abonnement Unibet Coolblue
pi_199885024


De transferunie van de Euro in de eurozone was altijd al apart. Maar nu heeft het een absurde wendig gemaakt. Zelfs de Griekse 5 jarige staatsobligatie is negatief gegaan.

Er zijn eigenlijk geen woorden voor om deze absurde voortgang nog te beschrijven. (In 2011 raakte de 5 jarige lening de 76% aan :') )
pi_199885055
Gratis geld die euro
.
  maandag 14 juni 2021 @ 19:13:14 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199885132
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:08 schreef Fer het volgende:
Gratis geld die euro
Voor de rijken wel. Jan met de Pet ziet zijn pensioentje verdampen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199885241
Oke dus als je nu deze bonds koopt moet je elke maand extra geld overmaken of hoe werkt het
pi_199885352
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:06 schreef Piva het volgende:
[ afbeelding ]

De transferunie van de Euro in de eurozone was altijd al apart. Maar nu heeft het een absurde wendig gemaakt. Zelfs de Griekse 5 jarige staatsobligatie is negatief gegaan.

Er zijn eigenlijk geen woorden voor om deze absurde voortgang nog te beschrijven. (In 2011 raakte de 5 jarige lening de 76% aan :') )
wat heeft dit met transfur unie te maken. Griekenland staat er al een tijd goed voor en betaald ook steevast zijn schulden goed. Er is goed geld verdient aan die crisis door andere euro landen.

Blijkbaar waarderen de markten de griekse obligatie goed, anders zat er geen negatieve rente op.
pi_199885418
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Oke dus als je nu deze bonds koopt moet je elke maand extra geld overmaken of hoe werkt het
Je betaalt 1050 euro en krijgt er 1000 euro voor terug aan het einde van de looptijd.
pi_199885440
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:25 schreef Korenfok het volgende:
Blijkbaar waarderen de markten de griekse obligatie goed, anders zat er geen negatieve rente op.
En hoeveel % van die markten is daadwerkelijk de markt en niet de ECB?

Vandaar dus ook de transferunie, de gehele euro wordt minder waard vanwege het printen van geld en dat vloeit richting het opkomen van de waardeloze Grieks staatspapieren.
pi_199885446
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Oke dus als je nu deze bonds koopt moet je elke maand extra geld overmaken of hoe werkt het
nee, normaal koop je een bond zeg 100,- euro over 10 jaar met een redement van 3%.

dat betekend dat je jaarlijks je termijn van 10,- + 3% terug krijgt is dus aan het einde 103,-.

de handel zit er in omdat bonds goed te liqideren zijn. Geeft dit een goede spaarboekje, maar waarde zekerheid.

dus bij negatieve rente krijg je dus 99,- euro terug. maar de zekerheid voor een handelaar heeft nu geld nodig, kan hij die bond ook verkopen voor 96,- euro en kan iemand dan de 3 euro meepakken tot hij afloopt. etc.
pi_199885456
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:30 schreef Piva het volgende:

[..]

En hoeveel % van die markten is daadwerkelijk de markt en niet de ECB?

Vandaar dus ook de transferunie, de gehele euro wordt minder waard vanwege het printen van geld en dat vloeit richting het opkomen van de waardeloze Grieks staatspapieren.
geen. zie mijn uitleg hierboven. kijk eens naar landen met hoge rentes, en hoe zeker die markt is.

dit is gewoon een teken dat de eurozone sterk staat (misschien wel te sterk, zie het opkoop programma).
pi_199885458
Maar als je een hypotheek wil of andere lening, gelden de economische en marktrente regels opeens niet voor jou.

Rules for thee, but not for me!
pi_199885484
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar als je een hypotheek wil of andere lening, gelden de economische en marktrente regels opeens niet voor jou.

Rules for thee, but not for me!
in denemarken zijn er negatieve hypotheken uitgekomen. alleen in nederland zijn deze vormen allemaal stopgezet al voor de negatieve rentes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')