abonnement Unibet Coolblue
pi_199901503
Hi,

Als je een wijziging aanbrengt bij de belastingdienst in je aangifte ib van bijv. 2 jaar geleden (ik noem maar wat), zie je dan terug in de uiteindelijke ib wat de wijziging was? Of zie je daar niks van terug?

Dit omdat ik een foutje heb gemaakt en nu een huis wil kopen haha!

Thnx voor antwoorden 😀

[ Bericht 12% gewijzigd door Mens-erger-je-niet op 15-06-2021 22:33:38 ]
pi_199901522
Nee, je krijgt alleen een samenvatting opgestuurd. Volgens mij doe je eigenlijk opnieuw aangifte.
pi_199905179
Let wel op dat als ze geld van jou kregen, je belastingrente moet betalen. De coronacrisis was hier gunstig (verlaagd naar nihil) maar daarvoor (en na) deed dat relatief pijn. Houd hier dus ff rekening mee.
pi_199906990
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:31 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Hi,

Als je een wijziging aanbrengt bij de belastingdienst in je aangifte ib van bijv. 2 jaar geleden (ik noem maar wat), zie je dan terug in de uiteindelijke ib wat de wijziging was? Of zie je daar niks van terug?

Dit omdat ik een foutje heb gemaakt en nu een huis wil kopen haha!

Thnx voor antwoorden 😀
Waarom zou je terug willen zien wat de wijziging was? Je hebt de originele aangifte toch en je hebt dan toch ook een nieuwe aangifte? Dan kun je zelf toch ook wel zien wat je wil wijzigen? Ze behandelen het gewoon als een nieuwe aangifte en je krijgt een nieuwe aanslag opgelegd (als ze akkoord gaan met je wijziging).

Je opmerking "omdat ik een foutje heb gemaakt en nu een huis wil kopen" begrijp ik ook niet echt :') bedoel je dat je je inkomen wil verhogen voor je hypotheek?
Facts don't care about your feelings
pi_199907645
Dat laatste idee kwam ook bij me op. Dat zou alleen zin hebben als TS zelfstandige is, anders kijkt de hypotheekverstrekker niet naar aangiften IB van jaren geleden. Wil je zwarte omzet alsnog aangeven? :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')