abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 juni 2021 @ 21:57:49 #251
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199918508
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Straks is sowieso >70% van de bevolking >18 gevaccineerd, is er een mate van groepsimmuniteit, wat maakt het uit dat er af en toe een paar jongeren ziek worden? Voor hun is er geen risico.
30 ongevaccineerde pubers in slecht geventileerde klaslokalen van 6 bij 6 in slecht geventileerde schoolgebouwen met 1.500 ongevaccineerde pubers is de garantie op nieuwe coronauitbraken, terwijl je de keus hebt om deze uitbraken te voorkomen door de jeugd in de zomer te vaccineren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 16 juni 2021 @ 21:59:56 #252
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199918568
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:03 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Er is gelukkig niemand die je tegenhoudt om ze te dragen.

Als het voor jou veiliger voelt, draag ze dan ook gewoon.

Ik ook blij want jij komt blijkbaar in aanraking met jongeren die feesten in Spanje en weet zelf dus blijkbaar niet om die jongelui te vermijden.

Eigen verantwoording houdt dus ook in om mensen even links te laten liggen van wie jij weet dat ze het niet zo nauw nemen met regels en gezondheid :)
Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer. Onvoorzichtige jongeren zijn daarbij niet te vermijden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 22:01:11 #253
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199918602
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

30 ongevaccineerde pubers in slecht geventileerde klaslokalen van 6 bij 6 in slecht geventileerde schoolgebouwen met 1.500 ongevaccineerde pubers is de garantie op nieuwe coronauitbraken, terwijl je de keus hebt om deze uitbraken te voorkomen door de jeugd in de zomer te vaccineren.
Ik begrijp dat jij geen corona wil krijgen. Als je gevaccineerd bent is de kans daarop in elk geval een heel stuk kleiner en loop je (bijna) geen risico.

De groep volwassenen die een vergroot risico loopt van dit virus is nu bijna gevaccineerd en in september zeker. Of jongeren dan wel of niet gevaccineerd zijn, het is voor henzelf over het algemeen niets meer dan een simpel virus.

Wat is 't probleem dan? Hou er ook rekening mee dat het virus ook wel zal uitdoven zonder die jongeren, dan kirjg je gewoon kleine uitbraakjes. Dat maakt toch niets uit?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 16 juni 2021 @ 22:02:48 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199918635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:59 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer. Onvoorzichtige jongeren zijn daarbij niet te vermijden.
Is het niet een goed idee om jongeren voorlopig te verbieden gebruik te maken van het OV?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199918670
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:59 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer. Onvoorzichtige jongeren zijn daarbij niet te vermijden.
Ook ik ben afhankelijk van het OV. Geen last van onvoorzichtige jongeren, als ze er al zijn zitten ze op genoeg afstand.

Moet wel zeggen dat ik niet in de spits met tram/trein/bus ga. Niet iedereen kan dat natuurlijk.

Maar als je in de spits moet reizen dan zijn het niet alleen de jongeren die een probleem kunnen zijn dan is iedereen een potentieel besmettingsgevaar :P ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 22:06:52 #256
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199918718
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:04 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ook ik ben afhankelijk van het OV. Geen last van onvoorzichtige jongeren, als ze er al zijn zitten ze op genoeg afstand.

Moet wel zeggen dat ik niet in de spits met tram/trein/bus ga. Niet iedereen kan dat natuurlijk.

Maar als je in de spits moet reizen dan zijn het niet alleen de jongeren die een probleem kunnen zijn dan is iedereen een potentieel besmettingsgevaar :P ;)
Ik hoop echt dat dat zo snel mogelijk weggaat. Mensen die iedereen als een risico zien, die bereid zijn allerlei risico's te nemen om het risico op corona maar te voorkomen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199918758
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat dat zo snel mogelijk weggaat. Mensen die iedereen als een risico zien, die bereid zijn allerlei risico's te nemen om het risico op corona maar te voorkomen.
Welke risico's neemt men dan om corona te voorkomen?
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 22:10:43 #258
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199918830
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:08 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Welke risico's neemt men dan om corona te voorkomen?
De psychologische effecten vind ik vrij flink. Stress (kan leiden tot hartkloppingen), vereenzaming, minder gooed voor zichzelf zorgen, niet naar de dokter uit angst voor corona.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199918863
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:32 schreef DonDruiper het volgende:
Dit topic is verkracht.. door 1 user.

Jammer.
Aan het jongeren bashen, steeds weer hetzelfde verhaal ophangen en taalgebruik te zien is het een gereïncarneerde Hooibaal.
pi_199918869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

De psychologische effecten vind ik vrij flink. Stress (kan leiden tot hartkloppingen), vereenzaming, minder gooed voor zichzelf zorgen, niet naar de dokter uit angst voor corona.
Waar baseer je dit op?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 22:13:56 #261
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199918907
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
Uit berichten van vooral 2020. Oproepen door ziekenhuizen dat mensen zorg mijden uit angst corona te krijgen en daardoor te laat zijn met een diagnose. Zelfde berichten vanuit psychologen etc. Die berichten zijn vorig jaar regelmatig voorbij gekomen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199918925
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:43 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Serieus, had je tijd om verhalen aan te horen? Ik stond met 12 minuten buiten :@
Had korter gekund als ik niet op de verkeerde rij stoelen was gaan zitten, die voor medische problemen :')
Ik moest een kwartier wachten op de prik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199918953
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Uit berichten van vooral 2020. Oproepen door ziekenhuizen dat mensen zorg mijden uit angst corona te krijgen en daardoor te laat zijn met een diagnose. Zelfde berichten vanuit psychologen etc. Die berichten zijn vorig jaar regelmatig voorbij gekomen.
Er waren toen ook veel berichten waaruit bleek dat het met die psychologische effecten enorm meeviel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 22:17:21 #264
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199918992
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er waren toen ook veel berichten waaruit bleek dat het met die psychologische effecten enorm meeviel.
Die berichten gingen (als ik me goed herinner) vooral over de lockdown en de psychologische effecten van thuiszitten. Ik heb 't over de groep mensen die zo bang is voor corona dat ze elke vorm van contact proberen te mijden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199919024
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die berichten gingen (als ik me goed herinner) vooral over de lockdown en de psychologische effecten van thuiszitten. Ik heb 't over de groep mensen die zo bang is voor corona dat ze elke vorm van contact proberen te mijden.
Ik laat me graag voorlichten over de grootte van dit probleem. Ik mijd zelf ook contact en ga er niet bepaald onder gebukt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199919030
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is het niet een goed idee om jongeren voorlopig te verbieden gebruik te maken van het OV?
En al die jongeren dan die in een andere stad studeren dan waar ze wonen? Niet elke opleiding zit in elke stad en mijn zoon zou een uur moeten fietsen naar school.....
pi_199919106
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

De psychologische effecten vind ik vrij flink. Stress (kan leiden tot hartkloppingen), vereenzaming, minder gooed voor zichzelf zorgen, niet naar de dokter uit angst voor corona.
Keuzes maken dus. En die zijn gemaakt in het nadeel van diegenen die dat ervaart hebben. Blijf me er soms echt over verbazen hoe dun het lijntje van instorten kan zijn.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 22:22:40 #268
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199919130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik laat me graag voorlichten over de grootte van dit probleem. Ik mijd zelf ook contact en ga er niet bepaald onder gebukt.
Dat is uiteraard fijn voor je, maar dat geldt niet voor iedereen. Hele groepen mensen die niemand in huis hebben om de dag mee door te nemen, om even tegen te balen, om even mee te praten.

https://www.vgct.nl/thema(...)in-tijden-van-corona
https://www.nationalezorg(...)jden-van-corona.html
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199919134
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moest een kwartier wachten op de prik.
Bij mij ging het het als een perfect geöliede machine, voor mij dan, ik stond voor de verandering eens in de goede rij :D
Iedereen die voor mij stond in de beginrij stond na het eerste punt achter mij :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_199919149
quote:
17s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

En al die jongeren dan die in een andere stad studeren dan waar ze wonen? Niet elke opleiding zit in elke stad en mijn zoon zou een uur moeten fietsen naar school.....
leer sarcasme herkennen ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 16 juni 2021 @ 22:23:39 #271
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199919163
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij geen corona wil krijgen. Als je gevaccineerd bent is de kans daarop in elk geval een heel stuk kleiner en loop je (bijna) geen risico.

De groep volwassenen die een vergroot risico loopt van dit virus is nu bijna gevaccineerd en in september zeker. Of jongeren dan wel of niet gevaccineerd zijn, het is voor henzelf over het algemeen niets meer dan een simpel virus.

Wat is 't probleem dan? Hou er ook rekening mee dat het virus ook wel zal uitdoven zonder die jongeren, dan kirjg je gewoon kleine uitbraakjes. Dat maakt toch niets uit?
Je kunt de risico’s op kleine uitbraken fors verminderen door jongeren zonder medische indicatie tussen de 12 en 18 te vaccineren. Qua voorraad vaccins moet dat makkelijk kunnen. We krijgen deze zomer nog genoeg Pfizer om de jeugd tussen de 12 en 18 zonder medische indicatie probleemloos te vaccineren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199919172
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die berichten gingen (als ik me goed herinner) vooral over de lockdown en de psychologische effecten van thuiszitten. Ik heb 't over de groep mensen die zo bang is voor corona dat ze elke vorm van contact proberen te mijden.
dat is dan toch hun keuze. Ze kiezen ervoor zich liever op te sluiten dan corona te krijgen. Ik heb zelf genoeg gezien wat het met je kan doen, ook onder de 26 jaar oud. Geen zin in kan ik je zeggen.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 22:24:28 #273
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199919189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:21 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Keuzes maken dus. En die zijn gemaakt in het nadeel van diegenen die dat ervaart hebben. Blijf me er soms echt over verbazen hoe dun het lijntje van instorten kan zijn.
Als je hele sociale vangnet wegvalt en je ineens helemaal op jezelf aangewezen bent is het toch niet raar dat het slechter met je kan gaan?

Daarnaast is niet iedereen hetzelfde. Er is hier in dit topic ook regelmatig voorbij gekomen dat introverte persoonlijkheden het met veel maatregelen een stuk eenvoudiger hebben dan iemand die extravert is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 22:26:48 #274
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199919247
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:23 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

dat is dan toch hun keuze. Ze kiezen ervoor zich liever op te sluiten dan corona te krijgen. Ik heb zelf genoeg gezien wat het met je kan doen, ook onder de 26 jaar oud. Geen zin in kan ik je zeggen.
Dit somt eigenlijk perfect op wat ik bedoel.

Iemand die zo eenzaam is dat diegene eraan denkt zelfmoord te plegen? Eigen keus
Iemand die voor zichzelf kiest dat het een acceptabel risico is om corona te krijgen zolang diegene zijn eigen leven kan leiden? Risico voor de samenleving, maatregelen nodig

Ik heb gezien wat een tekenbeet met iemand kan doen, daardoor kies ik er niet voor om elk stukje gras, boom of plant af te branden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199919280
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je hele sociale vangnet wegvalt en je ineens helemaal op jezelf aangewezen bent is het toch niet raar dat het slechter met je kan gaan?

Daarnaast is niet iedereen hetzelfde. Er is hier in dit topic ook regelmatig voorbij gekomen dat introverte persoonlijkheden het met veel maatregelen een stuk eenvoudiger hebben dan iemand die extravert is.
dat kan idd per persoon verschillen. Ik ben rete introvert met een lichte asperger en dan zit je soms echt in een splagaat met jezelf.

Blijft uiteindelijk wel een keuze om je zelf helemaal op te sluiten want er is genoeg mogelijk in een afgeslankte vorm.

Prikken prikke prikken zou ik zeggen ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')