abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 juni 2021 @ 10:10:53 #1
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_199877859
Sinds ik mijn vriendin heb leren kennen (nu zo’n 3 jaar geleden) is zij altijd duidelijk geweest dat zij een kinderwens heeft.
Zelf ben ik 36 mijn vriendin wordt 34 dit jaar.

Zelf sta ik er redelijk open in. Kinderen is voor mij geen ‘moetje’.
Als ze komen prima, als we geen kinderen krijgen. Ook prima.

Nu zitten mijn vriendin en ik alleen in discussie over het wel of niet nemen van het coronavaccin.

Zelf heb ik altijd aangegeven dat ik deze spuit wil laten zeggen.
Mijn vriendin daarin tegen wil er geen zetten, omdat er een kans bestaat op een mindere vruchtbaarheid (voor 2 tot 3 maanden volgens diversen bronnen).
Daarom wil mijn vriendin dat ik liever de vaccinatie nog even uitstel.

Als mijn vriendin zwanger was geweest, was het duidelijk geweest. Vaccineren zoals ook door de rijksoverheid geadviseerd wordt.

https://www.rijksoverheid(...)rschap-en-kinderwens

Over zwanger en corona is tig informatie online te vinden, maar over vruchtbaarheid/zwanger worden na het wel of niet nemen van een vaccin is online (buiten bovenstaande site) helaas erg weinig betrouwbare informatie te vinden.

Zowel mijn vriendin en ik hebben allebei reeds onze eigen huisarts geraadpleegd en bij beide was het antwoord nagenoeg hetzelfde.
Ze kunnen voor ons niet bepalen (Dus eigen verstand gebruiken) en effect op de lange(re) termijn is nog niet bekend.

Wie weet/kan er meer (online) informatie geven?
Net efkes anges
pi_199877875
kan wellicht je sperma aantasten dus zou eerst maar ff goed onderzoek doen. Op facebook staan best wel interessante dingen
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199877896
gewoon laten vaccineren, al die prietpraat over effecten op zwanger worden is klinkklare onzin. dus lekker laten prikken en door blijven wippen
pi_199877988
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 10:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Sinds ik mijn vriendin heb leren kennen (nu zo’n 3 jaar geleden) is zij altijd duidelijk geweest dat zij een kinderwens heeft.
Zelf ben ik 36 mijn vriendin wordt 34 dit jaar.

Zelf sta ik er redelijk open in. Kinderen is voor mij geen ‘moetje’.
Als ze komen prima, als we geen kinderen krijgen. Ook prima.

Nu zitten mijn vriendin en ik alleen in discussie over het wel of niet nemen van het coronavaccin.

Zelf heb ik altijd aangegeven dat ik deze spuit wil laten zeggen.
Mijn vriendin daarin tegen wil er geen zetten, omdat er een kans bestaat op een mindere vruchtbaarheid (voor 2 tot 3 maanden volgens diversen bronnen).
Daarom wil mijn vriendin dat ik liever de vaccinatie nog even uitstel.

Als mijn vriendin zwanger was geweest, was het duidelijk geweest. Vaccineren zoals ook door de rijksoverheid geadviseerd wordt.

https://www.rijksoverheid(...)rschap-en-kinderwens

Over zwanger en corona is tig informatie online te vinden, maar over vruchtbaarheid/zwanger worden na het wel of niet nemen van een vaccin is online (buiten bovenstaande site) helaas erg weinig betrouwbare informatie te vinden.

Zowel mijn vriendin en ik hebben allebei reeds onze eigen huisarts geraadpleegd en bij beide was het antwoord nagenoeg hetzelfde.
Ze kunnen voor ons niet bepalen (Dus eigen verstand gebruiken) en effect op de lange(re) termijn is nog niet bekend.

Wie weet/kan er meer (online) informatie geven?
Hoe groot acht je de kans dat er Fokkers zijn die je beter kunnen overtuigen dan nota bene twee huisartsen...
Niemand weet wat de lange termijn effecten zijn, omdat je dat pas weet als die lange termijn effecten zichtbaar worden. En dat gebeurt pas op de lange termijn.

De verwachting, gebaseerd op onderzoeken, is echter dat er geen lange termijn effecten zijn. Maar goed, dat kan een huisarts niet bevestigen omdat de lange termijn nog niet is afgelopen...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 14 juni 2021 @ 10:24:42 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199878012
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 14 juni 2021 @ 10:28:56 #6
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199878066
Kinderwens of niet, ik zou mijn vriendin nooit laten bepalen of ik een vaccin neem of niet en dat andersom ook niet doen. In jouw geval zou ik hem zetten en zij dan maar niet.
  maandag 14 juni 2021 @ 10:32:08 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_199878098
Als je alleen maar op facebook kijkt ga je idd geen betrouwbare informatie krijgen. Dat het invloed heeft op vruchtbaarheid is klinkklare onzin en kun je binnen 3 seconden vinden op de site van het rivm.

Maar je zal vast een trolletje zijn dus beter om er niet meer op in te gaan. Succes ^O^
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199878102
pfeizer wordt toch aangeraden hiervoor :?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199878159
Ik zou bij ene W. Engel of M. de Hond eens wat informatie inwinnen.
  maandag 14 juni 2021 @ 10:52:07 #10
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_199878349
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 10:32 schreef ZarB het volgende:
Als je alleen maar op facebook kijkt ga je idd geen betrouwbare informatie krijgen. Dat het invloed heeft op vruchtbaarheid is klinkklare onzin en kun je binnen 3 seconden vinden op de site van het rivm.

Maar je zal vast een trolletje zijn dus beter om er niet meer op in te gaan. Succes ^O^
Facebook noem ik inderdaad niet betrouwbaar. Site van RIVm konden wij alleen iets vinden over zwanger zijn (niet over de vruchtbaarheid). Als je link nog hebt graag
Net efkes anges
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 11:01:12 #11
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199878433
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 10:52 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Facebook noem ik inderdaad niet betrouwbaar. Site van RIVm konden wij alleen iets vinden over zwanger zijn (niet over de vruchtbaarheid). Als je link nog hebt graag
De beste bron van informatie is in elk geval je huisarts. Daarbij kun je het ook op een andere manier bekijken. Stel dat je vriendin zwanger raakt en ze raakt besmet en wordt erg ziek. Als ze op de IC terecht komt wordt de zwangerschap afgebroken of het kind gehaald, dat lijkt me vervelender dan dat het langer kan duren voor ze zwanger is.

Eigenlijk zijn alle vragen die je hebt al beantwoord op je eigen link van Rijksoverheid.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 14 juni 2021 @ 11:05:00 #12
338319 ZarB
Piña colada
pi_199878470
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 10:52 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Facebook noem ik inderdaad niet betrouwbaar. Site van RIVm konden wij alleen iets vinden over zwanger zijn (niet over de vruchtbaarheid). Als je link nog hebt graag
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/zwangerschap

quote:
Vruchtbaarheid en zwangerschapswens
De vaccinatie heeft geen invloed op de vruchtbaarheid en de aanleg van de placenta. Dit blijkt uit de onderzoeken (zogenoemde toxiciteitsstudies) die door alle vaccinfabrikanten zijn uitgevoerd.

Vaccinatie voorafgaand aan zwangerschap
Bij een zwangerschapswens kan gewoon gevaccineerd worden. In geval van IVF is het advies om het plannen van de vaccinatie met jouw arts af te stemmen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 14 juni 2021 @ 11:11:30 #13
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_199878531
@ZarB thanks. die had ik niet gevonden.
In elk geval een betrouwbare site :)
Net efkes anges
pi_199878658
De onzin dat dit slecht zou zijn voor zwangerschappen is gekomen nadat het vaccin werd ontraden voor zwangere vrouwen.
De reden hiervoor is dat vaccins bijna nooit worden getest op zwangere vrouwen. Daarom weet men het effect niet. Dit betekent niet dat er een effect us, maar dit is uiteraard voer voor trollen en wappies.
Tegenwoordig is er wel onderzoek naar gedaan en blijkt het veilig te zijn, maar het kwaad is al geschied door trollen en wappies.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199878674
Ik zou het niet doen maar goed wie ben ik?
Cindy De Vuyst
pi_199878685
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 10:52 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Facebook noem ik inderdaad niet betrouwbaar. Site van RIVm konden wij alleen iets vinden over zwanger zijn (niet over de vruchtbaarheid). Als je link nog hebt graag
Alsof een vaccin wordt goedgekeurd die de vruchtbaarheid aantast en daarna aan miljarden wordt gegeven....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 14 juni 2021 @ 11:31:38 #17
338319 ZarB
Piña colada
pi_199878750
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
De onzin dat dit slecht zou zijn voor zwangerschappen is gekomen nadat het vaccin werd ontraden voor zwangere vrouwen.
De reden hiervoor is dat vaccins bijna nooit worden getest op zwangere vrouwen. Daarom weet men het effect niet. Dit betekent niet dat er een effect us, maar dit is uiteraard voer voor trollen en wappies.
Tegenwoordig is er wel onderzoek naar gedaan en blijkt het veilig te zijn, maar het kwaad is al geschied door trollen en wappies.
Idd. Hoe vaak ik nu wel niet hoor "maar eerst werd het afgeraden dus HOE DAN dat het nu wordt aaaangeraden?!?! Ik vind dat zooooo vreemd he".
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199878753
Tijden de Pfizer covid vaccine physical trials, waren er in de testgroep meer zwangerschapen dan in de placebo groep.
Sommige mensen zouden aan de hand van deze cijfers kunnen claimen dat Pfizer vaccin tegen covid, ook een vruchtbaarheids boost geeft.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  maandag 14 juni 2021 @ 11:32:15 #19
338319 ZarB
Piña colada
pi_199878759
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alsof een vaccin wordt goedgekeurd die de vruchtbaarheid aantast en daarna aan miljarden wordt gegeven....
Nou ja, een beetje geboortebeperking zou niet verkeerd zijn _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199878773
https://www.openvaers.com/

Je kan misschien hier sorteren oid op zwangerschappen/babys en kijken of je iets vind.
  maandag 14 juni 2021 @ 11:33:26 #21
338319 ZarB
Piña colada
pi_199878787
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:31 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Tijden de Pfizer covid vaccine physical trials, waren er in de testgroep meer zwangerschapen dan in de placebo groep.
Sommige mensen zouden aan de hand van deze cijfers kunnen claimen dat Pfizer vaccin tegen covid, ook een vruchtbaarheids boost geeft.
Oh god _O- ik kijk uit naar het eerste topic waarin TO zegt dat het al maanden duurt voor ze zwanger is en zélfs na het vaccineren lukt het niet.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199878799
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:31 schreef ZarB het volgende:

[..]

Idd. Hoe vaak ik nu wel niet hoor "maar eerst werd het afgeraden dus HOE DAN dat het nu wordt aaaangeraden?!?! Ik vind dat zooooo vreemd he".
Mensen oordelen voordat ze zelf op zoektocht gaan naar informatie en zo ontstaan wappies met hun ideeen. En het gros vindt dingen en doet ook geen moeite meer om informatie hierover op te zoeken.

Dat is al tientallen jaren zo niet langer bekend bij wetenschappers en andere experts.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 14 juni 2021 @ 13:38:36 #23
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199880275
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alsof een vaccin wordt goedgekeurd die de vruchtbaarheid aantast en daarna aan miljarden wordt gegeven....
https://www.ema.europa.eu(...)t-information_nl.pdf

quote:
Neutraliserende antistofresponsen op SARS-CoV-2 waren aanwezig bij de moederdieren van vóór het
paren tot het einde van het onderzoek op dag 21 na de geboorte, evenals bij foetussen en
nakomelingen.
Je hoeft iig niet meer na te denken of je je kinderen laat vaccineren!
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 14 juni 2021 @ 13:55:48 #24
338319 ZarB
Piña colada
pi_199880514
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:38 schreef BertV het volgende:

[..]

https://www.ema.europa.eu(...)t-information_nl.pdf
[..]

Je hoeft iig niet meer na te denken of je je kinderen laat vaccineren!
Antistoffen doorgegeven via de moeder verdwijnen vaak kort na de geboorte weer uit het lichaam. Maar nee, je hoeft idd niet te overwegen je baby van 2 maanden te vaccineren .
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 14 juni 2021 @ 14:10:16 #25
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199880681
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:55 schreef ZarB het volgende:

[..]

Antistoffen doorgegeven via de moeder verdwijnen vaak kort na de geboorte weer uit het lichaam. Maar nee, je hoeft idd niet te overwegen je baby van 2 maanden te vaccineren .
^O^

win-win.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')