abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 14 juni 2021 @ 08:24:19 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199876486
Zaterdag 12 juni, ergens rond 18.43. Europa kwam langzaam éindelijk een beetje into het EK. Toch leek het even helemaal mis te gaan. Ineens lag daar Eriksen, roerloos. We weten allemaal wel wat er gebeurd is en dat het goed met hem gaat, maar dit zal Groep B de rest van het toernooi najagen. Finland won, misschien ook wel met behulp van dit moment, zijn eerste EK-wedstrijd. Verdiend? Nee, absoluut niet, Denemarken domineerde zonder al te veel grote kansen en Finland kreeg letterlijk één mogelijkheid. Die ging erin, Kasper Schmeichel grabbelde. Denemarken miste ook nog een penalty. Toen kwam natuurlijk het gedoe: Moest er worden doorgespeeld? Feit is dat het is gebeurd. Finland won dus, maar het zal geen overwinning zijn die echt lekker heeft gesmaakt.

Rusland was na dit moment toch vrij kansloos tegen België. Ook bij de Belgen wat aangeslagen spelers, maar het mocht niet baten. In de eerste helft een paar kansjes, maar dat was het eigenlijk wel. Fouten in de defensie en één goede aanval van de Belgen zorgden voor een 3-0 nederlaag.

Dan nu naar vandaag: Finland - Rusland. Finland heeft dus al een overwinning op zak, maar toch heb je totaal niet het gevoel dat het land het ver kan gaan schoppen. Ze zullen vandaag wel weer voor de goal gaan liggen, want met 1 punt zijn ze wel door naar de volgende ronde. Rusland zal echter een overwinning willen. Finland is op papier toch een zwakkere tegenstander dan Denemarken, al is het moeilijk te zeggen hoe de Denen er na zaterdag voor staan. Toch denk ik dat het voetbal van de Russen moet komen. Gesterkt door het thuispubliek in Sint-Petersburg zou dat goed moeten komen. Toch de GAZPROM Arena trouwens, blijkbaar is dat wel een sponsor. Al heb ik tegen België niet gezien wie er bij de Russen op moet staan. In de tweede helft was het gewoon pure onmacht. En België staat niet bekend om de geniale defensie.

Veel meer kan ik hier niet over zeggen. Game on!





[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199877106
Over koude oorlog gesproken :')
pi_199879283
Kans voor Rusland om eerste 3 punten te pakken.
Cindy De Vuyst
  maandag 14 juni 2021 @ 12:13:11 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199879285
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 09:07 schreef byah het volgende:
Over koude oorlog gesproken :')
Zeg dat. Een ongevraagd verhaal om hier op in te haken.

Finland-Rusland zijn misschien wel twee buurlanden die het meest diepe conflict binnen Europa hebben (gehad). In Finland ligt het aantal wapens per inwoner veel hoger dan in andere Europese landen en dat dat is als verdediging voor als de Russen binnenvallen is een publiek geheim.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd er nog een oorlog gevoerd in Europa, die tussen Finland en Rusland, in twee/drie delen. Het eerste deel won Rusland, ondanks enorme verliezen, in 1940, met wat kleine stukjes land als resultaat. Vervolgens kregen de Finnen hulp van de Duitsers - dat hadden ze in 1918 ook al gehad bij hun onafhankelijkheidsstrijd - en vochten nog 3 jaar door om de verliezen uit de eerdere oorlog ongedaan te maken. Ondanks opnieuw getalsmatig grote Russische verliezen, lukte dit niet en onder Russische/geallieerde druk vochten de Finnen uiteindelijk zelfs tegen de daar gelegerde Duitsers die hen eerst nog geholpen hadden. Erg onfris, een mes in de rug voor de Duitsers waar ze bij de PvdA nog wat van kunnen leren.

Nou dat dus. Spelen in Sint Petersburg, dat moet dan ook beladen zijn zou je denken.
pi_199879705
Als Zweden ook nog in de poule zou zitten zou de cirkel wel helemaal rond zijn voor de Finnen.

*O* hup Finland *O*
  Redactie Sport maandag 14 juni 2021 @ 14:42:07 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199881085
Onder leiding van Makkelie, jawel! Kijkt allen dus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199903520
Respect voor mensen die dit echt vrijwillig gaan kijken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199905382
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zeg dat. Een ongevraagd verhaal om hier op in te haken.

Finland-Rusland zijn misschien wel twee buurlanden die het meest diepe conflict binnen Europa hebben (gehad). In Finland ligt het aantal wapens per inwoner veel hoger dan in andere Europese landen en dat dat is als verdediging voor als de Russen binnenvallen is een publiek geheim.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd er nog een oorlog gevoerd in Europa, die tussen Finland en Rusland, in twee/drie delen. Het eerste deel won Rusland, ondanks enorme verliezen, in 1940, met wat kleine stukjes land als resultaat. Vervolgens kregen de Finnen hulp van de Duitsers - dat hadden ze in 1918 ook al gehad bij hun onafhankelijkheidsstrijd - en vochten nog 3 jaar door om de verliezen uit de eerdere oorlog ongedaan te maken. Ondanks opnieuw getalsmatig grote Russische verliezen, lukte dit niet en onder Russische/geallieerde druk vochten de Finnen uiteindelijk zelfs tegen de daar gelegerde Duitsers die hen eerst nog geholpen hadden. Erg onfris, een mes in de rug voor de Duitsers waar ze bij de PvdA nog wat van kunnen leren.

Nou dat dus. Spelen in Sint Petersburg, dat moet dan ook beladen zijn zou je denken.
Aanvulling: NRC heeft er ook wat regels aan gewijd https://www.nrc.nl/nieuws(...)rote-rivaal-a4047452
  woensdag 16 juni 2021 @ 10:08:50 #9
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199907822
Wordt alleen leuk als ze oorlog gaan voeren op het veld. Voor voetbal hoef je het niet te kijken
pi_199907962
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wordt alleen leuk als ze oorlog gaan voeren op het veld. Voor voetbal hoef je het niet te kijken
Laten we dan maar hopen op een vreselijke schoppartij.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  woensdag 16 juni 2021 @ 10:34:54 #11
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_199908115
makkie voor Finland, op naar 6 punten

tegen de opa's van rusland

als Finland dit niet kan winnen, beter ophouden met voetballen
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_199910988
Terve mannen.
pi_199911007
Rusland kan er geen reet van, na de groepsfase allemaal naar ome Poetin om een kopje thee te drinken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199911014
Tennis is geen sport. @Lenny_Leonard @monkyyy @Wereldgozer
pi_199911015
Ach Kiki. Normaal mentaal zó sterk.
pi_199911074
quote:
Prachtig _O_
Rossiya _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_199911101
De Ligt de beste van de wereld? :D
pi_199911112
Nouja
pi_199911114
Vliegtuigjesact is nu wel weer mooi geweest.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_199911137
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:34 schreef TheVoice4ever het volgende:
makkie voor Finland, op naar 6 punten

tegen de opa's van rusland

als Finland dit niet kan winnen, beter ophouden met voetballen
Jij gaat rijk worden dus?

Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199911147
Ik denk dat ik deze pot even oversla.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_199911152
Gert is geen kenner.
pi_199911161
Kanerva. Lieve man.
pi_199911219
Poekkie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')