dat moet je wel even hard kunnen maken voordat je een klant voor een compleet nieuw blok laat opdraaien...

Zoals aangegeven wordt de turbo bij deze blokjes wel met koelwater gekoeld, en turbo's worden heel snel heel heet. Dus op het moment dat de auto zelf een oververhittingsmelding krijgt, kan het voor de turbo wel al te laat zijn. Er is zelfs rond 2014 nog een modificatie geweest dat er een extra elektrische koelpomp voor de turbo is gemonteerd. Dus Ford kan op zich gelijk hebben, en uit 'ervaring' meteen zeggen 'daar beginnen we niet aan, we plaatsen een nieuwe motor en turbo zodat we zeker weten dat alles vrij is van eventuele fragmenten van de turbo zodat je straks niet weer hier staat met motorschade'.
pi_199923622
Ben zelf geen voorstander van het wisselen van een motor. In dit geval is de losse motor met turbo al een enorme kostenpost. Bij een gebruikte motor weet niemand de geschiedenis van zo'n motor, de garantie is beperkt.

Men denkt dat bij het wisselen van de motor 'het probleem' opgelost is en je er geen zorgen meer over hoeft te maken. Wat is dan de toegevoegde waarde aan het einde van de dag. Alle andere onderdelen zijn gelijk gebleven.

bovendien; ik wil altijd een oorzaak weten. en ik wil weten of er vervolgschade is ontstaan.
is er ooit onzorgvuldig gesleuteld? is er sprake van een misser tijdens onderhoud? is er sprake van een productfout?
korter; is er een kans dat je met de andere motor het probleem niet nog eens krijgt.

7 jaar geleden was dit een fonkelnieuwe auto. Deze motor heeft jaar op jaar de 'Engine of the year' award gekregen.

[ Bericht 10% gewijzigd door spectrumanalyser op 17-06-2021 11:15:55 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199924377
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben zelf geen voorstander van het wisselen van een motor. In dit geval is de losse motor met turbo al een enorme kostenpost. Bij een gebruikte motor weet niemand de geschiedenis van zo'n motor, de garantie is beperkt.

Men denkt dat bij het wisselen van de motor 'het probleem' opgelost is en je er geen zorgen meer over hoeft te maken. Wat is dan de toegevoegde waarde aan het einde van de dag. Alle andere onderdelen zijn gelijk gebleven.

bovendien; ik wil altijd een oorzaak weten. en ik wil weten of er vervolgschade is ontstaan.
is er ooit onzorgvuldig gesleuteld? is er sprake van een misser tijdens onderhoud? is er sprake van een productfout?
korter; is er een kans dat je met de andere motor het probleem niet nog eens krijgt.

7 jaar geleden was dit een fonkelnieuwe auto. Deze motor heeft jaar op jaar de 'Engine of the year' award gekregen.
Ik was er tot op gisteren ook zeer tevreden over. Hij rijdt superzuinig. Het probleem is overigens in dit geval wel duidelijk. Een stom t-stukje dat kapot is gegaan.
pi_199924918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:08 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Ik was er tot op gisteren ook zeer tevreden over. Hij rijdt superzuinig. Het probleem is overigens in dit geval wel duidelijk. Een stom t-stukje dat kapot is gegaan.
vraag maar na of het probleem nu de koppakking is, die nu lek kan zijn. het zwakke punt bij deze motor is de retoursslang van het koelsysteem. die zal het bij jouw auto begeven hebben, dan heb je meteen geen koelvloeistof meer.

het was niet de motor waar je jouw hand op had gelegd. dat was slechts het isolatie-deksel bovenop de motor. die zorgt ervoor dat de motor zijn warmte vasthoud, zodat de motor minder snel afkoelt. als een motor sneller op bedrijfstemperatuur komt dan is dat voor de verbranding efficiënter en dus zuiniger.

de motor bestaat (ruw geschetst) uit drie delen. de bovenzijde is de cilinderkop, in het midden het onderblok en aan de onderzijde het carter. tussen de cilinderkop en het onderblok zit een millimeterdikke plaat; de koppakking. dit onderdeel moet ervoor zorgen dat de verbrandingskamer netjes afgesloten blijft en de olie- en koelkanalen daar niet bij komen. het koelsysteem is immers een gescheiden afgesloten systeem.

bij oververhitting van de motor krijg je het probleem dat de cilinderkop krom kan gaan trekken, waardoor er uitlaatgassen in het koelsysteem kunnen komen. daardoor loopt de druk in het koelsysteem te hoog op en zal de
koelvloeistof eruit geperst worden. ook komt er koelvloeistof in de motor terecht.

het kan ook zijn dat de koelvloeistof zwart gaat worden. dan komt er olie bij het koelsysteem.

-als- het de koppakking nu is, dan is het onverstandig om te gaan rijden. alle koelslangen staan op springen, je verwarming zal het niet doen en de motor krijgt telkens een slok koelvloeistof binnen. niet fijn.

ik vermoed (weet niet 100% zeker) dat je te maken hebt met een probleem ontstaan door een ontwerpfout van Ford. de retoursslang is te zwak uitgevoerd. er is een nieuwe versie van deze retoursslang met verstevigde bovenzijde. echter heeft Ford geen terugroepactie voor de zwakke retoursslang, maar ze vervangen dit onderdeel wel! dat is op z'n minst merkwaardig. het is namelijk een bekend probleem waar veel Ford-rijders mee te maken krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door spectrumanalyser op 17-06-2021 12:52:38 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199938537
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

vraag maar na of het probleem nu de koppakking is, die nu lek kan zijn. het zwakke punt bij deze motor is de retoursslang van het koelsysteem. die zal het bij jouw auto begeven hebben, dan heb je meteen geen koelvloeistof meer.

het was niet de motor waar je jouw hand op had gelegd. dat was slechts het isolatie-deksel bovenop de motor. die zorgt ervoor dat de motor zijn warmte vasthoud, zodat de motor minder snel afkoelt. als een motor sneller op bedrijfstemperatuur komt dan is dat voor de verbranding efficiënter en dus zuiniger.

de motor bestaat (ruw geschetst) uit drie delen. de bovenzijde is de cilinderkop, in het midden het onderblok en aan de onderzijde het carter. tussen de cilinderkop en het onderblok zit een millimeterdikke plaat; de koppakking. dit onderdeel moet ervoor zorgen dat de verbrandingskamer netjes afgesloten blijft en de olie- en koelkanalen daar niet bij komen. het koelsysteem is immers een gescheiden afgesloten systeem.

bij oververhitting van de motor krijg je het probleem dat de cilinderkop krom kan gaan trekken, waardoor er uitlaatgassen in het koelsysteem kunnen komen. daardoor loopt de druk in het koelsysteem te hoog op en zal de
koelvloeistof eruit geperst worden. ook komt er koelvloeistof in de motor terecht.

het kan ook zijn dat de koelvloeistof zwart gaat worden. dan komt er olie bij het koelsysteem.

-als- het de koppakking nu is, dan is het onverstandig om te gaan rijden. alle koelslangen staan op springen, je verwarming zal het niet doen en de motor krijgt telkens een slok koelvloeistof binnen. niet fijn.

ik vermoed (weet niet 100% zeker) dat je te maken hebt met een probleem ontstaan door een ontwerpfout van Ford. de retoursslang is te zwak uitgevoerd. er is een nieuwe versie van deze retoursslang met verstevigde bovenzijde. echter heeft Ford geen terugroepactie voor de zwakke retoursslang, maar ze vervangen dit onderdeel wel! dat is op z'n minst merkwaardig. het is namelijk een bekend probleem waar veel Ford-rijders mee te maken krijgen.
Volgens mij heb je helemaal gelijk. Wat dat betreft ben ik hier niet heel blij mee. Ik heb die auto vanaf zijn eerste jaar bij Ford in onderhoud gehad en na 123,000km en 6 beurten zat er dus nog steeds de originele retourslang op. De man van de berging zei ook dat hij nog nooit zo'n slechte slang gezien had. Enige minpunt als ik hier nog wat aan zou gaan doen is dat de laatste grote beurt (aug 2020) niet door Ford is uitgevoerd. De garage zit ver weg en ik zou dan met het OV terug moeten gaan. Dat leek me in die tijd niets. Daardoor is de laatste officiele beurt wel van 2019. Maar toen speelde dit allang.
pi_199941009
Oei, dat is iets wat tegen je kan werken. Maar gezien covid is het niet gek dat een auto amper ingezet is.

Het hele verhaal netjes en beleefd uittypen, per brief en eventueel per mail naar Ford sturen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik lees wisselende verhalen over coulance. het initiatief komt amper van de monteur.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')