abonnement bol.com Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2021 @ 16:09:27 #1
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199865904




Zoals op de foto's te zien is, laat het stucwerk van het plafond in de badkamer los.

Ik ben niet zo'n klusser, dus weet eigenlijk amper wat ik nu het beste kan doen.
Gewoon overheen stucen? Hele plafond afschuren of afbeitelen of alleen de losse schilfers verwijderen? :?
En moet ik dan speciale watervaste latex o.i.d. gebruiken? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_199866046
tvp, ik heb ook z'n plekje.

Mooie tegels aan de muur trouwens :D
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_199866078
Wat gek
  zondag 13 juni 2021 @ 16:19:11 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199866112
Dit lijkt eerder op gespoten latex die los laat door vocht. Zo te zien is je plafond niet gestuct.

Hoe is de ventilatie in je badkamer?
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2021 @ 16:31:24 #5
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199866289
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:19 schreef bleiblei het volgende:
Dit lijkt eerder op gespoten latex die los laat door vocht. Zo te zien is je plafond niet gestuct.
Ik denk dat je gelijk hebt, dit is waarschijnlijk spuitwerk. Zit er ook al vele jaren op, tot voor kort zonder problemen. Het kan inderdaad zijn dat de ventilatie door de jaren heen slechter is geworden. Het schilfert dus met kleine stukjes naar beneden.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 13 juni 2021 @ 16:46:00 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199866457
quote:
99s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt, dit is waarschijnlijk spuitwerk. Zit er ook al vele jaren op, tot voor kort zonder problemen. Het kan inderdaad zijn dat de ventilatie door de jaren heen slechter is geworden. Het schilfert dus met kleine stukjes naar beneden.
Dan zou ik eerst ventilatie oplossen, en als het echt droog is een keer bijwerken. Het lijkt korrel spackwerk en ik geloof dat daar reparatiesetjes voor bestaan. Al krijg je het nooit helemaal perfect bijgewerkt dat je er echt niets van ziet. Maar voor de 80-20 perfectionist is dat goed zat. Ik geloof dat Alabastine zoiets heeft.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2021 @ 16:59:05 #7
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199866698
Ok, dat klinkt al goed! :)

We hebben een centrale airco-unit boven het trapgat hangen die de hele bovenverdieping wel enigszins kan koelen. Bovendien hebben we een (weliswaar wat verouderde) ventilatiebox in de cv-kast hangen die ook een in/uitlaat in de badkamer heeft. Verder staat het badkamerraampje (30 x 30 cm) vrijwel altijd open.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2021 @ 16:59:50 #8
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199866710
En moet ik dan alle losse schilfers verwijderen of komt daar geen eind aan? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_199868308
Voor als het niet aan de ventilatie blijkt te liggen: hebben jullie op de bovenliggende etage(s) nog waterleiding, cv-leidingen, afvoer o.i.d. liggen? Of een mogelijk lek dak? Het kan ook door een lekkage komen. Als dat zo is wil je de oorzaak daarvan snel oplossen.

Water zoekt altijd zijn weg naar beneden. Met name bij kanaalplaten kan dat meters verderop nog schade veroorzaken.
  zondag 13 juni 2021 @ 19:30:12 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199868685
Beginnen met vochtmeter op te hangen en checken of ventilatie voldoende is :7
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 20:03:35 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_199869275
Spac-werk zoals dit kun je wel bijwerken, alleen je moet eerst de oorzaak van het probleem wel op zien te lossen.
Dit kan liggen aan gebrekkige ventilatie maar ook aan mogelijke lekkages die op deze manier zijn weg vind.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2021 @ 20:25:30 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199869665
We hebben inderdaad een plat dak, en ook al eens een lekkage gehad, weliswaar toen boven het trapgat. Hmm, dan dat dus eerst maar eens (laten) bekijken. Bedankt zover! :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_199883426
Ik heb zo'n plek in de hoek. Alles wat los zat er afgehaald, maar de luchtbubbels breiden zich langzaam uit. Nu ga ik binnen nu en 2 jaar toch mijn badkamer vervangen, dus 't is ook weer niet zo erg. Het voelt wel droog aan allemaal.
beter een knipoog dan een blauw oog
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2021 @ 20:23:21 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199886195
Wij hebben 2 jaar geleden een compleet nieuwe badkamer gekocht. Inclusief rainshower, wastafel met dubbele kraan, Sunshower in de douche en zelfs een japans toilet. Wat we alleen niet hebben laten doen, want het leek allemaal nog prima, was.... het plafond. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_199899767
Als het vervolgschade van een lekkage is, kijk dan je verzekeringspolis even na. Wellicht is het gedekt...
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')