abonnement Unibet Coolblue
pi_199909349
Is jouw woz waarde al bekend?
https://www.wozwaardeloket.nl

En ging je in bezwaar?

Wij wel.
Zojuist maar eens gebeld en er is een beslissing onderweg.
Voorgelezen door de telefoon: afgewezen.

Negen gelijkwaardige huizen op de rij: eentje met 38.000 verlaagd ( veel grotere tuin) en eentje met 32.000. 8)7
Morgen maar eens bellen voor een toelichting.
Vooral het gevoel van onrechtvaardigheid en onterecht is Au. o|O
pi_199909639
Voor een 10 euro op jaarbasis al die moeite?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_199909845
Nope, ze schatten het elk jaar te laag in. En dat willen we graag zo houden.
pi_199909949
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:56 schreef Questular het volgende:
Nope, ze schatten het elk jaar te laag in. En dat willen we graag zo houden.
Hier ook, huidige woz-waarde zit ruim een ton onder wat hebben de verkoop op kan brengen. Nou zijn de huizenprijzen wel gestegen, maar geen ton in een jaar.
pi_199911292
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:56 schreef Questular het volgende:
Nope, ze schatten het elk jaar te laag in. En dat willen we graag zo houden.
Heeft een goede reden. Bezwaren zijn erg duur, het is voor een gemeente al snel beter lager in te schalen dan hoger.
pi_199913418
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Heeft een goede reden. Bezwaren zijn erg duur, het is voor een gemeente al snel beter lager in te schalen dan hoger.
Hier in de gemeente is dat uitbesteed. Kan eigenlijk een telefoontje doen en dan wordt t herbeoordeeld. Als ik daar niet mee eens ben een formeel bezwaar indienen.


Daarnaast is het hier gewoon correct ingevuld. Woning heeft de waarde op woz toen hij in maart ‘20 voor getaxeerd is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_199913434
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 17:47 schreef Chinless het volgende:

[..]

Hier in de gemeente is dat uitbesteed. Kan eigenlijk een telefoontje doen en dan wordt t herbeoordeeld. Als ik daar niet mee eens ben een formeel bezwaar indienen.


Daarnaast is het hier gewoon correct ingevuld. Woning heeft de waarde op woz toen hij in maart ‘20 voor getaxeerd is.
Maar die taxatie was dan vast ook de aankoopwaarde en dan is het erg makkelijk 1-op-1 uit het kadaster op te nemen. Daarna gaan veel gemeenten iets voorzichtiger te werk
pi_199924773
N
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 17:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar die taxatie was dan vast ook de aankoopwaarde en dan is het erg makkelijk 1-op-1 uit het kadaster op te nemen. Daarna gaan veel gemeenten iets voorzichtiger te werk
nee. Is in 2018 al gekocht en toen realistisch getaxeerd voor een verbouwing. Inmiddels met uitbouw (gezet in 2020) nog hoger verwacht ik… dus ik wacht volgend jaar af
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_200152788
Na tig terugbelverzoeken en 2 weken na afwijzen bezwaar:

Dat was een kansloze discussie in de vroege ochtend met de teambaas van WOZ taxateurs.😂 “het is uw gevoel” (van onrechtvaardigheid n.a.v. ongelijke beoordeling van gelijkwaardige huizen.) wat de gek ervoor geeft, de huidige woningmarkt, volgend jaar nog erger…etc.etc. Details (van huizen) gaat meneer niet in, want wet op privacy. 😂
Note: van 2 huizen zijn wel de bedragen fors bijgesteld na bezwaar. Affijn.
pi_200158858
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:54 schreef AnneX het volgende:
Na tig terugbelverzoeken en 2 weken na afwijzen bezwaar:

Dat was een kansloze discussie in de vroege ochtend met de teambaas van WOZ taxateurs.😂 “het is uw gevoel” (van onrechtvaardigheid n.a.v. ongelijke beoordeling van gelijkwaardige huizen.) wat de gek ervoor geeft, de huidige woningmarkt, volgend jaar nog erger…etc.etc. Details (van huizen) gaat meneer niet in, want wet op privacy. 😂
Note: van 2 huizen zijn wel de bedragen fors bijgesteld na bezwaar. Affijn.
Tja aan de andere kant, want heeft de beste persoon aan jou een te hoge WOZ aan te smeren.
Wellicht hebben de buren toch een beter argument kunnen aandragen of zijn juist daar de fouten gemaakt?

---
Zelf btw ook een verhoging van 20k gehad. Vorig jaar had ik wel bezwaar gemaakt en toen was er ongeveer 25k af gegaan vanwege het bezwaar. Dit jaar zal het dan ook vast wel "kloppen".
pi_200158912
Geen idee. De ongelijke beoordeling van de huizen is een al jaren durende soap.
Langer geleden werd het huis met de kleinste tuin het hoogst aangeslagen.
Ieder twee jaar weer. w/
Bezwaarschriften en argumenten worden onderling gedeeld.
Volgend jaar nieuwe kansen.

Kan mij voorstellen dat je het nu accepteert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')