abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199879578
Saluti a tutti,

Ik twijfelde tussen COR en TRV, maar gezien COR zeer actief is dan maar hier.

Kans is aannemelijk dat ik op zeer korte termijn spontaan een ticket ga boeken om er even op uit te gaan. Waar ik normaliter een last-minute bestemming kies en bij wijze van spreken morgenochtend op Schiphol sta zonder gezeik, zijn de "spontane" tripjes van nu wat minder spontaan. Gezien je binnen x uur voor je vlucht een PCR-test/Antigeentest moet afnemen voor het vliegen.

Maar goed, dat zijn dus commerciële testen, die van de GGD via coronatest.nl tellen helaas niet mee (why?!). Ik heb hier geen ervaringen mee gezien ik sinds maart 2020 geen vliegtuigen meer van binnen heb gezien ( ;( ) terwijl ik pre-corona minimaal 10x per jaar vloog, dus mijn vragen zijn meer:

• Kent iemand een goedkoop adresje voor een commerciële covid-test in de Randstad die ik kan gebruiken voor het vliegen? Ik begreep al dat dit grapje 100 piek extra ging kosten, dus elke euro die ik hierop kan besparen is mooi meegenomen :)

• Ik neem aan dat ik in mijn vakantiebestemming dit ook weer moet doen? Dan ga ik namelijk alvast op zoek naar een organisatie in het land van bestemming die dit kan afnemen.

• Is dit digitaal op te slaan of is het een fysiek papiertje wat ik altijd bij mij moet dragen?

Tips and tricks zijn natuurlijk van harte welkom :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-06-2021 12:41:51 ]
pi_199879816
Vlieg je met KLM? Via KLM kan je een test doen voor 90 eur op Schiphol of Den Haag. Weet dat je bij sommige vliegmaatschappijen via hen een test kan doen voor een goedkopere prijs.
pi_199879833
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:59 schreef Pipaja het volgende:
Vlieg je met KLM? Via KLM kan je een test doen voor 90 eur op Schiphol of Den Haag. Weet dat je bij sommige vliegmaatschappijen via hen een test kan doen voor een goedkopere prijs.
Ik was inderdaad van plan om met KLM te vliegen (zij zijn ook de goedkoopste voor mijn bestemming momenteel).

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 14-06-2021 13:01:26 ]
pi_199879853
Maar tips voor geldige tests goedkoper dan 90 euro zijn ook mooi meegenomen (indien ze bestaan). :Y)
  maandag 14 juni 2021 @ 13:07:13 #5
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_199879876
Interessant topic. Ook wel dat het als een soort-van normaal wordt gezien dat er commerciële partijen (sommigen zijn dermate dubieus dat ook de GGD hiervoor waarschuwt, waarbij de wetenschap hoe je de "goede" van de "slechte" onderscheidt vrij onduidelijk is) zijn die (zonder Europese duidelijke afstemming, laat staan AVG-technisch) in een gat van de markt springen en daar 100 euro per certificaat voor vragen.

Ga je het in het land van bestemming ook elke 72 uur herhalen? Gewoon 100 euro per 72 uur? Of "alleen" bij heenreis en terugreis. Of je pakt een (gratis) GGD-test en een PDF editor. Maar goed, dat mag niet. Henk en Ingrid erbij naaien voor 100 euro per "certificaat" daarentegen is geen enkel probleem.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_199879901
quote:
14s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:01 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ik was inderdaad van plan om met KLM te vliegen (zij zijn ook de goedkoopste voor mijn bestemming momenteel).
Dan is die 90 euro denk ik wel het goedkoopst binnen de randstad. Andere vliegmaatschappijen als TUI doen het wel voor 40 euro, maar alleen als je via hen vliegt.

Ik kreeg trouwens een certificaat op papier, niet digitaal. Of je ook een test moet doen in bestemming is alleen bij landen die nu nog oranje zijn.
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 13:17:17 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199879965
quote:
10s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:03 schreef Erasmus het volgende:
Maar tips voor geldige tests goedkoper dan 90 euro zijn ook mooi meegenomen (indien ze bestaan). :Y)
Ik geloof niet dat er aanbieders zijn voor een lagere prijs, ik kon ze iig in april niet vinden.

In de meeste gevallen krijg je een pdf toegestuurd met het resultaat, je kan dat op je telefoon dan laten zien of uitprinten maar ik zou het iig wel uitprinten, niet ieder land is au fait met een digitale versie, zeg maar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199879984
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:07 schreef JeOma het volgende:
Interessant topic. Ook wel dat het als een soort-van normaal wordt gezien dat er commerciële partijen (sommigen zijn dermate dubieus dat ook de GGD hiervoor waarschuwt, waarbij de wetenschap hoe je de "goede" van de "slechte" onderscheidt vrij onduidelijk is) zijn die (zonder Europese duidelijke afstemming, laat staan AVG-technisch) in een gat van de markt springen en daar 100 euro per certificaat voor vragen.
Ben ik helemaal met je eens, ik blijf het raar vinden waarom de gratis testen van de GGD (of testenvoortoegang.nl van de Fieldlabs) niet kunnen terwijl het praktisch hetzelfde is.

quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:07 schreef JeOma het volgende:
Ga je het in het land van bestemming ook elke 72 uur herhalen? Gewoon 100 euro per 72 uur? Of "alleen" bij heenreis en terugreis.
Alleen bij heenreis en terugreis inderdaad. Het is ook deels familiebezoek en ze hebben sneltesten thuisliggen (gratis gekregen van hun overheid).

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 14-06-2021 13:19:08 ]
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 13:20:30 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199880010
quote:
14s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:18 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens, ik blijf het raar vinden waarom de gratis testen van de GGD (of testenvoortoegang.nl van de Fieldlabs) niet kunnen terwijl het praktisch hetzelfde is.
[..]

Alleen bij heenreis en terugreis inderdaad. Het is ook deels familiebezoek en ze hebben sneltesten thuisliggen (gratis gekregen van hun overheid).
Eh, pas wel op met die sneltest, check even goed wat Nederland eist bij terugkomst want het kan zijn dat zo'n sneltest onvoldoende is. Vanuit het VK moesten we er een overleggen die dus geen thuistest was.

En het is de luchtvaartmaatschappij die de test checkt en je gewoon weigert als de test niet voldoet aan de eisen van Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199880029
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er aanbieders zijn voor een lagere prijs, ik kon ze iig in april niet vinden.

In de meeste gevallen krijg je een pdf toegestuurd met het resultaat, je kan dat op je telefoon dan laten zien of uitprinten maar ik zou het iig wel uitprinten, niet ieder land is au fait met een digitale versie, zeg maar.
Thanks voor de tip!

Het is een modern Scandinavisch land dus ik neem aan dat de digitale versie net zo goed geaccepteerd wordt als in NL. :P
pi_199880042
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, pas wel op met die sneltest, check even goed wat Nederland eist bij terugkomst want het kan zijn dat zo'n sneltest onvoldoende is. Vanuit het VK moesten we er een overleggen die dus geen thuistest was.

En het is de luchtvaartmaatschappij die de test checkt en je gewoon weigert als de test niet voldoet aan de eisen van Nederland.
De sneltesten was voor privégebruik aldaar, uiteraard neem ik gewoon een officiële test af voor de terugreis :Y
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 13:23:47 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199880051
quote:
10s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:23 schreef Erasmus het volgende:

[..]

De sneltesten was voor privégebruik aldaar, uiteraard neem ik gewoon een officiële test af voor de terugreis :Y
Oh sorry, ik begreep dat verkeerd, ik dacht dat je de thuis test voor de terugreis wilde gebruiken :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199880072
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh sorry, ik begreep dat verkeerd, ik dacht dat je de thuis test voor de terugreis wilde gebruiken :)
Mocht ik corona hebben gepakt tijdens mijn trip zou het fijn als ik dat weet vóórdat ik nogmaals 1000 kronen uit moet geven aan een commerciële test _O-
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 13:28:05 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199880111
quote:
14s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:25 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Mocht ik corona hebben gepakt tijdens mijn trip zou het fijn als ik dat weet vóórdat ik nogmaals 1000 kronen uit moet geven aan een commerciële test _O-
Da's wel een goed punt, ja :D

Nog 4 weekjes en ik ben volledig gevaccineerd en dan hopelijk (bidden, bidden!) af van het test circus, voor onze reis naar het VK zijn we in 4 weken tijd 5 keer getest op covid...op eigen kosten, uiteraard. Loopt aardig op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199880389
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's wel een goed punt, ja :D

Nog 4 weekjes en ik ben volledig gevaccineerd en dan hopelijk (bidden, bidden!) af van het test circus, voor onze reis naar het VK zijn we in 4 weken tijd 5 keer getest op covid...op eigen kosten, uiteraard. Loopt aardig op.
Ook bij spontane tripjes blijf ik op mijn hoede :+

Hopelijk kom je snel van dat ellendige testen af en kan je zorgvrij reizen door de EU! Voor mij duurt het helaas nog eventjes maar zo lang kan ik niet meer wachten. I need some headspace ASAP.
pi_199880438
Is hier op werk 85 incl reiscertificaat maar iets te ver bij jou uit de buurt
  maandag 14 juni 2021 @ 14:47:03 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199881148
Leuk dat je naar Bulgarije komt ouwe dibbes :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200041121
https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/coronatest
Als je lid bent van de ANWB, kan je een sneltest voor ¤34 en een pcrtest voor ¤49 laten doen.

Maar straks kan het ook gratis.
Protège moi de mes désirs.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 19:22:43 #19
206731 Mortaxx
Doomer
pi_200046580
Naast de parkeergarage zit een testlocatie. Test2fly heet het
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')