abonnement Unibet Coolblue
pi_199893977
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat ik mis is of degenen die nu besmet zijn, degenen zijn die pas 1 vaccinatie gehad hebben en er onder de volledig gevaccineerden ook besmettingen zijn. Dat vind ik op zich ook wel interessant.

Nu zie ik in dit artikel daar niets over staan, maar in het andere linkje dat hier eerder stond, stond wel dat nog niet iedereen 2 vaccinaties heeft gehad.
Tja, geen idee. Dat is nu aan de GGD om uit te zoeken. En andermaal interessante info om te hebben.

Ik zou dit zelf overigens niet als sensatiebericht bestempelen. Ik zie er weinig sensatie in. Er is feitelijk een uitbraak. En zeker voor regionale media is dat vanzelfsprekend interessant nieuws. Soms krijg ik het gevoel dat er hier niets geplaatst mag worden dat niet meegaat in de 'we zijn er (bijna) klaar mee'-vibe. Net zoals ieder nieuws dat gaat over een (nieuwe) variant bij voorbaat afgedaan wordt als 'paniekzaaierij'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:04:59 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199893978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:53 schreef LTVDK het volgende:
en cliënt testte afgelopen vrijdag positief op corona, waarna de uitbraak ontstond. Volgens een woordvoerder van De Eschpoort, dat onder zorginstelling De Liberein valt, vertonen de cliënten geen of slechts milde klachten. "Het zijn een beetje hooikoorts-gerelateerde klachten", vertelt ze.
Mooi man. Milde klachten na vaccinatie.
Bewijs dat het werkt ipv een paniek aanval.

Geen ziekenhuis opname niks.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:05:55 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199893989
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:04 schreef Caland het volgende:
Ik hoop vooral dat ze het verplicht een winkelwagentje pakken zsm afschaffen bij de supermarkten waar ik regelmatig kom. Dat vind ik eigenlijk veel storender dan het mondkapje.
Lekker door de Gamma racen en dan met 1 zakje schroefjes in je kar bij de kassa :')
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:07:12 #229
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199894002
Zijn ze eigenlijk gestopt met die uitnodigingsbrieven, of wat? M'n geboortejaar (1983) is toch al een tijdje geleden aan de beurt geweest, maar ik heb nog niks op de mat gezien :?
pi_199894012
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, geen idee. Dat is nu aan de GGD om uit te zoeken. En andermaal interessante info om te hebben.

Ik zou dit zelf overigens niet als sensatiebericht bestempelen. Ik zie er weinig sensatie in. Er is feitelijk een uitbraak. En zeker voor regionale media is dat vanzelfsprekend interessant nieuws. Soms krijg ik het gevoel dat er hier niets geplaatst mag worden dat niet meegaat in de 'we zijn er (bijna) klaar mee'-vibe. Net zoals ieder nieuws dat gaat over een (nieuwe) variant bij voorbaat afgedaan wordt als 'paniekzaaierij'.
Ik snap je punt op zich wel en ik vind het ook journalistiek te verantwoorden om over de feiten te berichten. Maar zonder de juiste context kunnen die feiten wel totaal verkeerd geïnterpreteerd worden.

Ik val hier vooral over het woordje 'uitbraak'. Vind dat je dat woord moet gebruiken als mensen ziek worden, niet als ze positief getest worden na een keertje niezen.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:08:17 #231
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199894016
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:07 schreef Tijn het volgende:
Zijn ze eigenlijk gestopt met die uitnodigingsbrieven, of wat? M'n geboortejaar (1983) is toch al een tijdje geleden aan de beurt geweest, maar ik heb nog niks op de mat gezien :?
Valt me ook op. m'n vrouw (1981) ook nog steeds geen brief gehad heeft. Of het komt omdat ze via werk al iets gehad heeft geen idee.
pi_199894027
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:07 schreef Tijn het volgende:
Zijn ze eigenlijk gestopt met die uitnodigingsbrieven, of wat? M'n geboortejaar (1983) is toch al een tijdje geleden aan de beurt geweest, maar ik heb nog niks op de mat gezien :?
Vorige week heb ik (uit 1987) wel een uitnodigingsbrief gehad. Vaag dat ze jou vergeten zijn.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:09:23 #233
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199894031
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

Valt me ook op. m'n vrouw (1981) ook nog steeds geen brief gehad heeft. Of het komt omdat ze via werk al iets gehad heeft geen idee.
Ik ben uit '81 en kreeg hem iets van 3 of 4 dagen nadat mijn jaar was opengesteld.
pi_199894038
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

Valt me ook op. m'n vrouw (1981) ook nog steeds geen brief gehad heeft. Of het komt omdat ze via werk al iets gehad heeft geen idee.
Apart. Hier 1984 en zowel mijn vrouw als ik hebben de brief wel gehad.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 11:10:05 #235
5428 crew  miss_sly
pi_199894044
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, geen idee. Dat is nu aan de GGD om uit te zoeken. En andermaal interessante info om te hebben.

Ik zou dit zelf overigens niet als sensatiebericht bestempelen. Ik zie er weinig sensatie in. Er is feitelijk een uitbraak. En zeker voor regionale media is dat vanzelfsprekend interessant nieuws. Soms krijg ik het gevoel dat er hier niets geplaatst mag worden dat niet meegaat in de 'we zijn er (bijna) klaar mee'-vibe. Net zoals ieder nieuws dat gaat over een (nieuwe) variant bij voorbaat afgedaan wordt als 'paniekzaaierij'.
Zoals de post onder je, met de 'paniekaanval'.
Eens hoor. Het is een nieuwsbericht, er wordt feitelijk geschreven over wat er daar gebeurt. Lijkt me niks mis mee, maar dat is niet de toon van het topic, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199894055
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, geen idee. Dat is nu aan de GGD om uit te zoeken. En andermaal interessante info om te hebben.

Ik zou dit zelf overigens niet als sensatiebericht bestempelen. Ik zie er weinig sensatie in. Er is feitelijk een uitbraak. En zeker voor regionale media is dat vanzelfsprekend interessant nieuws. Soms krijg ik het gevoel dat er hier niets geplaatst mag worden dat niet meegaat in de 'we zijn er (bijna) klaar mee'-vibe. Net zoals ieder nieuws dat gaat over een (nieuwe) variant bij voorbaat afgedaan wordt als 'paniekzaaierij'.
Ik vind het een verkapte poging om te zeggen dat vaccinaties niet werken "uitbraak" er is namelijk nooit ergens gezegd dat er geen besmettingsrisico is na vaccinaties

Er is veel te weinig informatie, over bijvoorbeeld, hoe kwetsbaar de gezondheid van deze groep mensen als is /was, en waarom nog niet iedereen volledig gevaccineerd in een zorginstelling is heb ik ook vragen over.

De media zou naar mijn idee toch wat meer terughoudend moeten zijn met het plaatsen van incomplete berichtgeving over "uitbraken" tot er meer duidelijk is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199894058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals de post onder je, met de 'paniekaanval'.
Eens hoor. Het is een nieuwsbericht, er wordt feitelijk geschreven over wat er daar gebeurt. Lijkt me niks mis mee, maar dat is niet de toon van het topic, inderdaad.
Ze noemen de uitbraak opvallend omdat er mensen (half) gevaccineerd zijn.

Dan ben je gewoon op zoek naar sensatie. Dat is niet feitelijk geschreven.
pi_199894064
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:07 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik snap je punt op zich wel en ik vind het ook journalistiek te verantwoorden om over de feiten te berichten. Maar zonder de juiste context kunnen die feiten wel totaal verkeerd geïnterpreteerd worden.
Dat snap ik, maar met dat argument kunnen we 95% van de coronagerelateerde berichten wel uitbannen.

quote:
Ik val hier vooral over het woordje 'uitbraak'. Vind dat je dat woord moet gebruiken als mensen ziek worden, niet als ze positief getest worden na een keertje niezen.
Een uitbraak heeft te maken met besmettingen, niet met de ziekte. Onder scholen zijn ook heel vaak uitbraken geweest, terwijl de leerlingen daar nauwelijks last van hebben (buiten dat ze thuis komen te zitten).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199894091
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Vroeger had je de Chemokar die door de wijk reed met een speaker op de bovenkant die aangaf dat je klein chemisch afval in kon komen leveren die je nog in je chemobak had zitten. Die je dan echt de hele wij door kon horen rijden. :')

Misschien is het zoiets. De Prikkar.
De SRV-man weer terug, in dit geval Snel Rijdend Vaccineren. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199894092
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ze noemen de uitbraak opvallend omdat er mensen (half) gevaccineerd zijn.

Dan ben je gewoon op zoek naar sensatie. Dat is niet feitelijk geschreven.
Is het woord "opvallend" tegenwoordig ook al sensatie, ja?

Het is ook gewoon een opvallende uitbraak, omdat uitbraken onder gevaccineerde groepen mensen vooralsnog nauwelijks voorkomen, of in ieder geval niet dat we weten.

Net zoals het opvallend gaat zijn wanneer de eerste mensen overlijden aan corona ondanks dat ze gevaccineerd zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 11:17:22 #241
5428 crew  miss_sly
pi_199894108
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ze noemen de uitbraak opvallend omdat er mensen (half) gevaccineerd zijn.

Dan ben je gewoon op zoek naar sensatie. Dat is niet feitelijk geschreven.
Dat is ook opvallend, toch? Er wordt nog steeds onderzocht of mensen na vaccinatie nog besmettelijk kunnen zijn en hoe besmettelijk dan wel.
Daarnaast is het opvallend dat in een verzorgingshuis nog niet alle bewoners kennelijk volledig gevaccineerd zijn. Je zou toch verwachten dat dat inmiddels al lang het geval is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:17:47 #242
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_199894111
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:03 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Vind het op zich wel positief dat er wordt gekeken om dit zo snel mogelijk te doen. En dus ook sneller dan 1 september of wat dan ook. Het is een wat rare soort van blijdschap omdat ik ook vind dat de mondkapjesplicht nooit had moeten worden ingevoerd, dus moeten we hier nu dankbaar voor zijn? Ik kijk er met wat gemengde gevoelens naar.

Maar goed, positief in de zin dat je hier dus niet hetzelfde hebt als in Mofrika of Zuid-Europa, waar het 'beter' gaat dan hier en waar ze zeggen: "Als jullie braaf blijven hoeven jullie straks misschien geen medische maskers in de buitenlucht te dragen bij 32 graden hittegolf". Want dat had ook nog gekund hè?
Is zo vaak de beste manier om er naar te kijken. Ik vind het altijd zo kut als je moet dealen met onzin (onafhankelijk wat voor situatie) en als reactie komt 'ja maar wees maar blij, want het had veel erger gekund!!'. Das nog steeds geen argument dat het geen onzin is.

Aan de andere kant kan je wel altijd relativeren dat we best wel een hoop geluk hebben als je ziet wat andere landen met een dergelijke maatregel doen. Vanzelfsprekend is het allemaal niet.
Makkelijk tweede.
pi_199894145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar met dat argument kunnen we 95% van de coronagerelateerde berichten wel uitbannen.
[..]

Een uitbraak heeft te maken met besmettingen, niet met de ziekte. Onder scholen zijn ook heel vaak uitbraken geweest, terwijl de leerlingen daar nauwelijks last van hebben (buiten dat ze thuis komen te zitten).
Bij scholen zou ik dat woordje ook niet gebruiken. Dan komen we weer terug bij de oude discussie over de 'case-demic', een epidemie van positieve testen. Dat is niet om corona op zich te bagatelliseren, maar wel de vanzelfsprekende uitkomst als je in de zomer weinig griepachtige klachten hebt, een hoge vaccinatiegraad, maar wel meer test zonder symptomen. Zijn dat dan 'uitbraken'? Ik durf het te betwijfelen.

Maar goed ik vind dat ook al als iemand zegt: "Die en die heeft corona." En bij navraag blijkt dan dat hij geen symptomen had, of hooguit een keer geniest heeft, en positief getest is. De definities van ziek en gezond verschuiven onder onze voeten.

Het is wel op communicatief niveau lastig voor zowel politiek als media. Wij die het op de voet volgen, weten dat je positief kunt testen na vaccinatie. Maar hoe ga je dat uitleggen zonder dat allerlei mensen er mee aan de haal gaan: "Zie je wel, het werkt niet!"
pi_199894174
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:21 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is wel op communicatief niveau lastig voor zowel politiek als media. Wij die het op de voet volgen, weten dat je positief kunt testen na vaccinatie. Maar hoe ga je dat uitleggen zonder dat allerlei mensen er mee aan de haal gaan: "Zie je wel, het werkt niet!"
Nee, je kunt niet positief testen na een vaccinatie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199894194
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mooi man. Milde klachten na vaccinatie.
Bewijs dat het werkt ipv een paniek aanval.

Geen ziekenhuis opname niks.
Inderdaad. En dat bij mensen met een zwak immuunsysteem!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199894197
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:21 schreef Vasilevski het volgende:
Maar goed ik vind dat ook al als iemand zegt: "Die en die heeft corona." En bij navraag blijkt dan dat hij geen symptomen had, of hooguit een keer geniest heeft, en positief getest is. De definities van ziek en gezond verschuiven onder onze voeten.
COVID-19 is de ziekte, SARS-CoV-2 het virus. Je zou kunnen zeggen dat je een uitbraak van het virus kan hebben, maar niet van de ziekte.

Maar tegelijkertijd wordt ook door het RIVM altijd gesproken van patiënten, of ze nou daadwerkelijk klachten krijgen of niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199894201
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lekker door de Gamma racen en dan met 1 zakje schroefjes in je kar bij de kassa :')
Of niet kunnen vinden wat je zoekt en met een lege kar een lange rij in moeten omdat je er niet uit kan...
pi_199894237
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ook opvallend, toch? Er wordt nog steeds onderzocht of mensen na vaccinatie nog besmettelijk kunnen zijn en hoe besmettelijk dan wel.
Daarnaast is het opvallend dat in een verzorgingshuis nog niet alle bewoners kennelijk volledig gevaccineerd zijn. Je zou toch verwachten dat dat inmiddels al lang het geval is?
Het is opvallend dat ze inderdaad nog niet volledig gevaccineerd zijn. Het is niet opvallend dat er wat mensen positief testen die een vaccinatie hebben gehad.
pi_199894256
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:21 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Bij scholen zou ik dat woordje ook niet gebruiken. Dan komen we weer terug bij de oude discussie over de 'case-demic', een epidemie van positieve testen. Dat is niet om corona op zich te bagatelliseren, maar wel de vanzelfsprekende uitkomst als je in de zomer weinig griepachtige klachten hebt, een hoge vaccinatiegraad, maar wel meer test zonder symptomen. Zijn dat dan 'uitbraken'? Ik durf het te betwijfelen.

Maar goed ik vind dat ook al als iemand zegt: "Die en die heeft corona." En bij navraag blijkt dan dat hij geen symptomen had, of hooguit een keer geniest heeft, en positief getest is. De definities van ziek en gezond verschuiven onder onze voeten.

Het is wel op communicatief niveau lastig voor zowel politiek als media. Wij die het op de voet volgen, weten dat je positief kunt testen na vaccinatie. Maar hoe ga je dat uitleggen zonder dat allerlei mensen er mee aan de haal gaan: "Zie je wel, het werkt niet!"
Als we in het verleden niet te maken hadden gehad met kettingreacties aan hysterie in de media, kamervragen na incidentele voorvallen en dat soort ongein, dan was niemand hier over zo'n nieuwsbericht gevallen. Je houdt je hart vast en hoopt dat het bij deze notie blijft.
I'll give you something to do
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:46:07 #250
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199894380
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Is al besproken.
Sensatie media.
Het is wel slecht voor ond percentage positief ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')