abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199991838
Als het echt faalangst is dan vind ik het redelijk onbeschoft van Lefevere om dit zo in de media te roepen.
pi_199991858
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:20 schreef Mykonos het volgende:
Raar verhaal. Waarom zou Bennett faalangst hebben? Hij rijdt alles op een hoop dit jaar. Als je mentaal wat zwakker bent snap ik dat je gaat twijfelen in een mindere periode, maar daar zit Sammie toch helemaal niet in?

Rancuneuze Pat is weer op dreef.
Dat is algemeen bekend en geeft hij zelf ook continu aan.
pi_199991901
Patlef nog geen maand geleden over Cav :')
quote:
Patrick Lefevere heeft flinke kritiek geuit op een van zijn renners. Ditmaal was het de beurt aan Mark Cavendish. De sprinter stapte in de Ruta del Sol af tijdens de derde etappe, een beslissing die nu een boze ploegbaas tot gevolg heeft.

Cavendish wist eerder dit jaar nog drie etappes te winnen in de Ronde van Turkije, waarna hij de loftrompet stak over Lefevere en ook andersom was het zeer positief. Die sfeer lijkt nu compleet omgeslagen te zijn. In gesprek met de site Bici.pro laat de Belgische ploegbaas van Deceuninck-Quick-Step zich op niet mis te verstane wijze uit over de Britse sprinter: 'Cavendish, wie is dat?'

Lefevere doelt met name op de makkelijke opgave van Cavendish in de Ruta del Sol. In de etappekoers die door Andalusië gaat, stapte hij na drie etappes af en daar was zijn ploegbaas niet van gediend. 'Hij stopte zomaar in de derde etappe. Toen was het volgens hem geen race voor sprinters. Vervolgens wist André Greipel de etappe daarna op zijn naam te schrijven.' Op de vraag of Cavendish de Tour de France gaat rijden, is Lefevere dan ook kort. 'WIE? Cavendish? De Tour is nu misschien te zwaar voor hem.'

https://www.indeleiderstr(...)nten-van-dqs-in-2022
  maandag 21 juni 2021 @ 16:33:56 #129
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_199991933
We kijken naar een langzaam aftakelende functionele alcoholist.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_199991951
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat Pat rancuneus is?
pi_199991964
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tsja, vorig jaar heeft hij ook 2 etappes in de Tour gewonnen, dit jaar wint hij vrijwel elke sprint die hij betwist. Met andere woorden: hij is zo bang voor Don Pat, als die wat stoer begint te doen over Bennett die niet wil verlengen dan schiet Sam gelijk in de stress en durft niet meer uit Ierland te komen? Dan is hij wel extreem labiel.
Demain, on roule
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 16:37:35 #132
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199992006
Vorig jaar in de Vuelta was hij het nog hypocriet aan het opnemen voor Bennett, hele verhaal Groenewegen-Jakobsen. Maar Bennett mocht wel Neilands duwen omdat Neilands een nobody was _O-
pi_199992013
Geen Bennett scheelt wel weer een hoop punten voor de tourpoule
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 16:38:34 #134
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_199992025
Welkom in TDF allen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_199992028
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
Geen Bennett scheelt wel weer een hoop punten voor de tourpoule
Wel Bennett was een stuk makkelijker geweest, dat was normaal een zekerheidje voor je pooltjes, bij Cav kun je weer gaan twijfelen
pi_199992031
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:37 schreef Momo het volgende:
Vorig jaar in de Vuelta was hij het nog hypocriet aan het opnemen voor Bennett, hele verhaal Groenewegen-Jakobsen. Maar Bennett mocht wel Neilands duwen omdat Neilands een nobody was _O-
Was Liepins, maar dat terzijde.
pi_199992033
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Welkom in TDF allen.
Ongelofelijk, het is toch schitterend
  maandag 21 juni 2021 @ 16:39:52 #138
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_199992044
quote:
Reageer eens op deze post.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:40:15 #139
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199992050
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Boasson Hagen meenemen. :')
We noteren een 4de plaats op de Champs.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199992051
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:38 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Wel Bennett was een stuk makkelijker geweest, dat was normaal een zekerheidje voor je pooltjes, bij Cav kun je weer gaan twijfelen
Cav is een no brainer voor mij: gewoon niet.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_199992074
quote:
Welkom in TDF allen.
Poorten van de hel zijn geopend.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:47:47 #142
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199992164
quote:
Welkom in TDF allen.
We branden een kaarsje voor Koffieplanter.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 16:49:21 #143
pi_199992188
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 21:44 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik run hier de zaak en niemand anders.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:06:56 #144
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_199992514
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:39 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Reageer eens op deze post.
Moet ik op mijn eigen gelijk reageren?
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 21 juni 2021 @ 19:02:08 #145
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_199994971
quote:
Niet groene trui Sam Bennett, maar Mark Cavendish begint zaterdag in Brest als eerste sprinter van Deceuninck – Quick-Step aan ondertussen zijn dertiende Tour de France. Straf nieuws op de vooravond van de Tourstart. Een week geleden leek het allemaal oké te komen met de knie van de Ier die volgend jaar voor Bora-hansgrohe rijdt, maar dit weekend rook zijn werkgever onraad. “Heel onze ploeg was opgebouwd rond Bennett. Zaterdag lichtten we Mark in dat hij zich eventueel klaar moest houden”, aldus ploegmanager Patrick Lefevere.

Het stond helemaal niet in de sterren geschreven dat Mark Cavendish alsnog deze Tour zou rijden. Patrick Lefevere gaf maandagmiddag toe dat die late switch voor hem ook nog een verrassing is, “maar dat er geen andere keuze was”. “Je kunt toch moeilijk een week voor de Tour helemaal je ploeg omgooien. Alleen wereldkampioen Alaphilippe had een vrije rol. Al de rest stond in functie van sprinter Sam Bennett, maar het heeft te lang geduurd vooraleer we uitsluitsel kregen.”

De verhaaltjes van Bennett
Er zijn in deze crazy story twee verhaallijnen: het verhaal Bennett en het verhaal Mark Cavendish. Het verhaal van de Ier begint drie dagen voor de Ronde van België. “Dan had hij schijnbaar zijn knie tegen het stuur gestoten, bij hem thuis. Hij heeft tegen niemand iets gezegd. Hij kwam de dinsdag voor de Ronde van België aan. Ze maakten een ritje en hij zei dat hij niet kon rijden. Ploegdokter Yvan Vanmol stuurde hem naar huis met de opdracht om vijf dagen te rusten. We vlogen Mark Cavendish in allerijl in met de helikopter vanuit Londen.”

“Schijnbaar heeft Bennett niet gerust. Achter de rug van de ploeg werkte hij in Monaco met een kinesist die hem eerst deed trainen, terwijl dat anders was opgedragen. Daarna zei hij tegen ons dat hij aan het trainen was, maar dat was niet waar. Toen we vroegen om een gps van zijn trainingen te downloaden, werkte zijn computer niet. Tegen coach Pelgrim zei hij dat hij getraind had, tegen ploegdokter Philip Jansen die de Tour doet, zei hij dat hij niet getraind had. En uiteindelijk heb ik gezegd: zo gaat dat niet. Hij moet gewoon naar België komen. Vanochtend om 8 uur moest hij in Herentals zijn. Gisteravond had hij de vlucht naar Brussel. Hij liet weten dat het vliegtuigdelayedwas. Dat klopte. Dan zei hij dat er een overboeking was en dat hij een van die mensen was die niet mee kon. Vanmorgen was er geen vlucht meer. Het liedje ging verder. Dan hebben we gezegd: nu is het genoeg!”

“Het komt goed met Sam”
En dan is er Mark Cavendish die wel in Turkije vier ritten won en in de slotetappe van de Baloise Belgium Tour schoon volk als Ewan en Merlier erop legde. “Verleden week belde hij”, zegt Lefevere. Hij zei: ik ben nerveus, wat gaat dat nu zijn? Wat als ik naar de Tour moet? Eigenlijk ben ik al bijna mijn valies aan het maken, maar toch is heel die ploeg opgehangen aan Sam. Hij moet gaan. Maar als ik moet, dan ga ik. Dan hebben wij gezegd: ‘Mark, het komt goed met Sam, jij moet niet gaan’. Waarop hij besliste om naar Italië te gaan trainen. Maar dan begon dat ander verhaaltje.”

“Zaterdag heeft mijn staff dan Cavendish gebeld met de mededeling dat hij zich klaar moest houden, omdat het gevoel bij ons leefde dat er een spelletje aan de gang was.”

Lefevere heeft er het raden naar wat er met zijn Ierse topspurter aan de hand is. “Bel eens naar Bennett hé. Ik krijg hem niet aan de telefoon. Hij zegt tegen iedereen iets anders. Ik had dit totaal niet verwacht van hem. Ik dacht dat het een correcte kerel was. Ik vond het al niet zeer correct dat hij al in februari voor een andere ploeg (zijn ex-werkgever Bora-hansgrohe, red) tekende. Zeker niet achter alles wat hij gedaan heeft om daar weg te raken en wat ik voor hem deed. Ik wou dat hij zeker vrij was vooraleer ik hem aantrok. Waarop hij me een voorschot vroeg omdat hij de boete van Bora-hansgrohe niet kon betalen. Dit is dan mijn bedanking!”

Dossier
Blauwblauw laat de West-Vlaming deze zaak niet. “Ik heb nu aan alle betrokken partijen gevraagd om een dossier op te stellen. Dan zien we wat we ermee doen. Hijzelf zal ook wel zijn versie van de feiten geven, maar dan moet je mij eens komen vertellen waarom hij achter de rug van de ploeg naar een kinesist trekt in Monaco? Ik denk gewoon dat Bennett de stress niet aankan. Vorig jaar won hij een paar ritten en de groene trui. Nu was de ploeg rondom hem gemaakt. Dit komt bij ons hard binnen.”

Bennett zelf liet in een communiqué van de ploeg weten dat hij “er nog te weinig tijd restte om topfit te raken voor de Tour. Het zou niet correct zijn geweest ten opzichte van de ploeg en mezelf om in deze conditie naar de Tour te trekken.” Hij wenste The Wolfpack het allerbeste.

Veel opties had Deceuninck – Quick-Step niet om een andere sprinter dan Cavendish te nemen. “Jakobsen kwam even ter sprake. Hijzelf wou misschien wel gaan, maar voor de ploeg was het nooit een echte optie. En Alvaro Hodeg zit in Colombia. Morgen zijn ze al de eerste twee ritten aan het verkennen.”

“Ik verwacht niets van Cavendish. Toen hij vroeger naar de Tour ging en hij won niet, vroegen ze waarom hij niet won. En bij ons herpakte hij zich nu, met vijf winsten, maar wel nog niet op WorldTour-niveau. Hij gaat als underdog. Lukt het niet, dan is het jammer. Als hij wél een rit wint, dan zet iedereen Cavendish hem op een troon. Al moeten we nu wel de verwachtingen wat bijstellen.”

Sprookje
Het verhaal van Cavendish leest anders wel als een sprookje: vanuit de prullenmand naar de Tour. “Ik hoop voor ‘de duts van het spel’ dat dit sprookje nog eventjes doorgaat. Cav had begin dit jaar geen ploeg meer. Ik raapte hem op. Al zijn eerste koersen werden geannuleerd. Uiteindelijk kon hij Nokere Koerse rijden, waar hij viel. En dan kon hij naar Turkije waar hij vier ritten won. Dan was er de Ruta del Sol waar het elke dag bergop was en slechts één keer sprint. Hij werd ziek en zat op zijn 36ste verjaardag thuis in de plaats van te sprinten tegen Greipel. Na de Elfstedenronde in Brugge zond ik hem naar huis. Om hem dan ‘s nachts op te halen voor de Baloise Belgium Tour. En nu dit.”
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199995535
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:35 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Tsja, vorig jaar heeft hij ook 2 etappes in de Tour gewonnen, dit jaar wint hij vrijwel elke sprint die hij betwist. Met andere woorden: hij is zo bang voor Don Pat, als die wat stoer begint te doen over Bennett die niet wil verlengen dan schiet Sam gelijk in de stress en durft niet meer uit Ierland te komen? Dan is hij wel extreem labiel.
Dat is niet iets van nu, maar wat al heel lang speelt bij Bennett.
pi_199995650
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:49 schreef Columbiafan het volgende:
Benieuwd of ze bij Wanty Koch en/of Zimmermann meepakken.
Ja!

Jan Bakelants
Jonas Koch
Louis Meintjes
Lorenzo Rota
Boy van Poppel
Danny van Poppel
Loïc Vliegen
Georg Zimmermann
Demain, on roule
pi_199998188
twitter
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 21:01:34 #149
pi_199998310
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:57 schreef TheArt het volgende:
[ twitter ]
Structurele ondermijning van Reini. Barbero kan er he-le-maal niets van.

Hoewel je ook zou kunnen denken dat Pozzovivo een logischere vervanger was geweest. De rehabilitatie van Aru komt in ieder geval nog niet echt van de grond.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 21 juni 2021 @ 21:21:25 #150
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199998911
https://www.letour.fr/en/(...)ur-de-france/1291810

Radio Tour is dit jaar online mee te luisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')