abonnement Unibet Coolblue
pi_200022758
Ik doe ook bescheiden mee met de hondentrainer. Het vastgoed lijkt me weinig courant, maar het verhaal vind ik wel plausibel en de vent en de tent komen op mij wel professioneel over. Voor de aardigheid: op de eigen website staat een heel aardig filmpje. Ik heb overigens nooit geweten dat je met speurhonden ook naar bedwantsen kunt zoeken en dat daar markt voor is. Dat heb ik alvast geleerd van deze investering :Y
pi_200022807
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:08 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik doe ook bescheiden mee met de hondentrainer. Het vastgoed lijkt me weinig courant, maar het verhaal vind ik wel plausibel en de vent en de tent komen op mij wel professioneel over. Voor de aardigheid: op de eigen website staat een heel aardig filmpje. Ik heb overigens nooit geweten dat je met speurhonden ook naar bedwantsen kunt zoeken en dat daar markt voor is. Dat heb ik alvast geleerd van deze investering :Y
zou een mooie incentive zijn. Dat je op vakantie je hotel of vakantiehuisje kunt laten inspecteren op bedwantsen. Nou ja, misschien willen we dat allemaal wel niet weten...
pi_200022849
NLI
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/JKB_OZ_CV

Niet lang wachten.....


Deze zal waarschijnlijk na 12 maanden vervroegd en boetevrij worden afgelost, daar kun je op wachten....
Maar toch.

Lekker ingelegd voor mijn bescheiden doen :)

Nog 86 rooitjes te gaan van de 650.

[ Bericht 16% gewijzigd door obligataire op 23-06-2021 12:21:35 ]
Pecunia non olet
pi_200023964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 04:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Via sameningeld is er maar 200.000 tegen 6,95% gefinancieerd. Nu vragen ze 400.000 tegen 6%. De LTV verdubbeld dus. Bij sameningeld red je het op dit soort bedrijfsmatig vastgoed niet tegen 6%. Ze kunnen zowel restaurant en de grond in Giethoorn aflossen met de financiering via mogelijk. Lees eigenlijk niet of dat de aflossing Giethoorn verplicht is omdat het twee afzonderlijke hypotheken zijn.
Goede analyse!
Ik zit in het Giethoornse project.
Afwachten of dat inderdaad nu ook vervroegd afgelost gaat worden.
pi_200024980
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:11 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hierbij trouwens de link van de bedrijfsunit. Dat is een leuke, rustig aflossen naar 0 in 84 maanden.
Zou in potentie zomaar weer eens een FOK-project kunnen worden....

https://www.collincrowdfu(...)e11a3b35999e46226afc
Dit keer geen FoK project. Staat pas op 18%. Vermoedelijk de vrij lage rente in combinatie met de 7 jarige looptijd die er voor zorgt dat deze minder gewild is.
pi_200025160
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 14:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit keer geen FoK project. Staat pas op 18%. Vermoedelijk de vrij lage rente in combinatie met de 7 jarige looptijd die er voor zorgt dat deze minder gewild is.
Projecten van meer dan een ton zijn ook redelijk ambitieus als fok project. Dan moet iedereen wel erg fors in gaan leggen. Daar is dit project niet goed genoeg voor. Ik heb deze wel klein meegenomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 23-06-2021 15:33:47 ]
pi_200025471
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 14:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit keer geen FoK project. Staat pas op 18%. Vermoedelijk de vrij lage rente in combinatie met de 7 jarige looptijd die er voor zorgt dat deze minder gewild is.
Dat en de hoge LTV bij aanvang zorgen er voor dat ik deze niet mee neem.
pi_200025639
Je kan nu investeren in de bOotjes op Crowdpartners.nl
De nog 30k en 100k ruimte om te investeren.
pi_200025936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:06 schreef Buurman_ het volgende:
Dank voor de vlotte reactie SiG 👍
Nog even afwachten dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nog stil rond berichtgeving sameningeld
pi_200027087
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:14 schreef obligataire het volgende:
NLI
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/JKB_OZ_CV

Niet lang wachten.....

Deze zal waarschijnlijk na 12 maanden vervroegd en boetevrij worden afgelost, daar kun je op wachten....
Maar toch.

Lekker ingelegd voor mijn bescheiden doen :)

Nog 86 rooitjes te gaan van de 650.
inlogproblemen direct na de mail en toen al te laat... had hem graag meegenomen
pi_200027312
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Het is nog stil rond berichtgeving sameningeld
Wordt misschien morgen al gestort. Transport is geweest maar geld nog niet binnen bij SIG
pi_200027454
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Het is nog stil rond berichtgeving sameningeld
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:11 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Wordt misschien morgen al gestort. Transport is geweest maar geld nog niet binnen bij SIG
Over welk project gaat dit?
pi_200027721
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

Over welk project gaat dit?
Amsterdam Koopvaardersplantsoen 33 A en Amsterdam Koopvaardersplantsoen 33 B
Vandaag hebben wij de bevestiging gekregen dat op 22 juni om 15.00 uur de hypotheek van dit project is afgelost.
De gelden hebben wij helaas nog niet zien binnenkomen op de rekening.
Wij gaan ervanuit dat morgen, in de loop van de dag de gelden zichtbaar zullen worden.

Daarna zullen wij uw uitstaande investering én een boeterente vergoeding in uw e-Wallet laten overmaken.
Gelukkig is er dan een eind gekomen aan de onzekere periode van deze aflossing.

Dit resultaat is tot stand gekomen met ondersteuning van onze advocaat, waarin ook het proces van veilen in gang was gezet maar gelukkig is er eerder een oplossing gekomen.

Alle investeerders in dit project ontvangen hun uitstaande investering gelukkig weer volledig terug.

De belangrijkste reden voor het niet tijdig kunnen aflossen van de hypotheek kwam doordat de er geen verkoopvergunning door de gemeente Amsterdam werd afgegeven wegens vertraging in het nieuwbouwtraject. Deze vertraging is mede door de Corona situatie ontstaan.
pi_200028259
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Amsterdam Koopvaardersplantsoen 33 A en Amsterdam Koopvaardersplantsoen 33 B
Vandaag hebben wij de bevestiging gekregen dat op 22 juni om 15.00 uur de hypotheek van dit project is afgelost.
De gelden hebben wij helaas nog niet zien binnenkomen op de rekening.
Wij gaan ervanuit dat morgen, in de loop van de dag de gelden zichtbaar zullen worden.

Daarna zullen wij uw uitstaande investering én een boeterente vergoeding in uw e-Wallet laten overmaken.
Gelukkig is er dan een eind gekomen aan de onzekere periode van deze aflossing.

Dit resultaat is tot stand gekomen met ondersteuning van onze advocaat, waarin ook het proces van veilen in gang was gezet maar gelukkig is er eerder een oplossing gekomen.

Alle investeerders in dit project ontvangen hun uitstaande investering gelukkig weer volledig terug.

De belangrijkste reden voor het niet tijdig kunnen aflossen van de hypotheek kwam doordat de er geen verkoopvergunning door de gemeente Amsterdam werd afgegeven wegens vertraging in het nieuwbouwtraject. Deze vertraging is mede door de Corona situatie ontstaan.
Als het naar verwachting verloopt komt dit uiteindelijk op zijn pootjes terecht maar toch ook weer een leermomentje.
Nieuwbouw projecten hebben echt een hoger risicoprofiel dan bestaande woning of bedrijfspanden. Maar goed, dat wisten we eigenlijk al :7
pi_200028960
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:12 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwbouw projecten hebben echt een hoger risicoprofiel dan bestaande woning of bedrijfspanden.
Misschien ook wel een leermomentje voor sameningeld. Liever kiezen ze dan voor een iets langere looptijd. Als dit project anderhalf jaar had gelopen, was er geen gedoe geweest. Aflossing is nu 3 maanden te laat. Morgen even kijken hoe de boeterente (1% extra) wordt berekend.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 23-06-2021 19:04:21 ]
pi_200035289
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:30 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

Heb een investering gedaan om 10:00, zie hem nu ook niet meer. Echter staat hij nog wel bij m'n toezeggingen. Viel me wel op dat er niet veel geïnvesteerd werd de eerste minuten.
Vitrite: Investeren is mogelijk vanaf 25-06-2021 10:00. Resterende tijd: 1 dag 11 uur 15 minuten 35 seconden .

Is dit al het tweede uitstel? Komt niet echt heel vertrouwenswekkend over. Anyway ik was toch al niet van plan meer om mee te doen.
Pecunia non olet
pi_200036882
Vitrite: Investeren is mogelijk vanaf 25-06-2021 10:00. Resterende tijd: 1 dag 11 uur 15 minuten 35 seconden .

Is dit al het tweede uitstel? Komt niet echt heel vertrouwenswekkend over. Anyway ik was toch al niet van plan meer om mee te doen.

Pr*nan*? Klopt wel. Was (gedeeld) linkje voor de vaste (grotere) investeerders bij Geldvoorelkaar. Zie vet gearceerde tekst tot wanneer je kon voorinvesteren.

Als gewaardeerde investeerder maken we u graag attent op de volgende investeringskans:

Pr*nan* Car & Truc*wa*h[
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
spoiler][/spoiler] C*smetics – nieuwbouw bedrijfspand – 6,5%
– eerste hypotheek

Ondernemers RPen AKzijn de drijvende krachten achter Pr*nano Car & Truc*wa*h C*smetics te Emmeloord. Vanaf 2012 is de onderneming uitgegroeid tot een internationale leverancier van zelf ontwikkelde reinigingsproducten op basis van nano technologie. In 24 landen worden de producten van Pr*nano afgenomen. Daarnaast beschikt de onderneming over twee professionele truckwasstraten. De onderneming groeit door en daarom hebben ondernemers besloten om een nieuw bedrijfspand te ontwikkelen. Het nieuwe pand wordt gevestigd op het ECOPark te Emmeloord.
In het volgende worden voor u de belangrijkste kenmerken van de lening weergegeven:
Kredietbedrag: ¤ 975.000
Leenvorm: Vastgoedlening
Looptijd: 60 maanden
Rente: 6,5%
Belangrijkste zekerheden: Eerste hypotheek op percelen en te bouwen bedrijfspand
Loan To Value: 85%
[b]Via de volgende link kunt u het project inzien en als eerste investeren in het project: pitch
Investeren kan tot dinsdag 22 juni 10.00 uur. Daarna wordt het project regulier gepubliceerd op Geldvoorelkaar.nl.
[/b]

[ Bericht 5% gewijzigd door Crowdyfunder op 24-06-2021 08:52:55 ]
pi_200037043
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 00:14 schreef Crowdyfunder het volgende:
Vitrite: Investeren is mogelijk vanaf 25-06-2021 10:00. Resterende tijd: 1 dag 11 uur 15 minuten 35 seconden .

Is dit al het tweede uitstel? Komt niet echt heel vertrouwenswekkend over. Anyway ik was toch al niet van plan meer om mee te doen.

Pronano? Klopt wel. Was (gedeeld) linkje voor de vaste (grotere) investeerders bij Geldvoorelkaar. Zie vet gearceerde tekst tot wanneer je kon voorinvesteren.

Als gewaardeerde investeerder maken we u graag attent op de volgende investeringskans:

Pronano Car & Truckwash Cosmetics – nieuwbouw bedrijfspand – 6,5%
– eerste hypotheek

Ondernemers Ronald Pastijn en Agnieszka Kulka zijn de drijvende krachten achter Pronano Car & Truckwash Cosmetics te Emmeloord. Vanaf 2012 is de onderneming uitgegroeid tot een internationale leverancier van zelf ontwikkelde reinigingsproducten op basis van nano technologie. In 24 landen worden de producten van Pronano afgenomen. Daarnaast beschikt de onderneming over twee professionele truckwasstraten. De onderneming groeit door en daarom hebben ondernemers besloten om een nieuw bedrijfspand te ontwikkelen. Het nieuwe pand wordt gevestigd op het ECOPark te Emmeloord.
In het volgende worden voor u de belangrijkste kenmerken van de lening weergegeven:
Kredietbedrag: ¤ 975.000
Leenvorm: Vastgoedlening
Looptijd: 60 maanden
Rente: 6,5%
Belangrijkste zekerheden: Eerste hypotheek op percelen en te bouwen bedrijfspand
Loan To Value: 85%
[b]Via de volgende link kunt u het project inzien en als eerste investeren in het project: pitch
Investeren kan tot dinsdag 22 juni 10.00 uur. Daarna wordt het project regulier gepubliceerd op Geldvoorelkaar.nl.
[/b]
Welkom @Crowdyfunder! Kun je kort iets over je ervaring vertellen, al langer bezig of het begonnen?
Even gelijk ter zake c_/ we noemen meestal geen volledige namen in het kader van privacy van de leningnemers zelf en de privacy van het bedrijf. Als jij een autospuiter zoekt en je komt vervolgens op het fok forum uit, is mogelijk niet altijd goed voor het bedrijf. Daarom bijv. Ronald P*stijn of Pr*Nan*.
Nogmaals welkom en succesvolle investeringen gewenst!
pi_200037312
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 00:14 schreef Crowdyfunder het volgende:
Vitrite: Investeren is mogelijk vanaf 25-06-2021 10:00. Resterende tijd: 1 dag 11 uur 15 minuten 35 seconden .

Is dit al het tweede uitstel? Komt niet echt heel vertrouwenswekkend over. Anyway ik was toch al niet van plan meer om mee te doen.

Pronano? Klopt wel. Was (gedeeld) linkje voor de vaste (grotere) investeerders bij Geldvoorelkaar. Zie vet gearceerde tekst tot wanneer je kon voorinvesteren.

Als gewaardeerde investeerder maken we u graag attent op de volgende investeringskans:

Pronano Car & Truckwash Cosmetics – nieuwbouw bedrijfspand – 6,5%
– eerste hypotheek

Ondernemers Ronald Pastijn en Agnieszka Kulka zijn de drijvende krachten achter Pronano Car & Truckwash Cosmetics te Emmeloord. Vanaf 2012 is de onderneming uitgegroeid tot een internationale leverancier van zelf ontwikkelde reinigingsproducten op basis van nano technologie. In 24 landen worden de producten van Pronano afgenomen. Daarnaast beschikt de onderneming over twee professionele truckwasstraten. De onderneming groeit door en daarom hebben ondernemers besloten om een nieuw bedrijfspand te ontwikkelen. Het nieuwe pand wordt gevestigd op het ECOPark te Emmeloord.
In het volgende worden voor u de belangrijkste kenmerken van de lening weergegeven:
Kredietbedrag: ¤ 975.000
Leenvorm: Vastgoedlening
Looptijd: 60 maanden
Rente: 6,5%
Belangrijkste zekerheden: Eerste hypotheek op percelen en te bouwen bedrijfspand
Loan To Value: 85%
[b]Via de volgende link kunt u het project inzien en als eerste investeren in het project: pitch
Investeren kan tot dinsdag 22 juni 10.00 uur. Daarna wordt het project regulier gepubliceerd op Geldvoorelkaar.nl.
[/b]
Welkom hier.
De vraag ging volgens mij ook niet over Pr*nano maar over de lampvoetjes fabriek bij NLI.
pi_200037341
Hoofdstraat 172 Herveld (project sameningeld) van Moniekje is inmiddels definitief verkocht. De voorbehouden zijn eraf. Vervroegde aflossing zal in de komende maanden plaatsvinden.

De boeterente is 1% (resterende) hoofdsom + 6 maanden rente.

Voor mij is dit het laatste project in schijf 2. Alle nog openstaande projecten komen uit schijf 1 of 1a.

[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 24-06-2021 06:13:38 ]
pi_200037409
Welkom naamgenoot @Crowdyfunder :)
pi_200038016
@crowdiefunder, sorry. Wilde de naam Crowdy. Maar die was al weg. Zag later pas dat mijn naam op die van een actief lid leek. Mijn excuses daarvoor. Had ik het eerder gezien, dan had ik voor wat anders gekozen.

Even over mij zelf. Ben bijna 5 jaar bezig. Begonnen bij GVE. Heb jullie sinds een paar maanden op de radar. Ben jullie op het fok forum bij SIG tegengekomen. GVE en SIG is ongeveer 80% van mijn crowdfunding portefeuille. Heb sinds kort CP. Daarnaast had ik een kleine high risk potje bij FC staan. Maar dat wordt nu maandelijks kleiner….
pi_200038423
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 06:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Hoofdstraat 172 Herveld (project sameningeld) van Moniekje is inmiddels definitief verkocht. De voorbehouden zijn eraf. Vervroegde aflossing zal in de komende maanden plaatsvinden.

De boeterente is 1% (resterende) hoofdsom + 6 maanden rente.

Voor mij is dit het laatste project in schijf 2. Alle nog openstaande projecten komen uit schijf 1 of 1a.

Ik zit ook voor het grootste deel in 1 of 1A, heb nog 6 oudere projecten die in schijf 1B of 2 zitten. Sinds ruim een jaar neem ik alleen nog 1A mee, omdat ik risico-rendement daarvan het meest aantrekkelijk vind en ik dit gebruik als het relatief risico-arme deel van mijn investeringen.
pi_200039251
GVE 15218 : aanschaf 15 nieuwbouwgarages
vandaag vervroegd afgelost 5 resterende termijnen.
Vanaf nov 2016 allemaal onberispelijk voldaan.
pi_200039471
Nieuwe Geld voor elkaar met een 1e hypotheek.
Tevens investeringslink: https://www.geldvoorelkaa(...)=24167&code=HA24167i
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')