abonnement Unibet Coolblue
pi_199907196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Jammer dat je niet helemaal begrepen hebt hoe vaccins werken, maar goed dat je toch gaat.
Ik weet inderdaad niet hoe vaccins werken, maar zolang je op google intyped 'kunnen gevaccineerde andere besmetten' en de eerst 100 links waaronder RIVM, RUMC enz zeggen:

quote:
Weliswaar word je niet meer zo ziek als je gevaccineerd bent maar je kunt nog steeds besmettingen overdragen op zowel gevaccineerde als niet-gevaccineerde personen in je directe omgeving. Zo blijft het virus doorwoekeren in de bevolking
Dan is mijn gedachte toch niet zo gek?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199907284
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Duidelijk dit draadje niet gelezen (lol).
- Ik ben nog jong dus geen risico
- Alle ouderen en risicogroepen zijn gevaccineerd dus waarom zou ik?
- Lange termijn effecten zijn niet bekend dit en dat.
- bla bla bla.

lol wel gelezen.
pi_199907479
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:59 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik weet inderdaad niet hoe vaccins werken, maar zolang je op google intyped 'kunnen gevaccineerde andere besmetten' en de eerst 100 links waaronder RIVM, RUMC enz zeggen:
[..]

Dan is mijn gedachte toch niet zo gek?
Met het essentiële verschil dat je er niet ziek van wordt en dat het virus sneller weer weg is uit je lichaam dus de tijd en kans dat je een ander kan besmetten kleiner is. En mocht je onverhoopt toch een ander besmetten is het ook niet zo erg als die persoon ook gevaccineerd is net als jij.

Als je dit doortrekt op grote schaal dan krijg je dus heel veel mensen die gevaccineerd zijn en maar heel kort het virus bij zich kunnen dragen en beperkt verspreiden; een virus krijgt dan niet de kans om te woekeren, te muteren of veel schade aan te richten. Je stopt het dan zeg maar met z'n allen in de gezamelijke doofpot. Maar het is daarbij essentieel dat er niet teveel dissidenten zijn want anders is er ruimte voor het virus om toch zijn gang te gaan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199907609
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:49 schreef boegschroef het volgende:
Ik zat al een tijd met dezelfde twijfel. Uiteindelijk heb ik nu toch maar een afspraak gemaakt.
Niet omdat ik denk dat ik het nodig heb, ik durf het risico met corona ook wel aan.

De hoofdreden is het reizen en andere zaken waarbij de keuze gezet wordt op 'of vaccinatie, of testen'
Ik heb geen zin om elke keer een test uit te laten voeren, bij een reis zowel heen als terug enz.

Zelf vind ik het onzin. Zolang je nog besmet kan raken en andere kan besmetten als je gevaccineerd bent zou de regel in mijn ogen moeten zijn dat je altijd moet testen. Maar als die regel zo zou zijn zouden er waarschijnlijk zoals ik meer mensen zijn die dan ook geen vaccinatie hoeven.

Ga maar eens na als je straks op reis wil hoeveel ellende je jezelf kunt geven. Leuke reis geplanned, dan net voor vertrek testen en je hebt een (mogelijk valse) positieve test. Niet op reis, verzekering keert niet uit, weg geld....
En jezelf weer een week opsluiten voordat je op reis gaat, want ja alles is weer open, iedereen doet weer alles, allemaal gevaccineerd, maar toch lopen er gevaccineerde rond die corona hebben. Door de vaccine weten ze dat niet want ze hebben geen klachten en zo besmetten ze jou als je ook gewoon op pad gaat.
Ja vooral ook dat, maar vind dat alsnog een slechte zaak dat je nu soort van gedwongen wordt om je te laten vaccineren, het moet uit vrije wil, niet omdat je anders uitgesloten wordt.
pi_199907669
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 09:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Met het essentiële verschil dat je er niet ziek van wordt en dat het virus sneller weer weg is uit je lichaam dus de tijd en kans dat je een ander kan besmetten kleiner is. En mocht je onverhoopt toch een ander besmetten is het ook niet zo erg als die persoon ook gevaccineerd is net als jij.

Als je dit doortrekt op grote schaal dan krijg je dus heel veel mensen die gevaccineerd zijn en maar heel kort het virus bij zich kunnen dragen en beperkt verspreiden; een virus krijgt dan niet de kans om te woekeren, te muteren of veel schade aan te richten. Je stopt het dan zeg maar met z'n allen in de gezamelijke doofpot. Maar het is daarbij essentieel dat er niet teveel dissidenten zijn want anders is er ruimte voor het virus om toch zijn gang te gaan.
Misschien ben ik dan niet helemaal duidelijk, dit is ook precies zo als ik het begrijp.
Het punt wat ik wil maken is juist dat als TS zich niet vaccineert. Dan loop je altijd het risico (en dat wordt groter naarmate we de versoepelingen doorvoeren) alsnog besmet te worden en dus bepaalde dingen niet meer te kunnen/mogen naast het risico er alsnog goed ziek van te worden.

Wat TS moet begrijpen is dat Corona niet (zomaar) gaat verdwijnen en dat je ongevaccineerd dus altijd het risico blijft lopen en waarschijnlijk het vroeg of laat toch gaat krijgen omdat er gevaccineerde mensen mee rondlopen.
En dat is toch lullig als je net op vakantie wilde gaan.

Zelf zit ik dagelijks in het buitenland en is elke keer testen gewoon geen realistische optie. Daardoor wordt ik min of meer gedwongen om een vaccinatie te nemen. Ik ben er geen voorstander van maar ook geen tegenstander. Dus: 'liever niet, maar als het mijn leven echt makelijker maakt dan maar wel'
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 16 juni 2021 @ 10:20:37 #106
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199907945
Volgens mij is de helft van de reden dat mensen geen vaccin willen dat ze zich belangrijk kunnen voelen, vanwege de verontwaardigde reacties en pogingen ze te overtuigen. :')
pi_199908203
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:20 schreef PiyeReloaded het volgende:
Volgens mij is de helft van de reden dat mensen geen vaccin willen dat ze zich belangrijk kunnen voelen, vanwege de verontwaardigde reacties en pogingen ze te overtuigen. :')
Van de mensen die niet willen om mij heen zie ik eigenlijk twee types: Mensen met angst (vanwege slechte ervaringen uit het verleden en/of desinformatie) en mensen die recalcitrant zijn (vanwege desinformatie en/of overschatting van hun eigen intelligentie). Vooral met die tweede groep valt weinig te beginnen...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199908270
Weet niet of overtuigen zin heeft. Alle informatie en argumenten liggen op tafel, en een hoop tegenargumenten ook. Wat wil je dan verder nog horen? Als je dan voor jezelf de keuze maakt dat je het nu niet nodig vindt, prima, gewoon niet doen. Ik laat de beker in eerste instantie ook aan mij voorbijgaan, hoef daarin verder ook geen schouderklopjes of mensen die me om proberen te praten.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 10:49:45 #109
236264 crew  capricia
pi_199908325
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:46 schreef Vasilevski het volgende:
Weet niet of overtuigen zin heeft. Alle informatie en argumenten liggen op tafel, en een hoop tegenargumenten ook. Wat wil je dan verder nog horen? Als je dan voor jezelf de keuze maakt dat je het nu niet nodig vindt, prima, gewoon niet doen. Ik laat de beker in eerste instantie ook aan mij voorbijgaan, hoef daarin verder ook geen schouderklopjes of mensen die me om proberen te praten.
Maar jij opent er dan ook geen topic over op fok. :D
Definitely not CIA
pi_199909469
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:59 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik weet inderdaad niet hoe vaccins werken, maar zolang je op google intyped 'kunnen gevaccineerde andere besmetten' en de eerst 100 links waaronder RIVM, RUMC enz zeggen:
[..]

Dan is mijn gedachte toch niet zo gek?
Je hebt dat inderdaad een belangrijk stukje gemist, maar ik moet daar wel bij zeggen dat jij daar niet direct iets aan kunt doen. Er worden bewust of onbewust dingen door elkaar gehaald in de media.

Het klopt dat je het als gevaccineerde nog kunt overbrengen als je ziek wordt, dat is bij elk vaccin het geval. Waar het vaccin echt direct iets aan doet is zorgen dat de kans dat jij ziek wordt met meer dan 90% omlaag gaat. En als jij niet ziek wordt, dan kan jij het niet overbrengen. En als je toch ziek wordt dan is dat meestal minder wat betekent dat je ook minder virus uitstoot. Als de ander is gevaccineerd dan is de kans dat hij of zij het oppikt ook weer relatief laag. Tevens is het belangrijk om te realiseren dat door het vaccineren van de groep het aantal mensen die ziek worden drastisch daalt, wat weer zorgt dat de kans dat je een besmet iemand tegen het lijf loopt ook weer daalt.
En zo bescherm je met jouw vaccinatie ook andere mensen.
pi_199909515
Maak je je zorgen om fijnstof, pfas, ongezond eten en drinken en zo kan ik wel een hele lijst opdreunen. Als je antwoord nee is kan die vaccinatie er ook nog wel bij. Is je antwoord ja ook vaccineren om dat die 30 microgram die je binnen krijgt dan ook niet meer uitmaakt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:54:37 #112
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199910562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 09:54 schreef boegschroef het volgende:
Zelf zit ik dagelijks in het buitenland
Ik zit ook dagelijks in het buitenland. Iedereen op de wereld vindt het buitenland behalve 17 miljoen nederlanders, die noemen het binnenland.
Tot nooit .......
  woensdag 16 juni 2021 @ 19:54:05 #113
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_199915610
Waarom het vaccin nemen? Omdat paracetamol voor meer bijwerkingen zorgt.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
  woensdag 16 juni 2021 @ 20:00:39 #114
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199915765
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 09:12 schreef Questular het volgende:

[..]

- Ik ben nog jong dus geen risico
- Alle ouderen en risicogroepen zijn gevaccineerd dus waarom zou ik?
- Lange termijn effecten zijn niet bekend dit en dat.
- bla bla bla.

lol wel gelezen.
Maar niemand ligt er wakker van, toch?

_O- _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 16 juni 2021 @ 20:01:39 #115
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199915780
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:54 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Waarom het vaccin nemen? Omdat paracetamol voor meer bijwerkingen zorgt.
Van paracetamol heb ik nog nooit een lamme arm gehad hoor.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199916001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Maar niemand ligt er wakker van, toch?

_O- _O-
Jij schijnbaar.
  woensdag 16 juni 2021 @ 20:23:55 #117
338319 ZarB
Piña colada
pi_199916153
Ik laat me vaccineren omdat ik wil dat corona indamt zodat we weer normaal kunnen leven. Hoe meer vaccinaties, hoe sneller en beter onder controle. Ik heb geen zin in nog langer al die beperkingen. Ook wil ik gewoon kunnen reizen zonder testgezeik. Dat ik hiermee kwetsbaren bescherm is meegenomen, maar voor mij geen argument verder. Dus zelfs als je egoistisch bent zijn er argumenten om te vaccineren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199916377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Van paracetamol heb ik nog nooit een lamme arm gehad hoor.
Had je maar meer moeten ontspannen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 16 juni 2021 @ 21:10:17 #119
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199917195
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:15 schreef Questular het volgende:

[..]

Jij schijnbaar.
:')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 21:20:48 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199917540
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Maar niemand ligt er wakker van, toch?

_O- _O-
Als je op die arm gaat liggen wel, vermoedelijk ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 16 juni 2021 @ 23:42:06 #121
17061 mvt
blame Canada
pi_199920615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:46 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Kwetsbare horen zelf een vaccinatie te nemen, en als ze dat niet doen, lijkt het me niet aan mij om voor hun verantwoordelijkheid te dragen
Het probleem is vaak dat er mensen zo kwetsbaar zijn dat ze geen vaccinatie kunnen krijgen. Misschien dat dat met moderne vaccins wel kan, maar dat weet ik niet zeker. Die mensen bescherm je met groepsimmuniteit.

Maar kijk eens naar het rijksvaccinatie programma. Kijk naar wat je kan krijgen. En zoek dan naar uitbraken van die ziektes. Niet 1 zieke persoon, maar meteen meerdere in de regio.
Die uitbraken zie je vooral in de Bible belt, waar de vaccinatie graad laag is. Dat is de reden om te vaccineren, zodat een virus niet om zich heen grijpt. En niet die zwakke persoon pakt.
Zoals iemand die op latere leeftijd naar Nederland is gekomen en als 40+ er waterpokken krijgt en oo sterven na dood is.

Maar goed, gaat hier niet om overtuigen, het is een keuze die iedereen zelf moet maken. Maar 9 vd 10 keer ligt het niet aan jou als je ziek word, maar aan de ziekteverwekker. Dus die keuze kan je moeilijk maken. Of je moet iedereen gaan vermijden en leven alsof je smetvrees hebt. Of het accepteren dat je het gaat krijgen,, mocht het rond blijven gaan in de populatie
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:56:58 #122
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_199922606
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Van paracetamol heb ik nog nooit een lamme arm gehad hoor.
Bijwerkingen Paracetamol:

''In zeldzame gevallen (bij 0,1-1% van patiënten) kunnen echter de volgende bijwerkingen optreden: duizeligheid, koorts, sufheid, lage bloeddruk, jeuk, huiduitslag, depressie, verwardheid, maag-darmklachten, afwijkende leverfunctie, leverfalen''

Zelfs AstraZeneca is gewoon compleet veilig in vergelijking met paracetamol. Leverfalen is niet niks. De kans op ernstig verloop na AZ is 0.00025% (1 in de 400.000)
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_199922918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:23 schreef ZarB het volgende:
Ik laat me vaccineren omdat ik wil dat corona indamt zodat we weer normaal kunnen leven. Hoe meer vaccinaties, hoe sneller en beter onder controle. Ik heb geen zin in nog langer al die beperkingen. Ook wil ik gewoon kunnen reizen zonder testgezeik. Dat ik hiermee kwetsbaren bescherm is meegenomen, maar voor mij geen argument verder. Dus zelfs als je egoistisch bent zijn er argumenten om te vaccineren.
Dit. Volledig eens.
I'll give you something to do
pi_199923660
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]

Bijwerkingen Paracetamol:

''In zeldzame gevallen (bij 0,1-1% van patiënten) kunnen echter de volgende bijwerkingen optreden: duizeligheid, koorts, sufheid, lage bloeddruk, jeuk, huiduitslag, depressie, verwardheid, maag-darmklachten, afwijkende leverfunctie, leverfalen''

Zelfs AstraZeneca is gewoon compleet veilig in vergelijking met paracetamol. Leverfalen is niet niks. De kans op ernstig verloop na AZ is 0.00025% (1 in de 400.000)
Dit is altijd zo'n overgenomen dooddoener.

1. Vrijwel iedereen heeft al lang paracetamol gehad, als baby tot aan huidige leeftijd. Je weet dus al dat je geen bijwerkingen hebt gehad in het verleden en de 1000 pilletjes die je al hebt genomen, dus is de 1001e waarschijnlijk ook veilig
2. De meeste bijwerkingen van paracetamol komen van langdurig gebruik met hoge dossissen. Van 1 tabletje van 500mg wordt niemand 'depressief' en krijgt niemand 'leverfalen'. Kom op zeg.

Dus argument slaat gewoon nergens op.

Dit is een nieuw soort type vaccin wat voor het eerst gebruikt wordt op mensen. In theorie kan het inderdaad niet het DNA aanpassen en verdwijnt het kort na toedienen weer uit het lichaam. Maar de praktijk KAN anders zijn. In de USA zijn er sinds de start al 3500 mensen overleden binnen 24 (of 48 uur, weet het niet meer) na toedienen van het vaccin. De officiele instanties zeggen dan dat ze 'MET' het vaccin zijn overleden, niet 'DOOR'.

Dat is grappig, want met COVID-19 doden deden het precies andersom. Toen ging iedereen MET COVID-19 dood DOOR COVID-19.

Ik heb inmiddels tientallen pagina's gelezen op fora van vrouwen die heftige menstruaties en buikpijnen kregen na het vaccin, mensen die al dagen tot weken duizelig zijn, mensen met hartkloppingen, tromboses, etc.

Ik kan ze nog maar moeilijk vinden want elke keer als ik Google zijn de eerste 5 pagina's alleen grote nieuwssites die juist claimen dat het allemaal zo veilig is en dat er niks van de bijwerkingen waar is.

Ik ben nu te lui om weer te gaan zoeken en het interesseert me ook niet meer wat andere mensen wel of niet doen. Voor mij is het in principe alleen maar gunstig als zo veel mogelijk mensen het nemen, dan hebben we straks de zo begeerde 'groepsimmuniteit'. Ikzelf (en mijn gezin) wachten nog even af in ieder geval. Het is nu zomer, er zijn amper nog besmettingen en ziekenhuisopnames en de kansen liggen op dit moment zwaar in het voordeel van het niet nemen van het vaccin. Wellicht dat dat in de winter weer verandert.
pi_199923812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:11 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Dit is altijd zo'n overgenomen dooddoener.

1. Vrijwel iedereen heeft al lang paracetamol gehad, als baby tot aan huidige leeftijd. Je weet dus al dat je geen bijwerkingen hebt gehad in het verleden en de 1000 pilletjes die je al hebt genomen, dus is de 1001e waarschijnlijk ook veilig
Dus omdat je onwetend was toen je voor het eerst paracetamol kreeg is dat geen probleem.


quote:
Dit is een nieuw soort type vaccin wat voor het eerst gebruikt wordt op mensen. In theorie kan het inderdaad niet het DNA aanpassen en verdwijnt het kort na toedienen weer uit het lichaam.
Klopt, en je bent nu niet meer onwetend.
Nu moet je zelf de overweging maken, ipv dat je opvoeder dat voor je deed.
En dat is lastig omdat je tot op bepaalde hoogte nog steeds onwetend bent.


quote:
Maar de praktijk KAN anders zijn. In de USA zijn er sinds de start al 3500 mensen overleden binnen 24 (of 48 uur, weet het niet meer) na toedienen van het vaccin.
Hoeveel zijn overleden binnen 24-48 uur voor het toedienen van het vaccin?


quote:
De officiele instanties zeggen dan dat ze 'MET' het vaccin zijn overleden, niet 'DOOR'.
Dus het overlijden heeft een andere oorzaak.

quote:
Dat is grappig, want met COVID-19 doden deden het precies andersom. Toen ging iedereen MET COVID-19 dood DOOR COVID-19.
Nee, officiële cijfers vorig jaar was 10.000 covid-19 doden, oversterfte was 15.000 en volgens CBS is het werkelijke aantal covid-19 doden 20.000

Dus niet iedereen ging dood door Corona.


quote:
Ik heb inmiddels tientallen pagina's gelezen op fora van vrouwen die heftige menstruaties en buikpijnen kregen na het vaccin, mensen die al dagen tot weken duizelig zijn, mensen met hartkloppingen, tromboses, etc.
Link eens naar die pagina's.
Dit zou bijvoorbeeld op Lareb te vinden moeten zijn.


quote:
Ik kan ze nog maar moeilijk vinden want elke keer als ik Google zijn de eerste 5 pagina's alleen grote nieuwssites die juist claimen dat het allemaal zo veilig is en dat er niks van de bijwerkingen waar is.

Ik ben nu te lui om weer te gaan zoeken en het interesseert me ook niet meer wat andere mensen wel of niet doen. Voor mij is het in principe alleen maar gunstig als zo veel mogelijk mensen het nemen, dan hebben we straks de zo begeerde 'groepsimmuniteit'. Ikzelf (en mijn gezin) wachten nog even af in ieder geval. Het is nu zomer, er zijn amper nog besmettingen en ziekenhuisopnames en de kansen liggen op dit moment zwaar in het voordeel van het niet nemen van het vaccin. Wellicht dat dat in de winter weer verandert.
Nee, het niet nemen van het vaccin kent nogal wat nadelen, bijvoorbeeld het risico dat je besmet raakt door een gevaccineerd persoon die besmet is, waardoor je te maken krijgt met de maatregelen die dan gelden voor ongevaccineerde besmettingen.
Dat zal in het najaar en winter wellicht veranderen als er zoveel gevaccineerd zijn dat het virus zich niet meer verspreid.
Maar op dit moment zie je in landen om ons heen dat de Delta variant zorgt voor een stijging van besmettingen onder niet gevaccineerden, en de verwachting is dat wij daar over 6 weken mee te maken krijgen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199923964
Is het al gelukt om de ts te overtuigen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199923992
Hoeveel bewijs wil je hebben vraag ik mij dan maar af:


(bron: https://www.ad.nl/home/an(...)en-inenten~ac3456be/)

Wat mij betreft eigen schuld dikke bult.
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:38:17 #128
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199923993
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]

Bijwerkingen Paracetamol:

''In zeldzame gevallen (bij 0,1-1% van patiënten) kunnen echter de volgende bijwerkingen optreden: duizeligheid, koorts, sufheid, lage bloeddruk, jeuk, huiduitslag, depressie, verwardheid, maag-darmklachten, afwijkende leverfunctie, leverfalen''

Zelfs AstraZeneca is gewoon compleet veilig in vergelijking met paracetamol. Leverfalen is niet niks. De kans op ernstig verloop na AZ is 0.00025% (1 in de 400.000)
Dus eigenlijk zou ik mijn moeder dienen aan te klagen elke keer dat ze me paracetamol adviseert bij hoofdpijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199924040
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zou ik mijn moeder dienen aan te klagen elke keer dat ze me paracetamol adviseert bij hoofdpijn.
Plus dat ze je gewoon een pilletje gaf en afwachte of je geen bijwerkingen kreeg, ipv je eerst uitgebreid te informeren met diverse Google en Facebook links wat er met je kan gebeuren als je paracetamol slikt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199924068
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:38 schreef GereDathan het volgende:
Hoeveel bewijs wil je hebben vraag ik mij dan maar af:
[ afbeelding ]

(bron: https://www.ad.nl/home/an(...)en-inenten~ac3456be/)

Wat mij betreft eigen schuld dikke bult.
Jamaar gentherapie, menstruatiepijn, trombose, blauwe arm... :')
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:34:05 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_199924734
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:27 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Wacht gewoon tot Sanofi-GSK is goedgekeurd en laat je daarmee prikken. Een recombinant eiwitvaccin heeft 0 potentiële nadelige langetermijneffecten omdat je aan een in het lab gemaakte hoeveelheid eiwit wordt blootgesteld, dat wordt afgebroken en daarmee is het klaar.

Ik heb zelf al COVID gehad en dus een completere immuunrespons (ook tegen andere structuren dan het spike-eiwit), anders zou ik dat zelf ook doen.
Minder complete immuunrespons:
quote:
Misconceptions about COVID-19 vaccines abound. Some common ones: If you’ve had COVID-19, you don’t need the vaccine. Wrong. It’s better get naturally infected than to get vaccinated. Wrong.

Virologist Sabra Klein, PhD ‘98, MS, MA, says an immense amount of data collected in a short time have made clear the safety and effectiveness of vaccines and the limited immunity that comes from being infected with the SARS-CoV-2 virus.
https://www.jhsph.edu/cov(...)-than-infection.html

Er is een reden waarom mensen nog steeds een extra vaccinatie moeten hebben nadat ze covid hebben gekregen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199924820
Als je niet gevaccineerd is het heel gevaarlijk om na 8 uur alcohol te kopen. Als je nog maar 1 prik hebt gehad zou ik niet later dan 19.15 uur alcohol kopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199925084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:45 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Een onderzoek waarbij men 2.800 ex-COVID-lijers maandenlang volgde liet niet één geval van herinfectie zien. Dat is alleen maar te verklaren door een sterkere mate van immuniteit dan na vaccinatie, waarbij het voorkomen van (veelal compleet asymptomatische) infecties niet bepaald zeldzaam is, statistisch gezien had bij 2.800 gevaccineerden een paar keer alsnog een besmetting moeten voor komen. Maar goed, als je jezelf in paniek laat meesleuren ga je onbewust altijd voor jezelf die paniek pogen te legitimeren en wetenschappers zijn ook mensen van vlees en bloed die vatbaar zijn voor basale (en uit de amygdala afkomstige en dus niet voor reden vatbare) existentiële angst die we elkaar onbewust wijs maken.
Ik waag dit te betwijfelen daar ik eerder eens over een studie heb gelezen waaruit bleek dat voor de opgebouwde immuniteit een vaccinatie het beter deed dan een doorgemaakte infectie.
Ik kan deze overigens niet terugvinden. Wel vond ik deze (nog niet peer-reviewed) studie die het heeft over vergelijkbare effectiviteit:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.04.20.21255670v1
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 juni 2021 @ 13:03:12 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199925230
Kijk naar Groot-Brittannië, zie hoe een mutatie door jongeren die nog niet gevaccineerd zijn overal terecht komt en trek je conclusies. Als iedereen egoïstisch zou zijn, dan komt er binnen 2 jaar weer een lockdown. Als iedereen een vaccin neemt, zullen mutaties minder snel ontstaan en als ze al verschijnen kunnen ze niet zo lekker om zich heen grijpen.

Je moet wel een enorme egoïst zijn om het prima te vinden dat we een jaar niks hebben kunnen doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:38:32 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_199925887
2800 is een goede steekproef voor een klein land, maar GereDathan draaide het om, je moet het niet afzetten tegen de totale populatie van mensen die het virus gekregen hebben, maar de populatie van mensen die het gedurende die tijd niet gekregen hebben. Volg 2800 mensen met een bewezen test (in het algemeen pas sinds december 2020 dus) en bereken de kans dat die in een x aantal maanden in aanraking met het vaccin komen, dat is niet zo heel groot en dan heb je dus nog te maken met immuniteit. Daarom hadden de stage 3 trials 30.000 participanten en duurde het nog steeds maanden voordat een kleine 100 er covid hadden gekregen. Daarom zijn 2800 er bepaald weinig in deze studie.

Deze studie met 27k participanten gevolgd over zeven maanden is dan al een stuk beter, en spreekt over een 84% vermindering in de kans op (her)infectie voor mensen die al eerder Corona hebben gehad.

Hall, V. J., Foulkes, S., Charlett, A., Atti, A., Monk, E. J., Simmons, R., ... & Cowley, A. (2021). SARS-CoV-2 infection rates of antibody-positive compared with antibody-negative health-care workers in England: a large, multicentre, prospective cohort study (SIREN). The Lancet, 397(10283), 1459-1469.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00675-9/fulltext
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 14:24:18 #136
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199926719
Opruimslotje. Ik denk dat ik dit topic ook niet meer ga openen, de TS heeft duidelijk geen interesse in een antwoord op zijn vraag en het topic ontspoort gigantisch door mensen die ook geen interesse hebben in de vraag.

Ik ga het even achter bespreken.

Na overleg besloten dat dit topic verder dicht blijft.

[ Bericht 17% gewijzigd door Tijger_m op 17-06-2021 15:13:16 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')