abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 juni 2021 @ 20:52:14 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199901905
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:46 schreef Document1 het volgende:

[..]

Iedereen maar doorlaten omdat je bang bent iemand voor z'n grote tenen te stoten gaat werken? Vertel eens, wat is jouw oplossing.
Gewoon iedereen controleren en accepteren dat je dan twee uur op Schiphol moet blijven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199902323
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Het bestaat wel en het vervuilt juist je statistieken. Het beeld kan ontstaan dat smokkel vrijwel alleen gebeurt door mensen met een kleurtje, maar is dat echt zo? Of komt dat doordat je vrijwel alleen mensen controleert met een kleurtje? Als dat laatste het geval is, zijn je statistieken waardeloos.
Welke statistieken vervuil je dan? Als je een 18 jarige Marokkaan ziet rijden in een patserbak dan is de kans groot dat hij deze met crimineel geld aangeschaft heeft, want de statistieken wijzen ook uit dat Marokkanen niet zoveel werken, en ook niet op jonge leeftijd. En dat gaat wel op voor meer groepen. Statisch profileren komt voor uit ervaring, ervaring van agenten. Op een gegeven moment zijn ze erachter gekomen dat bepaalde groepen wel erg vaak iets op hun kerfstok hebben en kijk eens naar de misdaad cijfers waar er niet geprofileerd wordt maar gewoon een misdaad gepleegd, ook daar zijn bepaalde groepen zwaar oververtegenwoordigd. Statisch profileren is een gevolg en geen oorzaak zoals jij het probeert te framen.

Daarnaast denk ik niet dat jij en veel linkse mensen willen dat er een 100% controle komt voor iedereen in dit land want dan gaat jullie hele wereldbeeld eraan.
pi_199902398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Van wie mogen ze daar niet over klagen? Van jou?
- jongeren worden vaker aangehouden dan ouderen
- mannen worden vaker gefouilleerd dan vrouwen
- allochtonen worden vaker gecontroleerd dan niet allochtonen

Maar alleen over 1 vorm van statisch profileren wordt geklaagd en moet er weer een racisme sausje overheen gegoten worden.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 21:16:55 #29
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199902493
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 21:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

- jongeren worden vaker aangehouden dan ouderen
- mannen worden vaker gefouilleerd dan vrouwen
- allochtonen worden vaker gecontroleerd dan niet allochtonen

Maar alleen over 1 vorm van statisch profileren wordt geklaagd en moet er weer een racisme sausje overheen gegoten worden.
Ik durf zelfs te beweren dat er ook naar blanken etnisch geprofileerd wordt, maar dan voornamelijk bij wat kleinere overtredingen.

Die brave blanke spreken ze een stuk makkelijker aan op dingen als geen licht dan een allochtoon die wel eens een grote bek kan geven.

Zo kwam ik maar net weg toen ik een keer een electrische step had geleend, die dingen mogen idd niet op de openbare weg. Maar ik word wel dagelijks links en rechts ingehaald door die dingen, met een niet hendrik erop zullen we maar zeggen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199903044
dit is toch niet te geloven, dit is echt erg
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199903339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:41 schreef Pipaja het volgende:

De politie heeft capaciteit om 200 mensen te controleren. Ze controleren dus 100 A-mensen en 100 B-mensen. 6 A-mensen zijn schuldig en 4 B-mensen zijn schuldig.
De volgende keer controleer je dus 150 A-mensen en 50 B-mensen. Je ondervindt nu dat 8 A-mensen schuldig zijn en 2 B-mensen
6% van 150 is 9 en niet 8, maar ik denk dat dat een bewust 'rekenfoutje' is zodat je voorbeeldje dan niet meer klopt aangezien dat bewijst dat etnisch profileren succesvol is omdat je met dezelfde inzet meer schuldige mensen tegenhoudt! Een methode die maar liefst 10% effectiever is.

:)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_199903551
vermoeiende mensen heb je toch. De marechaussee doet uitstekend werk. Nee, de marechaussee doet niet aan etnisch profileren.

deze (aan)klaaglui zijn pas tevreden als de lui die de marechaussee wilt controleren mogen doorlopen.
positieve discriminatie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 15 juni 2021 @ 22:09:23 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199903617
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
vermoeiende mensen heb je toch. De marechaussee doet uitstekend werk. Nee, de marechaussee doet niet aan etnisch profileren.

deze (aan)klaaglui zijn pas tevreden als de lui die de marechaussee wilt controleren mogen doorlopen.
positieve discriminatie.
Daar draait het wel op uit zo. Pas in de VS weigerde een krant een signalement van een donkere man met dreads te verspreiden omdat dat wel eens stereotype zou kunnen zijn.

Dus heb je nu als donkere man met dreads blijkbaar een vrijbrief, want je opsporen is racisme :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199903886
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:46 schreef Document1 het volgende:

[..]

Iedereen maar doorlaten omdat je bang bent iemand voor z'n grote tenen te stoten gaat werken? Vertel eens, wat is jouw oplossing.
Wat een rare opmerking. Stoppen met etnisch profileren betekent volgens jou dat je niemand meer controleert?
pi_199903919
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 21:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Welke statistieken vervuil je dan? Als je een 18 jarige Marokkaan ziet rijden in een patserbak dan is de kans groot dat hij deze met crimineel geld aangeschaft heeft, want de statistieken wijzen ook uit dat Marokkanen niet zoveel werken, en ook niet op jonge leeftijd. En dat gaat wel op voor meer groepen. Statisch profileren komt voor uit ervaring, ervaring van agenten. Op een gegeven moment zijn ze erachter gekomen dat bepaalde groepen wel erg vaak iets op hun kerfstok hebben en kijk eens naar de misdaad cijfers waar er niet geprofileerd wordt maar gewoon een misdaad gepleegd, ook daar zijn bepaalde groepen zwaar oververtegenwoordigd. Statisch profileren is een gevolg en geen oorzaak zoals jij het probeert te framen.

Daarnaast denk ik niet dat jij en veel linkse mensen willen dat er een 100% controle komt voor iedereen in dit land want dan gaat jullie hele wereldbeeld eraan.
Knap hoe je volledig het punt mist. Of wellicht doe je dat bewust.
pi_199904028
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 21:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik durf zelfs te beweren dat er ook naar blanken etnisch geprofileerd wordt, maar dan voornamelijk bij wat kleinere overtredingen.

Die brave blanke spreken ze een stuk makkelijker aan op dingen als geen licht dan een allochtoon die wel eens een grote bek kan geven.

Zo kwam ik maar net weg toen ik een keer een electrische step had geleend, die dingen mogen idd niet op de openbare weg. Maar ik word wel dagelijks links en rechts ingehaald door die dingen, met een niet hendrik erop zullen we maar zeggen :').
Dus, wat is je punt dan? Vind je dat de niet-Hendriks daar ook op aangesproken zouden moeten worden? Want daarmee zeg je feitelijk dat jij ook bezwaar maakt tegen etnisch profileren.
pi_199904186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Knap hoe je volledig het punt mist. Of wellicht doe je dat bewust.
Er worden niet alleen mensen met een kleurtje gecontroleerd, ook gewoon mensen zonder een kleurtje. Maar als blijkt dat in bepaalde sectoren mensen met een kleurtje vaker oververtegenwoordigd zijn dan zullen ze die vaker controleren omdat ze de mankracht niet hebben om iedereen te controleren. Andersom gebeurd dat gewoon hetzelde.

Jij klaagt over het gevolg, kijk eens naar de oorzaak en dan pak je alle statistieken erbij waar bepaalde groepen negatief zijn oververtegenwoordigd van de criminaliteit tot de arbeidsparticipatie. Zouden uitsmijters bijvoorbeeld zomaar zijn begonnen met het weigeren van Marokkanen of heeft dat een oorzaak?

Ik ben ook geregeld staande gehouden door de politie toen ik nog jonger was. So what? We willen toch een veiligere samenleving en dan wordt je wel eens aangehouden. Er is alleen weer één groep die de afkomst en/of huidskleur kaart trekt. Als agenten op 1 avond 500 auto's van de weg halen waarvan 400 blank en 100 zwart dan hoor je dat niet, niemand heeft die huidskleur cijfers want ze worden niet bijgehouden. Alleen "zwarten" beginnen dan te roepen dat ze vaker worden aangehouden en dat het racisme is, en links gaat er weer in mee.

Daarnaast zijn bepaalde groepen nog voordat ze zijn aangehouden of "etnisch geprofileerd" ook zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Dus je standpunt is grote onzin.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 22:41:45 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_199904469
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Beide voorbeelden die je noemt hebben niks te maken met etniciteit.
Wel met afkomst.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 22:44:07 #39
117098 Hathor
Effe niet
pi_199904569
Mensen die tegen etnisch profileren zijn hebben zelf wat te verbergen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199906573
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er worden niet alleen mensen met een kleurtje gecontroleerd, ook gewoon mensen zonder een kleurtje. Maar als blijkt dat in bepaalde sectoren mensen met een kleurtje vaker oververtegenwoordigd zijn dan zullen ze die vaker controleren omdat ze de mankracht niet hebben om iedereen te controleren. Andersom gebeurd dat gewoon hetzelde.

Jij klaagt over het gevolg, kijk eens naar de oorzaak en dan pak je alle statistieken erbij waar bepaalde groepen negatief zijn oververtegenwoordigd van de criminaliteit tot de arbeidsparticipatie. Zouden uitsmijters bijvoorbeeld zomaar zijn begonnen met het weigeren van Marokkanen of heeft dat een oorzaak?

Ik ben ook geregeld staande gehouden door de politie toen ik nog jonger was. So what? We willen toch een veiligere samenleving en dan wordt je wel eens aangehouden. Er is alleen weer één groep die de afkomst en/of huidskleur kaart trekt. Als agenten op 1 avond 500 auto's van de weg halen waarvan 400 blank en 100 zwart dan hoor je dat niet, niemand heeft die huidskleur cijfers want ze worden niet bijgehouden. Alleen "zwarten" beginnen dan te roepen dat ze vaker worden aangehouden en dat het racisme is, en links gaat er weer in mee.

Daarnaast zijn bepaalde groepen nog voordat ze zijn aangehouden of "etnisch geprofileerd" ook zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Dus je standpunt is grote onzin.
Ja maar etnisch profileren naar blanken bestaat. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199906602
Waarom is het een probleem dat de marechaussee zijn werk efficiënt wil uitvoeren? Kijken naar statistieken weet je zo wie je er vooral uit moet halen. En de onzin dat het altijd een klein groepje is die de overlast veroorzaakt moet ook eens stoppen.
Als mensen daar een hekel aan hebben dan weet je wat je eraan kunt doen. Lekker in je eigen land blijven.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_199906773
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:28 schreef Mikeytt het volgende:
Maar institutioneel racisme bestaat niet hoor!!!
De Marechaussee is racistisch. Goh, niet gedacht joh.

Incoming allemaal witte mensen die het allemaal wel vinden meevallen omdat zij er geen last van hebben.
Kijk deze racist :')
pi_199906787
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:28 schreef Mikeytt het volgende:
Maar institutioneel racisme bestaat niet hoor!!!
De Marechaussee is racistisch. Goh, niet gedacht joh.

Incoming allemaal witte mensen die het allemaal wel vinden meevallen omdat zij er geen last van hebben.
Kijk deze racist :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:41 schreef Pipaja het volgende:
Dit is ook wel gewoon kwalijk.
Etnisch profileren zorgt in de praktijk ook voor een vicieuze cirkel die 1 of meer groepen disproportioneel benadeeld.

De politie heeft capaciteit om 200 mensen te controleren. Ze controleren dus 100 A-mensen en 100 B-mensen. 6 A-mensen zijn schuldig en 4 B-mensen zijn schuldig.
De volgende keer controleer je dus 150 A-mensen en 50 B-mensen. Je ondervindt nu dat 8 A-mensen schuldig zijn en 2 B-mensen. En zo door.

Uiteindelijk is het de onschuldige die benadeeld is. Dan is het als een wit persoon makkelijk te zeggen dat het leven simpelweg oneerlijk is wanneer jouw groep niet de groep is die wordt benadeeld. Gino is niet verantwoordelijk voor alle zwarte mensen. Ibrahim is niet verantwoordelijk voor alle mensen met een Arabisch uiterlijk en Prevan is niet verantwoordelijk voor alle mensen met een Indiaas uiterlijk.

Ik juich de partijen hier toe en hoop dat de rechtszaak voordelig zal uitpakken. Dit lijkt me namelijk gewoon in strijd met de wet.
En statistiek werkt niet op de manier zoals deze poster het schetst. Gelukkig hebben de mensen die wel mee werken er een stuk meer verstand van.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2021 08:16:54 ]
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 08:20:35 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199906818
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:44 schreef Hathor het volgende:
Mensen die tegen etnisch profileren zijn hebben zelf wat te verbergen.
Nee hoor

Ik heb niets te verbergen maar ik wil dat ook niet te pas en te onpas moeten bewijzen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 juni 2021 @ 08:27:29 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199906871
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En dat maakt ook geen hol uit, het leven hoeft niet eerlijk te zijn.
Wat wellicht grappiger is dat criminelen met de manier van profileren wellicht ook wat gaat doen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199907086
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat wellicht grappiger is dat criminelen met de manier van profileren wellicht ook wat gaat doen?
Klopt die (be)roven exclusief (woningen van) blanke (ouderen).
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 09:24:08 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199907388
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Daar draait het wel op uit zo. Pas in de VS weigerde een krant een signalement van een donkere man met dreads te verspreiden omdat dat wel eens stereotype zou kunnen zijn.

Dus heb je nu als donkere man met dreads blijkbaar een vrijbrief, want je opsporen is racisme :').
Nee de opsporing is meer iets voor de politie, daar heeft de krant weinig mee te maken dus van een vrijbrief kan natuurlijk nooit sprake zijn hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 juni 2021 @ 09:33:02 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199907472
Alweer???

NWS / Overheid voor rechter om etnisch profileren

quote:
Staande gehouden worden tijdens een paspoortcontrole, puur vanwege je huidskleur. Het is Mpanzu Bamenga uit Eindhoven regelmatig overkomen. Om een einde te maken aan etnisch profileren, spant hij samen met een aantal organisaties een rechtszaak aan tegen de Koninklijke Marechaussee, oftewel de Nederlandse overheid. Een primeur.
En:

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 10:23 schreef AchJa het volgende:
Kamervragen waren twee jaar geleden nog niet genoeg voor dit sujet?

NWS / Kamervragen over mogelijk etnisch profileren marechaussee Eindhoven
  woensdag 16 juni 2021 @ 09:45:07 #49
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199907598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:42 schreef Hathor het volgende:
Ik weet ook wel bijna zeker dat reizigers vanuit Colombia en Peru bij aankomst op Schiphol op meer interesse van de douane kunnen rekenen dan Jan Doedel uit Canada.
Ja, ook Antillianen & Surinamers... Het draait allemaal om drugs, drugs, drugs!
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 09:54:40 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199907671
quote:
Heeft ook eigenlijk weinig zin als er zo'n flapdrol de hele dag staat te adverteren wie waar gefouilleerd gaat worden 8)7
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')