VROM danquote:Op zondag 18 juli 2021 21:42 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Minister van Milieu, lijkt me duidelijk
Ik had het idee dat er een grote wens leeft voor een apart ministerie omtrent klimaat...quote:Op zondag 18 juli 2021 21:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
VROM dan![]()
Maar inderdaad, vrij duidelijk - hè.
Lijkt wel een man.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:46 schreef golfer het volgende:
Architect, milieudeskundige en filosoof.
Alkemade heeft overal verstand van.
Zeker. Ik denk dat er zowel een ministerie van Klimaat als een variant op VROM gaat komen (zonder de m dan). Los van het klimaat vraagstuk heerst er in den haag al jaren de wens om VROM weer in ere te herstellen. Zowel op politiek als ambtelijk niveau. De M kon wel eens worden ingeruild voor de W van Wijken.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:46 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat er een grote wens leeft voor een apart ministerie omtrent klimaat...
Dat bekt dan niet zo lekker.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker. Ik denk dat er zowel een ministerie van Klimaat als een variant op VROM gaat komen (zonder de m dan). Los van het klimaat vraagstuk heerst er in den haag al jaren de wens om VROM weer in ere te herstellen. Zowel op politiek als ambtelijk niveau. De M kon wel eens worden ingeruild voor de W van Wijken.
Misschien het ministerie van Wonen, Ruimtelijke Ordening en Klimaat? Geeft een interessant acroniem.quote:
Ik niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vind Janine weer een prettige gastvrouw.
Ze valt me vandaag niet tegen. Stoorde me er even aan dat ze moet uitleggen wat autarkie is, maar verder is ze niet hinderlijk aanwezig.quote:
Ik dacht al ik herken de stem van de interviewer!quote:Op zondag 18 juli 2021 22:08 schreef golfer het volgende:
Wat een grappig gedateerd fragment uit mijn jeugd met Vinkenoog en Nieuwenhuijs.
Fragmenten en gast zijn vanavond wel de moeite waard.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik dacht al ik herken de stem van de interviewer!
Ik ook.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vind Janine weer een prettige gastvrouw.
Het Amsterdamcentrisme van de media...quote:Op zondag 18 juli 2021 22:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Binnen de ring, klinkt wel weer heel amsterdams
Moet altijd weer hier aan denken.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:21 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het Amsterdamcentrisme van de media...
Over irritante presentatoren gesproken, Jeroen staat ook wel hoog op dat lijstje.quote:
Toch is dit fascinerende technologie.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:54 schreef golfer het volgende:
Die enorme Apollocomputer die nog geen 1000ste kon van wat tegenwoordig in een mobiele telefoon zit.
Benieuwd hoelang de Wet van Moore nog van toepassing is.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:54 schreef golfer het volgende:
Die enorme Apollocomputer die nog geen 1000ste kon van wat tegenwoordig in een mobiele telefoon zit.
Ik vraag me af hoe robuust onze apparaten zijn in vergelijking met zulke computersquote:Op zondag 18 juli 2021 22:54 schreef golfer het volgende:
Strikt gezien al lang niet meer.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Benieuwd hoelang de Wet van Moore nog van toepassing is.
KIRAC komt ook af en toe voorbij op GeenStijl. Geestige stroming, meer niet imo.quote:
Ik sla m over. En als later blijkt dat ik echt wat gemist heb, zoals ooit La battaglia di Algeria, dan vind ik de film wel ergens terug. Voor mij nog even de wekelijkse vlogupdates kijken voor de nieuwe week weer begint.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:04 schreef golfer het volgende:
Die keuzefilm heb ik geprogrammeerd. Kijk ik later nog wel eens.
Ja, idd, ik "ontdekte" dit fragment ook ooit op YouTube. Een echte klassieke klassieker. Je ziet hoe iemand opgaat in de muziek als de performance bij een optreden met de mooie kleding als Koningin van de Nacht geen rol speelt.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Leuke fragmenten en een hele mooie Hölle Rache. Mooi om te zien ook hoe een aantrekkelijke vrouw in opperste concentratie gekke bekken trekt.
Volkskrant: ‘Rasoptimist’ Floris Alkemade pleitte als Zomergast voor een radicaal nieuwe kijkquote:Op maandag 19 juli 2021 11:49 schreef golfer het volgende:
Naar de eerste aflevering van het nieuwe seizoen Zomergasten hebben zondagavond 342.000 mensen gekeken.
Recensies (voor zover ik ze al kon vinden):
NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)id-toelaten-a4051575
Sargasso: https://sargasso.nl/recensie-zomergasten-met-floris-alkemade/
Het Parool: https://www.parool.nl/kun(...)doorbijten~b1852a4d/
Trouw: https://www.trouw.nl/cult(...)r-omdenken~b412b068/
Dankjewel. Vooral de recensie van Sargasso was het lezen waard.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:49 schreef golfer het volgende:
Naar de eerste aflevering van het nieuwe seizoen Zomergasten hebben zondagavond 342.000 mensen gekeken.
Recensies (voor zover ik ze al kon vinden):
NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)id-toelaten-a4051575
Sargasso: https://sargasso.nl/recensie-zomergasten-met-floris-alkemade/
Het Parool: https://www.parool.nl/kun(...)doorbijten~b1852a4d/
Trouw: https://www.trouw.nl/cult(...)r-omdenken~b412b068/
Ik vond dit het allermooiste van de hele avond. Wat een kracht!quote:Op zondag 18 juli 2021 23:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Leuke fragmenten en een hele mooie Hölle Rache. Mooi om te zien ook hoe een aantrekkelijke vrouw in opperste concentratie gekke bekken trekt.
Het is net seks.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:48 schreef Farenji het volgende:
Overigens zijn die gekke bekken vaak functioneel. Dmv aantrekken van bepaalde gezichtspieren (zoals oa de wenkbrauwen) kun je voor betere resonantie zorgen.
Het mooie is dat de gehele gelaatsuitdrukking uitsluitend "ten dienste is" van het geluid. Bij een optreden voor publiek moet de Koningin van de Nacht natuurlijk denken aan de mimiek als zij haar dochter terechtwijst.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vond dit het allermooiste van de hele avond. Wat een kracht!
Overigens zijn die gekke bekken vaak functioneel. Dmv aantrekken van bepaalde gezichtspieren (zoals oa de wenkbrauwen) kun je voor betere resonantie zorgen.
Kun je eens uitleggen wat er zo goed aan is? Moet m altijd nog een keer zien.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:10 schreef naatje_1 het volgende:
Stalker is wel echt de moeite waard. Het kost wel moeite om erin te komen, maar als je de concentratie hebt om deze film te kijken dan is het een prachtige film.
Een avond over macht,quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:41 schreef golfer het volgende:
Overigens: als je nog niet haar boek 't Hooge Nest hebt gelezen dan moet je dat zeker gaan doen. Absolute aanrader.
Ik heb het boek soms met brokken in de keel gelezen. Ben zelf Joods en heb in het Gooi gewoond en herkende veel van de omschreven zaken vanuit de eigen geschiedenis en omgeving.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 08:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bedankt voor die tip over dat boek. Ik ben al wat aan t grasduinen.
Ik vond het ook een heel mooi en confronterend boek, maar ben wellicht wat bevooroordeeld.quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:41 schreef golfer het volgende:
Overigens: als je nog niet haar boek 't Hooge Nest hebt gelezen dan moet je dat zeker gaan doen. Absolute aanrader.
Wel een raar idee.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:18 schreef Thieme het volgende:
[..]
Ik vond het ook een heel mooi en confronterend boek, maar ben wellicht wat bevooroordeeld.
Ik kwam Roxane van Iperen ooit 'per toeval' tegen op het internet toen mensen wat kritiek hadden over bepaalde uitspraken van haar (iets over milieu) en haar toen terecht probeerden te wijzen dat ze zelf ook een milieuvervuiler was door te verwijzen naar een Instagram post van haar:
[ instagram ]
Daar reageerde ze toen wel gevat op dat men niet zozeer moet focussen op individuen die rijden in dergelijke auto's, maar meer op het systeem dat het bestaan & gebruik van dergelijke auto's toestaat (ik parafraseer een beetje, kan de exacte discussie op Twitter niet terugvinden), maar dat triggerde mij wel. Sindsdien ben ik haar een beetje blijven volgen. Haar gedachtegoed over dit soort zaken sluit goed aan bij hoe ik er zelf in sta, maar blijkbaar is dat toch een vrij uniek denkbeeld in Nederland. Ik verbaas me nog altijd over de kortzichtigheid van veel mensen in de wereld. Vond het wel leuk om te zien dat ze in de jaren die volgden steeds bekender werd in Nederland.
Haar punt wat me destijds triggerde was (geloof ik, kan het dus niet meer terugvinden) vooral dat mensen met name aandacht hebben voor andere mensen die al dan niet milieuvervuiler zijn. I.p.v. het individuele vingerwijzen naar elkaar zouden mensen beter kunnen vingerwijzen naar het systeem en dat ben ik wel met haar eens. Ze kan het zelf echter veel beter onder woorden brengen en dat heeft ze later ook wel eens gedaan: Nee, een duurzame wereld begint niet bij jezelf. Een pleidooi tegen consumentenactivisme.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wel een raar idee.
Je kunt toch het verschil maken in je hoedanigheid van individu en consument.
Je kunt bv kiezen om vegetariër te worden als je niet wil dat dieren worden gedood om het vlees.
Het is raar om te zeggen dat "het systeem" nu eenmaal toelaat dat dieren worden gehouden om het vlees, en dat je dan noodgedwongen vlees moet eten.
Het systeem laat kinderarbeid toe, dus ik koop kleding die door kinderen is gemaakt.
Zelfde met de wapenhandel. etc.
Geen tijd om dit artikel te lezen momenteel. Ga ik later zeker doen. Ben het in 1e instantie niet met haar eens. Maar haar standpunt triggered.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:13 schreef Thieme het volgende:
[..]
Haar punt wat me destijds triggerde was (geloof ik, kan het dus niet meer terugvinden) vooral dat mensen met name aandacht hebben voor andere mensen die al dan niet milieuvervuiler zijn. I.p.v. het individuele vingerwijzen naar elkaar zouden mensen beter kunnen vingerwijzen naar het systeem en dat ben ik wel met haar eens. Ze kan het zelf echter veel beter onder woorden brengen en dat heeft ze later ook wel eens gedaan: Nee, een duurzame wereld begint niet bij jezelf. Een pleidooi tegen consumentenactivisme.
Eigenlijk wou ik alleen maar zeggen dat ik benieuwd ben naar de aflevering van a.s. zondag.
Bieb-app werkt slecht, maar heb gisteren desondanks boek gelezen. Zo'n onwerkelijke werkelijkheid. Daarom bestaan deze boeken. Dat onze nieuwe generaties ook maar veel hierover blijven lezen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb het boek soms met brokken in de keel gelezen. Ben zelf Joods en heb in het Gooi gewoond en herkende veel van de omschreven zaken vanuit de eigen geschiedenis en omgeving.
Ik ben wel benieuwd naar haar standpunt.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:13 schreef Thieme het volgende:
[..]
Haar punt wat me destijds triggerde was (geloof ik, kan het dus niet meer terugvinden) vooral dat mensen met name aandacht hebben voor andere mensen die al dan niet milieuvervuiler zijn. I.p.v. het individuele vingerwijzen naar elkaar zouden mensen beter kunnen vingerwijzen naar het systeem en dat ben ik wel met haar eens. Ze kan het zelf echter veel beter onder woorden brengen en dat heeft ze later ook wel eens gedaan: Nee, een duurzame wereld begint niet bij jezelf. Een pleidooi tegen consumentenactivisme.
Eigenlijk wou ik alleen maar zeggen dat ik benieuwd ben naar de aflevering van a.s. zondag.
Nee, al jaren afgehaakt.quote:
Ik vind het een mooie, trage, vertelling van een onderzoek naar wat het leven betekenis geeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je eens uitleggen wat er zo goed aan is? Moet m altijd nog een keer zien.
Ptosis? (te lui om te googlen)quote:Op zondag 25 juli 2021 20:27 schreef Nadinarama het volgende:
Heel mooi haar!
En ze heeft volgens mij ptosis. Zal er niet teveel op gaan letten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |