hoechst | zondag 13 juni 2021 @ 23:29 |
Betreft verschillende soorten motoren. Ik ben aan het oriënteren voor een motorfiets, alleen ik zie dat er erg veel verschillende soorten zijn. Choppers, customs, naked, sport, naked/sport, all-road etc etc. waarom zijn choppers minder geschikt voor hele lange ritten? zijn er bepaalde motoren waar je eerder last van je rug krijgt? waarom hebben sommige choppers zo'n idioot hoog stuur? | |
biertjeopbalkon | maandag 14 juni 2021 @ 00:37 |
Sport | |
Jordy-B | maandag 14 juni 2021 @ 00:45 |
Je moet choppers en cruisers niet verwarren. Choppers zijn uniek gemaakt door onderdelen te strippen of verkleinen/vergroten, waarbij comfort, rijgedrag en/of bereik ondergeschikt zijn aan looks. De zadels en zitpositie zijn bij motoren gelijk aan die bij paarden. Bij sportmotoren zit je voorover, bij normale, Europese modellen zit je rechtop met je benen onder je, bij Amerikaanse (Cruiser) modellen zit je als op een westernzadel, achterovergezakt met je benen naar voren. Een Cruiser kan juist erg comfortabel zijn, behalve dat je soms wel erg op je stuitje zit. Sportmotoren zijn niet gemaakt voor comfort, dus daar hoef je niet op te rekenen. Mensen die veel motorkilometers maken, gaan meestal voor een touring of adventure. De standaard kilometervreter van de politie is een BMW R 1200 RT, een tourmotor. [ Bericht 9% gewijzigd door Jordy-B op 14-06-2021 08:12:16 ] | |
dick_laurent | maandag 14 juni 2021 @ 10:59 |
Toptic titel even aangepast want was een beetje onduidelijk | |
MrDrako | dinsdag 15 juni 2021 @ 09:06 |
Hogere motoren zoals de BMW R1200GS/S1000XR, ducati multistrada, of een van de KTM's. sport is alleen leuk op het circuit, op de openbare weg vliegen de dikke 2 cilinders je om de oren. | |
Geerd | dinsdag 15 juni 2021 @ 09:22 |
KTM!! | |
MaximumRush | dinsdag 15 juni 2021 @ 16:30 |
Ik heb op niet zo veel verschillende motoren gereden, vroeger wel altijd een R1 gehad. Dat was leuk rijden maar na een uurtje was het wel behoorlijk vermoeiend. Ik rij sinds kort weer motor en heb nu een Kawasaki Z H2 gekocht. Genoeg power, maar toch een stuk comfortabeler rijden dan een supersport. | |
WcPot | donderdag 17 juni 2021 @ 14:17 |
Honda CBF | |
Geerd | donderdag 17 juni 2021 @ 14:24 |
Als je de saaiste motor ooit hebt gemaakt wil... | |
WcPot | donderdag 17 juni 2021 @ 14:55 |
Er is niks saai aan. Zeer betrouwbaar makkelijk in gebruik. Je zit gelijk goed ze zijn zuinig in brandstofverbruik 400+km op één tank | |
Geerd | donderdag 17 juni 2021 @ 14:56 |
Ieder zijn ding ..ik rijd geen motor voor de zuinigheid ...ga ik wel fietsen. Betrouwbaar zeker ideaal voor woon werk..maar voor de rest heeeeel saai..heb je ooit eens iets anders gereden dan ? | |
WcPot | donderdag 17 juni 2021 @ 15:01 |
Kawasaki Versys 1000 maar daar had ik niks mee | |
Geerd | donderdag 17 juni 2021 @ 15:02 |
Die had ik eens als leenfiets..ook saai.. | |
Geerd | donderdag 17 juni 2021 @ 15:04 |
maja als je 1300c 2cilinder 180pk 140nm gewend bent wordt alles heel snel saai | |
Maegrim | donderdag 17 juni 2021 @ 15:09 |
honda NC is saaier dan een CBF | |
MaximumRush | donderdag 17 juni 2021 @ 15:23 |
Ik dacht dat ze die alleen aan rijscholen verkochten, maar ze worden dus ook aan particulieren geleverd? | |
Snuitebolletje | donderdag 17 juni 2021 @ 15:34 |
Zelfs zijn broer de 160 PK tellende SAS/SAR is dan zelfs een beetje saai-ig.. Al is dat wel het tofste wat ik ooit gereden heb (en nog steeds rij. 45k km and counting). | |
-Richard- | donderdag 17 juni 2021 @ 17:35 |
Beetje een tekort koming als je zo gaat reageren, ieder zijn niveau/ding. Die CBF kun je prima mee gooien en smijten tot dat de uitlaat de grond gaat raken. Maar dan heb ik het wel over de 600 en niet die stomme 500cc. Die twee cilinder vind ik ook maar niets. | |
Geerd | donderdag 17 juni 2021 @ 17:37 |
Het blijft een opgevoerde brommer | |
-Richard- | donderdag 17 juni 2021 @ 18:05 |
Geerd | donderdag 17 juni 2021 @ 18:16 |
Bedankt hey krijg nu reclame van dat tamme hok | |
WcPot | donderdag 17 juni 2021 @ 18:18 |
| |
Gummiebeer | donderdag 17 juni 2021 @ 19:40 |
Een allroad is erg prettig vanwege de zit positie en dat je ook eens een mul zandweggetje kan nemen. Maar op de normale weg rijd die dan weer niet zo fijn als een tourfiets die dan wel weer erg lekker is met lange ritten. Choppers rijd je om gezien te worden en is comfortabel cruisen, maar niet te lang want dat vind je stuitje niet leuk. Racers gaat om snel zijn en niet om 80 te rijden. Scooters zijn rijdende wc’s en die 3 wieler ongein voor posers. Tis maar net wat je wil dus ga eens proefrijden. | |
Aiciu | zaterdag 19 juni 2021 @ 17:31 |
Sport/tourer. Naked vangt te veel wind vanaf 100. Super sport is kut op de openbare weg, ga ik geheid gezeik mee krijgen omdat ik dan in elke bocht een knee down wil zetten Chopper lijkt me heel chill, verwacht ik wel te kopen binnen een jaar of 3. All road lijkt me wel leuk voor de gladde omstandigheden, verder heb je er in Nederland niet veel aan met al die verboden. In België is het natuurlijk een must have Een echte tourer vind ik een boomer mobiel, ze zijn lelijk en traag. Café racer is leuk voor de heb, maar lijkt me niet iets om echt vaak te gebruiken. | |
Jordy-B | zaterdag 19 juni 2021 @ 18:02 |
Je mag toch niet harder | |
Aiciu | zaterdag 19 juni 2021 @ 21:13 |
Je durft niet harder En nu mag het wel | |
Pap89 | maandag 21 juni 2021 @ 07:06 |
Ben het hier grotendeels mee eens. Een Sport/Tourer heeft wel een beetje de beste mix. M’n vrouw heeft ook een naked gehad (Yamaha FZR-N 600) en wat je zegt, je vangt echt een hoop wind op zo’n ding. Nu een motorscooter voor de zwoele zomeravondjes/woonwerk/kind wegbrengen. Gewoon voor erbij heel best. Komt vast nog een keer wat anders bij | |
gooddaddy | maandag 21 juni 2021 @ 09:10 |
als je lange stukken wilt rijden, dan heb je dus gewoon een toer-motor nodig. BMW RT, Yamahe XJR, Honda Goldwing, Honda Pan European. | |
BertV | maandag 21 juni 2021 @ 09:20 |
Ik heb belachelijk veel (soorten) motoren gehad maar dit vond ik de lekkerste per wegtype: snelweg: BMW RT B-wegen: R6 stad: Honda PCX150 Een motor die achteraf het meest allround was: Yamaha Thundercat. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 21 juni 2021 @ 21:22 |
Toersport zijn de fijnste motoren voor lange ritten. Bij vrijwel alle motoren waarop je rechtop of zelfs een beetje achterover zit, ga je op den duur een beetje inzakken en daardoor je rug bol maken. En dat is extreem vermoeiend. Bij motoren waar je een beetje voorover leunt, gebeurt dat veel minder snel. De twee fijnste machines die ik heb gehad waren een GSX750F en een GSX1100F. Ik heb menig toerrit gemaakt, waarbij allemaal jankers met choppers en aanverwante zooi vantevoren zeiden 'Nou, we zien wel voor wie we het eerst moeten pauzeren'. In de praktijk was ik degene die het het langste volhield en die niet een half uur hoefde te strekken alvorens we verder konden. |