abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199882855
Ik heb een muurtje in de woonkamer waar halverwege een electriciteitskabel uit komt. Dit was de voeding van een wandcontactdoos die helemaal vlak boven de vloer op de muur zat. Nu haal ik stroom via de andere kant en kan dit punt worden opgeheven.

Zoals je ziet heb ik het gootje weggehaald en de draden voorzien van een klem. Nu wil ik helemaal van die draden af. Maar de andere kant van de muur, waar deze draden vandaan komen is niet toegankelijk omdat de doos achter een stuclaag zit. Hoe kan ik dit het beste wegwerken vanaf deze zijde ?

Mijn gedachte was om de draden zo kort mogeljik af te knippen, de klemmen erop zetten en dan een klein gleufje in de muur maken waarin deze wegvallen. dan dichtsmeren en verven, zoals de rest van de plek waar het gootje heeft gezeten.

Is dit handig, of kan de draden beter uit de muur laten en een klein doosje op de muur plaatsen ?

pi_199883208
Wil je er ooit nog een stroompunt kunnen maken of mag het echt weg? Daar hangt het vanaf zou ik zeggen..
dag
  maandag 14 juni 2021 @ 16:50:39 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199883429
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:12 schreef Jeroen68 het volgende:

Mijn gedachte was om de draden zo kort mogeljik af te knippen, de klemmen erop zetten en dan een klein gleufje in de muur maken waarin deze wegvallen. dan dichtsmeren en verven, zoals de rest van de plek waar het gootje heeft gezeten.


8)7 |:( echt dit soort huis en tuin en keuken "klussers" dient verboden te worden. Hoe verzin je het überhaupt om te denken dat dit een goed plan is?

Ik ga ook geen advies geven, bekijk het maar.

Wat denk je dat er gebeurt als dit een aantal jaren in de muur zit? Of een volgende bewoner gaat toevallig een gat boren in de muur op die plek?
pi_199883474
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:50 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

8)7 |:( echt dit soort huis en tuin en keuken "klussers" dient verboden te worden. Hoe verzin je het überhaupt om te denken dat dit een goed plan is?

Ik ga ook geen advies geven, bekijk het maar.

Wat denk je dat er gebeurt als dit een aantal jaren in de muur zit? Of een volgende bewoner gaat toevallig een gat boren in de muur op die plek?
ik denk dat zijn voorganger ook een bijzondere is geweest, waarom zit daar geen hollewandcontactdoos :'(

terug halen vanaf de bron TS, uitzoeken waar die kabel naar toe gaat en daar loskoppelen en volledig terug trekken.

de andere optie is het plaatsen van een opzetdoosje, meer opties heb je niet, de rest is onverstandig

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 17:01:15 ]
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 17:01:37 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_199883536
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:12 schreef Jeroen68 het volgende:
Ik heb een muurtje in de woonkamer waar halverwege een electriciteitskabel uit komt. Dit was de voeding van een wandcontactdoos die helemaal vlak boven de vloer op de muur zat. Nu haal ik stroom via de andere kant en kan dit punt worden opgeheven.

Zoals je ziet heb ik het gootje weggehaald en de draden voorzien van een klem. Nu wil ik helemaal van die draden af. Maar de andere kant van de muur, waar deze draden vandaan komen is niet toegankelijk omdat de doos achter een stuclaag zit. Hoe kan ik dit het beste wegwerken vanaf deze zijde ?

Mijn gedachte was om de draden zo kort mogeljik af te knippen, de klemmen erop zetten en dan een klein gleufje in de muur maken waarin deze wegvallen. dan dichtsmeren en verven, zoals de rest van de plek waar het gootje heeft gezeten.

Is dit handig, of kan de draden beter uit de muur laten en een klein doosje op de muur plaatsen ?

[ link | afbeelding ]
Of de voeding volledig verwijderen.
Of een lasdoosje op de muur plaatsen.

Al het andere moet je echt niet willen doen.
pi_199883598
Bedankt voor de reacties.

Ik heb het stroompunt niet meer nodig.
Waar ik aan zit te denken is om een gleuf in de muur te maken, daar een pvc pijp in te leggen met de draden erin.
Kan ik evt. op de plek waar hij achter een koof verdwijnt nog een wcd maken.
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 17:08:11 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_199883613
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:06 schreef Jeroen68 het volgende:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb het stroompunt niet meer nodig.
Waar ik aan zit te denken is om een gleuf in de muur te maken, daar een pvc pijp in te leggen met de draden erin.
Kan ik evt. op de plek waar hij achter een koof verdwijnt nog een wcd maken.
Dan moet je de bedrading zo kunnen maken dat je in één keer naar jou nieuwe aansluitpunt kunt gaan.
Dat moet je niet in de buis lassen willen maken oid. dan moet je dus als nog een lasdoos plaatsen.
  maandag 14 juni 2021 @ 17:14:03 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_199883671
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dan moet je de bedrading zo kunnen maken dat je in één keer naar jou nieuwe aansluitpunt kunt gaan.
Dat moet je niet in de buis lassen willen maken oid. dan moet je dus als nog een lasdoos plaatsen.
Precies dit. Ik ben nu in huis aan het klussen waar een stel horken precies dit soort dingen 40 jaar geleden hebben gedaan. Elke plaat van de muur die ik weghaal, geeft weer een nieuwe verassing. Ik durf inmiddels nergens meer in de muur te boren....
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_199891333
Weet je hoe de elektra loopt?

Het is raar dat er aan de andere kant een dicht gestukte doos zit waar deze draden vandaan komen. Volgens mij mag dat ook niet. Zitten daar nog gebruikte draden is?

Mijn advies zou zijn, de stuk laag weghalen en in die doos de draden loshalen, is die draad daar verder doodlopend, zou ik het vanaf de centraal doos verwijderen.
pi_199894788
De snelste relatief nette manier is om een opbouw wandcontactdoos op de muur te zetten op dit punt. Zelfs als je hem niet gebruikt is dit een veilige en nette manier.
In mijn ogen is er verder maar een goede manier. De doos opgraven uit de gestucte muur en daar de draden afkoppelen.
pi_199894829
Toch een wcd plaatsen of draden verwijderen.

Andere oplossingen zijn er niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199981599
Bedankt voor de info.

Ik ga inderdaad gewoon een wcd plaatsen, de netste en simpelste manier om dit op te lossen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')