abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 juni 2021 @ 14:35:16 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199896633
Janine Abbring presenteert een nieuw seizoen van VPRO Zomergasten. Voor het vijfde seizoen op rij interviewt zij gasten over hun ideale televisieavond.



Het avondvullende live-programma is vanaf zondag 18 juli te zien op NPO 2. Het is het 34e jaar dat de VPRO Zomergasten maakt.

“Het is een bont gezelschap geworden; mensen die zonder uitzondering uitblinken in hun vak en ons met de door hen gekozen fragmenten kunnen confronteren, verleiden of zelfs op het verkeerde been zetten. Of het nu gaat om de mentale gezondheid van jongeren, onze moraal, ons vermogen om ergens in te geloven of over hoe Nederland eruit moet zien over -pak 'm beet- 30 jaar. Vanaf 28 juni maken we de gasten bekend.”
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199897481
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199897509
Heerlijk programma, lekker slow.
Ik ben niet Janine moe btw.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 16:15:54 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199897639
Ik ben Janine ook nog niet moe. Jammer voor superniger, die misschien op een andere uitslag hoopte?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199897681
Hopelijk wel wat mensen met kleur en transgenders en doe ook maar een met overgewicht.
pi_199939136
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:19 schreef Nober het volgende:
Hopelijk wel wat mensen met kleur en transgenders en doe ook maar een met overgewicht.
Jörgen Raymann of Marieke Lucas Rijneveld komt wel naar de studio voor een beetje publiciteit. Maar of Caroline van der Plas trek heeft in een avondje over zichzelf praten bij de VPRO, vraag ik me af...

Hoe dan ook konden ze blijkbaar geen opvolger vinden. Hopelijk komt dit jaar de diepgang er wat meer in.

Als gasten nomineer ik:
Kees van Kooten en Wim de Bie
Sigrid Kaag
Een acteur
Een sporter
Een schrijver
Een architect

En ten behoeve van de luchtige toon, een lijst van mensen die ik nooit in Zomergasten hoop te zien:
Martien Meiland
Georgina Verbaan
Yvon Jaspers
Beau van Erven Dorens
Die vent van Jezus leeft die pas bij Beau was
Pieter Omtzigt
Michael van Gerwen
Britt Dekker
pi_199955356
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:15 schreef golfer het volgende:
Ik ben Janine ook nog niet moe. Jammer voor superniger, die misschien op een andere uitslag hoopte?
Wat een aanname. Ik vind Janine 1 van de beste zomergasten presentator.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_200042358
Een van de gasten die volgende week wordt aangekondigd is Sevdaliza.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:02:22 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200042403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Een van de gasten die volgende week wordt aangekondigd is Sevdaliza.
Wiesda? :?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200042451
quote:
5s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Wiesda? :?
Zangeres en producer van Iraanse afkomst: https://en.wikipedia.org/wiki/Sevdaliza
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:07:42 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200042471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:05 schreef Scorpion_17 het volgende:

Zangeres en producer van Iraanse afkomst: https://en.wikipedia.org/wiki/Sevdaliza
Nog nooit van gehoord. Ben benieuwd wat die dan zoal te melden heeft, als het inderdaad klopt dat ze Zomergast wordt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200042521
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord. Ben benieuwd wat die dan zoal te melden heeft, als het inderdaad klopt dat ze Zomergast wordt.
99 procent zeker. Via collega gehoord. (ben zelf werkzaam in de media). Andere namen weet ik nog niet.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_200043801
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:05 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Zangeres en producer van Iraanse afkomst: https://en.wikipedia.org/wiki/Sevdaliza
Zonder iets van haar gehoord te hebben, doet het me denken aan Natacha Atlas.

Edit: nu wel geluisterd. Lijkt er totaal niet op, haha.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 18:15:47 ]
  zondag 27 juni 2021 @ 23:57:19 #14
491149 gilmore2000
"Think How Dull Your Life
pi_200102675
Ik hoop op Simone Kleinsma als gast
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 juni 2021 @ 08:01:45 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200103637
twitter
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200104308
Interessante keuze.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 28 juni 2021 @ 11:50:26 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200106052
Iets uitgebreidere intro:



Deze zomer neemt Floris Alkemade na zes jaar afscheid als Rijksbouwmeester. Alkemade presenteerde tijdens zijn termijn namens het College van Rijksadviseurs Panorama Nederland, een toekomstperspectief voor de inrichting van Nederland, met als hoofdthema’s water, boerenland, verstedelijking en duurzame energie. Tijdens de coronacrisis verscheen zijn essay De toekomst van Nederland: de kunst om van richting te veranderen. Alkemade was partner bij het mede door Rem Koolhaas opgerichte architectenbureau OMA (Office for Metropolitan Architecture) en startte daarna zijn eigen kantoor FAA (Floris Alkemade Architects), dat vanuit Sint-Oedenrode, Brussel en Parijs opereert.

'Zo’n uitnodiging is alsof je in je huis opeens een extra kamer ontdekt. Je begint meteen te dromen, er komt een stroom van ideeën op gang. Ik hoop dat er in mijn avond een soort verlangen naar de toekomst opgewekt kan worden. Alle grote vragen die we op ons afgevuurd krijgen zijn voor een groot deel ruimtelijke vragen: klimaatverandering, de stijgende zeespiegel, de energietransitie, voedselproductie, woningbouw. Eigenlijk kun je de vraag die aan ons als levende generatie gesteld wordt samenvatten als “Hoe kunnen we ons leven zó inrichten dat we niet langer een spoor van verwoesting achterlaten?” Dat gaat het beste wat we in ons hebben naar boven halen. In essentie is het geen technische vraag, maar een culturele en maatschappelijke vraag die aan onze verbeeldingskracht gesteld wordt.'
- Floris Alkemade
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 juni 2021 @ 08:05:02 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200121561
twitter
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:15:35 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200123611
Meer info:

Van Iperen schrijft boeken – zowel romans als non-fictie – essays en columns. Ze werd bij een groot publiek bekend met ’t Hooge Nest, waarmee ze de Opzij Literatuurprijs 2019 won en de shortlist van de NS Publieksprijs 2020 behaalde. Van het boek werden tot op heden 250.000 exemplaren verkocht. Ze schreef dit jaar het Boekenweekessay, getiteld De genocidefax, en hield de 4 mei-lezing.



'Mijn avond zal gaan over de strijd om macht: van de maffia en oorlog, tot de verhouding tussen politiek en bedrijfsleven of tussen man en vrouw. Maar ook: de mechanismen achter het vaststellen van goed en kwaad, schuld en onschuld, en hoe je mensen medeplichtig kan maken aan hun eigen onderdrukking. Toch is er altijd weer sprake van veerkracht. In kunst, in literatuur, in spot; in het vinden van een vorm om structuren af te breken en nieuwe te laten ontstaan.'
- Roxane van Iperen
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 08:09:49 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200137267
Hoogleraar Jeugd- en Kinderpsychiatrie Robert Vermeiren is de derde Zomergast van 2021! Vermeiren is spin in het web van de Nederlandse jeugdzorg. Hoe kijkt hij naar de schreeuwende tekorten in zijn vak en naar de generatie die de draad weer oppakt, nu corona ons weer wat ruimte gunt. Als kind had Vermeiren last van gevoelens van eenzaamheid en suïcidale gedachten. Die ervaring legt hij nu in zijn onderwijs en lezingen. Janine Abbring praat met Robert Vermeiren in VPRO Zomergasten op zondag 1 augustus. vpro.nl/vermeiren

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juli 2021 @ 08:01:52 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200151687
twitter
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:35:34 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200153818
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Een van de gasten die volgende week wordt aangekondigd is Sevdaliza.
Inderdaad:


Sevda Alizadeh, artiestennaam Sevdaliza, is een Iraans-Nederlandse zangeres, componist en producer. Sinds het debuutalbum Ison uit 2017 vestigde zij haar naam internationaal met introspectieve songs, die laveren tussen trip hop, R&B en klassiek, en met haar visueel krachtige video’s en live-shows. Ze maakte grote indruk op Lowlands in 2018 en met tachtig optredens per jaar veroverde ze Centraal- en Oost-Europa, Noord- en Latijns-Amerika en Azië waar miljoenen mensen haar muziek streamen. Ze is autodidact, runt haar eigen platenlabel en bouwt aan haar carrière op haar voorwaarden. Vorig jaar verscheen haar album Shabrang dat ‘einde van een emotioneel zware periode’ betekent.

'Door een inkijk in mijn belevingswereld en het delen van mijn betekenis van het leven, hoop ik samen met Janine tot bijzondere inzichten te komen. Een goed gesprek is een vorm van kunst; ik vergelijk het met improvisatie. Als wij elkaar kunnen vinden op dezelfde frequentie, dan zijn de mogelijkheden eindeloos. Voor mij gaat het leven over de emotie achter de handeling, de ongeschreven regels, de stilte tussen de noot. Dat is wat mij raakt, dat is wat het meest bijblijft. Zoals Miles Davis zei: "It’s not the note we play, it’s what we feel when we play it."'
- Sevdaliza
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200165601
Birney nr 5. Dit wordt een hele zware reeks.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 12:01:13 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200166903
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Birney nr 5. Dit wordt een hele zware reeks.
Ik heb zijn boek 'De tolk van Java' met heel veel interesse gelezen. Echt een aanrader!
Meer info over hem:

Schrijver Alfred Birney (Den Haag, 1951) is op 15 augustus de vijfde gast in VPRO Zomergasten.



Birney is auteur van een groot oeuvre van romans, novellen, verhalen en essays, waarin zijn Nederlands-Indische familiegeschiedenis een centrale rol speelt. Na dertig jaar schrijverschap voor een select publiek brak hij in 2017 door bij het grote publiek met zijn, grotendeels autobiografische, roman De tolk van Java. Het boek werd bekroond met de Libris Literatuurprijs en meer dan 120.000 exemplaren werden verkocht. Een succesvolle toneelbewerking ging het land door totdat de coronacrisis uitbrak.

'Als romancier hoop ik dat de fragmenten van mijn Zomergastenavond op de een of andere manier een multicultureel verhaal vertellen. Televisie als caleidoscopisch boek, om zo te zeggen. Mijn commentaren hangen af van het moment, het toeval, en dat kan spannend zijn, voor zowel mezelf als de kijker. Zo ben ik deel van de onvoorspelbaarheid, zoals het hele leven is.'
- Alfred Birney
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200166979
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Birney nr 5. Dit wordt een hele zware reeks.
Ik ben er wel content mee. Maar goed, ik zit dan ook niet te wachten op een schertsvertoning met van Gaal of iets dergelijks. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_200167915
En wie wordt de politicus op 23 augustus?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 juli 2021 @ 23:02:58 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200178817
Hans Klok sluit het seizoen af.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200180678
Allemaal gasten die ik niet (goed) ken. Ik ben benieuwd.
pi_200180708
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:02 schreef borisz het volgende:
Hans Klok sluit het seizoen af.
Ik dacht oprecht dat je een grap maakte. :X
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 juli 2021 @ 06:51:56 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200180782

Illusionist Hans Klok (Purmerend, 1969) sluit op 22 augustus het nieuwe seizoen van VPRO Zomergasten af. Janine Abbring interviewt Hans Klok over zijn ideale televisieavond.

Niet Las Vegas, maar een circustent in het Utrechtse Griftpark vormt deze zomer het decor van het nieuwe programma van Hans Klok, Hans Klok & Friends. Noodgedwongen keerde Nederlands beroemdste illusionist terug uit het Amerikaanse walhalla van het entertainment, dat als gevolg van de lockdown veranderde in een spookstad. Een jongensdroom ging aan diggelen. Klok vond zichzelf, -niet voor het eerst-, opnieuw uit, gedreven door tomeloze ambitie en welhaast maniakale liefde voor en kennis van de wereld van het illusionisme, het variété en de showbizz.

'Met mijn avond wil ik een ode aan het variété brengen. Al vanaf dat ik een jochie was in Purmerend, fascineert die wereld van glitter, glamour, veren en hoge hakken me mateloos. Natuurlijk focus ik speciaal op mijn vak; het illusionisme, de magie. Een eerbetoon aan al die artiesten die ooit wereldberoemd waren, maar nu vergeten dreigen te worden. Er zijn zoveel prachtige beelden bewaard gebleven. Ieder tijdsgewricht vraagt om zijn eigen soort entertainment. Zo wordt het ook een reis door de tijd.'

Hans Klok groeit op in Purmerend, ‘de bakermat van het illusionisme’, aldus Klok. Ook andere goochelaars als John Hedi en Stefani komen er vandaan. Als hij als tienjarige een goocheldoos voor Sinterklaas krijgt, gaat er een wereld voor hem open. Dag in dag uit zit hij op zijn kamertje nieuwe trucs te bedenken. De magie van het theater, de glitter en glamour boeien hem mateloos, met Marlène Dietrich en Josephine Baker als grote inspiratiebron. Hans weet het zeker; hij wil beroemd worden. Zijn leven zal in het teken staan van de magie. Ooit zal hij schitteren op het podium in Las Vegas.

Vegas
Op zijn twaalfde heeft hij zijn eerste show, in 1983 wordt hij zowel Nederlands als Europees kampioen goochelen. Zijn vader, elektrotechnicus, ontfermt zich over het management en de techniek, zijn moeder strijkt zijn podiumoutfits. Na jarenlang optreden in zaaltjes en pretparken, zorgt Joop van den Ende, zelf oud-goochelaar, voor Kloks doorbraak. Van den Ende gunt hem een rol in de André van Duin Revue. In 1996 toert Klok met zijn eigen Theatershow door Europa.

Maar Klok overspeelt zijn hand: door te grote investeringen in illusies en tegenvallende opbrengsten blijft hij achter met een schuld van twee miljoen gulden. Na enkele tropenjaren besluit Joop van den Ende het bedrijf over te nemen en investeert 25 miljoen. Ook hij is van mening dat Klok thuishoort in Las Vegas. En zo geschiedt: Klok opent er in de zomer van 2007 een spektakelshow met Pamela Anderson als zijn assistente en op de première schitteren Sylvester Stallone en Amy Winehouse als zijn gasten. Maar weer blijken de kosten te hoog en de bezoekersaantallen te laag. Klok keert terug en toert met grote producties door Europa, China en Japan. Vegas blijft echter door zijn hoofd spoken. Iedere show sluit hij steevast af met 'See you in Vegas!'.

terug naar Nederland
Bang om te eindigen in het ‘betere bruiloften-en partijencircuit’ tekent hij in 2019 een contract voor tien jaar met een entertainmentbedrijf dat veertien hotels aan The Strip bezit. Met vier zeecontainers vol acts, decor, de windmachines en zijn vaste dansgroep en technici, vestigt Klok zich voor de tweede keer in Vegas. Zijn foto is te zien op billboards tussen groten als Christina Aquilera, Tiësto, Cher en Andrea Bocelli. Een week na de première gaat het land op slot door corona. Een illusie armer besluit Klok terug te keren naar Nederland. Zijn acts en kostuums slaat hij op in een loods in IJmuiden. Maar niet om stil te gaan zitten.

Vanaf 15 juli reist hij door Nederland in een reeks shows met acrobaten, showgirls, stuntmannen en comedians. Klok, die zichzelf beschouwt als ‘de rock-‘n-roll-figuur’ onder de goochelaars, afkomstig uit de variété wereld, staat voor het eerst van zijn leven in een circus. Een nieuwe uitdaging.

Hans Klok is de zesde Zomergast van 2021. Janine Abbring praat met hem op zondag 22 augustus om 20.20 uur op NPO 2.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 juli 2021 @ 06:52:39 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200180785
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 05:41 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Ik dacht oprecht dat je een grap maakte. :X
Nope :P. De eerste vijf waren best wel VPRO. Met Hans pakken ze ook nog een ander figuur :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:50:36 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200182995
Hans Klok. :X
Het is blijkbaar hip in progressieve kringen om die man in de schijnwerper te zetten? Enige tijd geleden ook al uitgebreid belicht en aan het woord geweest in het Volkskrant Magazine.
https://www.volkskrant.nl(...)-februari-1~v423677/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200184940
Het zijn natuurlijk mijn eigen vooroordelen. Wie weet heeft de beste man wel heel veel te vertellen :@
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 juli 2021 @ 15:23:42 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200185577
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 11:50 schreef golfer het volgende:
Hans Klok. :X
Het is blijkbaar hip in progressieve kringen om die man in de schijnwerper te zetten? Enige tijd geleden ook al uitgebreid belicht en aan het woord geweest in het Volkskrant Magazine.
https://www.volkskrant.nl(...)-februari-1~v423677/
Het is een hele aardige vent, alleen niet de slimste. :+
Hij woonde vroeger aan de Driehuizerkerkweg voordat hij er met een jonge danser vandoor ging. Kwam hem vaak tegen in Middeloo.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:10:26 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200186524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:23 schreef borisz het volgende:

Het is een hele aardige vent, alleen niet de slimste. :+
Hij woonde vroeger aan de Driehuizerkerkweg voordat hij er met een jonge danser vandoor ging. Kwam hem vaak tegen in Middeloo.
Hij woont nu ongeveer om de hoek bij ons in Bloemendaal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 juli 2021 @ 16:02:46 #36
488952 WSobchak
Shut the fuck up, Donny.
pi_200202460
Ik ben wel benieuwd naar Robert Vermeiren... En Hansie Klok natuurlijk!!
Dat de Geest, die vuur en liefde is, eens ons allen moge troosten en leiden.
  Trouwste user 2022 zondag 4 juli 2021 @ 20:12:51 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_200207306
Hij is wel uit de kast gekomen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:54:37 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200379964
5 redenen om a.s. zondag naar de eerste Zomergasten van 2021 te kijken:
https://www.vpro.nl/progr(...)made-te-kijken.html#

De keuzefilm van Floris Alkemade is Stalker (1979), van de Russische regisseur Andrej Tarkovski. Een poëtische film, waarin een gids (de 'stalker' uit de titel) met een schrijver en een professor een verboden 'zone' betreedt, waar een kamer bestaat die ieders diepste verlangens waarmaakt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 18 juli 2021 @ 14:04:52 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200422563
Vanavond dus.
Ben benieuwd of ze hetzelfde decor van de onder water staande caravan weer gebruiken nu er in Limburg en omstreken juist al die ondergelopen zaken spelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 20:20:19 #40
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_200430137
Ik zit er klaar voor.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_200430196
Yep, ben er ook. De caravan is er ook weer.
  zondag 18 juli 2021 @ 20:25:11 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200430216
Ze gaat wel even in op het waterprobleem ivm met het decor. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 20:26:58 #43
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_200430248
"In zekere zin zijn wij het afvoerputje"
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 18 juli 2021 @ 20:27:26 #44
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200430259
Hij is nu ook waterbouwkundige?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 18 juli 2021 @ 20:28:00 #45
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200430267
Almere bruist.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_200430311
Almere, typisch :') :')
  zondag 18 juli 2021 @ 20:30:52 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200430324
Apart taaltje wel van die kids op youtube in Almere.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200430334
Het lijkt op een Van der Valk in aanbouw, dat 'kasteel'
  zondag 18 juli 2021 @ 20:40:13 #49
488952 WSobchak
Shut the fuck up, Donny.
pi_200430508
quote:
10s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:26 schreef naatje_1 het volgende:
"In zekere zin zijn wij het afvoerputje"
Dat zijn we ook. Het afvoerputje van de Rijn.
Dat de Geest, die vuur en liefde is, eens ons allen moge troosten en leiden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 juli 2021 @ 20:46:39 #50
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200430641
Het ging al fout met de renovatie toen het sober en doelmatig moest.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 18 juli 2021 @ 20:49:29 #51
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200430681
E
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:46 schreef borisz het volgende:
Het ging al fout met de renovatie toen het sober en doelmatig moest.
En kamerleden zelf wilden besturen en controleren tegelijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 18 juli 2021 @ 20:51:01 #52
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200430708
Dit is les 1 in den haag: de status quo handhaven vergt bijna nooit een verklaring, afwijken van de status quo wel.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_200430840
Interessant hoe de rijksbouwmeester het traject Binnenhof toelicht. Ik krijg er sterk het gevoel bij dat ze er vooral politiek een zootje van gemaakt hebben.
  zondag 18 juli 2021 @ 21:00:09 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200430883
Een rijksambtenaar(Alkemade) die politici de maat neemt. Kan dat zomaar?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200430902
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:00 schreef golfer het volgende:
Een rijksambtenaar(Alkemade) die politici de maat neemt. Kan dat zomaar?
Dat zou veel vaker moeten gebeuren juist
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_200430934
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:00 schreef golfer het volgende:
Een rijksambtenaar(Alkemade) die politici de maat neemt. Kan dat zomaar?
De Rijksbouwmeester heeft wel een status aparte vermoed ik want wordt aangesteld als hoofd van atelier RBM. Wat inderdaad wel onder het Rijksvastgoedbedrijf valt.
pi_200431004
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:01 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Dat zou veel vaker moeten gebeuren juist
Hij houdt het netjes maar tussen de regels door is duidelijk dat er veel politieke incompetentie en lafheid is geweest in dit project.
  zondag 18 juli 2021 @ 21:15:06 #58
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200431188
Wat een slaapverwekkend toontje tot nu toe. Niet om aan te ergeren, maar het boeit mij ook niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 21:16:18 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200431209
Almere filmpje vond ik erg tof deed mij ook denken aan toen ik jong was en in allerlei gebouwen kwam met vriendjes waar we niet in mochten O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 21:16:29 #60
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_200431214
Sartre vind ik uit pure persoonlijke overwegingen natuurlijk erg leuk
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_200431359
Ik lees niet mee, op welke pagina van het D66 programma zitten we inmiddels?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 21:24:20 #62
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_200431371
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik lees niet mee, op welke pagina van het D66 programma zitten we inmiddels?
Paragraaf diversiteit.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 18 juli 2021 @ 21:25:35 #63
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200431398
'Hè'
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 21:27:26 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200431432
Hij benaderd het probleem vanuit de architectuur alsof het in alle andere beroepen geen probleem is.

En nee niet bij zijn moeder blijven janine
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 18 juli 2021 @ 21:27:28 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200431433
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik lees niet mee, op welke pagina van het D66 programma zitten we inmiddels?
Die waarin Kaag beweert "tot hier en niet verder" en vervolgens verder gaat in het stramien van de macht en de regering.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 21:27:36 #66
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_200431436
quote:
15s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
'Hè'
Oh nee, nu ga ik hier op letten
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_200431466
quote:
88s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Hij benaderd het probleem vanuit de architectuur alsof het in alle andere beroepen geen probleem is.

En nee niet bij zijn moeder blijven janine
Ik vond 30% vrouwen best veel. Redden we in mijn sector niet. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 juli 2021 @ 21:33:59 #68
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200431551
'ze hebben niks maar zijn meer gelukkig dan wij in het westen'
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 21:37:23 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200431636
Ze maken het 'duurzaamheid-probleem' abstract door niet of zelden het daadwerkelijke probleem benoemen, en dat is gewoon een grondstoffen probleem, we gebruiken teveel grondstoffen. Niet meer of minder.

We zijn nu het olie probleem aan het oplossen door meer lithium uit de grond te halen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 18 juli 2021 @ 21:37:35 #70
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200431641
quote:
9s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Oh nee, nu ga ik hier op letten
Sorry. Het staat in mijn top 3 van meest ergerlijke stopwoordjes. Als mensen het veel gebruiken wantrouw ik hun argumenten meteen extra. Tegelijkertijd maakt dat het interessant. Klein woordje, maar kan van alles uitstralen, verbloemen, kracht bij zetten etc.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 18 juli 2021 @ 21:40:42 #71
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200431713
Ik vraag mij steeds af voor welk baantje hij subtiel aan het solliciteren is nu
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 21:42:01 #72
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_200431751
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vraag mij steeds af voor welk baantje hij subtiel aan het solliciteren is nu
Minister van Milieu, lijkt me duidelijk
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_200431798
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vraag mij steeds af voor welk baantje hij subtiel aan het solliciteren is nu
Ik vond zijn kijk op de boeren dan wel weer eigenwijs, ik viel er net in en was eventjes bang dat hij weer de hele avond met de stroom mee ging praten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 21:44:02 #74
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_200431800
Intens fragment
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 18 juli 2021 @ 21:44:22 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200431811
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vraag mij steeds af voor welk baantje hij subtiel aan het solliciteren is nu
Ik denk dat hij als hij in september stopt als Rijksbouwmeester de banen voor het oprapen zijn voor hem.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 18 juli 2021 @ 21:45:08 #76
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200431828
quote:
10s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:42 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Minister van Milieu, lijkt me duidelijk
VROM dan ;)

Maar inderdaad, vrij duidelijk - hè.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 18 juli 2021 @ 21:46:03 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200431854
Architect, milieudeskundige en filosoof.
Alkemade heeft overal verstand van.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 21:46:44 #78
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_200431871
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

VROM dan ;)

Maar inderdaad, vrij duidelijk - hè.
Ik had het idee dat er een grote wens leeft voor een apart ministerie omtrent klimaat...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 18 juli 2021 @ 21:46:58 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_200431879
Ik schakelde pas een half uur geleden in, maar ik vind het best wel onderhoudend tot nu toe.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 21:46:59 #80
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_200431880
quote:
11s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:46 schreef golfer het volgende:
Architect, milieudeskundige en filosoof.
Alkemade heeft overal verstand van.
Lijkt wel een man.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 18 juli 2021 @ 21:50:51 #81
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200431995
quote:
14s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:46 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik had het idee dat er een grote wens leeft voor een apart ministerie omtrent klimaat...
Zeker. Ik denk dat er zowel een ministerie van Klimaat als een variant op VROM gaat komen (zonder de m dan). Los van het klimaat vraagstuk heerst er in den haag al jaren de wens om VROM weer in ere te herstellen. Zowel op politiek als ambtelijk niveau. De M kon wel eens worden ingeruild voor de W van Wijken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_200432117
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Zeker. Ik denk dat er zowel een ministerie van Klimaat als een variant op VROM gaat komen (zonder de m dan). Los van het klimaat vraagstuk heerst er in den haag al jaren de wens om VROM weer in ere te herstellen. Zowel op politiek als ambtelijk niveau. De M kon wel eens worden ingeruild voor de W van Wijken.
Dat bekt dan niet zo lekker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 22:00:28 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200432245
Mooie quote ' wetenschappers moet twijfelen aan wat ze zeker weten, kunstenaars moet zeker weten waar ze aan twijfelen '

Zit wel wat in, sowieso dat er een soort link tussen de twee is, de wetenschap duidt zonder te maken, de kunst duidt door te maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 18 juli 2021 @ 22:02:05 #84
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200432284
Ik vind Janine weer een prettige gastvrouw.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_200432383
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat bekt dan niet zo lekker.
Misschien het ministerie van Wonen, Ruimtelijke Ordening en Klimaat? Geeft een interessant acroniem.
pi_200432389
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vind Janine weer een prettige gastvrouw.
Ik niet.
  zondag 18 juli 2021 @ 22:08:40 #87
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200432447
Wat een grappig gedateerd fragment uit mijn jeugd met Vinkenoog en Nieuwenhuijs.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200432449
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:06 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Ik niet.
Ze valt me vandaag niet tegen. Stoorde me er even aan dat ze moet uitleggen wat autarkie is, maar verder is ze niet hinderlijk aanwezig. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 22:12:12 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200432527
quote:
11s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:08 schreef golfer het volgende:
Wat een grappig gedateerd fragment uit mijn jeugd met Vinkenoog en Nieuwenhuijs.
Ik dacht al ik herken de stem van de interviewer!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200432569
quote:
88s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik dacht al ik herken de stem van de interviewer!
Fragmenten en gast zijn vanavond wel de moeite waard.
pi_200432630
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vind Janine weer een prettige gastvrouw.
Ik ook.
Ze geeft hem ruimte. Net ff wat relaxter en afwachtender dan voorgaande jaren waarin ze zo strak in haar schema zat dat ze vaak niet luisterde. Doet ze nu beter.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 22:19:07 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200432669
Binnen de ring, klinkt wel weer heel amsterdams
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 22:21:08 #93
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_200432698
quote:
88s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Binnen de ring, klinkt wel weer heel amsterdams
Het Amsterdamcentrisme van de media...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 juli 2021 @ 22:21:17 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200432702
Terechte opmerking van Alkemade mbt de Woningbouw
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200432708
Onhaalbaar, zijn visie, gaat om de prijs niet het woongenot.
pi_200432754
quote:
14s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:21 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Het Amsterdamcentrisme van de media...
Moet altijd weer hier aan denken. :P

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 juli 2021 @ 22:34:40 #98
488952 WSobchak
Shut the fuck up, Donny.
pi_200432915
"Iedere gevel is een voorgevel"

Mooie universele wijsheid.
Dat de Geest, die vuur en liefde is, eens ons allen moge troosten en leiden.
  zondag 18 juli 2021 @ 22:39:13 #99
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_200432981
Jos Brink > Jeroen van der Boom
pi_200433022
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:39 schreef Van_Poppel het volgende:
Jos Brink > Jeroen van der Boom
Over irritante presentatoren gesproken, Jeroen staat ook wel hoog op dat lijstje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')