Mag dit wel?quote:Wij nemen alleen ongeopende verpakking retour
Nee. Dit mag nietquote:Op maandag 14 juni 2021 12:12 schreef Banaanvragen het volgende:
webshop stuurt mij een e-mail na bestelling met deze tekst:
[..]
Mag dit wel?
gaat om een gordijn op een velux dakraam, niets custom made ofzo, gewoon een product wat velux zelf maakt.
Nee dat mag niet. Om hoeveel geld gaat het?quote:Op maandag 14 juni 2021 12:12 schreef Banaanvragen het volgende:
webshop stuurt mij een e-mail na bestelling met deze tekst:
[..]
Mag dit wel?
gaat om een gordijn op een velux dakraam, niets custom made ofzo, gewoon een product wat velux zelf maakt.
120 euroquote:Op maandag 14 juni 2021 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat mag niet. Om hoeveel geld gaat het?
Jammer dat is waarschijnlijk te laag voor de rbv.quote:
waarschijnlijk onnodig, ik zie ook niet in waarom ik het terug zou sturen, maar ik vind het wel raarquote:Op maandag 14 juni 2021 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jammer dat is waarschijnlijk te laag voor de rbv.
Niet TS zijn probleem.quote:Op maandag 14 juni 2021 12:17 schreef Mr.Ping het volgende:
Nee, maar ik snap ze wel. Dit kunnen ze niet meer nieuw verkopen.
Niet echt, want Wet Koop Op Afstand en dit is geen custom made product.quote:
Het probleem van TS is niet het recht hebben, maar het recht krijgen.quote:Op maandag 14 juni 2021 13:02 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Niet echt, want Wet Koop Op Afstand en dit is geen custom made product.
TS staat gewoon in zijn recht.
quote:Op maandag 14 juni 2021 12:20 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
waarschijnlijk onnodig, ik zie ook niet in waarom ik het terug zou sturen, maar ik vind het wel raar
Een webshop weet welk deel er retour komt en wat de resterende waarde vervolgens is. Do the math. Dat risico hoort gewoon in de marge te zitten.quote:Op maandag 14 juni 2021 12:17 schreef Mr.Ping het volgende:
Nee, maar ik snap ze wel. Dit kunnen ze niet meer nieuw verkopen.
Dan moet TS het gewoon retour zenden met het ingevulde retourformulier. Bewijzen fotograferen met je telefoon.quote:Op maandag 14 juni 2021 13:05 schreef baskick het volgende:
[..]
Het probleem van TS is niet het recht hebben, maar het recht krijgen.
Maar kennelijk is het een hypothetisch probleem
[..]
[..]
Een webshop weet welk deel er retour komt en wat de resterende waarde vervolgens is. Do the math. Dat risico hoort gewoon in de marge te zitten.
Daarom is Coolblue (als voorbeeld) altijd iets duurder - die zijn hier coulant in. Shady webshops met rock bottom prijzen gaan hier altijd moeilijk over doen. Dat zijn juist de webshops die velen opzoeken die enkel op prijs selecteren - daar zit fatsoenlijk retourbeleid dus niet in de marge.quote:Op maandag 14 juni 2021 13:05 schreef baskick het volgende:
[..]
Het probleem van TS is niet het recht hebben, maar het recht krijgen.
Maar kennelijk is het een hypothetisch probleem
[..]
[..]
Een webshop weet welk deel er retour komt en wat de resterende waarde vervolgens is. Do the math. Dat risico hoort gewoon in de marge te zitten.
Met creditcard besteld ? Dat maakt evt geld terug vorderen wat makkelijker dan ideal.quote:Op maandag 14 juni 2021 12:12 schreef Banaanvragen het volgende:
webshop stuurt mij een e-mail na bestelling met deze tekst:
[..]
Mag dit wel?
gaat om een gordijn op een velux dakraam, niets custom made ofzo, gewoon een product wat velux zelf maakt.
Een webshop mag in bepaalde gevallen waardevermindering in rekening brengen ex artikel 6:230s lid 4 BW. Het lijkt me stug dat het openen van een doos daar in dit geval voldoende voor is.quote:Op maandag 14 juni 2021 13:51 schreef noutie het volgende:
Klopt niet, maar ik snap het wel.
In het ideale geval zou je alleen de restwaarde gecrediteerd moeten krijgen. Dat kost je geen geld. Alles wordt goedkoper. En mensen gaan minder troep kopen en meer nadenken.
Het is niet alleen fatsoenlijk, het is wettelijk verplicht. Dat niet in je prijzen opnemen lijkt me bedrijfskundig een beetje dom. Dan moet je op de markt gaan staan, maar geen webshop bestieren.quote:Op maandag 14 juni 2021 13:22 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Daarom is Coolblue (als voorbeeld) altijd iets duurder - die zijn hier coulant in. Shady webshops met rock bottom prijzen gaan hier altijd moeilijk over doen. Dat zijn juist de webshops die velen opzoeken die enkel op prijs selecteren - daar zit fatsoenlijk retourbeleid dus niet in de marge.
Yep! Wat hij zegt. Gewoon terugsturen binnen 14 dagen. Met een brief erbij of retourformulier. En fotograferen. En wachten op hun reactie. De brief kun je hier vinden: https://www.juridischloke(...)t-binnen-bedenktijd/quote:Op maandag 14 juni 2021 13:20 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dan moet TS het gewoon retour zenden met het ingevulde retourformulier. Bewijzen fotograferen met je telefoon.
Als ze het kut afhandelen heeft TS iig een poot om op te staan.
Wat jij zegt is allemaal ondernemersrisico. Als je dat niet afdekt in je marge omdat je dan niet meer de goedkoopste bent is dat het probleem van de shop en had je lekker opticien moeten worden en een hele dikke zorgeloze marge pakken.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 07:40 schreef ytram het volgende:
Ik snap de “voorwaarde” van de webshop wel, even los of het wettelijk is toegestaan of niet. Met een zin als dit rem je wel het aantal retouren en af.
Retouren kosten veel geld. Het is vaak niet alleen het product, maar ook nog het voor de consument gratis verzenden, bij ontvangst controleren, eventueel opnieuw verpakken als het al zo ver komt.
Omdat je het product geopend hebt en wellicht niet zo voorzichtig mogelijk is de verpakking beschadigd. Daardoor is, hoewel het product nieuw en ongebruikt is, niet meer als nieuw te verkopen. Want als jij iets online bestelt en de verpakking is beschadigd of het product zit niet meer in het originele zakje dan zal iedere koper zeggen: product is niet nieuw. Ik wil m’n geld terug/korting. Je wilt simpel weg dat het product nieuw is als je het nieuw koopt. Het product eindigt in het beste geval bij een opkoper die het op een markt komt waar vraag is kwalitatief hoogwaardige producten voor weinig geld. Of het wordt vernietigd omdat dat economisch gezien goedkoper is.
In een winkel is de kans groter dat het product verkocht wordt (zie regelmatig dichtgeplakte verpakkingen, soms met een kleine korting, maar dan weet je het en kies je ervoor).
Ook die vijf meldingen maakt het niet ineens rechtsgeldig.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 07:51 schreef Sapstengel het volgende:
Laatst toevallig ook zo'n gordijn besteld en daar stond inderdaad tijdens het bestellen iets van 5x in rode letters dat je goed moest meten en ze alleen ongeopende verpakkingen retour nemen.
Uiteindelijk niet nodig natuurlijk als je gewoon van het typeplaatje besteld. Maar wel vreemd beleid.
Jawel hoor, bij lage bedragen win je het altijd omdat het als klant niet de moeite waard is om er iets tegen te doen. Mocht je negatief in de media komen open je een nieuwe webshop.quote:Op maandag 14 juni 2021 14:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Het is niet alleen fatsoenlijk, het is wettelijk verplicht. Dat niet in je prijzen opnemen lijkt me bedrijfskundig een beetje dom. Dan moet je op de markt gaan staan, maar geen webshop bestieren.
Als je een beetje naam hebt is het goedkoper om die 200 terug te betalen dan om een nieuwe webshop te openen.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Jawel hoor, bij lage bedragen win je het altijd omdat het als klant niet de moeite waard is om er iets tegen te doen. Mocht je negatief in de media komen open je een nieuwe webshop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |